УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 січня 2004 р. N 15
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 829 ( 829-2005-п ) від 30.08.2005 )
Про затвердження Стратегії залучення
міжнародної технічної допомоги
на 2004-2007 роки
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Стратегію залучення міжнародної технічної допомоги
на 2004-2007 роки (додається).
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 січня 2004 р. N 15
СТРАТЕГІЯ
залучення міжнародної технічної допомоги
на 2004-2007 роки
Міжнародна технічна допомога залучається згідно з цією
Стратегією у формах, прийнятих у сучасній міжнародній практиці, і
спрямовується на забезпечення сталого розвитку України. Стратегія
реалізовуватиметься шляхом технічного та техніко-економічного
співробітництва з державами-донорами та міжнародними організаціями
(далі - донори) відповідно до міжнародних договорів України.
Мета Стратегії
Метою Стратегії є визначення напрямів та завдань щодо
залучення міжнародної технічної допомоги на період 2004-2007 років
для поглиблення реформ, забезпечення подальшого сталого розвитку
України як правової, демократичної держави з конкурентоспроможною
економікою, що стане підґрунтям для інтеграції в європейські та
євроатлантичні структури, зростання добробуту всіх громадян і
наближення рівня життя до європейського.
Стратегія сприятиме виконанню завдань, визначених Президентом
України у Посланні до Верховної Ради України "Європейський вибір.
Концептуальні засади стратегії економічного та соціального
розвитку України на 2002-2011 роки" ( n0001100-02 ).
Реалізація цієї Стратегії забезпечить подальше економічне
зростання, що, у свою чергу, зумовить поступове скорочення обсягів
допомоги. Досвід, набутий Україною в процесі залучення міжнародної
технічної допомоги, та досягнутий відповідний рівень економічного
розвитку створять передумови для поступової зміни статусу в
міжнародному технічному співробітництві від держави-реципієнта до
держави-донора.
Роль міжнародної технічної допомоги
в розвитку України
Допомога, яка надається донорами у рамках технічного та
техніко-економічного співробітництва, сприяє дотриманню курсу
України на європейську та євроатлантичну інтеграцію, дає
можливість залучати додаткові ресурси для вирішення стратегічних
завдань розвитку, зменшує навантаження на державний бюджет, сприяє
створенню додаткових робочих місць.
Світовий досвід, що набувається Україною в рамках міжнародної
технічної допомоги, сприяє підвищенню інституційної спроможності
органів державної влади, приватного сектору економіки та об'єднань
громадян щодо формування демократичного суспільства та
самодостатньої соціально орієнтованої ринкової економіки,
прискорює міжнародну інтеграцію.
З часу набуття Україною незалежності основними донорами, у
тому числі США, Канадою, ФРН, Нідерландами, Великобританією,
Швецією, Швейцарією, Японією, Європейським Союзом, ООН, було
виділено понад 4 млрд. доларів США на реалізацію проектів
міжнародної технічної допомоги.
На початковому етапі (1991-1997 роки) донори приділяли увагу
питанням розбудови основних засад та інфраструктури ринкової
економіки, у наступному періоді (1997-2003 роки) - поглибленню
структурних, правових реформ, демократизації суспільства,
забезпеченню сталого економічного зростання, підтримці екологічної
та ядерної безпеки, підвищенню рівня та поліпшенню якості життя
людей у регіонах, відродженню культури та духовності. За цей
період до Державного реєстру проектів (програм) було внесено 1635
проектів міжнародної технічної допомоги, серед яких на 1 жовтня
2003 р. у стадії виконання перебував 241 проект.
Так, донорами було надано істотну допомогу у підвищенні
спроможності органів державної влади щодо розроблення державної
бюджетної та податкової політики, у дерегуляції підприємницької
діяльності, розширенні можливості підприємців отримувати
мікро-кредити, зміцненні банківського сектору, переході на
міжнародні стандарти бухгалтерського обліку, вдосконаленні
законодавства, розвитку ринково орієнтованого
сільськогосподарського сектору, поліпшенні фінансового стану
енергетики, ефективному використанні енергоресурсів, значному
підвищенні рівня безпеки АЕС, зміцненні репродуктивного здоров'я
населення, профілактиці різних хвороб, зокрема ВІЛ/СНІДу та
туберкульозу, створенні засад сучасної сімейної медицини.
