ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        29.09.2005  N 420


             Про внесення змін до Стратегічного плану
               розвитку державної податкової служби
                  України на період до 2013 року


                             (Витяг)

     З метою конкретизації  завдань  щодо  стратегічного  розвитку
державної   податкової  служби  України,  забезпечення  інтеграції
поточної  роботи  структурних  підрозділів  ДПС  зі  стратегічними
завданнями розвитку Н А К А З У Ю:

     Внести зміни  до  наказу  ДПА  України  від  07.04.2003 N 160
( v0160225-03 ) "Про  затвердження  Стратегічного  плану  розвитку
державної  податкової  служби  України  на  період  до 2013 року",
виклавши Стратегічний план розвитку  державної  податкової  служби
України на період до 2013 року в новій редакції, що додається.

     <...>

 Голова                                                 О.І.Кірєєв


                                      Додаток
                                      до наказу ДПА України
                                      29.09.2005  N 420


                        СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН
           розвитку державної податкової служби України
                      на період до 2013 року


                       I Загальні положення

     Подальший розвиток  державної  податкової  служби  України  в
умовах   перетворень,  що  проходять  в  нашому  суспільстві,  має
здійснюватись  на  усвідомленні  необхідності   докорінної   зміни
філософії  спілкування  з  платниками  податків  з  фіскальної  на
добровільну сплату податків,  що  потребує  переходу  до  світових
цивілізованих норм в оподаткуванні.
     Податкова служба  в  сучасних  умовах   повинна   стимулювати
економічний розвиток країни,  сприяти створенню умов для залучення
інвестицій,  розвитку   приватного   бізнесу,   сприяти   зниженню
податкового   тягаря,   отриманню  сталих  доходів  до  державного
бюджету.  Необхідно трансформувати  податкову  службу  в  провідну
демократичну  та  підзвітну  суспільству  високоефективну державну
установу,  яка діє на правових засадах та користується  довірою  і
підтримкою суспільства.
     Здійснення послідовних  заходів  з   модернізації   державної
податкової  служби  розпочато  у 1997 році з розробки Концепції та
Стратегічних  напрямів  розвитку   державної   податкової   служби
України.
     Євроінтеграційна стратегія  розвитку  України,   реформування
підходів   до   державного  управління,  цілі  розвитку  державної
податкової служби потребують:
     спрямування зусиль  податкової  служби на збільшення дохідної
частини бюджету шляхом вдосконалення та лібералізації  податкового
законодавства,    розширення    бази    оподаткування,   створення
сприятливих   умов   для    розвитку    виробництва,    приватного
підприємництва, скорочення неофіційного сектору економіки, а не за
рахунок  додаткового   податкового   навантаження   на   платників
податків;
     скорочення витрат   на   адміністрування   податків    шляхом
спрощення системи адміністрування податків, автоматизації процесів
оподаткування, реформування організаційно-функціональної структури
органів ДПС.

         II Основні напрями Стратегічного плану розвитку
          державної податкової служби України на період
            до 2013 року (Стратегічний план розвитку)

     Основними напрямами Стратегічного плану розвитку є:
     1. Забезпечення  умов  для  добровільного   виконання   вимог
податкового  законодавства  платниками  податків  та  забезпечення
повного,  своєчасного  надходження  законодавчо   встановлених   в
Україні податків та зборів (обов'язкових платежів) шляхом:
     удосконалення податкового  законодавства  у  частині  порядку
адміністрування  податків та його адаптації до вимог Європейського
Союзу;
     спрощення механізму обчислення податків;
     уніфікації форм   податкової   звітності   та   вдосконалення
інструкцій щодо їх заповнення;
     впровадження вдосконаленої      системи       адміністрування
податкового боргу платників податків;
     створення системи   приймання   податкової   звітності    від
платників податків в електронному вигляді;
     вдосконалення контрольно-перевірочної    роботи    на    базі
ризико-орієнтованої    системи,    налагодження   системи   обміну
оперативною та аналітичною інформацією з правоохоронними  органами
та іншими контролюючими організаціями,  податковими органами країн
світу з метою забезпечення захисту економічних інтересів України у
галузі оподаткування; постійного моніторингу показників діяльності
платників  податків;  диференційованого  підходу  до   організації
контролю за діяльністю платників податків.

