УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 41/5 від 27.05.97
м.Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 травня 1997 р.
за N 194/1998
|
Про затвердження "Положення про Єдиний реєстр для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна"
З метою забезпечення оперативного накопичення та використання даних про заборону на відчуження та арешт майна юридичних і фізичних осіб, накладену судами, правоохоронними та іншими органами в межах їх повноважень, для підвищення рівня захисту майнових прав та інтересів громадян і організацій НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Єдиний реєстр для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна.
2. Внести такі зміни та доповнення до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 1994 р. N 18/5 (
z0152-94)
:
- пункт 52 викласти у такій редакції:
"При посвідченні договору про відчуження жилого будинку, квартири, дачі, садового будинку, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна перевіряється відсутність заборони відчуження або арешту за даними Єдиного реєстру для реєстрації заборон відчуження нерухомого майна.
Перевірка та видача довідок про відсутність заборон та арештів здійснюється відповідно до Положення про Єдиний реєстр для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна.
В разі наявності заборони угода про відчуження майна, обтяженого боргом, посвідчується за наявності згоди кредитора і набувача на переведення боргу на набувача. У випадку переведення боргу на набувача нотаріус вимагає подання відповідної довідки (заяви), виданої кредитором.";
- пункт 136 викласти у такій редакції:
"Для реєстрації заборон створюються Єдиний та Базові реєстри для реєстрації заборон.
Єдиний реєстр для реєстрації заборон на відчуження об'єктів нерухомого майна (далі - Єдиний реєстр) - це комп'ютерна база даних, створена за допомогою автоматизованих комп'ютерних систем, яка складається із сукупності Базових реєстрів для реєстрації заборон (далі - Базовий реєстр), об'єднаних на основі єдиних правил, стандартів та процедур обміну інформацією.
Базовий реєстр - це документ, в якому здійснюється реєстрація заборон та арештів, накладених на об'єкти нерухомого майна.
Базовий реєстр створюється для кожного реєстраційного округу на основі діючого реєстру для реєстрації заборон згідно з єдиними вимогами, методикою і стандартами, встановленими положенням "Про Єдиний реєстр для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна".
Реєстраційні округи створюються в межах районів, районів в містах, міст обласного підпорядкування.
Реєструвальний орган - це державна нотаріальна контора (державний нотаріус), що вносить реєстраційні записи до Базового реєстру.
Накладення заборони реєструється державним нотаріусом в Базовому реєстрі. У цьому ж реєстрі реєструються повідомлення судових і слідчих органів про накладення арешту на нерухоме майно, а також повідомлення приватних нотаріусів, які посвідчили угоду, що буде підставою для накладання заборони відчуження майна.
Реєстрація заборон на відчуження майна, а також накладених на майно арештів здійснюється відповідно до Положення про Єдиний реєстр для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна.
Про накладені заборони та арешти робиться запис в алфавітній книзі обліку заборон відчуження і арештів нерухомого майна".
3. Внести такі зміни та доповнення до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами виконавчих комітетів сільських, селищних, міських Рад народних депутатів України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 25 серпня 1994 року N 22/5 (
z0256-94)
:
- абзац другий і третій пункту 66 викласти у такій редакції:
"Реєстрація заборон на відчуження майна, а також накладених на майно арештів здійснюється відповідно до Положення про Єдиний реєстр для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна.
Про накладені заборони та арешти робиться запис в алфавітній книзі обліку заборон відчуження і арештів нерухомого майна".
4. Затвердити графік створення Єдиного реєстру для реєстрації заборон та арештів, накладених на об'єкти нерухомого майна (додається).
5. До початку функціонування Єдиного реєстру для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна діє система реєстрації заборон відчуження та арештів майна, а також перевірок їх відсутності, що склалась до видання цього наказу.
