УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 969/2000 (969/2000) від 14.08.2000 )

Про Положення про Державний комітет лісового господарства України

( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 1019/98 (1019/98) від 15.09.98 )
1. Затвердити Положення про Державний комітет лісового господарства України (додається).
2. Кабінету Міністрів України привести свої рішення у відповідність із цим Указом.
Президент України
Л.КУЧМА
м. Київ, 12 листопада 1997 року
N 1267/97

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 12  листопада 1997 року  N 1267/97

ПОЛОЖЕННЯ

про Державний комітет лісового господарства України

1. Державний комітет лісового господарства України (далі - Держкомлісгосп України) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує проведення в життя державної політики в галузі лісового господарства та в галузі ведення мисливського господарства.
2. Держкомлісгосп України у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР) , законами України, указами та розпорядженнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своїх повноважень Держкомлісгосп України організовує виконання актів законодавства, здійснює контроль за їх реалізацією.
Держкомлісгосп України узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції про вдосконалення законодавства та у встановленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України, Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Держкомлісгоспу України є:
проведення разом з іншими центральними органами виконавчої влади державної політики в галузі лісового і мисливського господарства;
здійснення державного управління і контролю у галузі ведення лісового господарства з метою забезпечення водоохоронних, захисних, санітарно-гігієнічних, оздоровчих та інших функцій лісу і високоефективного використання лісових ресурсів для задоволення потреб суспільного виробництва у лісосировинній продукції, охорони, використання і відтворення мисливських тварин;
здійснення єдиної технічної політики, впровадження в лісогосподарське виробництво досягнень науки і техніки, а також нових технологій і передового досвіду.
4. Держкомлісгосп України відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у формуванні та реалізації державної політики в галузі лісового та мисливського господарства;
2) розробляє норми, правила та інші нормативні документи у сфері охорони, захисту, раціонального використання лісових ресурсів, відновлення лісів та ведення мисливського господарства;
3) організовує лісовпорядкування, ведення державного лісового кадастру, обліку лісів і їх моніторингу;
4) реалізує державну стратегію розвитку лісового і мисливського господарства щодо забезпечення суспільного виробництва деревиною, виробами з неї та іншою продукцією;
5) забезпечує видачу дозволів на спеціальне використання лісових та мисливських ресурсів державного значення в межах встановлених лімітів, за винятком територій природно-заповідного фонду;
6) погоджує проекти використання лісових ресурсів державного значення, а також розробляє проекти лімітів використання мисливських ресурсів і після їх затвердження у встановленому законодавством порядку доводить їх до користувачів;
7) визначає стратегію і вдосконалює систему наземно-авіаційної охорони лісів від пожеж, захисту від шкідників і хвороб, створює службу державної лісової охорони, координує її роботу;
8) здійснює нагляд і контроль за додержанням регламентів застосування пестицидів і агрохімікатів в лісовому господарстві, на землях лісового фонду і через галузеві науково-дослідні установи проводить у встановленому порядку їх апробацію;
9 ) встановлює сезонні строки початку і закінчення заготівлі другорядних лісових матеріалів і здійснення побічних лісових користувань;
10) організовує ведення мисливського господарства, здійснює державне управління і контроль у цій галузі та державний контроль за полюванням, охороною, відтворенням і використанням мисливських тварин на території України;
11) забезпечує видачу посвідчень, контрольних карток обліку добутої дичини та порушень правил полювання, дозволів на спеціальне використання мисливських тварин, вносить у встановленому порядку пропозиції про затвердження лімітів їх використання;
12) прогнозує розвиток економіки лісового і мисливського господарства у виробничій, науково-технічній та соціальній сферах;
13) бере участь у розробленні проекту закону про Державний бюджет України, загальнодержавних програм економічного та соціального розвитку та інших програм різних рівнів у межах своєї компетенції;
14 ) здійснює в межах, визначених законодавством України, функції з управління майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління:
приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквІдацію підприємств, установ і організацій, заснованих на державній власності;
затверджує статути (положення) зазначених підприємств, установ та організацій, контролює їх дотримання та приймає рішення у зв'язку з порушенням статутів (положень);
укладає і розриває контракти з їх керівниками;
здійснює контроль за ефективністю використання і збереження закріпленого за ними державного майна;
здійснює інші передбачені законодавством функції з управління майном;
15) готує пропозиції та бере участь у формуванні та реалізації політики у сфері виконання робіт і поставок продукції для державних потреб;
16) розробляє цільові перспективні програми, опрацьовує комплекс заходів, спрямованих на поглиблення економічної реформи в галузі лісового та мисливського господарства;
17) вживає заходів до вдосконалення соціальної політики в галузі, забезпечує проведення державної політики щодо організації оплати праці, укладає з відповідним профспілковим органом галузеву угоду;
18) вносить у встановленому порядку пропозиції про зміну умов оподаткування, одержання пільгових кредитів, визначення особливостей приватизації, демонополізацію підприємств, що належать до сфери його управління;
19) бере участь у формуванні та реалізації інвестиційної політики галузі виходячи з пріоритетних напрямів структурної перебудови економіки;
20) вживає заходів, спрямованих на вдосконалення зовнішньоекономічної діяльності, захист інтересів підприємств, установ та організацій галузі на зовнішньому ринку та розвиток внутрішнього ринку продукції лісового господарства;
( Підпункт 21 пункту 4 виключено на підставі Указу Президента N 1019/98 (1019/98) від 15.09.98 )
21) видає у передбачених законодавством випадках спеціальні дозволи (ліцензії) на провадження окремих видів підприємницької діяльності;