     2. Забезпечення прозорості,  компетентності, передбачуваності
та неупередженості діяльності податкової служби через:
     надання своєчасних  та  якісних  послуг  платникам  податків,
забезпечення формами податкової звітності,  інструкціями  щодо  їх
заповнення;
     надання платникам податків оперативних консультативних послуг
та   роз'яснень   податкового   законодавства   шляхом   створення
інформаційно-довідкового центру;
     встановлення взаємовідносин   державної   податкової   служби
України із  майбутніми  платниками  податків  у  школах  та  інших
закладах  освіти шляхом розробки та впровадження програми навчання
щодо системи оподаткування;
     систематичне висвітлення    діяльності    органів   державної
податкової  служби   шляхом   створення   системи   доведення   до
громадськості  актуальної,  достовірної  та повної інформації щодо
системи оподаткування,  стану наповнення дохідної частини бюджетів
і державних цільових фондів;
     усунення можливості  проявів  корупції  в  органах  державної
податкової   служби   шляхом   розробки  та  впровадження  програм
антикорупційних заходів;
     впровадження програм    проведення    періодичних   опитувань
платників податків щодо оцінки їх стосунків з державною податковою
службою  України  та розробку процедури врахування та оприлюднення
результатів опитувань;
     впровадження в   практичну   діяльність   ризико-орієнтованої
системи  та  стандартних  процедур  перевірок  до  всіх  платників
податків при організації контрольно-перевірочної роботи.

     3. Створення   високопрофесійної,   інформаційно   розвиненої
державної  податкової  служби  в  Україні   шляхом   розробки   та
впровадження  програми  розвитку інформаційної інфраструктури,  що
передбачає:
     удосконалення процедур,  які  забезпечують реалізацію функцій
органів державної податкової служби України;
     розробку та   впровадження  нової  організаційної  структури,
побудованої за функціональним принципом;
     створення автоматизованої      системи     операційної     та
управлінської діяльності ДПС;
     удосконалення державної  системи моніторингу сплати податків,
зборів   (обов'язкових    платежів),    створення    управлінської
інформаційно-аналітичної системи ДПС України;
     удосконалення системи  обліку  надходжень   до   бюджету   та
функціонування    системи   приймання   податкової   звітності   в
електронному  вигляді;  уніфікацію  звітних  форм  та   формування
відомчої  внутрішньої  звітності;  розробку  офіційної  зовнішньої
звітності  податкових  органів;  створення  системи  контролю   за
достовірністю звітності податкових органів;
     розробку системи  інформаційної  взаємодії  із  Міністерством
фінансів України,  Міністерством економіки,  Міністерством праці і
соціальної  політики  України,  Державним  Казначейством  України,
Державною  митною службою України,  Національним банком України та
Державним комітетом статистики України,  іншими міністерствами  та
відомствами;
     підвищення рівня управління персоналом  державної  податкової
служби  шляхом  вдосконалення  системи  професійної  підготовки  і
перепідготовки кадрів,  впровадження нових  механізмів  управління
персоналом.

              III Фінансове забезпечення реалізації
                   Стратегічного плану розвитку

     Реалізація програми дій здійснюватиметься за  рахунок  коштів
позики  відповідно  до  Угоди  між  Україною та Міжнародним банком
реконструкції та розвитку від 4 вересня  2003  року  (  996_042  )
N 4698-UA   та   загального   фонду   бюджетної  програми  6141600
"Модернізація податкової  служби".  Крім  того,  для  фінансування
реалізації   Стратегічного  плану  розвитку  планується  залучення
коштів Європейського  співтовариства  (Союзу)  в  рамках  Програми
TACIS, міжнародної технічної допомоги, грантів.

                IV Координація взаємодії, контроль
                    та оцінка стану реалізації
                   Стратегічного плану розвитку

     Координація роботи  та  контроль  за  виконанням  заходів  по
реалізації Стратегічного плану розвитку покладається на Міжвідомчу
робочу  групу  з  питань  координації  та  контролю за реалізацією
проекту "Модернізація державної податкової служби  України  -  1",
який  підтримується  Міжнародним банком реконструкції та розвитку.
Забезпечення  незалежної  оцінки  стану  реалізації  цього   плану
здійснює  Наглядова рада з питань реалізації проекту "Модернізація
державної податкової  служби  України  -  1",  який  підтримується
Міжнародним банком реконструкції та розвитку. Консалтинговий форум
для консультацій і зворотного  зв'язку  з  питань  адміністрування
податків забезпечує Громадська колегія при ДПА України.