Міністр юстиції України
|
С.Головатий
|
Графік створення єдиного реєстру заборон
##################################################################
Обласні центри | 1997 |
|############################################|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7| 8| 9| 10| 11| 12|
##################################################################
1. Вінниця
2. Луцьк
3. Дніпропетровськ X X
4. Донецьк X X
5. Житомир
6. Ужгород
7. Запоріжжя X X
8. Івано-Франківськ
9. Київ X X
10. Кіровоград
11. Луганськ
12. Львів X X
13. Миколаїв
14. Одеса X X
15. Полтава
16. Рівне
17. Суми
18. Тернопіль X
19. Харків X X
20. Херсон X X
21. Хмельницький
22. Черкаси
23. Чернівці
24. Чернігів
25. Сімферополь
##################################################################
продовження таблиці
##################################################################
Обласні центри | 1998 |
|############################################|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7| 8| 9| 10| 11| 12|
##################################################################
1. Вінниця X X
2. Луцьк
3. Дніпропетровськ
4. Донецьк
5. Житомир X X
6. Ужгород X X
7. Запоріжжя
8. Івано-Франківськ X X
9. Київ
10. Кіровоград X X
11. Луганськ X X
12. Львів
13. Миколаїв X
14. Одеса
15. Полтава
16. Рівне
17. Суми
18. Тернопіль X
19. Харків
20. Херсон
21. Хмельницький
22. Черкаси X X
23. Чернівці
24. Чернігів
25. Сімферополь
##################################################################
продовження таблиці
##################################################################
Обласні центри | 1999 |
|############################################|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7| 8| 9| 10| 11| 12|
##################################################################
1. Вінниця
2. Луцьк X X
3. Дніпропетровськ
4. Донецьк
5. Житомир
6. Ужгород
7. Запоріжжя
8. Івано-Франківськ
9. Київ
10. Кіровоград
11. Луганськ
12. Львів
13. Миколаїв X
14. Одеса
15. Полтава X X
16. Рівне X X
17. Суми
18. Тернопіль
19. Харків
20. Херсон
21. Хмельницький X X
22. Черкаси
23. Чернівці X X
24. Чернігів X
25. Сімферополь
##################################################################
продовження таблиці
#########################################
Обласні центри | 2000
|####################
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5
#########################################
1. Вінниця
2. Луцьк
3. Дніпропетровськ
4. Донецьк
5. Житомир
6. Ужгород
7. Запоріжжя
8. Івано-Франківськ
9. Київ
10. Кіровоград
11. Луганськ
12. Львів
13. Миколаїв
14. Одеса
15. Полтава
16. Рівне
17. Суми X X
18. Тернопіль
19. Харків
20. Херсон
21. Хмельницький
22. Черкаси
23. Чернівці
24. Чернігів X
25. Сімферополь
#########################################
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 травня 1997 р.
за N 194/1998
Положення
про єдиний реєстр для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна
Це Положення розроблене для посилення впливу діяльності нотаріату на зміцнення правопорядку, усунення недоліків традиційних методів організації роботи нотаріату. Воно базується на принципах права власника вільно розпоряджатись своїм майном та відповідати ним за своїми зобов'язаннями.
Положення встановлює порядок створення Єдиного реєстру для реєстрації заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, внесення реєстраційних записів до нього, а також одержання, обігу та надання інформації щодо заборон та арештів, накладених на об'єкти нерухомого майна.
1. Загальні положення
1.1. Єдиний реєстр для реєстрації заборон на відчуження об'єктів нерухомого майна (далі - Єдиний реєстр) - це комп'ютерна база даних, створена за допомогою автоматизованих комп'ютерних систем, яка складається із сукупності Базових реєстрів реєстраційних округів, об'єднаних на основі єдиних правил, стандартів та процедур обміну інформацією.
1.2. Базовий реєстр для реєстрації заборон на відчуження об'єктів нерухомого майна (далі - Базовий реєстр) - це документ, в якому здійснюється реєстрація заборон та арештів, накладених на об'єкти нерухомого майна.
