УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                      ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                 26.02.2004  N 25/4-14-36/2239-ЕП

                                      Начальникам регіональних
                                      митниць
                                      Начальникам митниць


       ( Лист відкликано на підставі Листа Державної митної
                                                     служби 
         N 25/1-15-38/3247-ЕП ( v3247342-05 ) від 31.03.2005 )


     В зв'язку із зверненнями  митних  органів  щодо  питань,  які
виникають при  декларуванні  митної  вартості і в додаток до листа
Держмитслужби     України    від   30.12.03   N   11/5-13-18576-ЕП
( v8576342-03 ), надаємо роз'яснення з наступних питань.

     1. У   разі  ввезення  на  митну  територію  України  товарів
громадянами,  визначення митної вартості  товарів здійснюється  на
підставі   вимог   ст.249   "Визначення   вартості   товарів,  які
переміщуються громадянами через митний кордон України,  для  цілей
нарахування   податків  і  зборів"  Митного  Кодексу  України  від
11.07.02 N 92-IV ( 92-15  ).  У  такому  разі  подання  декларації
митної  вартості  не передбачено.  У разі  відсутності  документів
(товарні чеки, ярлики, договори дарування тощо), які підтверджують
ціну  придбання цих товарів,  або якщо надані  документи неможливо
ідентифікувати  з  наявним  товаром,  та  якщо  зазначені  в   цих
документах відомості  викликають сумнів щодо їх достовірності, або
якщо  громадянин,  який  надає  до  митного   оформлення   товари,
відмовляється від подання необхідних відомостей та документів, для
цілей  митного  оподаткування  здійснюється  їх  митна  оцінка  на
підставі  цін  на  подібні  чи  ідентичні  товари  згідно з чинним
законодавством.  Для цілей митної  оцінки  товарів,  що  ввозяться
громадянами,  можливо  використання  Довідки про визначення митної
вартості чи здійснення митної оцінки товарів з обґрунтуванням усіх
викладених  у ній висновків (додаток 1 до Наказу ДМСУ від 13.10.03
N 685 ( z0969-03 ).
     При цьому звертаємо увагу, що відповідно до п.1.2.а Постанови
Правління      Національного  банку  України  від  12.07.00  N 283
( z0452-00 ) "Про затвердження інструкції про  переміщення  валюти
України,   іноземної   валюти,   банківських   металів,  платіжних
документів,  інших банківських документів і платіжних карток через
митний  кордон  України",  зареєстрованого в Міністерстві  юстиції
України від 28.07.00 N 452/4673,  громадянам - резидентам  України
дозволяється вивезення валюти за умови усного декларування на суму
до 3000 дол. США. У випадку ввезення громадянами товарів в значних
обсягах  рекомендується  перевіряти  наявність  документів,  якими
підтверджується вивезення грошової суми,  що  відповідає  вартості
товарів, які ввозяться.

     2. Щодо  декларування  митної  вартості  у  разі  ввезення та
митного оформлення давальницької сировини.
     Оскільки   постановою Кабінету Міністрів України від 28.08.03
N 1375  (  1375-2003-п  )  "Про  затвердження Порядку декларування
митної вартості товарів,  що  переміщуються  через  митний  кордон
України"  у  разі  переміщення  підприємствами через митний кордон
України товарів,  які підлягають обкладенню  податками  і  зборами
(обов'язковими  платежами),  передбачено подання декларації митної
вартості,  а згідно  статті  2  Закону  України  "Про  операції  з
давальницькою   сировиною   у   зовнішньоекономічних   відносинах"
( 327/95-ВР  )  давальницька  сировина,  що  ввозиться  на   митну
територію України іноземним замовником, обкладається ввізним митом
за ставками  Єдиного  митного  тарифу  України  (  2097-12  ),  що
справляються  при  ввезенні  товарів  відповідно до законодавства,
декларація митної вартості в такому разі  подається  на  загальних
підставах (до отримання додаткових роз'яснень).
     Також звертаємо  увагу,  що при імпорті  в Україну товарів та
поміщенні  їх у митний режим, який передбачає обкладення податками
і  зборами  (обов'язковими  платежами)  з  розрахунками  за такими
платежами в будь-якій формі  (грошові  кошти, вексель), визначення
митної  вартості  та застосування методів оцінки,  а також подання
декларації митної  вартості  для  таких  товарів  здійснюється  на
загальних підставах.

