У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про Статут Київського національного університету імені Тараса Шевченка

( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 943/2000 (943/2000) від 01.08.2000 N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 ) ( На часткову зміну Указу установити, що Президентом України затверджуються склад Наглядової ради Університету, а також за поданням голови Наглядової ради Університету - Положення про Наглядову раду згідно з Указом Президента N 412/2008 (412/2008) від 05.05.2008 )
Затвердити прийнятий трудовим колективом Статут Київського національного університету імені Тараса Шевченка (додається).
Президент України
Л.КУЧМА
м. Київ, 14 січня 2000 року
N 64/2000

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 14 січня 2000 року N 64/2000

СТАТУТ

Київського національного університету імені Тараса Шевченка

РОЗДІЛ 1

Загальні положення

1.1. Київський національний університет імені Тараса Шевченка (далі - Університет) відповідно до Указу Президента України від 25 листопада 1999 року N 1496 (1496/99) "Про Київський національний університет імені Тараса Шевченка" є провідним національним вищим навчальним закладом України, унікальним надбанням національної освіти, науки і культури, який за результатами своєї діяльності здобув загальнодержавне та міжнародне визнання.
( Абзац перший пункту 1.1 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
Університет має статус самоврядного (автономного) державного вищого навчального закладу, який в межах компетенції, наданої законами та іншими нормативно-правовими актами України, самостійно вирішує питання підготовки та перепідготовки висококваліфікованих фахівців, виховання національно свідомої інтелігенції. У навчальній, науковій і виховній діяльності Університет об'єднує інститути, факультети, відділення, лабораторії, науково-дослідні та інші структурні підрозділи.
Університет заснований як Імператорський Університет Св. Володимира Указом імператора 2 листопада 1833 року.
1.2. Університет є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, власний герб, прапор, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, офіційні бланки з гербом Університету.
Юридична адреса Університету: 010033, Україна, м. Київ, вул. Володимирська, 60.
( Пункт 1.2 розділу 1 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
Освітня, науково-дослідна та культурно-просвітницька діяльність в Університеті здійснюється за IV рівнем державної акредитації.
1.3. Діяльність Університету грунтується на гуманістичних, демократичних традиціях світової, вітчизняної і власної університетської освіти, науки, культури відповідно до Конституції України, Законів України "Про освіту" (1060-12) , "Про вищу освіту" (2984-14) , інших законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, цього Статуту.
( Пункт 1.3 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
1.4. Університет здійснює підготовку, перепідготовку та атестацію фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів, науково-педагогічних і наукових кадрів із відривом і без відриву від виробництва.
Університет приймає на навчання студентів, аспірантів та докторантів на конкурсній основі. План прийому формує Університет, керуючись необхідністю виконання державного замовлення, договірних зобов'язань та вимогами якісної підготовки та перепідготовки фахівців.
Освітньо-наукова та виховна робота ведеться державною мовою.
1.5. Університет здійснює підготовку, перепідготовку та атестацію фахівців із зарубіжних країн за міжурядовими угодами, контрактами з організаціями та приватними особами на компенсаційній основі або за рахунок коштів, що надходять на рахунок Університету.
1.6. Автономія Університету визначається цим Статутом і передбачає:
право Університету на прийняття самостійних рішень та здійснення відповідних дій у межах своєї компетенції з навчальної, науково-дослідної, виховної і виробничо-господарської діяльності;
( Абзац другий пункту 1.6 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
фінансування за рахунок коштів, передбачених окремим рядком у Державному бюджеті України за індивідуальними нормативами, які встановлюються Кабінетом Міністрів України на підставі Указу Президента України "Про Київський національний університет імені Тараса Шевченка" (1496/99) , та інших надходжень;
самостійне визначення форм і обсягу оплати праці працівників, порядку використання коштів, отриманих за рахунок надання платних послуг, ураховуючи встановлення їх частки, яка виділяється на оплату праці та матеріальне заохочення;
( Абзац четвертий пункту 1.6 розділу 1 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
самостійне використання майна, переданого Університету в оперативне управління, яке належить йому на праві повного господарського відання, в тому числі для здійснення господарської діяльності, надання його в оренду та в користування без права викупу;
безстрокове та безоплатне користування виділеними йому земельними ділянками з правом надання їх у тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди;
проведення різних видів робіт на підставі прямих договірних зв'язків, угод і контрактів;
право за рахунок позабюджетних коштів виступати засновником юридичних осіб з будь-якою формою власності;
самостійне визначення своєї структури та штатів науково-педагогічного персоналу і всіх інших категорій працівників;
надавати додаткові освітньо-наукові послуги;
( Пункт 1.6 розділу 1 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
здійснювати спільну діяльність на підставі угод з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями.
( Пункт 1.6 розділу 1 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
1.7. Для сприяння належному функціонуванню Університету створюється Наглядова рада, склад якої затверджується Кабінетом Міністрів України. Положення про Наглядову раду затверджує Голова Наглядової ради за погодженням із Міністерством освіти і науки України.
( Пункт 1.7 розділу 1 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
1.8. Діяльність політичних партій, релігійних об'єднань та рухів під час навчального процесу в Університеті не допускається.
( Пункт 1.8 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
1.9. Діловодство в Університеті ведеться державною мовою України. Звітність подається відповідно до чинного законодавства.
1.10. День Університету є загальноуніверситетським святом, що відзначається всіма факультетами, інститутами та іншими структурними підрозділами щорічно в четвер третього тижня вересня.