1.3. Базовий реєстр створюється для кожного реєстраційного округу, на базі діючого реєстру для реєстрації заборон згідно з єдиними вимогами, методикою і стандартами, встановленими цим Положенням.
Реєстраційні округи створюються в межах районів, районів в містах, міст обласного підпорядкування.
1.4. Реєструвальний орган - це державна нотаріальна контора (державний нотаріус), що вносить реєстраційні записи до Базового реєстру.
1.5. Накладені заборони та арешти реєструються реєструвальним органом за місцезнаходженням об'єкта нерухомого майна, а також заносяться до алфавітної книги обліку заборон відчуження нерухомого майна.
1.6. На підставі Базових реєстрів та книг обліку заборон відчуження нерухомого майна у реєстраційних округах за допомогою автоматизованих електронних систем створюється комп'ютерна база електронних копій цих документів.
2. Підстави для внесення у Базовий реєстр відомостей про заборони відчуження та арешти об'єктів нерухомого майна
2.1. Підставами для внесення у Базовий реєстр відомостей про заборони на відчуження та арешти об'єктів нерухомого майна, а також записів в алфавітну книгу заборон відчуження нерухомого майна є:
а) накладення державним нотаріусом заборони на об'єкт нерухомого майна;
б) повідомлення посадової особи виконавчого комітету сільської, селищної, міської Ради народних депутатів про накладення заборони на об'єкт нерухомого майна;
в) повідомлення судових і слідчих органів про накладення арешту на об'єкт нерухомого майна;
г) повідомлення приватного нотаріуса, який посвідчив угоду, що буде підставою для накладення заборони на відчуження нерухомого майна.
3. Документи, на підставі яких вносяться відомості про заборони та арешти у Базовий реєстр та строки їх подання у реєструвальний орган
3.1. Органи та особи, зазначені у підпунктах "а", "б", "в" і "г" пункту 2.1 цього Положення, надсилають реєструвальному органу повідомлення про накладені заборони чи арешти об'єктів нерухомого майна встановленого зразку не пізніше 3-х днів з моменту їх вчинення.
Повідомлення надсилаються на паперових носіях, а також електронною поштою.
3.2. Реєструвальний орган відмовляє у внесенні відомостей про заборони та арешти у Базовий реєстр, якщо подані документи не відповідають вимогам цього Положення.
4. Внесення у Базовий реєстр відомостей про зняття заборон та арештів на відчуження нерухомого майна
4.1. Підставами для внесення у Базовий реєстр відомостей про зняття заборон та арештів на відчуження об'єктів нерухомого майна є повідомлення та заяви органів та осіб, за ініціативою яких були накладені відповідні заборони та арешти, а також органів, які згідно з чинним законодавством мають право зняти заборони та арешти на використання майна.
4.2. Відомості про зняття заборон та арештів на відчуження майна вносяться в Базовий реєстр у день надходження повідомлень та заяв.
5. Порядок створення Єдиного реєстру для реєстрації заборон на відчуження об'єктів нерухомого майна
5.1. Єдиний реєстр створюється державним підприємством "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України ("ДЕРЖІНФОРМЮСТ").
5.2. У день внесення записів у Базовий реєстр реєструвальний орган надсилає електронною поштою за допомогою автоматизованих електронних систем електронні копії цих записів у Єдиний реєстр заборон на відчуження об'єктів нерухомого майна.
Відомості про заборони, арешти на відчуження нерухомого майна вносяться у Єдиний реєстр у день їх надходження.
6. Порядок користування Базовими реєстрами та Єдиним реєстром для реєстрації заборон на відчуження нерухомого майна
6.1. Довідки про накладені заборони та арешти на об'єкти нерухомого майна або про їх відсутність видаються посадовими особами реєструвальних органів.