Під час виконання освітніх програм міжнародної технічної
допомоги тисячі фахівців державних та недержавних установ, а також
студентів та викладачів вищих навчальних закладів пройшли навчання
та здобули досвід практично в усіх галузях сучасної економіки.
За результатами реалізації проектів міжнародної технічної допомоги
було досягнуто успіхів у проведенні демократичних реформ, розвитку
громадянського суспільства. Провідні заклади культури і мистецтва
отримали сучасне обладнання.
Проблеми, розв'язання яких потребує
залучення міжнародної технічної допомоги
та поліпшення її координації
За період з 1991 по 2003 рік проведено реформи, які сприяли
докорінним змінам соціально-економічних відносин, розбудові
України як демократичної держави з ринковою економікою, сформовано
такі визначальні атрибути її незалежності, як фінансова, грошова,
бюджетна, банківська, митна та інші системи, що сукупно визначають
економічну інфраструктуру, побудовано і конституційно закріплено
основи демократичної організації суспільства, забезпечено правове
гарантування прав людини і громадянина, сформовані та розвиваються
нові політичні відносини, механізми функціонування державної
влади, електоральної системи та багатопартійності, підвищилися
активність і роль інститутів громадянського суспільства, зроблено
значні зрушення на шляху духовного відродження.
Незважаючи на позитивні тенденції сталого економічного
зростання та підвищення реальних доходів громадян, на сьогодні
існує ряд питань, вирішення яких потребує, зокрема, залучення
міжнародної технічної допомоги.
Оскільки Україна проголосила курс на європейську та
євроатлантичну інтеграцію, для його реалізації необхідно, в першу
чергу, здійснити заходи щодо набуття членства в СОТ, адаптації
законодавства України до законодавства ЄС, створення зони вільної
торгівлі між Україною та ЄС, формування в суспільстві
проєвропейської більшості, укріплення засад ринкових інститутів,
підвищення спроможності економіки витримати конкурентний тиск у
зв'язку з розширенням ЄС.
Підвищення конкурентоспроможності національної економіки
передбачається здійснити шляхом впровадження інноваційної моделі
розвитку, що ґрунтується на застосуванні високих технологій,
комерціалізації результатів науково-технічної діяльності,
розширенні можливостей суспільства генерувати, розповсюджувати та
використовувати знання, поліпшенні якості освіти та підготовки
кадрів, створенні інформаційних мереж для обміну знаннями та
технологіями.
Водночас, підвищення конкурентоспроможності економіки
стримується слабкою конкуренцією на ринках енергоносіїв,
сільськогосподарської продукції, повільним впровадженням новітніх
технологій, надмірно високою енергоємністю валового внутрішнього
продукту, відсутністю достатнього інвестиційного капіталу, низьким
рівнем капіталізації банків, незадовільною якістю активів та
низькою їх прибутковістю, недосконалими бюджетною політикою та
бюджетним плануванням. Неналежне забезпечення прав акціонерів,
недосконала податкова система також не сприяють формуванню
інвестиційного клімату.
Одним з проблемних питань, що потребує негайного вирішення, є
необхідність удосконалення законотворчого процесу.
Для активізації підприємницької діяльності слід наповнити
конструктивним змістом реформу судової системи, що забезпечить
прозорість та об'єктивність судового процесу.
Нині частка продукції малих та середніх підприємств у
валовому внутрішньому продукті залишається низькою порівняно з
аналогічною часткою розвинутих країн. Основними факторами, що
стримують розвиток малих та середніх підприємств, є недосконале
правове середовище, зарегульованість процедур реєстрації та
ведення бізнесу, відсутність ділових та управлінських навичок у
підприємців, а також обмежені можливості щодо отримання кредитів.
Існує нагальна необхідність впровадження нової енергетичної
стратегії, що значною мірою обумовлює національну безпеку держави,
а також виконання Комплексної державної програми енергозбереження
( 148-97-п ). Низька ефективність використання
паливно-енергетичних ресурсів є наслідком деформованої структури
виробництва та енергоспоживання, використання застарілих
виробничих фондів енергетики. Потребує підвищення та підтримки
ядерна безпека АЕС. Недостатній рівень безпеки праці у
вугледобувній промисловості призводить до аварій та загибелі
шахтарів.
