МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ Л И С Т N 02-11/31 від 21.02.2000 м.Київ vd20000221 vn02-11/31 Згідно зі статтею 68 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) органи місцевого самоврядування можуть мати позабюджетні цільові кошти, яким, як правило, надається статус позабюджетних фондів. Утворення та функціонування таких фондів здійснюється на основі законодавства та положень, затверджених місцевою радою. Вони акумулюються на окремих рахунках і використовуються за цільовим призначенням для здійснення конкретних програм чи заходів. Статтею 18 Закону України "Про бюджетну систему України" від 29 червня 1995 року N 253/95 ( 253/95-ВР ) передбачено, що позабюджетні фонди можуть бути утворені за рахунок надходжень від небюджетних джерел. Кількість позабюджетних фондів, можуть бути утворені органами місцевого самоврядування, відповідними законодавчими та нормативними актами не обмежена. Таким чином, всі питання, пов'язані з утворенням позабюджетних цільових коштів (фондів) органів місцевого самоврядування, належать до компетенції відповідної ради. Поряд з цим слід мати на увазі, що згідно з чинним законодавством кожна бюджетна установа понад асигнування, що виділяються їм з державного та місцевих бюджетів, може отримувати позабюджетні кошти. Це кошти, одержані від надання платних послуг, здачі в оренду приміщень, плати за навчання тощо. Позабюджетні кошти бюджетних установ поділяються за принципом походження на використання: на спеціальні кошти, суми за дорученням, депозитні суми та інші позабюджетні кошти. Їх утворення чітко регламентоване чинним законодавством: Інструкцією про порядок використання і обліку позабюджетних коштів бюджетних установ та звітності про них, яка затверджена наказом Головного управління Державного казначейства України від 11 серпня 1998 р. N 63 ( z0561-98 ). Крім того, повідомляємо, що у Законі України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" ( 1458-14 ) передбачено, що будь-які цільові фонди, утворені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади, включаються до відповідних бюджетів, а також позабюджетні кошти бюджетних установ і організацій зараховуються до спеціального фонду бюджету як власні надходження бюджетних установ і організацій і використовуються за цільовим призначенням. Отже, запропонована консолідація позабюджетних фондів та позабюджетних коштів у бюджетах дасть змогу органам місцевого самоврядування в процесі затвердження відповідних бюджетів дати належну оцінку усім ресурсам, розпорядником яких вони є, і визначити доцільність утворення тих чи інших фондів взагалі. Заступник начальника Головного бюджетного управління В.Дорогунцов Надруковано: "Урядовий кур'єр", N 43, 7 березня 2000 р.