Рішення
              про Концепцію встановлення погодженої
           тарифної політики на залізничному транспорті
        держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав
                            (укр/рос)


     Дата підписання:                    18.10.1996
     Дата набрання чинності для України: 18.10.1996

     Рада глав урядів Співдружності Незалежних Держав

     вирішила:

     1. Погодитися з Концепцією встановлення  погодженої  тарифної
політики на    залізничному    транспорті    держав   -   учасниць
Співдружності Незалежних Держав (додається),  запропонованою Радою
з  залізничного  транспорту  держав  -  учасниць  Співдружності та
Міждержавним економічним Комітетом Економічного союзу.

     2. Доручити міністерствам фінансів і міністерствам  економіки
разом із  залізничними  адміністраціями та іншими заінтересованими
органами державного управління держав - учасниць  Співдружності  з
метою зниження рівня тарифів:

     розробити за   участю   Міждержавного  економічного  Комітету
Економічного союзу  до  кінця  1996  року  заходи  для  скасування
встановленого понад  провізну  плату  податку на додану вартість у
міждержавному повідомленні та  погодити  принципи  оподатковування
підприємств залізничного транспорту;

     підготувати пропозиції  за  рішенням  у 1997 році питання про
державне регулювання  тарифів   на   пасажирські   перевезення   з
компенсацією збитків від цих перевезень;

     розробити заходи  щодо  отримання  субсидій  на  перевезення,
цільового фінансування  постачань  рухомого  складу,   будівництва
об'єктів пасажирського    господарства,    розвитку   прикордонних
переходів за рахунок бюджетних та інших джерел фінансування.

     3. Доручити Раді з залізничного транспорту держав -  учасниць
Співдружності в  1997-1998 роках продовжити роботу з удосконалення
погодженої тарифної системи.

     4. Доручити  залізничним  адміністраціям  держав  -  учасниць
Співдружності:

     встановити, починаючи   з  1997  фрахтового  року,  граничний
рівень  ставок  провізних  плат  у  міждержавному   сполученні   з
державами -  учасницями  Співдружності Незалежних Держав на основі
удосконалення бази залізничного тарифу,  принципів оподатковування
і дотацій;

     розробити до кінця 1997 року спільні програми,  спрямовані на
зниження собівартості  пасажирських  і  вантажних  перевезень   на
залізничному транспорті.

     5. Раді   з   залізничного   транспорту   держав  -  учасниць
Співдружності   разом   з   Міждержавним   економічним   Комітетом
Економічного союзу доповідати про хід виконання цього Рішення один
раз на півроку Раді глав урядів Співдружності Незалежних Держав.

     Вчинено в місті Москві 18 жовтня 1996 року в єдиному дійсному
примірнику російською  мовою.  Дійсний  примірник  зберігається  у
Виконавчому  Секретаріаті  Співдружності  Незалежних  Держав,   що
надасть кожній  державі,  яка підписала це Рішення,  його завірену
копію.

 За Уряд                                   За Уряд
 Азербайджанської Республіки               Республіки Молдова

 (підпис)                                  (підпис)

 За Уряд                                   За Уряд
 Республіки Білорусь                       Російської Федерації

 (підпис)                                  (підпис)

 За Уряд                                   За Уряд
 Республіки Вірменія                       Республіки Таджикистану

 (підпис)                                  (підпис)

 За Уряд                                   За Уряд
 Грузії                                    Туркменистану

 (підпис)                                  -

 За Уряд                                   За Уряд
 Республіки Казахстан                      Республіки Узбекистан

 (підпис)                                  (підпис)

 За Уряд                                   За Уряд
 Киргизької Республіки                     України

 (підпис)                                  (підпис)


                                      Додаток
                                      до Рішення Ради глав урядів
                                      Співдружності Незалежних
                                      Держав про Концепції
                                      встановлення погодженої
                                      тарифної політики
                                      на залізничному транспорті
                                      держав - учасниць
                                      Співдружності Незалежних
                                      Держав
                                      від 18 жовтня 1996 року


                            КОНЦЕПЦІЯ
            встановлення погодженої тарифної політики
           на залізничному транспорті держав - учасниць
                 Співдружності Незалежних Держав


     Ця Концепція визначає принципи формування погодженої тарифної
політики залізничних адміністрацій держав - учасниць Співдружності
Незалежних Держав на перевезення вантажів залізничним  транспортом
у міждержавному і міжнародному сполученнях.

