ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                    14.02.2006  N 48/2/15-0410


              Щодо необхідності отримання торгового
                 патенту на проведення розіграшів


     Державна податкова адміністрація України розглянула звернення
Комітету Верховної Ради України з питань  фінансів  і  банківської
діяльності  від  17.01.2006 р.  N 06-10/10-21 про надання висновку
щодо  необхідності  отримання  банківськими  установами  торгового
патенту  на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального
бізнесу за проведення розіграшів з видачею призів, і повідомляє.

     Законом України від 23.03.96 р.  N 98/96-ВР ( 98/96-ВР ) "Про
патентування  деяких  видів  підприємницької  діяльності"  (далі -
Закон) встановлено види діяльності,  що  підлягають  патентуванню,
порядок  придбання  торгового  патенту та суб'єкти підприємницької
діяльності, які повинні придбавати торгові патенти.

     Так, зокрема,  порядок   придбання   торгового   патенту   на
здійснення  операцій  з  надання  послуг у сфері грального бізнесу
передбачено статтею 5 Закону ( 98/96-ВР ).

     Частиною першою  цієї  статті  встановлено,  що  патентуванню
підлягають  операції  з  надання послуг у сфері грального бізнесу,
які здійснюються  суб'єктами  підприємницької  діяльності  або  їх
структурними (відокремленими) підрозділами.

     Частиною другою  передбачено,  що  під  гральним  бізнесом  у
Законі  (  98/96-ВР  )  слід  розуміти  діяльність,  пов'язану   з
влаштуванням   казино,  інших  гральних  місць  (домів),  гральних
автоматів з грошовим або майновим  виграшем,  проведенням  лотерей
(крім  державних)  та  розіграшів  з  видачею  грошових виграшів у
готівковій або майновій формі.

     Банківські установи  з  метою  залучення  клієнтів  проводять
рекламні  акції,  пов'язані  з  процесом  поширення інформації про
переваги окремих банківських послуг для оперативного просування їх
на ринку фінансових послуг та підвищеного попиту.

     Одним із  заходів  залучення  депозитних коштів є розіграші з
видачею призів у вигляді підвищених відсотків.  При цьому  доходів
від  проведення  розіграшів  банки  не  отримують,  а  лише несуть
витрати.

     Таким чином, проведення банками розіграшів з видачею грошових
або  майнових  призів  з метою розширення кола клієнтів та обсягів
банківських послуг не є послугами у сфері грального бізнесу.

 Перший заступник Голови                                Г.Оперенко