РОЗДІЛ 2

Мета, завдання, права та обов'язки Університету

( Назва розділу 2 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
2.1. Основною метою діяльності Університету є створення навчально-методичних, науково-дослідних, виховних, організаційних, матеріальних та інших умов, необхідних для здобуття громадянами вищої освіти, забезпечення потреб суспільства і держави у висококваліфікованих фахівцях.
( Пункт 2.1 розділу 2 доповнено абзацом першим згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
Головними завданнями Університету є:
( Абзац другий пункту 2.1 розділу 2 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
підготовка та перепідготовка фахівців, які поєднують у собі професійні знання, ділові якості і здатність вирішувати проблеми своєї галузі науки і практики з високою культурою та громадянською свідомістю;
організація та проведення на основі тісного зв'язку навчального процесу і наукових досліджень науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, які забезпечують випереджальний розвиток фундаментальних та прикладних досліджень, розв'язання найважливіших проблем соціально-економічного, науково-технічного та суспільно-політичного розвитку країни;
( Абзац четвертий пункту 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
участь у виробленні державної політики в галузі освіти та науки;
визначення перспектив і напрямів розвитку освіти і науки;
підготовка, перепідготовка та атестація науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації для Університету та інших навчальних закладів;
перепідготовка і підвищення кваліфікації фахівців, зайнятих у різних сферах суспільного виробництва;
поширення і впровадження наукових знань, культурно-освітня діяльність;
організація роботи спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, коледжів і шкіл-інтернатів;
організація і проведення конференцій, симпозіумів, літніх шкіл, зокрема міжнародних;
успадкування та розвиток національних традицій українського народу, створення у своїй діяльності умов для цього;
забезпечення створення належних умов охорони здоров'я, праці, відпочинку і оздоровлення працівників, студентів, аспірантів, докторантів, ветеранів війни і праці Університету;
( Абзац тринадцятий пункту 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
здійснення інших завдань відповідно до Закону України "Про вищу освіту" (2984-14) .
( Пункт 2.1 розділу 2 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
2.2. Відповідно до цих завдань Університет має право:
приймати необхідні рішення і проводити дії, які віднесені до компетенції Університету і не суперечать чинному законодавству;
визначати зміст (навчальні плани, програми тощо) і організаційні форми навчального процесу;
приймати необхідні рішення і проводити дії, які віднесені до компетенції Університету і не суперечать чинному законодавству;
визначати зміст (навчальні плани, програми тощо) і організаційні форми навчального процесу;
затверджувати плани університетських видань навчальної та наукової літератури;
затверджувати голів Державних екзаменаційних комісій;
присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника в установленому порядку;
забезпечувати видання наукових і науково-методичних журналів, інформаційно-аналітичних збірників тощо;
розробляти свою організаційну структуру, визначати форми організації і стимулювання праці, які здатні забезпечити максимальне використання інтелектуального потенціалу професорсько-викладацького, наукового та інженерного складу, студентів і аспірантів, докторантів;
створювати на власній базі дошкільні навчальні заклади, школи, ліцеї, коледжі, інститути підвищення кваліфікації, інші структурні підрозділи, бути засновником (співзасновником) юридичних осіб, що здійснюють свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково-виробничої діяльності Університету;
( Абзац одинадцятий пункту 2.2 розділу 2 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
самостійно затверджувати штатні розписи і посадові оклади без урахування співвідношення чисельності керівників і спеціалістів у межах створеного в установленому порядку фонду оплати праці;
укладати з профспілковим комітетом колективний договір після схвалення його на конференції трудового колективу;
встановлювати надбавки до заробітної плати і вирішувати питання матеріального заохочення працівників усіх структурних підрозділів (за наявності відповідних грошових фондів);
визначати форми і систему заробітної плати працівників згідно з чинним законодавством України;
передавати з балансу на баланс або реалізовувати обладнання, прилади і установки (у тому числі виготовлені Університетом), матеріали і книги;
придбавати та відчужувати житло та інші матеріальні цінності, придбані за кошти Університету від госпрозрахункової діяльності;
здійснювати за рахунок коштів Університету інвестування в житлове будівництво та брати участь у пайовому будівництві житла;
надавати придбане або збудоване житло співробітникам Університету як з частковою оплатою його вартості, так і безоплатно;
надавати співробітникам Університету для поліпшення їх соціально-побутових умов короткострокові та довгострокові безвідсоткові позики;
списувати з балансів основні засоби, що стали непридатними для використання або застаріли (без обмеження вартості);
організовувати в установленому порядку госпрозрахункові підприємства і кооперативи для надання послуг організаціям і громадянам, затверджувати кошториси для придбання та реалізації спеціальних засобів, надання платних послуг населенню (ремонт, ксерокопіювання, утримання гуртків тощо);
здійснювати спонсорську та благодійну діяльність;
видавати багатотиражну газету, здійснювати інші види видавничої діяльності, розвивати власну поліграфічну базу;
( Абзац двадцять четвертий пункту 2.2 розділу 2 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
на основі прямих договорів, угод і контрактів із сторонніми організаціями та установами виконувати різні види робіт (підготовка та перепідготовка кадрів, обмін фахівцями, наукова, культурно-освітня, виробнича діяльність, організація конференцій, платні послуги населенню), створювати спільні підприємства і фірми, а також замовляти роботи стороннім організаціям з різними формами власності;
закуповувати, орендувати, замовляти за рахунок виділених йому коштів або власних фондів обладнання чи інші матеріальні ресурси;
залишати у своєму розпорядженні, використовувати для розширення матеріально-технічної і спеціальної бази кошти від реалізації, здавання в оренду приміщень та обладнання, що не використовується, інвентарю, матеріалів та інших ресурсів;
встановлювати щорічно або посеместрово обсяги стипендій для студентів, аспірантів і докторантів залежно від наявних коштів, але не нижче мінімуму, визначеного чинним законодавством;
вступати в кооперацію з іншими організаціями;
практикувати різні форми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів;
створювати факультети (інститути), науково-дослідні установи, кафедри і лабораторії, інші структурні підрозділи і припиняти їх діяльність;
встановлювати премії, якими відзначати викладачів, науковців, студентів, аспірантів та докторантів Університету або зарубіжних навчальних закладів;
надавати послуги телефонного зв'язку відповідно до ліцензійних умов провадження цього виду господарської діяльності;
( Пункт 2.2 розділу 2 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
вирішувати всі інші питання відповідно до чинного законодавства.
2.3. Університет забезпечує:
додержання вимог Законів України "Про освіту" (1060-12) , "Про вищу освіту" (2984-14) , "Про мови в Україні" (8312-11) , Указу Президента України "Про Київський національний університет імені Тараса Шевченка" (1496/99) та інших нормативно-правових актів;
( Абзац другий пункту 2.3 розділу 2 із змінами, внесеним згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
дотримання державних стандартів освіти;
безпечні умови здійснення освітньо-наукової діяльності;
дотримання фінансової дисципліни та збереження державного майна;
соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу.