Для позитивних змін в агропромисловому комплексі потрібне
логічне і послідовне завершення земельної реформи, глибока
перебудова на цій основі економічних та фінансово-кредитних
відносин на селі. Необхідно створити повноцінний ринок землі,
запровадити сучасні земельно-орендні та іпотечні відносини,
ефективні механізми захисту прав власності на землю.
Реалізація рішень, прийнятих на Саміті тисячоліття ООН
у 2000 році, надає особливої актуальності розв'язанню екологічних
проблем, зокрема щодо побутового та промислового забруднення,
ефективного використання природних ресурсів, кліматичних змін,
ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та підвищення рівня
безпеки об'єкта "Укриття".
У зв'язку з розширенням ЄС виникає потреба упорядкування
міграційних процесів, налагодження транскордонного
співробітництва, розвитку міжнародних транспортних коридорів.
Необхідно посилити роботу, спрямовану на запобігання збільшенню
кількості незаконних мігрантів, зокрема, що прибувають через
східні кордони, торгівлі людьми, а також здійснити заходи щодо
боротьби з організованою злочинністю, відмиванням грошей і
незаконним обігом наркотиків.
Підтримуючи цілі розвитку тисячоліття, проголошені
Декларацією тисячоліття ООН ( 995_621 ), Україна розробила
завдання на період до 2015 року з подолання бідності, поліпшення
якості та забезпечення рівного доступу до освіти, а також
відтворення навколишнього природного середовища.
Існуюча система охорони здоров'я потребує істотного
реформування. Недостатньо приділяється уваги профілактиці здоров'я
громадян та пропагуванню здорового способу життя. Зареєстровано
високий показник інфікованих на ВІЛ/СНІД та туберкульоз.
Система освіти в цілому відповідає європейським стандартам,
але потребує подальшої гармонізації з ними. Для забезпечення
переходу до економіки, що ґрунтується на наукоємних технологіях,
необхідне поліпшення якості та забезпечення рівного доступу до
освіти, післядипломного навчання, підвищення кваліфікації.
Протягом останніх років спостерігалася активізація діяльності
об'єднань громадян та аналітичних центрів. Проте, необхідно
залучати громадськість до процесу прийняття рішень органами
державної влади, зокрема шляхом проведення публічних слухань,
громадських обговорень та консультацій, впровадження результатів
досліджень об'єднань громадян.
З метою зміцнення обороноздатності держави та прискорення
вступу України до НАТО необхідно активізувати процес реформування
української армії.
Для якнайшвидшого вирішення зазначених питань та забезпечення
інноваційного розвитку Україна потребує чітко скоординованої
допомоги.
Проблемними питаннями співробітництва з донорами залишаються
недостатня участь Української Сторони у визначенні змісту проектів
і програм під час їх підготовки, низька ефективність окремих форм
співробітництва, що пропонуються донорами, переважне використання
послуг іноземних експертів у деяких проектах. Розширення участі
українських експертів у проектах міжнародної технічної допомоги
сприятиме підвищенню спроможності українських фахівців приймати
управлінські рішення на рівні міжнародних стандартів та поширенню
здобутих знань.
В останні роки відбулося краще усвідомлення можливостей
міжнародної технічної допомоги як допоміжного інструменту
економічного розвитку. В переважній більшості випадків вдалося
разом з донорами визначити головні напрями допомоги, підвищити
відповідальність за її зміст та результати реалізації проектів,
сформувати проектні портфелі, що великою мірою відповідали
пріоритетам політики України. Запроваджений у 2002 році
систематичний моніторинг дає змогу простежувати та аналізувати
заходи, що здійснюються у рамках проектів. Разом з тим для
досягнення більшої ефективності та прозорості процесу надання
допомоги необхідно забезпечити тісну координацію з донорами щодо
розроблення проектів, обговорення їх цілей, завдань, проведення
моніторингу, застосування критеріїв оцінки проміжних та кінцевих
результатів реалізації, а також інформування громадськості.
