ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А 18.07.2005 N 12-1 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 серпня 2005 р. за N 840/11120 Про затвердження Порядку проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування Відповідно до пункту 12 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 N 121 ( 121/2001 ), пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2004 N 1677 ( 1677-2004-п ) "Про затвердження Методики проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування" правління Пенсійного фонду України П О С Т А Н О В Л Я Є: 1. Затвердити Порядок проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (далі - Порядок), що додається. 2. Управлінню пенсійного реформування (В.Колбун) разом з юридичним управлінням (Т.Рябцева) подати Порядок для державної реєстрації до Міністерства юстиції України. 3. Контроль за виконанням постанови покласти на заступника Голови правління Пенсійного фонду України О.Зарудного. Голова правління Б.Зайчук ЗАТВЕРДЖЕНО постанова правління Пенсійного фонду України 18.07.2005 N 12-1 ( za840-05 ), наказ Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Державного комітету статистики України 18.07.2005 N 226/511/205/190 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 серпня 2005 р. за N 840/11120 ПОРЯДОК проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування 1. Загальні положення 1.1. Цей Порядок розроблено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2004 N 1677 ( 1677-2004-п ) "Про затвердження Методики проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування". 1.2. Порядок установлює: перелік даних та строки їх подання для проведення актуарних розрахунків; визначає установи, які відповідають за підготовку цих даних; визначає строки проведення актуарних розрахунків; визначає напрямки використання їх результатів. 2. Установа, відповідальна за проведення актуарних розрахунків Проведення актуарних розрахунків та розроблення програмного забезпечення здійснюється відділом актуарних розрахунків Державного підприємства "Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України" (далі - Відділ актуарних розрахунків). Положення про Відділ актуарних розрахунків затверджується правлінням Пенсійного фонду України. 3. Перелік органів виконавчої влади та обсяг інформації, необхідної для проведення актуарних розрахунків 3.1. Органи держстатистики, міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, що зазначені нижче, подають до 1 червня кожного року Відділу актуарних розрахунків з дотриманням вимог щодо конфіденційності інформації у повному обсязі дані, необхідні для забезпечення ефективного здійснення актуарних розрахунків. 3.1.1. Державний комітет статистики України подає дані щодо: 1) розподілу постійного населення за статтю та однорічними віковими групами за станом на кінець звітного періоду, у тому числі: чисельності постійного населення працездатного віку; чисельності постійного населення старше працездатного віку; 2) загальної чисельності зайнятого населення, у тому числі: чисельності зайнятого населення працездатного віку; чисельності зайнятого населення старше працездатного віку; чисельності зайнятого населення за статусами зайнятості та видами економічної діяльності; 3) чисельності безробітних за методологією Міжнародної організації праці; 4) сальдо зовнішньої міграції за однорічними віковими групами за звітний період (осіб); 5) розподілу померлих за статтю та однорічними віковими групами за звітний період (осіб), у тому числі: чисельності померлих працездатного віку; коефіцієнтів смертності за статтю та п'ятирічними віковими групами за звітний період (на 100 тис. осіб відповідного віку), крім того, осіб віком старше за працездатний; 6) темпів зростання (зниження) реальної заробітної плати. 3.1.2. Пенсійний фонд України подає дані щодо: загальної чисельності пенсіонерів на 1 січня наступного за звітним роком; розподілу чисельності пенсіонерів у розрізі статевих груп; розподілу пенсіонерів за розмірами отримуваної пенсії; чисельності пенсіонерів, які отримують пенсії на пільгових умовах за роботу в несприятливих умовах у статево-віковому розрізі, у тому числі: - за списком N 1; - за списком N 2; - на підземних та відкритих гірничих роботах; - інші пенсії за віком на пільгових умовах; - за вислугу років, у тому числі призначених незалежно від віку; розміру страхових внесків (для роботодавців та застрахованих осіб); чисельності платників страхових внесків, у тому числі юридичних осіб і фізичних осіб; чисельності осіб, які є платниками страхових внесків до Накопичувального фонду; чисельності осіб, які мають право протягом року з дня запровадження внесків до Накопичувального фонду прийняти рішення щодо участі у загальнообов'язковій накопичувальній пенсійній системі; обсягу страхових внесків, що спрямовуються до Накопичувального фонду; загального обсягу коштів, які обліковані на індивідуальних накопичувальних рахунках застрахованих осіб у Накопичувальному фонді; адміністративних видатків, пов'язаних з управлінням Накопичувального фонду; суми резерву коштів солідарної системи для поточних потреб за станом на 1 січня наступного за звітним роком; суми резерву коштів для покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду України в майбутніх періодах за станом на 1 січня наступного за звітним роком; обсягу надходжень до Пенсійного фонду України у минулому році: - суми сплачених страхових внесків, у тому числі роботодавцями та застрахованими особами; - коштів державного бюджету; - фондів соціального страхування: Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання України; Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття; Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; - обсягу надходжень до бюджету Пенсійного фонду коштів від сплати страхових внесків за деякі категорії застрахованих осіб (у розрізі кожної категорії осіб). - суми інших надходжень. 