РОЗДІЛ 3

Органи управління та самоврядування

3.1. Керівництво діяльністю Університету в межах своєї компетенції та згідно зі Статутом здійснює ректор, який діє на засадах єдиноначальності і несе повну відповідальність за результати роботи Університету. Претендент на посаду ректора обирається шляхом таємного голосування конференцією трудового колективу за результатами конкурсу в порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту" (2984-14) . Ректор призначається на посаду і звільняється з посади Президентом України. Висувати кандидатури на посаду ректора для обрання конференцією трудового колективу мають право Вчена рада Університету, вчені ради факультетів (інститутів) та члени трудового колективу Університету. На посаду ректора може бути рекомендовано особу, яка є громадянином України, вільно володіє українською мовою і має науковий ступінь доктора наук, стаж науково-педагогічної діяльності не менше ніж десять років та вік, що не перевищує шістдесяти п'яти років.
Ректор вступає на посаду з дня підписання Указу Президента України про його призначення. Оголошення цього Указу і складення ректором Присяги відбуваються на розширеному засіданні Вченої ради Університету. Текст Присяги ректора і порядок проведення цього засідання визначаються Вченою радою Університету.
Ректор Університету відповідно до законодавства діє від імені Університету, представляє його без доручення в усіх органах, організаціях, установах, розпоряджається майном Університету, укладає угоди (контракти), дає доручення, відкриває в установах банків рахунки Університету.
У межах своєї компетенції ректор:
подає Президентові України на затвердження проекти Статуту Університету, змін та доповнень до нього;
видає накази і розпорядження з усіх напрямів діяльності Університету;
затверджує рішення Вченої ради Університету;
призначає проректорів, визначає їх службові обов'язки, делегує їм частину своїх повноважень;
затверджує структуру Університету, його штатний розпис, затверджує та виконує кошторис;
укладає з трудовим колективом Університету колективний договір, який від імені колективу підписується профспілковим комітетом як його повноважним представником;
подає спільно з профспілковою організацією на затвердження конференції трудового колективу Університету правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;
забезпечує охорону праці, додержання вимог законодавства, Статуту Університету, правил внутрішнього розпорядку;
приймає на роботу та звільняє з роботи працівників, визначає їх функціональні обов'язки, делегує частину своїх повноважень керівникам структурних підрозділів;
формує контингент осіб, які навчаються в Університеті;
звітує щорічно про результати діяльності перед конференцією трудового колективу Університету;
здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
Ректор має право порушити питання на засіданні Вченої ради Університету про невідповідність декана, директора інституту, директора наукової бібліотеки, завідувача кафедри, завідувача відділення тощо займаній посаді до закінчення строку їх повноважень.
При виході на пенсію ректор, який пропрацював на цій посаді не менше двох строків підряд, може бути призначений на посаду почесного ректора у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з виплатою грошового утримання за рахунок коштів Університету в розмірі середньої заробітної плати, яку він отримував перед виходом на пенсію.
3.2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету є конференція трудового колективу, сімдесят п'ять відсотків загальної чисельності делегатів якої становлять науково-педагогічні працівники та яка:
приймає за поданням Вченої ради Статут Університету, вносить зміни та доповнення до нього;
обирає шляхом таємного голосування претендента на посаду ректора, готує і вносить свої пропозиції Президентові України;
розглядає, ухвалює або відхиляє колективний договір;
обирає комісію з трудових спорів;
заслуховує щорічні звіти ректора та оцінює його діяльність;
розглядає за мотивованим поданням Наглядової ради або Вченої ради Університету питання про дострокове припинення повноважень ректора;
затверджує положення про органи студентського самоврядування;
затверджує правила внутрішнього розпорядку Університету;
розглядає в межах своєї компетенції інші питання діяльності Університету.
3.3. Організацію підготовки і проведення конференції здійснюють керівництво Університету та профспілковий комітет як представник трудового колективу.
Загальна чисельність делегатів конференції та чисельність делегатів від кожного структурного підрозділу Університету визначаються таким чином:
від факультетів, інститутів, інших структурних підрозділів - по 10 делегатів, які є науково-педагогічними працівниками;
від наукової бібліотеки, студентського містечка, адміністративно-господарської частини - по 3 делегати;
від інших структурних підрозділів Університету - по 1 делегату.
Делегати на конференцію трудового колективу Університету обираються на загальних зборах (конференціях) працівників структурних підрозділів. Строк повноважень делегатів становить не менше двох років.
3.4. Конференція скликається не рідше ніж один раз на рік.
Конференція вважається правомочною, якщо на ній були присутні дві третини від загальної кількості обраних делегатів. Рішення на конференції приймаються простою більшістю голосів.
3.5. Органом громадського самоврядування факультету, інституту, іншого структурного підрозділу є загальні збори (конференція) працівників відповідного структурного підрозділу. Загальні збори проводяться у структурних підрозділах, загальна чисельність працівників у яких не перевищує 100 осіб; конференція - у структурних підрозділах, загальна чисельність працівників у яких перевищує 100 осіб.
Загальні збори (конференція) працівників факультету, інституту, іншого структурного підрозділу скликаються не рідше одного разу на рік керівником відповідного структурного підрозділу і профспілковим бюро.
Загальні збори (конференція) працівників відповідного структурного підрозділу:
дають оцінку діяльності декана факультету, директора інституту, керівника іншого структурного підрозділу;
затверджують річний звіт про діяльність відповідного структурного підрозділу;
вносять пропозиції Вченій раді факультету (інституту) щодо кандидатури на посаду керівника відповідного структурного підрозділу;
обирають делегатів на конференцію трудового колективу як вищий колегіальний орган громадського самоврядування Університету;
обирають кандидатури до Вченої ради Університету та виборних представників до Вченої ради факультету (інституту), іншого структурного підрозділу;
вирішують інші питання відповідно до законодавства України.
Порядок скликання та роботи загальних зборів (конференції) працівників факультету, інституту, іншого структурного підрозділу визначається Положенням про відповідний структурний підрозділ.
( Розділ 3 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )

РОЗДІЛ 4

Структура Університету

4.1. Основними структурними підрозділами Університету є: факультети - біологічний, географічний, геологічний, економічний, історичний, кібернетики, механіко-математичний, радіофізичний, соціології та психології, фізичний, філософський, хімічний, юридичний, підготовчий; інститути - військовий, журналістики, міжнародних відносин, післядипломної освіти, фізіології, філології; відділення сходознавства, кафедра фізичного виховання, центр підготовки та перепідготовки іноземних громадян, навчальна частина, науково-дослідна частина, адміністративно-господарська частина, в тому числі автобаза, управління міжнародних зв'язків, планово-фінансовий відділ, юридичний відділ, відділ кадрів, відділ підготовки, перепідготовки та атестації науково-педагогічних і наукових кадрів, бухгалтерія, канцелярія, астрономічна обсерваторія, наукова бібліотека, студентське містечко, ботанічний сад, санаторій-профілакторій, студентська поліклініка, Канівський природний заповідник, інформаційно-обчислювальний центр, видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", навчальні науково-виробничі майстерні, культурно-мистецький центр, молодіжний центр розвитку освіти, науки та культури, центр працевлаштування студентів та аспірантів, центр українознавства, експериментально-дослідний завод, клуб Університету, оздоровчо-спортивний комплекс в с. Берегове, спортивно-оздоровчий табір "Мрія" в с. Плюти, дошкільні навчальні заклади, підприємства громадського харчування N 1, N 2, N 3 та інші структурні підрозділи.
( Пункт 4.1 розділу 4 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
4.2. Факультети, інститути та наукові установи, основні структурні підрозділи та одиниці, що входять до складу Університету, мають право на прийняття самостійних рішень у межах своєї компетенції, якщо ці рішення не суперечать чинному законодавству та відповідають Статуту Університету.
4.3. Факультетам, інститутам, науковим установам, іншим структурним підрозділам можуть бути надані права автономії в межах Університету. Такі структурні підрозділи діють на основі відповідних Положень і можуть мати власні рахунки або субрахунки в установах банків.
Положення про структурний підрозділ розробляється факультетом (інститутом), науковою установою, яке після рекомендації Вченої ради Університету затверджується ректором.
4.4. Керує факультетом (інститутом, науковою установою) декан (директор), який виконує свої повноваження на постійній основі. Декан (директор) призначається на посаду та звільняється з посади ректором відповідно до Закону України "Про вищу освіту" (2984-14) .
Декан (директор) призначається на посаду строком на сім років з числа науково-педагогічних працівників, які мають вчене звання професора, доцента і науковий ступінь.
Граничний вік кандидата на посаду декана (директора) не може перевищувати шістдесяти років.
Декан (директор) може бути звільнений з посади ректором за пропозицією органу громадського самоврядування відповідного структурного підрозділу Університету.
Заступники декана (директора) призначаються на посаду на строк повноважень декана (директора) і звільняються з посади ректором у встановленому порядку.
( Пункт 4.4 розділу 4 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
4.5. Структура факультету (інституту), наукової установи встановлюється Вченою радою відповідного структурного підрозділу та затверджується ректором Університету.
4.6. На посадах проректорів, деканів, директорів інститутів, наукової бібліотеки, наукових підрозділів, завідувачів кафедр, відділень можуть працювати особи віком до 65 років.
( Пункт 4.6 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
4.7. Кафедра - базовий структурний підрозділ Університету (його філій, інститутів, факультетів), що проводить навчально-виховну і методичну діяльність з однієї або кількох споріднених спеціальностей, спеціалізацій чи навчальних дисциплін і здійснює наукову, науково-дослідну та науково-технічну діяльність за певним напрямом. Кафедра створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до її складу входить не менше ніж п'ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менше ніж три з яких мають науковий ступінь або вчене звання.
( Розділ 4 доповнено пунктом 4.7 згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )

РОЗДІЛ 5

Вчена рада Університету, факультету (інституту)

