У Х В А Л А КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" від 27 січня 2003 року N 46/2003 м. Київ Справа N 2-43/2004 30 червня 2004 року N 54-у/2004 Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України: Селівона Миколи Федосовича - головуючий, Вознюка Володимира Денисовича, Євграфова Павла Борисовича, Іващенка Володимира Івановича, Костицького Михайла Васильовича, Малинникової Людмили Федорівни, Мироненка Олександра Миколайовича - суддя-доповідач, Німченка Василя Івановича, Пшеничного Валерія Григоровича, Савенка Миколи Дмитровича, Скоморохи Віктора Єгоровича, Тихого Володимира Павловича, Ткачука Павла Миколайовича, Чубар Людмили Пантеліївни, Шаповала Володимира Миколайовича, розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України ( 254к/96-ВР ) (конституційності) Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" від 27 січня 2003 року N 46/2003 ( 46/2003 ) (Офіційний вісник України, 2003 р., N 5, ст. 173). Заслухавши суддю-доповідача Мироненка О.М. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України у с т а н о в и в: 1. Суб'єкт права на конституційне подання - 59 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання про відповідність Конституції України ( 254к/96-ВР ) Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" ( 46/2003 ) (далі - Указ). Народні депутати України вважають, що передача згідно з Указом ( 46/2003 ) залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування цивільному міністерству - Міністерству транспорту України не відповідає вимогам статті 17 Конституції України ( 254к/96-ВР ), зокрема частинам другій та шостій, відповідно до яких оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України; на території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом. Крім того, на думку суб'єкта права на конституційне подання, Указ ( 46/2003 ) покладає початок руйнації Збройних Сил України як єдиного воєнно-промислового комплексу, "є суспільно небезпечним" (особливо його стаття 3) та суперечить положенням статті 10 Закону України "Про оборону України" ( 1932-12 ), відповідно до яких Міністерство оборони України як центральний орган виконавчої влади забезпечує проведення в життя державної політики у сфері оборони, функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність і підготовку Збройних Сил України до здійснення покладених на них функцій і завдань. 2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 16 червня 2004 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ) - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні. 3. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Конституційний Суд України виходить з такого. 5 лютого 2004 року було прийнято Закон України "Про Державну спеціальну службу транспорту" N 1449-IV ( 1449-15 ) (далі - Закон), яким передбачається передача залізничних військ Збройних Сил України з підпорядкування Міністерства оборони України до Міністерства транспорту України (пункт 2 розділу VIII "Прикінцеві положення") та перетворення їх на невійськову Державну спеціальну службу транспорту - спеціалізований державний орган транспорту у складі Міністерства транспорту України, призначений для забезпечення стійкого функціонування транспорту в мирний час та в умовах воєнного і надзвичайного стану (частина перша статті 1). Відповідно до пункту 1 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону ( 1449-15 ) останній набрав чинності з дня його опублікування, а саме з 10 березня 2004 року (Урядовий кур'єр, 2004 р., 10 березня). У зв'язку з врегулюванням на законодавчому рівні перетворення залізничних військ Збройних Сил України на Державну спеціальну службу транспорту в складі Міністерства транспорту України, а також статусу, правових основ організації, основних завдань і функцій останньої, змінилися за змістом підстави, на яких обгрунтовувалися твердження щодо неконституційності Указу ( 46/2003 ). Тому конституційне подання народних депутатів України після набрання чинності Законом ( 1449-15 ) не відповідає вимогам статті 39 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ). Враховуючи наведене та керуючись частиною другою статті 147, статтею 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ), статтями 39, 45, 50, 71 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ), Конституційний Суд України у х в а л и в: 1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України ( 254к/96-ВР ) (конституційності) Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" від 27 січня 2003 року N 46/2003 ( 46/2003 ) на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ) - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Законом України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ). 2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскаржена. КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