3.1.3. Міністерство економіки України подає дані щодо прогнозу макроекономічних показників. Зазначені дані подаються у терміни, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 N 621 ( 621-2003-п ) "Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету". 3.2. Вхідні дані використовуються для побудови моделей прогнозування фінансового стану солідарної та накопичувальної пенсійних систем, інтегрованої моделі прогнозування фінансового стану системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування для проведення актуарних розрахунків. 3.3. Перелік показників та інформації, необхідних для проведення актуарних розрахунків, може доповнюватися відповідно до законодавства. 4. Джерела одержання даних демографічного прогнозування Наукова установа, яка надаватиме дані демографічного прогнозування Відділу актуарних розрахунків, визначається Координаційним центром з проведення пенсійної реформи при Кабінеті Міністрів України. Зазначені дані погоджуються з Міністерством економіки України та подаються Відділу актуарних розрахунків. 5. Строки проведення актуарних розрахунків Відділ з актуарних розрахунків здійснює проведення актуарних розрахунків до 15 липня кожного року та забезпечує створення модульних комп'ютерних засобів для проведення якісного актуарного аналізу та розрахунків у зазначені терміни. 6. Використання результатів актуарних розрахунків 6.1. Дані актуарних розрахунків використовуються для: складання проекту бюджету Пенсійного фонду України на відповідний рік; здійснення фінансового аналізу змін в пенсійному законодавстві; аналізу змін, які пропонується внести до пенсійного законодавства; оцінки незабезпечених фінансових зобов'язань Пенсійного фонду України; здійснення коротко-, середньо- та довгострокових прогнозів надходжень і витрат бюджету Пенсійного фонду України та визначення оптимальних термінів запровадження змін до законодавства з питань пенсійного забезпечення; підготовки рекомендацій щодо заходів, необхідних для забезпечення фінансової стабільності системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. 6.2. Проекти нормативно-правових актів з питань загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що розробляються центральними органами виконавчої влади, надсилаються до Пенсійного фонду України, який надає їх Відділу актуарних розрахунків для проведення їх фінансово-економічного аналізу (далі - аналіз). Відділ актуарних розрахунків протягом семи днів з моменту надходження проекту нормативно-правового акта забезпечує проведення відповідного аналізу та надає звіт за результатами аналізу Пенсійному фонду України. Пенсійний фонд України протягом двох днів після надходження звіту надсилає результати аналізу головному розробнику проекту нормативно-правового акта. Законопроекти з питань загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що надходять до Пенсійного фонду України у порядку законодавчої ініціативи народними депутатами України, протягом одного дня з моменту їх надходження надаються Відділу актуарних розрахунків, який протягом п'яти днів забезпечує аналіз законопроекту та надає звіт за результатами аналізу Пенсійному фонду України. Пенсійний фонд України протягом одного дня після надходження звіту надсилає результати аналізу центральному органу виконавчої влади, відповідальному за подання висновків і пропозицій щодо законопроекту до Кабінету Міністрів України. У разі необхідності Відділ актуарних розрахунків має право одержувати від центральних органів виконавчої влади, зазначених у пункті 3 цього Порядку, необхідну інформацію для проведення аналізу. Зазначені центральні органи виконавчої влади надають таку інформацію через Пенсійний фонд України. 7. Кінцеві положення Проведення актуарних розрахунків проводиться з дотриманням вимог статті 77 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" ( 1058-15 ) та Методики проведення актуарних розрахунків у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2004 N 1677 ( 1677-2004-п ). Начальник управління пенсійного реформування Пенсійного фонду України В.Колбун Начальник управління пенсійного реформування Міністерства праці та соціальної політики України І.Макаренко Начальник управління фінансів, охорони здоров'я, соціальних програм та фізичної культури та спорту Міністерства фінансів України С.Діденко Директор Департаменту статистики праці Державного комітету статистики України Н.Григорович Начальник відділу з економічних питань пенсійної реформи Міністерства економіки України О.Савенко