5.1. Для розгляду найважливіших питань діяльності Університету утворюється Вчена рада, не менше сімдесяти п'яти відсотків загальної чисельності складу якої становлять науково-педагогічні працівники Університету.
До складу Вченої ради за посадами входять: ректор (голова), проректори, декани факультетів, директори інститутів, начальник військового інституту, головний бухгалтер, керівники окремих структурних підрозділів, голова профспілкового комітету, голова Ради ветеранів та Ради старійшин, представники органів громадського самоврядування студентів, аспірантів та докторантів, вчений секретар. До складу Вченої ради входять також виборні представники факультетів (інститутів), інших структурних підрозділів, які обираються з науково-педагогічних, наукових, інших працівників Університету конференцією трудового колективу Університету за поданням органів громадського самоврядування факультетів (інститутів), наукових підрозділів (по два представники від кожного факультету (інституту) та по одному представнику від інших структурних підрозділів).
Персональний склад Вченої ради Університету затверджується наказом ректора строком до 7 років.
Засідання Вченої ради вважається правомочним, якщо на ньому присутні дві третини від загальної кількості членів Вченої ради.
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів Вченої ради.
Вчена рада Університету:
розробляє проекти Статуту Університету, змін і доповнень до нього та передає їх на розгляд конференції трудового колективу;
вносить на розгляд конференції трудового колективу кандидатуру на посаду ректора;
бере участь у вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
визначає обсяг педагогічного навантаження;
ухвалює основні напрями наукових досліджень, оцінює науково-педагогічну діяльність факультетів (інститутів), інших структурних підрозділів;
подає пропозиції ректору щодо призначення на посади та звільнення з посад проректорів, директорів інститутів, наукової бібліотеки та головного бухгалтера;
вносить рекомендації ректору щодо ліквідації, реорганізації лабораторій, кафедр, інститутів, факультетів та інших структурних підрозділів;
обирає на посаду таємним голосуванням завідувачів кафедр і професорів;
присвоює в установленому порядку почесні звання Університету: "Почесний доктор Київського національного університету імені Тараса Шевченка", "Заслужений професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка", "Заслужений науково-педагогічний працівник Київського національного університету імені Тараса Шевченка", "Заслужений науковий співробітник Київського національного університету імені Тараса Шевченка", "Заслужений працівник Київського національного університету імені Тараса Шевченка";
розглядає питання щодо рекомендації робіт студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників на здобуття різноманітних премій, участь у конкурсах тощо;
утворює комісії для вивчення та підготовки окремих питань на розгляд Вченої ради;
вносить пропозиції щодо розподілу між факультетами та іншими структурними підрозділами коштів, передбачених у Державному бюджеті України на фінансування Університету, щодо відрахувань від надходжень за угодами, укладеними структурними підрозділами, а також відповідних фондів;
приймає в установленому порядку рішення про призначення почесного ректора;
приймає рішення щодо кандидатур для присвоєння вчених звань доцента, професора, старшого наукового співробітника;
розглядає основні питання економічного і соціального розвитку Університету;
розробляє символіку Університету;
розглядає інші питання діяльності Університету відповідно до законодавства.
Порядок денний засідання Вченої ради формується ректоратом з урахуванням пропозицій факультетів, інститутів, а також за пропозиціями більшості членів Вченої ради.
Рішення Вченої ради Університету вводяться в дію рішеннями ректора Університету.
( Пункт 5.1 розділу 5 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
5.2. Для розгляду питань навчально-виховної та наукової діяльності структурного підрозділу створюється Вчена рада факультету (інституту, наукової установи). До складу Вченої ради факультету (інституту, наукової установи) за посадами входять: декан (директор), його заступники, завідувачі кафедр (відділень), голова профспілкового бюро, керівники органів самоврядування студентів та аспірантів, представники організації ветеранів війни і праці факультету (інституту, наукової установи), а також виборні представники, які обираються з числа науково-педагогічних, наукових працівників та інших працівників органами громадського самоврядування факультету (інституту, наукової установи) за поданням підрозділів, в яких вони працюють (по одному представнику від кожного структурного підрозділу). При цьому не менш як сімдесят п'ять відсотків загальної чисельності складу Вченої ради факультету (інституту, наукової установи) мають становити науково-педагогічні працівники.
( Абзац пункту 5.2 розділу 5 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
Персональний склад Вченої ради факультету (інституту, наукової установи) затверджує ректор.
( Абзац пункту 5.2 розділу 5 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
Персональний склад Вченої ради факультету (інституту), наукової установи затверджує ректор строком на п'ять років.
Головою Вченої ради факультету (інституту), (наукової установи) є декан (директор).
Вчена рада факультету (інституту), наукової установи:
розглядає навчальні плани спеціальностей, напрямів підготовки та перепідготовки фахівців;
визначає теми наукових досліджень та обговорює звіти про їх виконання;
затверджує теми докторських та кандидатських дисертацій, проводить атестацію аспірантів та докторантів;
розглядає питання заміщення посад завідувачів кафедр, професорів, наукових співробітників;
( Абзац пункту 5.2 розділу 5 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
розглядає питання методики викладання навчальних дисциплін, організаційні питання навчальної та виховної роботи;
заслуховує щорічний звіт декана (директора), звіти завідувачів кафедр та інших осіб згідно з Положенням про факультет (інститут), інший структурний підрозділ;
обирає на посаду таємним голосуванням асистентів, викладачів, старших викладачів, доцентів та декана;
( Пункт 5.2 розділу 5 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
ухвалює навчальні програми та навчальні плани;
( Пункт 5.2 розділу 5 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
ухвалює фінансовий план і звіт факультету;
( Пункт 5.2 розділу 5 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
вирішує інші питання відповідно до своїх повноважень.
Рішення Вченої ради факультету (інституту, наукової установи) вводяться в дію рішенням декана факультету (директора інституту, наукової установи). Рішення Вченої ради факультету (інституту, наукової установи) може бути скасовано Вченою радою Університету.
( Пункт 5.2 розділу 5 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )

РОЗДІЛ 6

Організація навчально-виховного процесу

6.1. До учасників навчально-виховного процесу в Університеті належать:
студенти;
аспіранти;
докторанти;
науково-педагогічні та наукові працівники;
інші особи, зайняті у навчально-виховному процесі (спеціалісти, старші лаборанти, методисти тощо).
( Абзац шостий пункту 6.1 розділу 6 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
6.2. Організація навчального процесу в Університеті визначається Законами України "Про освіту" (1060-12) , "Про вищу освіту" (2984-14) , Указом Президента України "Про Київський національний університет імені Тараса Шевченка" (1496/99) , Положенням про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затвердженим Міністерством освіти України і зареєстрованим Міністерством юстиції України, цим Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку та іншими нормативно-правовими актами.
( Пункт 6.2 розділу 6 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
6.3. Прийом на навчання студентів, аспірантів та докторантів здійснюється в Університеті згідно з Правилами прийому, які затверджуються відповідною приймальною комісією.
Підготовка та перепідготовка фахівців в Університеті здійснюється на основі ступеневої освіти. Освітньо-професійні програми і навчальні плани підготовки та перепідготовки бакалаврів, спеціалістів, магістрів приймаються Вченою радою Університету і затверджуються ректором.
6.4. Основною і визначальною ланкою навчально-виховного процесу в Університеті є кафедра, яка несе повну відповідальність за проведення навчально-виховної, методичної роботи і здійснення науково-дослідної та науково-технічної діяльності за певним напрямом.
( Абзац перший пункту 6.4 розділу 6 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
У своїй діяльності кафедра керується Положенням про кафедру Університету, яке приймається Вченою радою Університету та затверджується ректором.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач, який обирається на цю посаду за конкурсом Вченою радою Університету строком на сім років. Із завідувачем кафедри укладається контракт.
( Пункт 6.4 розділу 6 доповнено абзацом згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
Середнє педагогічне навантаження викладачів різних категорій і спеціальностей затверджується ректором за рішеннями Вченої ради Університету.
6.5. Навчальні програми, підручники, навчальні та навчально-методичні посібники розробляються і затверджуються кафедрами Університету, навчально-методичними комісіями, вченими радами факультетів (інститутів).
6.6. Університет забезпечує науково-педагогічних та наукових працівників, студентів, аспірантів, докторантів та інших учасників навчально-виховного процесу літературою, аудиторним фондом, технічними, аудіовізуальними та іншими засобами навчання.

РОЗДІЛ 7

Трудовий колектив

7.1. Трудовий колектив Університету включає: науково-педагогічних, наукових та інженерно-технічних працівників, адміністративний, навчально-виробничий та допоміжний персонал.
7.2.Члени трудового колективу мають право:
обирати і бути обраними до Вченої ради Університету, вчених рад факультетів (інститутів, інших підрозділів), обирати і бути обраними делегатами на конференцію трудового колективу;
брати участь в обговоренні і розв'язанні всіх найважливіших питань діяльності Університету;
одержувати інформаційні, нормативні та інші матеріали, що розробляються чи застосовуються у діяльності Університету;
безкоштовно користуватися навчальними, науковими та іншими приміщеннями й обладнанням Університету для здійснення навчально-виховної та науково-дослідної роботи;
мати в Університеті професійну спілку та бути її членами;
організовувати і бути членами будь-яких політичних, громадських, релігійних та інших об'єднань чи угруповань, які діють за межами Університету і діяльність яких не суперечить Конституції України й чинному законодавству. Належність до цих організацій та угруповань, а також діяльність у них не може бути підставою для будь-якого обмеження в правах працівників Університету;
користуватися всіма видами послуг, що їх може надати Університет, а також іншими можливостями Університету (зокрема, одержувати матеріальну допомогу) з метою оперативного і ефективного вирішення проблем навчально-методичної і науково-дослідної діяльності;
виконувати роботу на умовах штатного сумісництва або погодинної оплати, одержувати заробітну плату за заміну тимчасово відсутніх працівників на підставі подання кафедри;
обирати методи і засоби навчання, що найбільш повно відповідають індивідуальним можливостям і передбачають розвиток творчої ініціативи і самостійності студентів;
брати участь у роботі інших організацій, в тому числі зарубіжних, на умовах, визначених договором з цими організаціями.
7.3. Усі члени колективу Університету зобов'язані:
працювати чесно, сумлінно, дисципліновано;
своєчасно і професійно виконувати розпорядження ректора або уповноваженої ним особи;
дотримуватися Статуту Університету, правил внутрішнього трудового розпорядку;
дбати про зміцнення авторитету Університету;
забезпечувати високий рівень підготовки та перепідготовки фахівців і проведення науково-дослідних робіт;
піклуватися про професійний, культурний і творчий розвиток студентства;
постійно підвищувати професійний рівень, науково-педагогічну майстерність, загальну культуру;
виконувати рішення конференцій трудового колективу, Вченої ради Університету, факультету, інституту та інших структурних підрозділів;
дотримуватися інших вимог законодавства України.
7.4 Зарахування на посаду науково-педагогічних, наукових та інших категорій працівників проводиться у порядку, встановленому чинним законодавством України.
7.5. Права і обов'язки науково-педагогічних, наукових працівників, працівників підрозділів безпосереднього університетського підпорядкування визначаються чинним законодавством, цим Статутом, Положеннями про структурні підрозділи, Правилами внутрішнього розпорядку Університету, колективним договором.
7.6. Науково-педагогічні й наукові працівники Університету один раз на п'ять років мають право отримати за поданням кафедри (відділу, лабораторії) творчу відпустку тривалістю до одного року зі збереженням заробітної плати для підвищення науково-педагогічної кваліфікації в навчальній чи науковій установі, включаючи зарубіжні, або для написання монографій, підручників тощо.
7.7. Професор, що має стаж бездоганної роботи на цій посаді в Університеті (для чоловіків - 20 років, для жінок - 15 років) і особливі заслуги перед Університетом, може бути удостоєний почесного звання "Заслужений професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка" із врученням йому відповідного диплома. Інші працівники, які безперервно пропрацювали в Університеті (чоловіки - 25 років, жінки - 20 років), можуть бути удостоєні почесних звань "Заслужений науково-педагогічний працівник Київського національного університету імені Тараса Шевченка", "Заслужений науковий співробітник Київського національного університету імені Тараса Шевченка", "Заслужений працівник Київського національного університету імені Тараса Шевченка" із врученням їм відповідного диплома.
Посадові оклади працівників, які удостоєні почесних звань Університету, збільшуються на 15 відсотків.
( Пункт 7.7 розділу 7 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
7.8. Інші права і обов'язки члена трудового колективу Університету (заробітна плата, робочий час, час відпочинку, порядок і умови прийняття та звільнення з роботи, соціальні гарантії, додаткові права), які не визначені цим Статутом, можуть передбачатися у колективному договорі.
7.9. Представником інтересів трудового колективу є профспілковий комітет Університету.
7.10. Університет сприяє діяльності організації ветеранів війни і праці, яка обирає Раду ветеранів. Положення про Раду ветеранів затверджує ректор Університету.
7.11. Повноправними членами трудового колективу Університету є ветерани війни і праці, які своєю самовідданою багаторічною працею зробили вагомий внесок у розбудову Університету як провідного освітньо-наукового центру України, незмінно заслуговуючи на увагу, пошану, соціально-психологічну підтримку та допомогу.
( Розділ 7 доповнено пунктом 7.11 згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
7.12. Організація ветеранів війни і праці, основу якої становлять ветерани Великої Вітчизняної війни, створена як важлива ланка громадського самоврядування Університету.
Ветеранами праці Університету визнаються науково-педагогічні працівники, наукові працівники, інші працівники, стаж роботи яких в Університеті становить для чоловіків не менше 25 років, для жінок не менше 20 років.
За особливі заслуги перед державою і Університетом ветерани війни та ветерани праці Університету можуть бути удостоєні почесного звання "Почесний ветеран Київського національного університету імені Тараса Шевченка".
( Розділ 7 доповнено пунктом 7.12 згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
7.13. Вищим органом самоврядування організації ветеранів війни і праці є загальні збори (конференція) ветеранів, яка обирає Раду ветеранів, її президію, визначає основні напрями діяльності цієї організації, заслуховує та обговорює звіти Ради ветеранів та Ради старійшин.
( Розділ 7 доповнено пунктом 7.13 згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
7.14. Рада ветеранів формує Раду старійшин як консультативно-дорадчий орган у складі організації ветеранів війни і праці, визначає основні завдання та напрями її роботи серед ветеранів-старійшин у трудовому колективі Університету.
( Розділ 7 доповнено пунктом 7.14 згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
7.15. Права і обов'язки ветеранів війни і праці визначаються Положенням про організацію ветеранів війни і праці та Раду ветеранів Університету, що затверджується ректором.
( Розділ 7 доповнено пунктом 7.15 згідно з Указом Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )

РОЗДІЛ 8

Студенти та аспіранти

8.1. Вищим органом самоврядування студентів та аспірантів Університету є загальні збори (конференція) студентів та аспірантів Університету, на яких ухвалюється положення про студентське самоврядування, обираються виконавчі органи студентського самоврядування, визначаються їх структура, повноваження, порядок обрання, строк повноважень, заслуховується звіт.
( Абзац перший пункту 8.1 розділу 8 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
В Університеті діє система органів самоврядування студентів та аспірантів, які утворюються та функціонують на рівні академічної групи, факультету (інституту, відділення), гуртожитку, всього Університету.
Виконавчим органом самоврядування студентів та аспірантів Університету є Студентський Парламент, який підзвітний загальним зборам (конференції).
8.2. У своїй діяльності органи самоврядування студентів і аспірантів керуються законами та іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом, Положенням про Студентський Парламент і самоврядування студентів та аспірантів в Університеті.
8.3. Основними завданнями органів самоврядування студентів і аспірантів є:
забезпечення і захист прав та інтересів студентів і аспірантів;
забезпечення виконання студентами й аспірантами своїх обов'язків;
сприяння навчальній, науковій та творчій діяльності студентів і аспірантів;
сприяння у створенні необхідних умов для проживання і відпочинку студентів і аспірантів;
створення різноманітних студентських гуртків, товариств, клубів за інтересами;
організація співробітництва зі студентами і аспірантами інших вищих навчальних закладів та молодіжними організаціями;
сприяння проведенню серед студентів і аспірантів соціологічних досліджень;
сприяння працевлаштуванню випускників;
участь у вирішенні питань міжнародного обміну студентами і аспірантами.
8.4. Крім прав, передбачених Законом України "Про освіту" (1060-12) , студенти й аспіранти Університету мають право:
обирати і бути обраними до органів самоврядування студентів і аспірантів Університету;
відвідувати за дозволом деканів (директорів) заняття на інших факультетах Університету за умови виконання графіка навчального процесу за основним місцем навчання, що складений відповідно до індивідуального навчального плану;
отримувати матеріальну допомогу згідно з чинним законодавством;
створювати фонди для потреб студентів і аспірантів;
користуватися під час навчання без відриву від виробництва пільгами, встановленими чинним законодавством (додаткова відпустка тощо);
на академічну відпустку, поновлення, переведення до іншого вищого навчального закладу у порядку, передбаченому чинним законодавством.
8.5. Крім обов'язків, передбачених Законом України "Про освіту", студенти Університету зобов'язані:
виконувати навчальний план у визначені строки і відповідно до встановлених графіків;
відвідувати заняття, вчасно інформувати керівництво Університету, факультету (інституту) щодо неможливості з поважних причин відвідувати заняття, складати (перескладати) заліки та іспити, виконувати індивідуальні завдання тощо.
8.6. За невиконання обов'язків і порушення Правил внутрішнього трудового розпорядку Університету ректор може безпосередньо накласти дисциплінарне стягнення на студента або відрахувати його з Університету чи доручити це зробити декану (директору) факультету.
Порядок накладення дисциплінарного стягнення, відрахування з Університету встановлюється цим Статутом та Правилами внутрішнього розпорядку.
8.7. Особи, які навчаються в Університеті (студенти, аспіранти, докторанти), можуть бути відраховані з Університету за наказом ректора чи уповноваженої ним особи:
за власним бажанням;
за невиконання навчального плану;
за порушення умов контракту;
в інших випадках, передбачених законами.
( Пункт 8.7 розділу 8 в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 ) ( Пункт 8.8 розділу 8 виключено на підставі Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 ) ( Пункт 8.9 розділу 8 виключено на підставі Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )

РОЗДІЛ 9

Наукова діяльність

9.1. Університет здійснює наукову, науково-технічну та іншу творчу діяльність, основні завдання і порядок організації якої визначаються чинним законодавством.
9.2. Університет забезпечує проведення наукових досліджень, надання послуг із наукового обслуговування та науково-допоміжних робіт за поточними планами, що затверджуються наказом ректора на підставі рішення вчених рад факультетів (інститутів) та наукових установ. Усі види наукових досліджень в Університеті виконуються науковими підрозділами факультетів (інститутів), науково-дослідними інститутами, науково-навчальними центрами, астрономічною обсерваторією, Канівським природним заповідником, ботанічним садом, міжфакультетськими лабораторіями, інноваційними центрами тощо, а також підрозділами із забезпечення наукових досліджень, діяльність яких координується науковою частиною відповідно до Положення про науково-дослідну роботу Університету.
9.3. Фінансування наукових досліджень здійснюється за рахунок:
коштів державного бюджету, що виділяються на проведення фундаментальних і науково-пошукових досліджень, а також виконання робіт у межах пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки;
коштів, які надійшли до Університету за виконання науково-дослідних і конструкторських робіт за угодами;
власних коштів Університету, кредитів та інших джерел, передбачених чинним законодавством.
9.4. Наукова та науково-технічна діяльність Університету є одним із головних напрямів досягнення державних стандартів якості підготовки та перепідготовки фахівців з вищою освітою і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації, що реалізуються шляхом:
інтеграції навчального процесу, науки та виробництва;
підготовки та перепідготовки фахівців на основі використання досягнень науково-технічного прогресу та залучення студентів і аспірантів до участі в науково-дослідних і проектно-конструкторських роботах, що виконуються за рахунок коштів державного бюджету і за договорами із замовником;
організації наукової та науково-виробничої роботи у взаємозв'язку з навчальним процесом у межах діяльності конструкторських і проектних бюро, центрів науково-технічної творчості молоді тощо;
проведення олімпіад (конкурсів) студентської творчості;
залучення провідних наукових працівників до навчального процесу.
9.5. Науково-дослідна робота в Університеті ведеться штатними працівниками та особами, залученими до роботи на умовах сумісництва, в тому числі ветеранами війни і ветеранами праці Університету відповідно до їх наукової кваліфікації.
Наукові дослідження здійснюють науково-педагогічні та наукові працівники, докторанти, аспіранти, студенти, стажисти, а також фахівці інших організацій відповідно до законодавства, в тому числі на основі трудових угод, договорів підряду тощо.
( Пункт 9.5 розділу 9 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 943/2000 (943/2000) від 01.08.2000, в редакції Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )
9.6. Правовий статус наукового працівника визначається законодавством України.

РОЗДІЛ 10

Міжнародні зв'язки Університету

10.1. Університет здійснює міжнародні зв'язки відповідно до чинного законодавства.
10.2. Міжнародні зв'язки здійснюються шляхом укладання договорів з іноземними громадянами, закладами освіти, науковими установами, міжнародними організаціями, фондами, фірмами та іншими організаціями.
10.3. Основні види міжнародних зв'язків:
навчання іноземних студентів, післядипломна підготовка та перепідготовка, підвищення кваліфікації фахівців, підготовка та перепідготовка науковців;
організація спільної підготовки та перепідготовки і стажування студентів;
проведення спільних наукових проектів;
виконання наукових робіт за грантами, започаткованими фондами іноземних держав та міжнародних організацій;
здійснення різних видів зовнішньоекономічної діяльності, передбачених чинним законодавством.
10.4. Підготовка та перепідготовка фахівців для зарубіжних країн в Університеті здійснюється за міждержавними угодами України, а також за угодами, укладеними Університетом з органами влади, організаціями, фірмами, вищими навчальними закладами інших країн, іноземними громадянами та міжнародними організаціями.
10.5. Валютні і матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності використовуються Університетом для забезпечення його статутної діяльності згідно з власним кошторисом та законодавством України.

РОЗДІЛ 11

Майно Університету та фінансування його діяльності

11.1. Університету на правах, визначених чинним законодавством, належать:
грошові кошти, майно, інші об'єкти власності, передані йому фізичними та (або) юридичними особами у формі дарунка, пожертвування або за заповітом та на інших не заборонених законодавством підставах;
доходи від власної діяльності та придбані за ці кошти об'єкти власності.
11.2. Усі будівлі, споруди, житло, навчальне і наукове обладнання, інвентар та інше державне майно, яке надане в оперативне управління, а також майно (рухоме і нерухоме), матеріальні цінності та інші об'єкти, придбані за кошти Університету від госпрозрахункової діяльності, належать йому на правах повного господарського відання і використовуються ним самостійно, в тому числі для здійснення господарської діяльності, надання в оренду та користування (без права викупу), а також створення в установленому законодавством порядку інших юридичних осіб, і не підлягають вилученню.
Питання надання в оренду будівель, споруд, навчального і наукового обладнання та іншого майна для діяльності будь-яких сторонніх державних, громадських та комерційних організацій вирішується виключно ректором Університету.
11.3. Фінансування Університету здійснюється за рахунок:
а) коштів державного бюджету;
б) коштів, одержаних за підготовку, перепідготовку, атестацію, підвищення кваліфікації кадрів відповідно до укладених угод та надання інших платних послуг;
в) коштів, одержаних за виконання науково-дослідних робіт (послуг) на замовлення юридичних та фізичних осіб;
г) надходжень від надання у користування або в оренду приміщень, споруд, обладнання тощо;
д) депозитних вкладів та доходів від них, дивідендів від цінних паперів;
е) кредитів та позик банків, валютних надходжень;
є) добровільних внесків і пожертвувань;
ж) інших не заборонених законодавством джерел.

РОЗДІЛ 12

Порядок затвердження Статуту Університету

12.1. Проект Статуту розробляється Вченою радою Університету, приймається на конференції трудового колективу та подається ректором Університету Президентові України на затвердження.
( Пункт 12.2 розділу 12 виключено на підставі Указу Президента N 194/2003 (194/2003) від 04.03.2003 )