     3. Що стосується  можливості  застосування  окремих  положень
Порядку  роботи  відділу контролю митної вартості  (Наказ ДМСУ від
13.10.03 N 685 ( z0969-03 ) у частині надання запитів  оперативних
підрозділів   (уповноважених  осіб)  до  відділу  контролю  митної
вартості у разі виникнення  спірних  питань  стосовно  остаточного
рішення  щодо  заявленої  митної вартості,  повідомляємо,  що такі
запити можуть готуватися  у  виключно  складних  випадках.  Однак,
подання   таких   запитів   не   повинно   стати  прецедентом  для
перекладання   відповідальності   за   прийняття    рішень    щодо
правильності визначення митної вартості.
     У разі  наявності  значної  кількості  запитів  без належного
обґрунтування,  в яких не висвітлено заходи,  що здійснювалися для
вирішення  питання  щодо  митної  оцінки та не запропоновано шляхи
врегулювання порушеного в запиті  питання,  керівництву митниці за
поданням   керівництва   відділу   контролю  митної  вартості  (та
номенклатури) рекомендуємо  вирішувати  питання  щодо  доцільності
виконання функцій контролю правильності визначення митної вартості
такими підрозділами (уповноваженими особами).
     При цьому  повторно  звертаємо  увагу,  що  положення Порядку
роботи   відділу контролю митної вартості (Наказ ДМСУ від 13.10.03
N 685 ( z0969-03 ) застосовуються  в  частині,  що  не  суперечить
Митному   кодексу   України   та  нормативно-правовим  документам,
розробленим на виконання цього Кодексу.
     Зокрема, оскільки вимога  подання  довідки-розрахунку  митної
вартості  товарів  (додаток  2  до  вищезазначеного  наказу  ДМСУ)
базувалася на законодавстві,  яке було  чинним  до  01.01.2004,  в
зв'язку  з     набранням  чинності  новим  Митним кодексом України
( 92-15  )  та запровадженням декларування митної вартості товарів
зазначений документ не подається.

     4. Щодо  засвідчення   результатів   контролю   відповідності
інформації,  заявленої у декларації митної вартості  на паперовому
носії,  даним, зазначеним в електронній копії ДМВ повідомляємо, що
зазначене  питання  опрацьовуються  та  буде  врегульоване  шляхом
внесення    відповідних змін до наказу ДМСУ  від  21.10.03  N  715
( z1041-03 ).

     5. Стосовно можливості  розглядати вказану у рахунку-проформі
ціну  товарів,  що  поставляються  на безоплатній основі,  як ціну
ідентичних/подібних (аналогічних) товарів і  зазначати її у гр. 11
(а) бланку "ДМВ-2" роз'яснюємо наступне.
     Згідно Митного кодексу України ( 92-15 ) заявлена декларантом
митна вартість товарів і подані ним відомості  про  її  визначення
мають   базуватися  на  достовірній,  документально  підтвердженій
інформації,  що подається у кількісному виразі. У разі відсутності
документів,  необхідних  для  підтвердження  митної вартості таких
товарів,  митна  оцінка  здійснюється  на  підставі   послідовного
застосування методів оцінки.

     6. В практичній роботі  часто зустрічаються випадки,  коли за
однією  ВМД  декларуються  декілька  товарів.  Під  час  перевірки
заявленої митної  вартості  таких  товарів  та  здійсненні  митної
оцінки  може  виникати  потреба  у  використанні  різних джерел її
обґрунтування (наявність  інформації  про  ідентичні  або  подібні
товари,  інформація  про  торгівельні  традиції та систему надання
знижок в залежності  від умов укладення договорів купівлі-продажу,
наявність відомостей від виробника товарів про вартість матеріалів
та витрат,  понесених  при  виробництві  товару,  інформація  щодо
вартості товарів  та  послуг з каталогів,  прайс-листів виробників
тощо).  Тому,  в  разі  неможливості  застосування  методу  1   та
необхідності  застосування  різних  підходів  до  оцінки товарів в
залежності  від джерела,  яке використовується для  митної  оцінки
товару,  застосовується  6  -  резервний  метод  визначення митної
вартості,  використання  якого  базується  на  світовій  практиці,
згідно якої в рамках цього методу допускається розумна гнучкість в
підходах до  застосування  попередніх  методів  визначення  митної
вартості.
     Заповнення декількох  форм  декларації  митної  вартості   до
конкретної  ВМД  не допускається,  оскільки як передбачено наказом
Державної митної  служби  України  від 02.12.03 N 828 ( z1192-03 )
"Про затвердження Порядку заповнення декларації митної  вартості",
інформація  щодо  товарів,  зазначених у ДМВ,  повинна відповідати
відповідним графам ВМД (номер товару, код товару, митна вартість).

     7. Стосовно питань,  які  стосуються можливості  використання
декларантом другого-шостого методів визначення митної вартості без
попереднього декларування митної вартості товару за першим методом
інформуємо про таке.
     Метод визначення   митної  вартості  вибирається  декларантом
згідно вимог  Митного  кодексу  України ( 92-15 ) в залежності від
наявності умов та обмежень при ввезенні товарів в Україну,  що  не
дають можливості застосовувати метод визначення митної вартості за
ціною угоди щодо товарів, які імпортуються.
     За наявності  таких умов  та  обмежень,  або  за  відсутності
необхідних документів,  якими підтверджуються відомості, необхідні
для розрахунку митної вартості  та за власним  бажанням  декларант
може  звернутися до митного органу для отримання консультації щодо
застосування  методу  визначення  митної  вартості,  як   про   це
роз'яснювалося   листом   Держмитслужби   України   від   30.12.03
N 11/5-13-18576-ЕП ( v8576342-03 ). Це може бути будь-яка форма за
згодою сторін  (усна  чи  письмова).  При  цьому  наголошуємо,  що
консультація не може бути здійсненням попередньої митної оцінки.
     За результатами  консультації  декларантом  заповнюється ВМД,
ДМВ та здійснюється розрахунок належних платежів.