22) створює у встановленому порядку фонди фінансування найважливіших галузевих і міжгалузевих програм відповідно до законодавства;
23) бере участь у формуванні та реалізації антимонопольної політики у веденні лісового та мисливського господарства;
24) розробляє у межах визначених обсягів фінансових та матеріальних ресурсів проекти планів розвитку галузі лісового та мисливського господарства;
25) готує пропозиції щодо розміщення нових виробництв лісового і мисливського господарства;
26) здійснює комплекс заходів щодо координації роботи з органами державної податкової служби і правоохоронними органами у запобіганні порушенням податкового законодавства та законодавства щодо боротьби з корупцією і злочинністю;
27) організовує контрольно-ревізійну роботу в галузі лісового та мисливського господарства, забезпечує відповідно до законодавства проведення ревізій, всебічного аналізу стану економіки підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, за наслідками яких приймає відповідні рішення;
28) надає методичну і практичну допомогу в організації бухгалтерського та статистичного обліку і звітності, здійснює контроль за їх достовірністю і відповідністю законодавству;
29) забезпечує контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, трудових і матеріальних ресурсів галузі;
30) складає зведені звіти за видами діяльності та подає їх відповідним установам і організаціям;
31) проводить в галузі лісового господарства єдину політику розвитку науки і техніки;
32) вживає заходів для вдосконалення міжнародного науково-технічного співробітництва в галузі лісового господарства;
33) вживає заходів щодо вдосконалення охорони праці в лісовому господарстві, безпечного його ведення в умовах радіоактивного забруднення:
34) забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби, готує пропозиції щодо встановлення державного замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації кадрів для галузі;
35) здійснює добір і розстановку кадрів керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, формування і навчання резерву кадрів;
36) організовує і координує разом з відповідними міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади функціонування галузевої системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації кадрів, затверджує відповідну навчально-методичну документацію;
37) визначає категорії працівників лісового господарства, яким відповідно до законодавства надано право носіння форменого одягу встановленого зразка, зброї та спеціальних засобів;
38) забезпечує виконання завдань мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності галузі у межах повноважень, визначених законодавством;
39) забезпечує у межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням у центральному апараті Держкомлісгоспу України, а також на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління;
40) здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
5. Держкомлісгосп України має право:
залучати спеціалістів центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням у міжнародних організаціях та під час укладення міжнародних договорів України;
одержувати у встановленому законодавством порядку від міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування інформацію, документи і матеріали для виконання покладених на нього завдань;
скликати у встановленому порядку наради з питань, що належать до його компетенціЇ;
у встановленому законом порядку складати протоколи та розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням лісового законодавства та правил ведення мисливського господарства і полювання;
притягати до дисциплінарної відповідальності керівників територіальних органів Держкомлісгоспу України, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління.
6. Держкомлісгосп України у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
7. Держкомлісгосп України у межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання.
Нормативно-правові акти Держкомлісгоспу України підлягають державній реєстрації у встановленому законодавством порядку.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Держкомлісгоспу України є обов'язковими для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, пІдприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами.
Держкомлісгосп України у разі потреби видає разом з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади спільні акти.
8. Держкомлісгосп України очолює Голова, якого призначає на посаду та звільняє з посади у встановленому порядку Президент України.
Голова має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до законодавства. Розподіл обов'язків між заступниками провадить Голова.
Голова здійснює керівництво дорученими йому сферами діяльності та несе відповідальність перед Президентом України та Кабінетом Міністрів України за стан справ у цих сферах, визначає ступінь відповідальності заступників Голови, керівників підрозділів Держкомлісгоспу України.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Держкомлісгоспу України, обговорення найважливіших напрямів його діяльності та розвитку галузі у Держкомлісгоспі України утворюється колегія у складі Голови, заступників Голови за посадою, а також інших керівних працівників Держкомлісгоспу України.
До складу колегії можуть входити керівники інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держкомлісгоспу України.
Членів колегії затверджує та звільняє від обов'язків Кабінет Міністрів України за поданням Голови Держкомлісгоспу України.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Держкомлісгоспу України.
10. З метою визначення єдиної технічної політики в лісовому та мисливському господарстві, внесення і розгляду рекомендацій і пропозицій щодо основних напрямів розвитку науки і техніки, обговорення найважливіших програм та інших питань у Держкомлісгоспі України утворюється науково-технічна рада.
Склад науково-технічної ради і положення про неї затверджує Голова Держкомлісгоспу України.
У Держкомлісгоспі України з урахуванням специфіки його діяльності можуть утворюватися й інші дорадчі та консультативні органи. Склад цих органів і положення про них затверджує Голова Держкомлісгоспу України.
11. Граничну чисельність і структуру центрального апарату Держкомлісгоспу України затверджує Кабінет Міністрів України.
Штатний розпис центрального апарату Держкомлісгоспу України затверджується відповідно до законодавства.
12. Держкомлісгосп України є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Глава Адміністрації
Президента України
Є.КУШНАРЬОВ