     Основні принципи   формування   і   застосування   погодженої
тарифної політики  на  перевезення  вантажів  у  міждержавному   і
міжнародному сполученнях діють у рамках Тарифної угоди залізничних
перевізників держав -  учасниць  Співдружності  (  997_a46  )  від
17 лютого   1993   року  і  затверджуються  на  щорічних  тарифних
конференціях.

     При встановленні   тарифів   на   перевезення   вантажів    у
міждержавному та міжнародному сполученнях залізничні адміністрації
керуються такими засадами:

     стабільність рівня тарифних ставок для забезпечення виконання
довгострокових зовнішньоекономічних контрактів;

     рівень ставок   на  перевезення  по  залізницях  -  учасницях
Тарифної  угоди  (  997_a46  )  визначається  окремо  для   кожної
залізничної   адміністрації,  що  бере  участь  у  перевезенні,  з
урахуванням відстані перевезення по залізницях цієї держави;

     рівень ставок    провізної    плати,    яка    повідомляється
залізничними адміністраціями    на   міждержавні   та   міжнародні
перевезення, є максимальним;

     тарифи, що  застосовуються  залізничними  адміністраціями   в
міждержавному і  міжнародному  сполученнях,  мають єдину погоджену
тарифну базу, яка забезпечує уніфіковану побудову;

     валютою тарифу   є   швейцарський   франк,   платежі   можуть
здійснюватися в  доларах  США за встановленим курсом швейцарського
франка до долара США;

     здійснення розрахунків    за    перевезення    вантажів     у
міждержавному   і   міжнародному   сполученнях   окремо  з  кожною
залізничною адміністрацією держав - учасниць  Співдружності,  якщо
дво- або багатосторонніми домовленостями не передбачено інше;

     беззбитковість перевезень;

     можливість зниження    залізничною    адміністрацією    рівня
оголошеного тарифу за відстань по своїй території з врахуванням її
економічних інтересів;

     узгодження між залізничними адміністраціями держав - учасниць
Співдружності конкурентноздатних наскрізних тарифних ставок.

     Із зазначених принципів випливають  такі  заходи  регулювання
тарифів у міждержавному сполученні:

     підвищення залізничними    адміністраціями    рівня   тарифів
відповідно до Тарифної угоди ( 997_a46 )  -  за  періодичністю  та
строком повідомлення всіх доріг - учасниць Угоди;

     залізничні адміністрації     самостійно    знижують    рівень
оголошених тарифних ставок, виходячи з економічної доцільності;

     залізничні адміністрації  спільно  розробляють  і   приймають
порядок узгодження   наскрізних  тарифних  ставок  на  перевезення
вантажів у міждержавному сполученні за участю декількох  залізниць
держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав;

     при проведенні   гнучкої  тарифної  політики  на  перевезення
вантажів з обмеженням  збуту  за  рівнем  світових  цін  прийняття
паритетних заходів щодо взаємного зниження тарифів і зборів у всіх
перевізників,  що беруть участь,  і відпускних цін підприємств  за
умови економічної доцільності;

     залізничні адміністрації  з  урахуванням  економічних  умов і
особливостей роботи  залізничного  транспорту  в  кожній   державі
здійснюють диференціацію   тарифів   за  родами  вантажів,  видами
відправлень, типами транспортних  засобів  та  іншими  категоріями
перевезень із уведенням коефіцієнтів до базових тарифів.

     З метою надання державної підтримки розвиткові перевезень між
державами - учасницями Співдружності  залізничним  адміністраціям,
Раді  з  залізничного  транспорту,  департаменту співробітництва в
галузі транспорту і зв'язку  Міждержавного  економічного  Комітету
Економічного   союзу   продовжити  роботу  з  органами  державного
управління держав  -  учасниць  Співдружності  з  підготовлення  і
прийняття рішень:

     про зняття   навантаження   на   вантажні  тарифи,  зумовлені
збитковістю  пасажирських  перевезень  з  використанням  державних
дотацій;

     про бюджетні   та   інші   джерела   фінансування   постачань
пасажирського рухомого складу і будівництва об'єктів пасажирського
господарства;

     про участь   держави   в   інвестуванні  засобів  у  розвиток
прикордонних  переходів,  цільовому  субсидуванні  перевезень   за
пільговими  тарифами,  що встановлюються урядами держав - учасниць
Співдружності.