Напрями залучення міжнародної
технічної допомоги
Залучення міжнародної технічної допомоги у 2004-2007 роках
здійснюватиметься за такими напрямами:
1) підвищення конкурентоспроможності національної економіки,
забезпечення сталого економічного зростання;
2) прискорення вступу України до СОТ, європейської та
євроатлантичної інтеграції;
3) створення сприятливого підприємницького середовища,
розвиток малого та середнього бізнесу;
4) поглиблення демократичних перетворень, формування
інститутів розвинутого громадянського суспільства;
5) досягнення цілей розвитку тисячоліття, визначених в
Декларації тисячоліття ООН ( 995_621 ), зокрема поліпшення
соціальних умов та здоров'я громадян України, гуманітарний
розвиток;
6) підвищення рівня екологічної безпеки та мінімізація
наслідків Чорнобильської катастрофи;
7) гарантування безпеки та захисту держави і громадян;
8) розвиток державної регіональної політики.
Завдання, які передбачається розв'язати
із залученням міжнародної технічної допомоги
За визначеними напрямами залучення міжнародної технічної
допомоги передбачається розв'язання таких завдань:
1) у напрямі підвищення конкурентоспроможності національної
економіки, забезпечення сталого економічного зростання:
а) з питань переходу до економіки, що ґрунтується на
наукоємних технологіях:
забезпечення розвитку сприятливого для інновацій середовища,
створення ринкової інноваційної інфраструктури;
створення умов для конкуренції та розвитку системи трансферу
технологій, ноу-хау;
розроблення та впровадження високих наукоємних
конкурентоспроможних технологій у промисловості;
утворення системи венчурних фондів для фінансування
інновацій;
посилення спроможності до генерування, розповсюдження та
впровадження знань шляхом поліпшення якості та забезпечення
рівного доступу усіх верств населення до освіти, післядипломного
навчання;
створення інформаційних мереж для обміну знаннями;
б) у сфері макроекономіки та фінансів:
запровадження стратегічного планування у практику діяльності
органів виконавчої влади, удосконалення системи державного
прогнозування та розроблення програм соціально-економічного
розвитку;
формування державної бюджетної політики шляхом запровадження
середньострокового бюджетного планування;
реформування податкової системи та модернізація державної
податкової служби;
забезпечення розвитку ринку фінансових послуг, удосконалення
системи його регулювання;
перехід небанківських фінансових установ на ведення
фінансової звітності за міжнародними стандартами;
створення інформаційної бази даних небанківських фінансових
установ;
продовження реформування банківської системи;
забезпечення розвитку ринку цінних паперів, похідних
фінансових інструментів та удосконалення системи їх регулювання,
створення системи оцінних показників фондового ринку;
підтримка приватизаційних процесів шляхом удосконалення
нормативно-правової бази та забезпечення прозорості процедур
прийняття рішень;
в) у сфері структурної перебудови:
енергетика
підтримка заходів щодо розвитку прозорого, конкурентного та
ефективного ринку енергоносіїв;
підтримка заходів щодо диверсифікації джерел
енергозабезпечення та маршрутів енергопостачання, включаючи
розвиток українського маршруту Євро-Азіатського нафтотранспортного
коридору; кваліфікація альтернативних джерел постачання ядерного
палива;
підтримка заходів щодо впровадження технологій вироблення
енергії з альтернативних джерел;
підвищення рівня безпеки та охорони праці шахтарів;
підтримка заходів щодо дегазації вугільних пластів з метою
утилізації та використання газу метану;
підтримка ринкової трансформації вугледобувного та
електроенергетичного комплексів;
підвищення ядерної та радіаційної безпеки АЕС та об'єктів,
призначених для поводження з радіоактивними відходами та
відпрацьованим ядерним паливом;
удосконалення системи регулювання радіаційної безпеки;
підтримка зусиль щодо нерозповсюдження ядерної зброї,
запобігання незаконному обігу ядерних та радіоактивних матеріалів,
включаючи зміцнення системи контролю і обліку джерел іонізуючого
випромінювання;
удосконалення системи фізичного захисту АЕС та об'єктів,
призначених для поводження з радіоактивними відходами та
відпрацьованим ядерним паливом, з урахуванням загрози ядерного
тероризму;
підтримка заходів щодо закриття Чорнобильської АЕС та
перетворення об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему;
підвищення енергоефективності процесів виробництва,
транспортування, розподілу та споживання енергетичних ресурсів і
енергозбереження в промисловій та інших галузях економіки;
аграрно-промисловий комплекс
забезпечення продовольчої безпеки держави;
створення умов для розвитку фінансової інфраструктури в
