ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ У СПРАВАХ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

                             Л И С Т

 N 12-10-100 від 27.01.2000
     м.Київ

 vd20000127 vn12-10-100




     Відповідно до  статті  5  Закону  України  "Про  захист  прав
споживачів"  (  1023-12  )  Державний  комітет  України  у справах
захисту прав споживачів, його органи в Автономній Республіці Крим,
областях,   містах   Києві  та  Севастополі  здійснюють  державний
контроль за дотриманням  законодавства  України  про  захист  прав
споживачів і мають право:
     перевіряти у    господарюючих   суб'єктів   сфери   торгівлі,
громадського  харчування  і  послуг  якість  товарів,   дотримання
обов'язкових вимог щодо безпеки товарів, а також дотримання правил
торгівлі;
     одержувати від  господарюючих  суб'єктів,  що  перевіряються,
безплатно необхідні нормативні документи та  інші  відомості,  які
характеризують якість товарів.
     Господарюючі суб'єкти - підприємства,  установи,  організації
або  громадяни-підприємці,  які  реалізують  товари  за  договором
купівлі-продажу,  зобов'язані дотримуватись вимог  Закону  України
"Про захист прав споживачів", постанови Кабінету Міністрів України
від 08.02.95  N 108 ( 108-95-п ) "Про Порядок заняття торговельною
діяльністю  і  правила  торговельного  обслуговування  населення",
інших нормативних актів і документів, що регламентують торговельну
діяльність.  Зокрема у разі здійснення роздрібної торгівлі меблями
на    ринку,   -   Правилами   продажу   непродовольчих   товарів,
затвердженими наказом Міністерства зовнішніх економічних  зв'язків
і торгівлі  України  від  27.05.96  N 294 ( z0298-96 ),  Правилами
торгівлі на ринках,  затвердженими наказом Міністерства  зовнішніх
економічних   зв'язків  і  торгівлі  України  від  12.03.96  N 157
( z0138-96 ), Інструкцією про порядок позначення роздрібних цін на
товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та
громадською   харчування,   затвердженою   наказом    Міністерства
зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 04.01.97 N 2
( z0004-97 ) та іншими.  Зазначені нормативні документи визначають
основні  вимоги  у дотриманні прав споживачів щодо належної якості
товарів, рівня торговельного обслуговування, одержання необхідної,
доступної та вірогідної інформації про ціни на товари тощо.
     У разі  порушення  законодавства  про  захист прав споживачів
господарюючі суб'єкти сфери торгівлі несуть визначену  статтею  23
Закону  України  "Про  захист  прав споживачів" відповідальність у
вигляді фінансових стягнень, у тому числі за реалізацію товару, що
не   відповідає   вимогам  нормативних  документів,  -  у  розмірі
п'ятдесяти відсотків  вартості  одержаної  для  реалізації  партії
товару.  Крім  того,  винні особи за порушення встановлених правил
торгівлі притягаються до адміністративної відповідальності.
     Скарги на  рішення  державних  органів у справах захисту прав
споживачів,  їх  службових  осіб,  а  також  на  дії  таких   осіб
розглядаються  Державним  комітетом України у справах захисту прав
споживачів.  Крім того,  постанови у  справі  про  адміністративне
правопорушення   можуть   бути   оскаржені   до   судів  загальної
юрисдикції,  а  рішення  про  накладення  стягнень,   передбачених
статтею  23  Закону  України  "Про  захист прав споживачів",  - до
арбітражних.

 Перший заступник
 Голови Комітету                                           Л.Буряк

 Надруковано: "Урядовий кур'єр", N 31, 18 лютого 2000 р.