6.2. Довідки з Єдиного реєстру про накладені заборони та арешти на об'єкти нерухомого майна або про їх відсутність мають право одержати:
а) фізичні та юридичні особи (або їх представники) - щодо майна, яке належить їм на праві власності чи співвласності, а також подружжя - щодо майна, яке було набуте в період перебування у зареєстрованому шлюбі, на підставі правовстановлювальних документів на майно;
а) на письмову вимогу суду, арбітражного суду, прокуратури, органів дізнання і слідства - у зв'язку з кримінальними, цивільними або господарськими справами, що знаходяться у їх провадженні.
6.3. Довідки про відсутність заборон та арештів на відчуження об'єктів нерухомого майна видаються на запит:
а) державних нотаріусів - щодо нерухомого майна, яке є предметом угоди, що подана до посвідчення;
б) приватних нотаріусів - щодо нерухомого майна, яке є предметом угоди, що подана до посвідчення;
в) суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють операції з нерухомим майном,- щодо об'єктів цього майна.
6.4. За видачу довідок з осіб, вказаних у підпункті "а" пункту 6.2 та пункту 6.3 цього Положення, стягується плата, яка встановлюється Міністерством юстиції України.
6.5. Довідки про відсутність заборон та арештів виконуються на спеціальних бланках нотаріальних документів за єдиним стандартом (додаток N 1) і посвідчуються печаткою реєструвального органу.
6.6. Посадові особи реєструвальних органів відмовляють у видачі довідки про відсутність заборони та арешту на відчуження об'єкта нерухомого майна, якщо у Єдиний реєстр внесені відомості про накладену на цей об'єкт заборону або арешт на його відчуження, які на час звернення за довідкою не зняті.
6.7. Юридичні чи фізичні особи, що укладають з власником угоди, які стосуються об'єктів нерухомого майна або посвідчують чи реєструють такі угоди, можуть у будь-який час за номером довідки та адресою об'єкта перевірити за допомогою автоматизованої електронної системи справжність цієї довідки та дійсність її на момент перевірки.
6.8. Перевірка довідок здійснюється працівниками, що обслуговують автоматизовану комп'ютерну систему Єдиного реєстру або Базових реєстрів.
6.9. Особи, зазначені у пункті 6.7 цього Положення, що постійно користуються автоматизованою електронною системою, можуть укладати договори та угоди про довгострокове користування автоматизованою електронною системою підтвердження довідок.
6.10. Створення та забезпечення роботи автоматизованої комп'ютерної системи Єдиного та Базових реєстрів здійснюється Міністерством юстиції України, ним утвореним державним підприємством "ДЕРЖІНФОРМЮСТ", реєструвальними органами.
6.11. Матеріально-технічне забезпечення роботи Єдиного та Базових реєстрів, а також автоматизованої комп'ютерної системи здійснюється за рахунок фінансування Міністерством юстиції України та отримання плати за видачу довідок про відсутність заборон та арештів і перевірок зазначених довідок, згідно з цим Положенням.
7. Прикінцеві положення
7.1. У реєстраційних округах, які мають декілька державних нотаріальних контор, реєструвальний орган визначається управліннями юстиції в областях м.Києва та м.Севастополя, а також Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим.
7.2. Реєструвальні органи та інші виконавці здійснюють комплекс програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту відомостей, що містяться у Базових та Єдиному реєстрах, від несанкціонованого доступу та проникнення в автоматизовану електронну систему.
Додаток N 1
Кутовий штамп нотаріальної Куди адресовано
контори, що видає довідку
Довідка
___________________________________________________ повідомляє, що
Назва нотаріальної контори, що видає довідку
згідно з Єдиним реєстром заборон _________________________________
Назва об'єкта нерухомого майна
__________________________________________________________________
Відомості про об'єкт нерухомого майна (адреса і таке інше)
власником(ами) якої (якого) є ____________________________________
Прізвище, ім'я та по батькові, назва юридичної особи власника
станом на "___" _________ 19__ року під забороною не перебуває.
Державний (приватний) нотаріус ______ (__________________)
Підпис Прізвище нотаріуса