Стосовно обмежень у застосуванні спрощеної системи оподаткування, що передбачена п. 4 Прикінцевих положень Закону від 25.03.2005 № 2505-IV в "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України —на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" - роз’яснення надали Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва і Державна податкова адміністрація України.
Рішення про перехід на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності може бути прийнято суб'єктом малого підприємництва не більше одного разу на рік. При цьому свідоцтво на сплату єдиного податку видається суб'єкту малого підприємництва на один рік і є документом суворої звітності (або для фізичних осіб — на зазначений у заяві термін, але в межах календарного року) за умови дотримання вимог ст. 1 Указу Президента України від 03.07.1998 № 727 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва".
Згідно із позицією Держпідприємництва (лист від 16.06.2005 р. № 4836) зазначений Указ має діяти до набрання чинності спеціальним законом з питань спрощеної системи оподаткування, а Парламент такого закону не прийняв. До того ж в Указ, у зв'язку із закінченням терміну дії п. 4 Перехідних положень Конституції України, відповідні зміни не внесено. Тож, виходячи з наведеного, Держпідприємництво України вважає, що у разі дотримання вимог ст. 1 Указу суб'єкти малого підприємництва, які отримали Свідоцтва платника єдиного податку на 2005 рік, можуть залишатися платниками цього податку до закінчення 2005 року без урахування обмежень, встановлених п. 4 Прикінцевих положень Закону № 2505.
Згідно з листом Державної податкової адміністрації України № 7325/7/15-1217 спрощена система оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку не поширюється на суб'єкти підприємницької діяльності, визначені ст. 7 Указу, азі липня 2005 року також не поширюється на суб'єкти підприємництва, визначені п. 4 Прикінцевих положень Закону № 2505.