аграрному секторі;
організація обміну новітніми технологіями в
аграрно-промисловому комплексі, ветеринарії та фітосанітарії,
тваринництві, харчовій і переробній промисловості;
створення системи інформаційного забезпечення
сільськогосподарських товаровиробників у ринкових умовах;
впровадження системи страхування ризиків у сільському
господарстві;
створення національної системи моніторингу та прогнозування
цін на аграрному ринку;
2) у напрямі прискорення вступу України до СОТ, європейської
та євроатлантичної інтеграції:
адаптація законодавства України до законодавства ЄС
відповідно до Копенгагенських критеріїв членства в ЄС (зокрема
директив та стандартів щодо оподаткування, правил технічного,
санітарного, фітосанітарного, ветеринарного, екологічного
регулювання, прикордонного і митного контролю та захисту прав
споживачів);
підготовка спільного Плану дій Україна - ЄС з метою
впровадження в Україні положень Комунікації ЄС "Ширша Європа -
сусідство: нові рамки відносин з нашими східними та південними
сусідами";
проведення оцінки наслідків розширення ЄС та їх впливу на
Україну, секторальних досліджень, підвищення поінформованості
громадян стосовно правил та норм ЄС і СОТ;
підтримка розвитку інституційного забезпечення процесів
європейської та євроатлантичної інтеграції, підготовка,
перепідготовка та підвищення кваліфікації фахівців у сфері
європейської та євроатлантичної інтеграції;
підтримка заходів щодо створення зони вільної торгівлі між
Україною та ЄС;
впровадження норм і стандартів, що відповідають вимогам СОТ,
проведення інформаційно-аналітичного забезпечення приєднання до
СОТ;
забезпечення розвитку прикордонної інфраструктури,
ефективного митного та інших видів контролю у пунктах пропуску
через державний кордон;
підтримка заходів щодо вступу України до НАТО;
приведення законодавства України у відповідність з вимогами
НАТО, перехід на стандарти НАТО у створенні, виготовленні та
озброєнні військовою та спеціальною технікою;
3) у напрямі створення сприятливого підприємницького
середовища, розвитку малого та середнього бізнесу:
удосконалення політики захисту конкуренції, створення рівних
умов провадження господарської діяльності для всіх підприємців;
удосконалення дозвільно-реєстраційної системи щодо
підприємницької діяльності, зокрема, створення єдиних офісів
комплексного обслуговування суб'єктів підприємницької діяльності;
забезпечення розвитку ефективної функціональної
інфраструктури підтримки малого та середнього бізнесу на
регіональному рівні;
підтримка організаційних та правових заходів для поліпшення
інвестиційного клімату;
удосконалення механізму фінансово-кредитної підтримки малого
підприємництва, розширення доступу малих та середніх підприємств
до кредитів, зокрема довгострокових;
забезпечення захисту прав власника і кредитора, удосконалення
процедур банкрутства та відновлення платоспроможності боржника;
удосконалення законодавчої бази з питань корпоративного
управління;
запровадження прозорих механізмів регулювання підприємницької
діяльності, в тому числі запровадження ефективної системи
відстеження результативності регуляторних актів;
створення у більшості регіонів місцевих відділень
Експертно-апеляційної ради;
забезпечення постійної професійної підготовки працівників
органів реєстрації щодо проведення реєстраційних процедур;
гармонізація митних правил та документів з міжнародними та
європейськими стандартами;
створення автоматизованих інформаційних систем обліку
суб'єктів господарської та підприємницької діяльності;
підтримка заходів з конверсії колишніх військових об'єктів,
включаючи використання їх основних фондів для розвитку
інфраструктури малого та середнього бізнесу, адаптацію
військовослужбовців, звільнених у запас або відставку;
4) у напрямі поглиблення демократичних перетворень,
формування інститутів розвинутого громадянського суспільства:
посилення захисту прав і свобод громадян;
забезпечення конкурентного виборчого процесу на засадах
відкритості, прозорості та гласності;
зміцнення місцевого самоврядування, включаючи такі аспекти,
як розширення участі громадян у діяльності його органів, розвиток
асоціацій органів місцевого самоврядування, підвищення якості
послуг, що надаються громадянам;
подальше проведення судової та адміністративної реформ;
розвиток правового механізму участі громадян у процесі
прийняття рішень органами державної влади;
підтримка незалежності та демократичності засобів масової
інформації;
розвиток інформаційно-комунікаційних технологій як бази для
формування відкритого інформаційного простору для суспільства,
забезпечення рівного доступу до цифрових технологій, впровадження
