УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 24 травня 2004 р. N 666
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 661 ( 661-2005-п ) від 28.07.2005 )
Про створення Державного фонду стимулювання
і фінансування заходів з охорони навколишнього
природного середовища
З метою поліпшення фінансування природоохоронних заходів та
сприяння впровадженню економічного механізму забезпечення охорони
навколишнього природного середовища Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Прийняти пропозицію Міністерства охорони навколишнього
природного середовища щодо створення Державного фонду стимулювання
і фінансування заходів з охорони навколишнього природного
середовища (далі - Фонд) з віднесенням його до сфери управління
цього Міністерства.
2. Затвердити Положення про Державний фонд стимулювання і
фінансування заходів з охорони навколишнього природного
середовища, що додається.
3. Міністерству охорони навколишнього природного середовища:
затвердити у місячний строк структуру і штатний розпис Фонду,
а також вирішити питання щодо забезпечення його необхідними
приміщеннями, технічними засобами та інвентарем;
подати Кабінетові Міністрів України пропозиції: у тижневий
строк - щодо кандидатури голови правління, у двомісячний строк -
щодо складу наглядової ради Фонду та приведення актів Кабінету
Міністрів України у відповідність із цією постановою.
4. Міністерству фінансів разом з Міністерством охорони
навколишнього природного середовища:
вжити у місячний строк заходів до фінансового забезпечення
діяльності Фонду;
передбачати під час складання проекту закону про державний
бюджет на 2005 та наступні роки кошти на забезпечення діяльності
Фонду і надання йому права фінансування природоохоронних заходів
за рахунок коштів Державного фонду охорони навколишнього
природного середовища у складі державного бюджету та інших коштів,
визначених у державному бюджеті на відповідні цілі, на
безповоротній основі, на умовах повернення (як пільгових коротко-
і довгострокових позичок) та на умовах здешевлення кредитів
комерційних банків (як відшкодування відсотків за кредитами
комерційних банків).
5. Міністерству праці та соціальної політики за погодженням з
Міністерством фінансів та Міністерством охорони навколишнього
природного середовища затвердити умови оплати праці працівників
Фонду.
6. Взяти до відома, що Фонд тимчасово, до остаточного
вирішення питання про місце розташування, розміщується у м. Києві
по вул. Урицького, 35.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 травня 2004 р. N 666
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний фонд стимулювання і фінансування
заходів з охорони навколишнього природного середовища
1. Державний фонд стимулювання і фінансування заходів з
охорони навколишнього природного середовища (далі - Фонд) є
бюджетною установою, що забезпечує цільове фінансування заходів з
охорони навколишнього природного середовища, в тому числі наукових
досліджень з цих питань, та заходів, пов'язаних із впровадженням
економічного механізму забезпечення охорони навколишнього
природного середовища (далі - природоохоронні заходи), за рахунок
коштів Державного фонду охорони навколишнього природного
середовища у складі державного бюджету та інших коштів, визначених
у державному бюджеті на відповідні цілі.
Фонд належить до сфери управління Мінприроди.
Фонд є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
2. Фонд провадить свою діяльність на засадах гласності,
взаємодіючи з центральними і місцевими органами виконавчої влади,
органами місцевого самоврядування, банками, кредитними спілками,
інвестиційними і страховими компаніями, іншими юридичними
особами.
3. У своїй діяльності Фонд керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента України та
Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами, згоду на
обов'язковість яких надано Верховною Радою України, іншими
нормативно-правовими актами та цим Положенням.
4. Фонд є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку, а
також штампи і бланки із своїм найменуванням.
5. Повне найменування Фонду - Державний фонд стимулювання і
фінансування заходів з охорони навколишнього природного
середовища, скорочене - Державний екологічний фонд.
6. Місцезнаходження Фонду - м. Київ.
7. Основними завданнями Фонду є:
стимулювання і фінансування в установленому порядку
природоохоронних заходів за рахунок коштів Державного фонду
охорони навколишнього природного середовища у складі державного
бюджету та інших коштів, визначених у державному бюджеті на
відповідні цілі;
сприяння залученню додаткових коштів на фінансування
природоохоронних заходів;
сприяння впровадженню в Україні економічного механізму
забезпечення охорони навколишнього природного середовища.