     У 1997-1998 роки на базі цієї  Концепції  розробити  комплекс
заходів для удосконалення погодженої тарифної системи.


                             Решение
                     о Концепции установления
        согласованной тарифной политики на железнодорожном
           транспорте государств-участников Содружества
                      Независимых Государств


     Совет глав  правительств  Содружества  Независимых Государств
решил:

     1. Согласиться   с   Концепцией   установления  согласованной
тарифной     политики      на      железнодорожном      транспорте
государств-участников     Содружества    Независимых    Государств
(прилагается),   представленной   Советом   по    железнодорожному
транспорту  государств-участников Содружества и Межгосударственным
экономическим Комитетом экономического союза.

     2. Поручить  министерствам финансов и министерствам экономики
совместно   с   железнодорожными   администрациями    и    другими
заинтересованными     органами     государственного     управления
государств-участников Содружества в целях снижения уровня тарифов:
     разработать с   участием  Межгосударственного  экономического
комитета Экономического союза до конца 1996 года  меры  по  отмене
установленного   сверх   провозной  платы  налога  на  добавленную
стоимость в межгосударственном сообщении  и  согласовать  принципы
налогообложения предприятий железнодорожного транспорта:
     подготовить предложения по решению  в  1997  году  вопроса  о
государственном  регулировании тарифов на пассажирские перевозки с
компенсацией убытков от этих перевозок;
     разработать мероприятия по субсидированию перевозок, целевому
финансированию поставок подвижного состава, строительству объектов
пассажирского  хозяйства,  развитию  пограничных переходов за счет
бюджетных и других источников финансирования.

     3. Поручить    Совету    по    железнодорожному    транспорту
государств-участников  Содружества  в  1997-1998  годах продолжить
работу по совершенствованию согласованной тарифной системы.

     4. Поручить          железнодорожным           администрациям
государств-участников Содружества:
     установить начиная с 1997 фрахтового года предельный  уровень
ставок   провозных   плат   в   межгосударственном   сообщении   с
государствами-участниками Содружества  Независимых  Государств  на
основе  совершенствования базы железнодорожного тарифа,  принципов
налогообложения и дотирования;
     разработать до   конца   1997   года   совместные  программы,
направленные на снижение  себестоимости  пассажирских  и  грузовых
перевозок на железнодорожном транспорте.

     5. Совету        по        железнодорожному        транспорту
государств-участников Содружества совместно  с  Межгосударственным
экономическим  комитетом  Экономического  союза докладывать о ходе
выполнения настоящего Решения  один  раз  в  полгода  Совету  глав
правительств Содружества Независимых Государств.

     Совершено в  городе  Москве  18  октября  1996  года  в одном
подлинном  экземпляре  на  русском  языке.   Подлинный   экземпляр
хранится  в  Исполнительном  Секретариате  Содружества Независимых
Государств,  который направит  каждому  государству,  подписавшему
настоящее Решение, его заверенную копию.


                                      Приложение


                            Концепция
           установления согласованной тарифной политики
       на железнодорожном транспорте государств-участников
                Содружества Независимых Государств