електронної інформаційної системи "Електронний Уряд";
зміцнення громадських організацій, зокрема професійних,
незалежних аналітичних центрів, здатних брати участь у формуванні
політики держави;
сприяння впровадженню гендерної рівності;
5) у напрямі досягнення цілей розвитку тисячоліття,
визначених в Декларації тисячоліття ООН ( 995_621 ), зокрема
поліпшення соціальних умов та здоров'я громадян України,
гуманітарного розвитку:
приведення законодавства з питань соціально-трудових відносин
у відповідність з міжнародними стандартами;
забезпечення розвитку та вдосконалення системи адресної
соціальної допомоги найменш захищеним верствам населення,
посилення адресності при наданні пільг;
створення єдиної системи загальнообов'язкового державного
соціального страхування;
прискорення пенсійної реформи, впровадження недержавного
пенсійного забезпечення, створення відповідної нормативно-правової
бази;
розвиток системи первинної медичної допомоги на засадах
сімейної медицини;
підтримка профілактичних та інформаційних програм боротьби з
інфекційними хворобами, зокрема ВІЛ/СНІДом, туберкульозом, а також
покращення лікування і підтримки таких хворих;
сприяння виконанню програм у сфері репродуктивного здоров'я;
розвиток системи медичного страхування, відповідної
нормативно-правової бази;
підтримка закладів культури та поліпшення умов творчої
діяльності;
розвиток сфери соціально значущих інформаційних послуг, у
першу чергу в сфері телемедицини та дистанційного навчання;
6) у напрямі підвищення рівня екологічної безпеки та
мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи:
підвищення рівня техногенної, екологічної, ядерної та
радіаційної безпеки;
поліпшення стану навколишнього природного середовища,
створення передумов для сталого розвитку та зміцнення
мінерально-сировинного потенціалу держави;
підтримка заходів щодо знищення непридатних до використання
та надлишкових боєприпасів і зброї, екологічно безпечної
ліквідації твердого та рідкого ракетного палива;
впровадження ресурсо- та енергозберігаючих екологічно чистих
технологій;
проведення радіоекологічного моніторингу в зоні відчуження,
здійснення заходів щодо запобігання винесенню радіонуклідів з
території зони відчуження;
ліквідація наслідків Чорнобильської катастрофи, включаючи
перетворення об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему,
удосконалення системи поводження з радіоактивними відходами, що
утворилися внаслідок Чорнобильської катастрофи, та поступове
відновлення радіаційно небезпечних земель;
здійснення заходів щодо реалізації положень Рамкової
конвенції ООН про зміну клімату ( 995_044 );
створення системи проведення оцінки викидів і поглинання
парникових газів, на які не поширюється дія Монреальського
протоколу ( 995_215 );
7) у напрямі гарантування безпеки та захисту держави і
громадян:
здійснення комплексу заходів щодо вдосконалення нормотворчої
діяльності;
удосконалення правового регулювання міграційних процесів,
облаштування пунктів тимчасового перебування іноземців та осіб без
громадянства, які незаконно перебувають в Україні, а також порядку
повернення до країн їхнього громадянства, створення інформаційної
системи обліку та аналізу міграційних потоків;
посилення боротьби з незаконною міграцією, створення
державної міграційної служби;
підтримка заходів щодо формування за принципом оборонної
достатності сучасних Збройних Сил;
застосування міжнародних стандартів Групи з розробки
фінансових заходів боротьби з відмиванням коштів (FATF) для
проведення фінансового моніторингу в Україні;
удосконалення системи протидії відмиванню коштів, одержаних
злочинним шляхом;
боротьба з організованою злочинністю, відмиванням коштів,
обігом наркотиків, тероризмом, торгівлею зброєю, людьми та іншими
проявами транскордонної злочинності шляхом міжнародного
співробітництва;
8) у напрямі розвитку державної регіональної політики:
забезпечення розвитку інфраструктури та законодавчої бази
місцевого самоврядування;
запровадження програмно-цільового методу формування та
виконання місцевих бюджетів в окремих областях згідно з вимогами
Бюджетного кодексу ( 2542-14 );
удосконалення бюджетного процесу, порядку розподілу
трансфертів з державного до місцевих бюджетів, механізмів
проведення запозичень до державного бюджету, забезпечення
виконання бюджетів і здійснення фінансового контролю;
забезпечення розвитку міжнародних транспортних коридорів;
активізація транскордонного і міжрегіонального
співробітництва, у тому числі в рамках єврорегіонів;
розвиток інфраструктури регіональних
інформаційно-комунікаційних технологій;
запровадження стратегічного планування сталого розвитку на
регіональному та місцевому рівні.