8. Фонд відповідно до покладених на нього завдань:
виступає в установленому законодавством порядку замовником
під час закупівлі товарів (робіт, послуг) за рахунок коштів
державного бюджету;
здійснює стимулювання і фінансування природоохоронних заходів
за рахунок коштів Державного фонду охорони навколишнього
природного середовища у складі державного бюджету та інших коштів,
визначених у державному бюджеті на відповідні цілі, на
безповоротній основі, на умовах повернення (як пільгових коротко-
і довгострокових позичок) та на умовах здешевлення кредитів
комерційних банків (як відшкодування відсотків за кредитами
комерційних банків);
організовує конкурси (тендери) з метою відбору проектів та
програм здійснення природоохоронних заходів, які фінансуються за
рахунок коштів Державного фонду охорони навколишнього природного
середовища у складі державного бюджету та інших коштів, визначених
у державному бюджеті на відповідні цілі;
здійснює співробітництво з українськими, іноземними і
міжнародними організаціями, підприємствами, установами з метою
залучення додаткових коштів для фінансування природоохоронних
заходів;
готує пропозиції щодо удосконалення нормативно-правової бази
з питань, що належать до його компетенції, і подає їх на розгляд
Міністру охорони навколишнього природного середовища;
сприяє в межах своєї компетенції обов'язковому страхуванню
відповідальності експортера та особи, яка відповідає за утилізацію
(видалення) небезпечних відходів, щодо відшкодування шкоди, яку
може бути заподіяно здоров'ю людини, власності та навколишньому
природному середовищу під час транскордонного перевезення та
утилізації (видалення) небезпечних відходів, а також створенню
умов для додаткового забезпечення страхових зобов'язань щодо
відшкодування шкоди, заподіяної аваріями екологічного характеру;
створює інформаційно-аналітичну систему для забезпечення
ефективного здійснення своїх повноважень;
інформує громадськість про свою діяльність;
організовує професійну підготовку та підвищення кваліфікації
працівників Фонду;
сприяє поширенню інформації про стан навколишнього природного
середовища (екологічної інформації);
виконує інші функції відповідно до покладених на нього
завдань.
9. Фонд має право:
одержувати і використовувати відповідно до законодавства
кошти Державного фонду охорони навколишнього природного середовища
у складі державного бюджету та інші кошти державного бюджету,
передбачені Фонду для стимулювання і фінансування природоохоронних
заходів;
одержувати і використовувати в установленому порядку
благодійні внески, гранти, дарунки, технічну та іншу допомогу, яка
надається українськими, іноземними і міжнародними організаціями;
розглядати в установленому Мінприроди порядку запити
юридичних осіб усіх форм власності, які планують здійснити та
здійснюють природоохоронні заходи за рахунок коштів Державного
фонду охорони навколишнього природного середовища у складі
державного бюджету та інших коштів, визначених у державному
бюджеті на відповідні цілі;
утворювати регіональні відділення, необхідні для виконання
покладених на нього завдань;
одержувати від органів виконавчої влади в установленому
порядку інформацію, необхідну для виконання покладених на нього
завдань;
укладати договори з українськими та іноземними юридичними і
фізичними особами для виконання покладених на нього завдань;
надавати методологічні, організаційні, консультаційні,
інформаційні, представницькі та інші послуги відповідно до
покладених на нього завдань, одержувати плату за послуги і
використовувати її відповідно до законодавства;
залучати в установленому порядку до роботи спеціалістів для
розгляду питань, що належать до його компетенції.
10. Фінансово-господарська діяльність провадиться Фондом
відповідно до кошторису.
11. Органами управління Фонду є наглядова рада і правління.
12. Голова та члени наглядової ради здійснюють свої
повноваження на громадських засадах.
Персональний склад наглядової ради затверджує Кабінет
Міністрів України за поданням Мінприроди.
До складу наглядової ради входять представники Мінприроди,
Мінфіну, Мінекономіки, інших центральних органів виконавчої влади,
Секретаріату Кабінету Міністрів України, а також можуть входити
(за згодою) представники інших державних органів, народні депутати
України та представники підприємств, установ і організацій, у тому
числі громадських, діяльність яких пов'язана з охороною
навколишнього природного середовища.
Голова наглядової ради обирається щороку на засіданні ради.
Секретарем наглядової ради є член правління Фонду, який
призначається головою наглядової ради за поданням голови правління
Фонду.