     8. Щодо  застосування  методу оцінки та заповнення декларації
митної вартості  у разі ввезення товарів, у вартість яких включено
вартість транспортування по митній території України.
     У такому випадку у графі  20 декларантом можуть бути наведені
витрати  по  доставці  товару  після  ввезення  на митну територію
України до місця призначення для виключення даних витрат  із  ціни
угоди  в  тих  випадках,  коли  має  місце  їх окреме зазначення в
рахунку-фактурі та відповідне застереження у контракті.
     Якщо договором передбачені  такі умови поставки, як CIP, CРТ,
DDP, DDU, CIF (у разі некоректного використання останнього терміну
у випадку доставки товару до місця призначення на митній території
України,  наприклад,  CIF  -  Київ) і,  відповідно,  до  фактурної
вартості  ввійшли витрати по доставці товару до місця призначення,
то  для виділення цієї частки витрат з ціни угоди або із загальної
суми цих витрат та окремого обліку транспортних  витрат  до  місця
ввезення на територію України і від цього місця до місця доставки,
необхідне їх окреме зазначення в рахунку-фактурі.
     За відсутності   документів,   що  підтверджують  витрати  на
доставку  товару  від  пункту  пропуску  на   кордоні   до   місця
призначення, та окремого зазначення в рахунку-фактурі таких витрат
можливе подання декларації митної вартості за формою ДМВ-1 у разі,
якщо заявлена вартість відповідає вимогам,  визначеним статтею 267
Митного  кодексу  України  (  92-15  ).  У такому випадку фактурна
вартість може дорівнювати митній вартості.

     9. Стосовно питання щодо випадків заповнення ДМВ при експорті
інформуємо  про  наступне.  При  митному  оформленні  товарів,  що
вивозяться   (експортуються)  підприємствами  з  України,  на  які
встановлено вивізне,  антидемпінгове,  компенсаційне чи спеціальні
види мита і  вартість яких за контрактом перевищує еквівалент 5000
євро, подається декларація митної вартості за формою ДМВ-3.
     Також інформуємо,  що Держмитслужбою України підготовлено ряд
проектів,   направлених   на  врегулювання  питань,  пов'язаних  з
поданням декларації митної вартості, зокрема:

     1. З  метою однозначного розуміння окремих положень Постанови
Кабінету Міністрів України N 1375 (  1375-2003-п  )  від  28.08.03
Держмитслужбою  підготовлено  проект  постанови Кабінету Міністрів
України, який на даний час узгоджено з відповідними міністерствами
та направлено до Кабінету Міністрів України.
     У разі   прийняття   зазначеного  проекту  буде  врегульовано
питання  однозначного  розуміння   вимог   пункту   8   зазначеної
постанови,  усунено технічні  помилки у формі  ДМВ-2, та підвищено
статус такого документу, як декларація митної вартості.

     2. Підготовлено  проект  наказу  Держмитслужби  України  "Про
внесення змін і доповнень до Порядку здійснення митного контролю й
митного оформлення товарів і транспортних засобів із застосуванням
вантажної  митної  декларації,  затвердженого  наказом   Державної
митної  служби України від 21 жовтня 2003 року N 715".  Зазначеним
проектом передбачено врегулювання питань контролю та  застосування
для цілей митного оформлення декларації митної вартості.

     3. Опрацьовується   питання  можливості  надання  декларантам
доступу до бази даних цінової  інформації  Держмитслужби  України,
оскільки   при   цьому   повинно   бути   забезпечено   дотримання
конфіденційності наданої інформації.

     4. Готується нова редакція наказу Держмитслужби України  "Про
затвердження  Порядку  роботи  відділу  контролю  митної  вартості
регіональної  митниці,  відділу  контролю   митної   вартості   та
номенклатури   митниці  при  вирішенні  питань  визначення  митної
вартості  товарів,  що переміщуються через митний кордон України",
яким   передбачено   за  результатами  відпрацювання  на  практиці
здійснення контролю за  правильністю  визначення  митної  вартості
товарів,  що  переміщуються  через  митний кордон України,  в тому
числі  із застосуванням  декларації  митної  вартості  підготувати
єдиний  порядок  контролю правильності  визначення митної вартості
таких товарів.

 Заступник Голови Служби                                А.Войцещук

 WEB MD Office "НПО Поверхность",
 www.master-d.com.ua