Умови реалізації Стратегії
Необхідною умовою для залучення достатніх обсягів міжнародної
технічної допомоги для реалізації завдань є політична стабільність
та незмінність курсу реформ в Україні, дотримання проголошеного
курсу інтеграції до європейських та євроатлантичних структур,
належна координація міжнародної технічної допомоги, розвиток та
вдосконалення нормативно-правової бази.
Координація міжнародної технічної допомоги
Подальший розвиток взаємодії між органами державної влади,
об'єднаннями громадян, приватним сектором економіки та донорами
міжнародної технічної допомоги сприятиме реалізації Стратегії та
матиме вирішальне значення для здійснення координації міжнародної
технічної допомоги.
Провідну роль в координації міжнародної технічної допомоги
забезпечує відповідно до компетенції Мінекономіки, структура,
чисельність та інституційна спроможність якого має бути достатньою
для розв'язання поставлених завдань.
Реалізація Стратегії відбуватиметься шляхом розроблення та
впровадження програм співробітництва, які формуються Мінекономіки
разом з донорами за такими загальними принципами:
1) дотримання проголошеного курсу реформ;
2) перспективне та цілісне бачення шляхів досягнення мети,
які забезпечать належне та послідовне розв'язання визначених
завдань Стратегії;
3) чітка координація діяльності донорів у процесі планування
проектів з метою уникнення їх дублювання, зокрема за секторами
економіки;
4) планування та розроблення разом з донорами міжнародної
технічної допомоги проектів для розв'язання визначених завдань;
5) спільне проведення моніторингу та оцінки результатів
реалізації проектів;
6) підвищення ефективності та прозорості використання
міжнародної технічної допомоги;
7) залучення українських підприємств, установ та організацій
до реалізації проектів, забезпечення рівного доступу до ресурсів
міжнародної технічної допомоги.
Правове середовище
Однією з умов реалізації Стратегії є неухильне дотримання
сторонами принципів і норм міжнародного права та приведення норм
національного законодавства у відповідність з положеннями
міжнародних договорів України з питань міжнародної технічної
допомоги.
Правовідносини, що виникають в процесі залучення та
використання міжнародної технічної допомоги, мають бути чітко
врегульовані положеннями міжнародних договорів України з питань
міжнародної технічної допомоги та нормами національного
законодавства. Передумовою успішного розв'язання завдань Стратегії
є розроблення і прийняття Закону України "Про міжнародну технічну
допомогу" з урахуванням сучасної міжнародної практики та набутого
досвіду співробітництва з донорами в Україні.
Необхідно продовжити вдосконалення існуючої
нормативно-правової бази щодо міжнародної технічної допомоги та
договірно-правової бази, яка ґрунтуватиметься на таких підходах:
1) міжнародними договорами України з питань міжнародної
технічної допомоги визначатимуться загальні умови, принципи
співробітництва та зобов'язання сторін;
2) додатковими документами, підписаними бенефіціарами або
реципієнтами та донорами, визначатимуться зміст та умови
реалізації конкретних проектів у рамках узгоджених програм
співробітництва.