ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ У СПРАВАХ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ Л И С Т N 12-10-100 від 27.01.2000 м.Київ vd20000127 vn12-10-100 Відповідно до статті 5 Закону України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ) Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, його органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів і мають право: перевіряти у господарюючих суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування і послуг якість товарів, дотримання обов'язкових вимог щодо безпеки товарів, а також дотримання правил торгівлі; одержувати від господарюючих суб'єктів, що перевіряються, безплатно необхідні нормативні документи та інші відомості, які характеризують якість товарів. Господарюючі суб'єкти - підприємства, установи, організації або громадяни-підприємці, які реалізують товари за договором купівлі-продажу, зобов'язані дотримуватись вимог Закону України "Про захист прав споживачів", постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.95 N 108 ( 108-95-п ) "Про Порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення", інших нормативних актів і документів, що регламентують торговельну діяльність. Зокрема у разі здійснення роздрібної торгівлі меблями на ринку, - Правилами продажу непродовольчих товарів, затвердженими наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 27.05.96 N 294 ( z0298-96 ), Правилами торгівлі на ринках, затвердженими наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 12.03.96 N 157 ( z0138-96 ), Інструкцією про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та громадською харчування, затвердженою наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 04.01.97 N 2 ( z0004-97 ) та іншими. Зазначені нормативні документи визначають основні вимоги у дотриманні прав споживачів щодо належної якості товарів, рівня торговельного обслуговування, одержання необхідної, доступної та вірогідної інформації про ціни на товари тощо. У разі порушення законодавства про захист прав споживачів господарюючі суб'єкти сфери торгівлі несуть визначену статтею 23 Закону України "Про захист прав споживачів" відповідальність у вигляді фінансових стягнень, у тому числі за реалізацію товару, що не відповідає вимогам нормативних документів, - у розмірі п'ятдесяти відсотків вартості одержаної для реалізації партії товару. Крім того, винні особи за порушення встановлених правил торгівлі притягаються до адміністративної відповідальності. Скарги на рішення державних органів у справах захисту прав споживачів, їх службових осіб, а також на дії таких осіб розглядаються Державним комітетом України у справах захисту прав споживачів. Крім того, постанови у справі про адміністративне правопорушення можуть бути оскаржені до судів загальної юрисдикції, а рішення про накладення стягнень, передбачених статтею 23 Закону України "Про захист прав споживачів", - до арбітражних. Перший заступник Голови Комітету Л.Буряк Надруковано: "Урядовий кур'єр", N 31, 18 лютого 2000 р.