ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
21.06.2005  N 11/5-9/7189-ЕП
Начальнику Київської
регіональної митниці
Соболю І.М.
На N 25/1.1-39/6010 від 14.05.05

У Державній митній службі України розглянуто лист Київської регіональної митниця від 14.05.05 N 25/1.1-39/6010 "Про вдосконалення митного контролю міжнародних поштових відправлень". За результатами розгляду повідомляємо.

1. Відповідно до статті 8 Закону України від 13.09.01 N 2681-III ( 2681-14 ) "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України", зі змінами й доповненнями, при ввезенні на митну територію України звільняються від оподаткування товари, сумарна митна вартість яких не перевищує 200 євро, а загальна вага не перевищує 50 кг, що ввозяться громадянами у супроводжуваному багажі (за умови усного декларування), пересилаються в несупроводжуваному багажі та надходять на адресу громадян у міжнародних поштових відправленнях.

Згідно зі статтею 252 Митного кодексу України від 11.07.02 N 92-IV ( 92-15 ) (далі - Кодекс) товари, які ввозяться громадянами на митну територію України, підлягають оподаткуванню в порядку та на умовах, визначених законами України. Дія частини першої цієї статті не поширюється на товари, сукупна вартість яких не перевищує суму, еквівалентну 200 євро.

Збільшення еквівалента сумарної митної вартості товарів з 200 до 1000 євро, так само як і еквівалента сукупної вартості товарів, в жодному разі не відповідає європейській практиці, оскільки відповідно до міжнародних норм пільги в оподаткуванні товарів, що ввозяться (пересилаються) громадянами, як правило, встановлюються на рівні 200 євро. Крім цього, аналіз інформації, наведеної у листі Київської регіональної митниці від 14.04.05 N 25/1.1-39/4678, свідчить, що збільшення такої межі створить передумови для різного роду протиправних дій, спрямованих на ухилення від сплати податків і зборів (зменшення їх розміру), а як наслідок до зменшення обсягу надходжень до доходної частини Державного бюджету України.

2. Відповідно до частини третьої статті 97 Кодексу ( 92-15 ) порядок переміщення через митний кордон України валютних цінностей встановлюється Національним банком України.

Згідно з частиною другою статті 7 Закону України від 20.05.99 N 679-XIV ( 679-14 ) "Про Національний банк України", зі змінами й доповненнями, на виконання своєї основної функції Національний банк сприяє дотриманню стабільності банківської системи, а також, у межах своїх повноважень, - цінової стабільності.

Встановлення норм пересилання валютних цінностей належить виключно до компетенції Національного банку України. Разом з цим, до компетенції Державної митної служби України належить контроль за дотриманням правил переміщення валютних цінностей через митний кордон України (пункт 7 частина другої стаття 11 Кодексу ( 92-15 ).

При цьому зазначаємо, що пунктом 28 Порядку здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних поштових відправленнях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.02 N 1948 ( 1948-2002-п ) "Деякі питання здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних поштових та експрес-відправленнях", зі змінами й доповненнями, встановлено, що заяви громадян і підприємств розглядаються у порядку, установленому законодавством України, а саме:

щодо матеріальних претензій, порядку і термінів проходження відправлень від відправників до адресатів (одержувачів) оператором поштового зв'язку;

щодо нарахованих податків та зборів, вилучених товарів та інших предметів - митним органом.

Заступник Голови Служби                                 Р.С.Ганжа
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua