УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 23 травня 2006 р. N 709
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1526 ( 1526-2006-п ) від 02.11.2006 )
Про затвердження Положення про
Державну службу України з нагляду
за забезпеченням безпеки авіації
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Державну службу України з нагляду
за забезпеченням безпеки авіації, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності одночасно з Указом
Президента України про визнання такими, що втратили чинність,
деяких указів Президента України з питань безпеки авіації.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 40
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 травня 2006 р. N 709
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну службу України з нагляду
за забезпеченням безпеки авіації
1. Державна служба України з нагляду за забезпеченням безпеки
авіації (Державіаслужба) є центральним органом виконавчої влади,
діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів
України.
Державіаслужба реалізує державну політику у сфері
забезпечення безпеки авіації, захисту національних інтересів
України під час розслідування авіаційних подій.
2. Державіаслужба у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента України та
Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
У межах своїх повноважень Державіаслужба організовує
виконання актів законодавства України і здійснює систематичний
контроль за їх реалізацією.
Державіаслужба узагальнює практику застосування законодавства
з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо
вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить їх
на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Державіаслужби є:
здійснення державного нагляду за дотриманням на території
України та в межах її повітряного простору всіма суб'єктами
авіаційної діяльності, а за межами України - вітчизняними
суб'єктами авіаційної діяльності встановлених норм і правил
виконання польотів та експлуатації авіаційної техніки, вимог до
авіаційної та екологічної безпеки;
підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства з
питань регулювання безпеки авіації;
здійснення державного нагляду за ліцензуванням у сфері
авіаційної діяльності відповідно до законодавства України;
організація і проведення незалежного розслідування авіаційних
подій та серйозних інцидентів;
забезпечення відповідно до компетенції участі у реалізації
державної політики з питань розвитку авіації.
4. Державіаслужба відповідно до покладених на неї завдань:
1) розробляє і подає в установленому порядку пропозиції щодо
реалізації державної політики у сфері забезпечення безпеки
авіації;
2) бере участь у розробленні проектів законів та інших
нормативно-правових актів щодо реалізації державної політики у
сфері забезпечення безпеки авіації;
3) розглядає та погоджує проекти державних програм з питань
розвитку національної авіації та авіаційної промисловості;
4) здійснює державний нагляд за:
дотриманням на території України та в межах її повітряного
простору всіма суб'єктами авіаційної діяльності, а за межами
України - вітчизняними суб'єктами авіаційної діяльності
встановлених норм і правил виконання польотів та експлуатації
авіаційної техніки, вимог до авіаційної та екологічної безпеки;
сертифікацією (державним випробуванням) авіаційної техніки та
об'єктів авіаційної інфраструктури відповідно до законодавства;
організацією підготовки авіаційного персоналу;
проведенням лікарсько-льотної експертизи;
5) координує:
діяльність центральних і місцевих органів виконавчої влади з
питань реалізації державної політики у сфері забезпечення безпеки
авіації;
наукові дослідження з питань безпеки авіації;
6) здійснює у межах своїх повноважень контроль за:
дотриманням установленого порядку підготовки та допуску
авіаційного персоналу до робіт (польотів), перевіряє у разі
потреби їх знання, навички (у тому числі під час виконання
польотів) та наявність і дійсність відповідних посвідчень;
повнотою та ефективністю виконання повноважень
інспекторсько-наглядовими підрозділами з питань безпеки авіації
підприємств, установ та організацій, що провадять авіаційну
діяльність, незалежно від форми власності та господарювання;
дотриманням установленого порядку повідомлень про порушення у
сфері авіаційної діяльності та вживає заходів для усунення причин
таких порушень;
7) погоджує заходи щодо реструктуризації суб'єктів авіаційної
діяльності в частині забезпечення збереження встановлених рівнів
безпеки авіації;
8) перевіряє в установленому порядку стан безпеки авіації та
дотримання вимог законодавства фізичними і юридичними особами, що
провадять авіаційну діяльність;
9) розглядає і погоджує методологічні документи щодо
перевірки знань правил та норм з питань безпеки авіації
відповідних категорій авіаційного персоналу, бере участь у роботі
екзаменаційних комісій з перевірки таких знань;
10) призначає комісії із залученням фахівців відповідних
підприємств, установ та організацій для розслідування авіаційних
подій стосовно безпеки авіації;
11) видає за результатами проведених перевірок суб'єктам
авіаційної діяльності, а також органам виконавчої влади
обов'язкові для виконання приписи про усунення виявлених порушень
і недоліків у сфері забезпечення безпеки авіації та
сертифікаційних вимог;
12) організовує проведення незалежного розслідування
авіаційних подій та серйозних інцидентів, що сталися на території
України з літальними апаратами незалежно від їх приналежності чи
власності, усіх авіаційних подій, які сталися під час виконання
літерних авіарейсів, а в окремих випадках за розпорядженням вищих
органів - розслідування інших авіаційних подій; організовує
визначення повноважних представників від України для участі у
розслідуванні авіаційних подій, що сталися за межами України з
повітряними суднами, зареєстрованими в Україні, або для участі в
розслідуванні авіаційних подій з повітряними суднами чи двигунами,
розробленими або виготовленими в Україні;
13) аналізує звіти експлуатаційних організацій про безпеку
польотів, авіаційну та екологічну безпеку, а також звіти про
розслідування авіаційних подій з метою оцінки повноти проведеного
розслідування та враховує результати аналізу в інспекційних
перевірках;
14) бере участь у розробленні пропозицій з питань
удосконалення екологічної безпеки авіаційної діяльності, здійснює
нагляд за організацією та виконанням екологічного контролю на
об'єктах авіаційної інфраструктури;
15) готує пропозиції щодо формування державного бюджету в
частині фінансування заходів, спрямованих на забезпечення безпеки
авіації, контролює використання бюджетних коштів;
16) здійснює відповідно до закону контроль за виконанням
державних замовлень, спрямованих на безпеку авіації;
17) вносить з питань, що належать до її компетенції,
пропозиції щодо розвитку міжнародного співробітництва, взаємодії з
міжнародними авіаційними організаціями, підготовки та укладення
міжнародних угод з питань безпеки цивільної авіації;
18) забезпечує разом із заінтересованими органами виконавчої
влади реалізацію міжнародних договорів України, міжнародних
проектів і програм розвитку авіації, авіаційної техніки та
авіаційної інфраструктури;
19) вивчає та впроваджує світовий досвід роботи з питань
інспекційної діяльності;
20) бере участь у реалізації державної кадрової політики у
сфері авіаційної діяльності;
21) забезпечує збереження державної таємниці з питань, що
належать до її компетенції;
22) забезпечує відповідно до своєї компетенції вдосконалення
системи обліку, звітності та державної статистики;
23) здійснює інші функції відповідно до законодавства.
5. Державіаслужба має право:
залучати спеціалістів органів виконавчої влади, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до
її компетенції;
отримувати в установленому законодавством порядку від органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ та організацій інформацію, документи і матеріали,
необхідні для виконання покладених на неї завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до її компетенції;
вносити пропозиції щодо анулювання чи зупинення дії
сертифіката у разі порушення власником зазначених у ньому умов;
забороняти виконання конкретних польотів, якщо дії
експлуатанта несуть загрозу безпеці авіації;
засновувати друковані видання для висвітлення в них питань з
профілактики безпеки авіації;
здійснювати функції з управління майном, що належить до сфери
її управління.
6. Державіаслужба під час виконання покладених на неї завдань
і функцій взаємодіє з органами виконавчої влади, органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами та
організаціями, а також з відповідними органами іноземних держав і
міжнародними організаціями.
7. Державіаслужба у межах своїх повноважень на основі та на
виконання актів законодавства видає накази, організовує і
контролює їх виконання.
Державіаслужба видає у разі потреби разом з іншими органами
виконавчої влади спільні акти.
Нормативно-правові акти Державіаслужби підлягають реєстрації
в установленому законодавством порядку.
У випадках, передбачених законодавством, рішення
Державіаслужби є обов'язковими для виконання органами виконавчої
влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами,
установами та організаціями всіх форм власності, а також
громадянами.
8. Державіаслужбу очолює Голова, якого призначає на посаду та
звільняє з посади за поданням Прем'єр-міністра України Кабінет
Міністрів України.
9. Голова Державіаслужби має заступників, з них одного
першого, які призначаються на посаду та звільняються з посади в
установленому законодавством порядку.
10. Голова Державіаслужби:
1) здійснює керівництво Державіаслужбою, несе персональну
відповідальність за виконання покладених на неї завдань;
2) інформує Кабінет Міністрів України про стан і результати
діяльності авіації в Україні;
3) представляє Державіаслужбу в державних органах і
міжнародних організаціях;
4) подає в установленому порядку проекти нормативно-правових
актів з питань, що належать до її компетенції, а також пропозиції
щодо укладення міжнародних договорів у сфері безпеки авіації;
5) розподіляє обов'язки між своїми заступниками, встановлює
ступінь відповідальності заступників Голови та керівників
структурних підрозділів;
6) підписує накази, вживає заходів для перевірки їх
виконання;
7) організовує роботу колегії Державіаслужби і головує на її
засіданнях;
8) призначає на посаду та звільняє з посади працівників
центрального апарату Державіаслужби, заохочує та накладає на них
дисциплінарні стягнення в установленому законодавством порядку;
9) організовує висвітлення діяльності Державіаслужби (у тому
числі щодо офіційних повідомлень про авіаційні події) у засобах
масової інформації;
10) здійснює інші функції відповідно до законодавства.
11. Для погодженого вирішення питань, обговорення
найважливіших напрямів діяльності Державіаслужби та розвитку
авіаційної галузі у Державіаслужбі утворюється колегія у складі
Голови Державіаслужби (голова колегії), його заступників,
працівників авіаційної галузі. Склад колегії затверджує Голова
Державіаслужби.
Організаційною формою роботи колегії є засідання.
Періодичність проведення засідань колегії визначається її головою.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Державіаслужби.
12. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій з питань
забезпечення безпеки авіації, обговорення актуальних проблем у
Державіаслужбі може утворюватися науково-технічна рада з числа
вчених і висококваліфікованих спеціалістів, інші дорадчі та
консультативні органи.
Склад таких органів і положення про них затверджує Голова
Державіаслужби.
13. Граничну чисельність працівників Державіаслужби
затверджує Кабінет Міністрів України.
Структуру центрального апарату Державіаслужби затверджує її
Голова.
Штатний розпис і кошторис Державіаслужби затверджує Голова
Державіаслужби за погодженням з Мінфіном.
14. Державіаслужба є юридичною особою, має самостійний
баланс, рахунки в органах Державного казначейства, бланки, печатку
із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.