                V Індикатори успішності реалізації
                   Стратегічного плану розвитку

     Характер та  інтенсивність  змін,  викликаних   впровадженням
Стратегічного плану, відслідковується за допомогою індикаторів:
     Показник добровільності виконання платниками  податків  своїх
податкових  зобов'язань  визначається  як співвідношення загальної
суми надходжень  податків  і  зборів  (обов'язкових  платежів)  до
бюджетів  та  державних  цільових фондів до суми податків і зборів
(обов'язкових платежів) до бюджетів та державних цільових  фондів,
належних  до  сплати  за рік,  надходжень по платежах,  по яких не
подається звітність до органів ДПС,  і суми податкового  боргу  на
початок року з урахуванням несплачених реструктурованих сум, пені,
фінансових  санкцій   та   відстрочених   платежів.   Прогресивним
вважається   збільшення  значення  індикатора  з  його  поступовим
наближенням до 1 (або у відсотках - 100 відс.).
     Показник витрат  по виконанню вимог податкового законодавства
платниками  податків  визначається  за   результатами   відповідей
платників  на  наступні  запитання:  "Чи  вважаєте  Ви обтяжливими
витрати  на:  ведення  податкового  обліку,   подання   податкової
звітності,  взаємодію  з  податковими органами?" і обчислюється як
середнє арифметичне відсотків платників,  що  дали  заперечувальні
відповіді на ці запитання. Діапазон припустимих значень індикатора
- від 0 до 1.  Прогресивним вважається наближення індикатора до  1
(або у відсотках - 100 відс.).
     Ймовірність виявлення випадків ухилення від  сплати  податків
та   неплатежів   визначається   як  сума  зважених  питомої  ваги
платників,  що визначили можливість виявлення ухилень  від  сплати
податків   як   високу,   питомої  ваги  платників,  що  визначили
можливість  як  середню,  а  також  питомої  ваги  платників,   що
визначили можливість як низьку. Прогресивним вважається наближення
значення індикатора до 1 (або у відсотках - 100 відс.).
     Індикатор якості   функціонування   ДПС  при  адмініструванні
податків та наданні послуг платникам визначається за  результатами
відповідей платників податків на такі питання:
     "Чи можливо  досягти  однозначного   тлумачення   податкового
законодавства  завдяки  роз'ясненням  та  консультаціям податкових
органів?";
     "Чи вважаєте    Ви   дії   працівників   податкових   органів
компетентними?";
     "Чи вважаєте    Ви   дії   працівників   податкових   органів
доброчесними?";
     "Чи вважаєте    Ви   дії   працівників   податкових   органів
неупередженими?";
     "Чи вважаєте    Ви   дії   працівників   податкових   органів
прозорими?".
     Значення індикатора   обчислюється   як  середнє  арифметичне
зважених відсотків платників податків, що дали позитивні відповіді
на  поставлені питання.  Діапазон значень індикатора - від 0 до 1.
Прогресивним вважається наближення значення індикатора до 1 (або у
відсотках - 100 відс.).
     Базові і планові  значення  індикаторів  досягнення  прогресу
реалізації Стратегічного плану розвитку:

------------------------------------------------------------------
| N  |     Найменування індикаторів     |  Значення індикаторів  |
|    |                                  |------------------------|
|з/п |                                  |Базові |   На   |  На   |
|    |                                  |2001 р.| кінець |кінець |
|    |                                  |       |2007 р. |2012 р.|
|----+----------------------------------+-------+--------+-------|
| 1. |Показник добровільності виконання | 54,54 |  65,0  | 80,0  |
|    |платниками своїх податкових       |       |        |       |
|    |зобов'язань, %                    |       |        |       |
|----+----------------------------------+-------+--------+-------|
| 2. |Показник витрат по виконанню вимог| 56,11 |  65,0  | 75,0  |
|    |податкового законодавства         |       |        |       |
|    |платниками податків, %            |       |        |       |
|----+----------------------------------+-------+--------+-------|
| 3. |Ймовірність виявлення випадків    | 51,7  |  60,0  | 75,0  |
|    |ухилення від сплати податків та   |       |        |       |
|    |неплатежів, %                     |       |        |       |
|----+----------------------------------+-------+--------+-------|
| 4. |Індикатор якості функціонування   | 33,56 |  55,0  | 80,0  |
|    |ДПС при адмініструванні податків  |       |        |       |
|    |та наданні послуг платникам, %    |       |        |       |
------------------------------------------------------------------

 В.о. директора Департаменту
 розвитку та модернізації
 державної податкової служби                         Л.В.Боцманова