13. Наглядова рада:
здійснює контроль за діяльністю Фонду та виконанням його
завдань, ефективністю та порядком використання бюджетних коштів;
за погодженням з Мінприроди визначає пріоритетність
фінансування природоохоронних заходів;
затверджує за погодженням з Мінприроди критерії оцінки та
відбору запитів юридичних осіб усіх форм власності, які планують
здійснити та здійснюють природоохоронні заходи за рахунок коштів
Державного фонду охорони навколишнього природного середовища у
складі державного бюджету та інших коштів, визначених у державному
бюджеті на відповідні цілі;
затверджує стратегію та основні напрями діяльності Фонду,
здійснює контроль за їх дотриманням;
схвалює найважливіші інноваційні, інвестиційні та виробничі
програми і заходи, що реалізуються Фондом, за критеріями,
визначеними Мінприроди.
14. Організаційною формою роботи наглядової ради є засідання,
які проводяться у міру необхідності, але не рідше двох разів на
рік.
Засідання скликається головою наглядової ради з власної
ініціативи або на вимогу не менш як третини від загальної
кількості її членів та/або на вимогу голови правління Фонду.
Голова наглядової ради організовує скликання ради і головує
на її засіданнях. Повідомлення про місце проведення засідання та
його порядок денний надсилається членам наглядової ради за 2 тижні
до дати його проведення головою наглядової ради. Члени наглядової
ради у триденний строк до дня засідання надсилають голові у разі
потреби пропозиції та зауваження щодо порядку денного.
Засідання наглядової ради є правоможним, якщо на ньому
присутня більшість її членів.
Рішення наглядової ради приймається простою більшістю
голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос
голови ради.
Засідання наглядової ради оформляється протоколом, який
підписує голова та секретар.
15. Виконавчим органом Фонду є правління.
Правління Фонду в своїй діяльності підзвітне і підконтрольне
наглядовій раді і забезпечує виконання її рішень.
16. Правління Фонду:
забезпечує цільове та ефективне використання коштів Фонду;
організовує поточну роботу Фонду;
подає на затвердження Міністру охорони навколишнього
природного середовища перелік природоохоронних заходів,
стимулювання і фінансування яких здійснюватиметься за рахунок
коштів Державного фонду охорони навколишнього природного
середовища у складі державного бюджету та інших коштів, визначених
у державному бюджеті на відповідні цілі;
приймає рішення про утворення та ліквідацію регіональних
відділень Фонду;
подає наглядовій раді на затвердження пропозиції щодо
стратегії та основних напрямів діяльності Фонду, на схвалення -
найважливіші інноваційні, інвестиційні та виробничі програми і
заходи, що реалізуються Фондом;
готує матеріали та організовує засідання наглядової ради;
виконує інші функції відповідно до законодавства та цього
Положення.
17. До складу правління Фонду входять голова правління та
чотири його заступники, в тому числі один перший.
Голова правління призначається на посаду і звільняється з
посади Кабінетом Міністрів України за поданням Мінприроди.
Заступники голови правління призначаються на посаду і
звільняються з посади Міністром охорони навколишнього природного
середовища за поданням голови правління Фонду.
Голова правління та його заступники беруть участь у
засіданнях наглядової ради з правом дорадчого голосу.
18. Голова правління:
організовує роботу правління, приймає рішення з питань
діяльності Фонду та забезпечує виконання рішень наглядової ради;
розпоряджається коштами Фонду та здійснює управління його
майном у межах, визначених законодавством, підписує всі фінансові
і господарські документи Фонду;
вирішує питання організації діяльності Фонду, добору,
розстановки, підготовки та підвищення кваліфікації його
працівників;
визначає розміри оплати праці та матеріального стимулювання
працівників Фонду в установленому порядку;
без доручення в межах своїх повноважень представляє Фонд в
усіх органах державної влади, а також у відносинах з іншими
юридичними і фізичними особами;
здійснює керівництво та контроль за діяльністю регіональних
відділень Фонду, забезпечує виконання покладених на них завдань;
розподіляє обов'язки між заступниками голови правління Фонду;
затверджує положення про структурні підрозділи Фонду;
погоджує річний звіт і бухгалтерський баланс Фонду;
виконує інші функції відповідно до законодавства та цього
Положення.
Голова правління Фонду в межах своєї компетенції видає накази
з питань діяльності Фонду.
19. Структуру, граничну чисельність працівників Фонду за
поданням його голови затверджує Міністр охорони навколишнього
природного середовища.
20. Штатний розпис, кошторис Фонду за поданням його голови
затверджує Міністр охорони навколишнього природного середовища за
погодженням з Мінфіном.
21. Реорганізація та ліквідація Фонду здійснюються відповідно
до законодавства.