     Настоящая Концепция    определяет    принципы    формирования
согласованной  тарифной  политики  железнодорожных   администраций
государств-участников   Содружества   Независимых   Государств  на
перевозку грузов железнодорожным транспортом в  межгосударственном
и международном сообщениях.
     Основные принципы  формирования  и  применения  согласованной
тарифной  политики  на  перевозку  грузов  в  межгосударственном и
международном сообщениях действуют в рамках  Тарифного  соглашения
железнодорожных  перевозчиков государств-участников Содружества от
17 февраля 1993 года (  997_a46  )  и  утверждаются  на  ежегодных
тарифных конференциях.
     При установлении    тарифов    на    перевозки    грузов    в
межгосударственном   и  международном  сообщениях  железнодорожные
администрации руководствуются следующими принципами:
     стабильность уровня    тарифных    ставок   для   обеспечения
выполнения долгосрочных внешнеэкономических контрактов;
     уровень ставок  на перевозки по железным дорогам - участницам
Тарифного соглашения ( 997_a46 ) определяется отдельно для  каждой
железнодорожной администрации,  участвующей в перевозке,  с учетом
расстояния перевозки по железным дорогам данного государства;
     уровень ставок провозной платы,  объявляемый железнодорожными
администрациями на межгосударственные и  международные  перевозки,
является максимальным;
     тарифы, применяемые   железнодорожными   администрациями    в
межгосударственном   и   международном  сообщениях,  имеют  единую
согласованную  тарифную   базу,   обеспечивающую   унифицированное
построение;
     валютой тарифа  является  швейцарский  франк,  платежи  могут
осуществляться  в  долларах США по объявляемому курсу швейцарского
франка к доллару США;
     осуществление расчетов      за     перевозки     грузов     в
межгосударственном и международном сообщениях  отдельно  с  каждой
железнодорожной  администрацией государств-участников Содружества,
если двух- или многосторонними договоренностями  не  предусмотрено
другое;
     безубыточность перевозок;
     возможность снижения  железнодорожной  администрацией  уровня
объявленного тарифа за расстояние по своей территории с учетом  ее
экономических интересов;
     согласование между      железнодорожными      администрациями
государств-участников   Содружества  конкурентоспособных  сквозных
тарифных ставок.
     Из указанных  принципов вытекают следующие меры регулирования
тарифов в межгосударственном сообщении:
     повышение железнодорожными  администрациями  уровня тарифов в
соответствии с Тарифным соглашением ( 997_a46 ) - по периодичности
и сроку уведомления всех дорог - участниц Соглашения;
     железнодорожные администрации самостоятельно понижают уровень
объявленных    тарифных    ставок    исходя    из    экономической
целесообразности;
     железнодорожные администрации   совместно   разрабатывают   и
принимают  порядок  согласования  сквозных  тарифных   ставок   на
перевозки   грузов   в  межгосударственном  сообщении  с  участием
нескольких  железных   дорог   государств-участников   Содружества
Независимых Государств;
     при проведении гибкой тарифной политики на перевозки грузов с
ограничением  сбыта  по уровню мировых цен принятие паритетных мер
по  взаимному  снижению  тарифов  и  сборов  у  всех   участвующих
перевозчиков и отпускных цен предприятий при условии экономической
целесообразности;
     железнодорожные администрации  с учетом экономических условий
и  особенностей  работы  железнодорожного  транспорта   в   каждом
государстве  осуществляют  дифференциацию тарифов по родам грузов,
видам отправок,  типам транспортных средств  и  другим  категориям
перевозок с введением коэффициентов к базовым тарифам.
     В целях оказания государственной поддержки развитию перевозок
между    государствами-участниками   Содружества   железнодорожным
администрациям,    Совету    по    железнодорожному    транспорту,
департаменту   сотрудничества   в   области   транспорта  и  связи
Межгосударственного экономического комитета  Экономического  союза
продолжить   работу   с   органами   государственного   управления
государств-участников  Содружества  по   подготовке   и   принятию
решений:
     о снятии нагрузки на грузовые тарифы,  вызванные убыточностью
пассажирских перевозок с использованием государственных дотаций;
     о бюджетном  и  других  источниках  финансирования   поставок
пассажирского   подвижного   состава   и   строительства  объектов
пассажирского хозяйства;
     об участии  государства  в  инвестировании средств в развитие
пограничных  переходов,  целевом   субсидировании   перевозок   по
льготным    тарифам,   которые   устанавливаются   правительствами
государств-участников Содружества.
     В 1997-1998  годы  на  базе  настоящей  Концепции разработать
комплекс мер по совершенствованию согласованной тарифной системы.
     Решение подписано представителями Азербайджанской Республики,
Республики  Армения,  Республики  Беларусь,   Республики   Грузия,
Республики   Казахстан  (с  замечаниями),  Кыргызской  Республики,
Республики Молдова,  Российской Федерации, Республики Таджикистан,
Республики Узбекистан, Украины.

 "Российская газета" (приложение),
 N 235, 7 декабря 1996 г.