УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту
Відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 18.07.2007 N 940 (
940-2007-п)
, статей 13, 14 Митного кодексу України (
92-15)
, рішення колегії Держмитслужби України від 31.03.2006, уведеного в дію наказом Держмитслужби України від 04.04.06 N 263, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту Державної митної служби України, що додається.
2. Начальнику Департаменту аналізу ризиків та аудиту (Жиляєву І.В.) забезпечити:
2.1. Подання Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту на державну реєстрацію до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації.
2.2. Дотримання законодавства України при здійсненні заходів на виконання цього наказу.
3. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Держмитслужби України від 30.05.05 N 442 (
v0442342-05)
"Про затвердження Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту Державної митної служби України" (із змінами та доповненнями, внесеними наказом Держмитслужби України від 21.06.05 N 558 (
v0558342-05)
з моменту державної реєстрації Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
02.08.2007 N 655
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент аналізу ризиків та аудиту
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус Департаменту аналізу ризиків та аудиту (далі - Департамент), а саме його компетенцію, завдання, функції, права, відповідальність, і розроблене на підставі Митного кодексу України (
92-15)
, Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.07 N 940 (
940-2007-п)
, рішення колегії Держмитслужби України від 31 березня 2006 року, уведеного в дію наказом Держмитслужби України від 04.04.06 N 263.
1.2. Департамент є регіональною митницею з питань аналізу ризиків, управління ними та аудиту, входить до єдиної загальнодержавної системи митних органів України, у встановленому законом порядку в межах повноважень, делегованих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи, здійснює митну справу.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України, міжнародними договорами України, які набрали законної сили у встановленому порядку, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про Державну митну службу України (
940-2007-п)
(далі - Держмитслужба), рішеннями колегії, наказами Держмитслужби, а також цим Положенням.
1.4. Департамент підпорядковується Голові Державної митної служби України.
Оперативна служба і служба внутрішньої безпеки та аналізу ризиків діяльності працівників митної служби, що є структурними підрозділами Департаменту, перебувають у прямому підпорядкуванні, підконтрольні та підзвітні Голові Державної митної служби України. При цьому діяльність служби внутрішньої безпеки та аналізу ризиків діяльності працівників митної служби спрямовується та координується директором Департаменту внутрішньої безпеки Держмитслужби України, а також нею виконуються окремі розпорядження начальника Департаменту з питань, віднесених до її компетенції.
1.5. Зоною діяльності Департаменту є митна територія України.
1.6. Забороняється покладати на Департамент у цілому, його структурні підрозділи та на окремих посадових осіб Департаменту виконання завдань та функцій, не передбачених цим Положенням.
1.7. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України, своїм найменуванням та інші печатки, штампи, бланки, відповідні рахунки в територіальному відділенні Державного казначейства та уповноваженого банку.
1.8. Граничну чисельність працівників Департаменту затверджує Голова Держмитслужби України.
1.9. Структуру, штатний розпис, фонд оплати праці, кошторис Департаменту план асигнувань загального й спеціального фондів Державного бюджету України затверджує Голова Держмитслужби України.
1.10. Місцезнаходження Департаменту: 04215, м. Київ, вул. Світлицького, 28-А, блок "Б".
1.11. Фінансування, матеріально-технічне забезпечення та розвиток інфраструктури Департаменту здійснюються за рахунок Державного бюджету України.
1.12. Створення, реорганізація та ліквідація Департаменту здійснюються згідно з чинним законодавством.
1.13. Департамент здійснює свою діяльність відповідно до затверджених у встановленому порядку планів роботи Держмитслужби та Департаменту.
1.14. Департамент під час виконання службових завдань взаємодіє у встановленому порядку з підрозділами Держмитслужби.
1.15. Департамент взаємодіє з Державною податковою адміністрацією України, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державним комітетом фінансового моніторингу України, іншими органами державної влади та управління, міжнародними організаціями, митними органами іноземних держав у межах компетенції Департаменту в порядку, визначеному законодавством України.
1.16. З методичних питань та з питань організації й проведення контрольно-перевірочної роботи Департаменту підпорядковуються структурні підрозділи митних органів України, що забезпечують у них управління ризиками та проведення документальних й камеральних перевірок учасників зовнішньоекономічних зв'язків в частині дотримання ними митного законодавства України.
Керівники цих підрозділів призначаються на посади та звільняються з посад наказами начальників митних органів за погодженням із Департаментом.
1.17. Департамент має митні забезпечення, передбачені Митним кодексом України (
92-15)
, що зберігаються в окремому сейфі в приміщенні Департаменту й видаються у встановленому порядку начальником Департаменту або вповноваженою ним особою посадовим особам Департаменту (далі - працівники) під підпис на термін виконання службових завдань.
2. Основні завдання Департаменту
2.1. Основними завданнями Департаменту є:
2.1.1. Створення сприятливих умов для прискорення митного оформлення та контролю у митних органах України товарів і транспортних засобів шляхом організації та впровадження системи аналізу та управління ризиками в діяльність митних органів України;
2.1.2. Систематична інформаційно-аналітична робота з аналізу ризиків на підставі узагальнення інформації, отриманої з різних джерел, визначення критеріїв та розробка профілів ризику;
2.1.3. Визначення порядку та особливостей застосування митними органами України окремих форм митного контролю товарів і транспортних засобів на основі профілювання ризиків;
2.1.4. Здійснення постійного моніторингу зовнішньоекономічних операцій учасників зовнішньоекономічних зв'язків;
2.1.5. Розробка нормативно-правових актів щодо управління ризиками при здійсненні митного контролю та вдосконалення нормативно-правової бази з питань митної справи;
2.1.6. Забезпечення контролю за дотриманням митними органами України законодавства України з питань митної справи;
2.1.7. Організація проведення тематичних перевірок у митних органах України та здійснення контролю за їх проведенням;
2.1.8. Організація та участь у проведенні комплексних перевірок службової діяльності митних органів України із застосуванням сучасних інформаційних технологій;
2.1.9. Забезпечення контролю за дотриманням митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків шляхом організації та проведення на підприємствах перевірок системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та здійснення камеральних перевірок цих суб'єктів господарювання;
2.1.10. Участь у державній системі запобігання та протидії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом;
2.1.11. Взаємодія з правоохоронними та іншими органами державної влади та управління з питань планування та впровадження заходів, спрямованих на запобігання порушень митного законодавства України;
2.1.12. Проведення профілактичних, перевірочних та інших заходів, спрямованих на запобігання й протидію протиправним діянням з боку посадових осіб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій (далі - митна служба) при здійсненні ними службової діяльності;
2.1.13. Організація, впровадження і забезпечення функціонування системи аналізу та управління ризиками службової діяльності працівників митної служби;
2.1.14. Методичне забезпечення та координація діяльності підпорядкованих підрозділів митних органів України з напрямків діяльності Департаменту.
3. Функції Департаменту
3.1. Департамент відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
3.1.1. З питань аналізу та управління ризиками:
3.1.1.1. Спільно зі структурними підрозділами Держмитслужби, митними органами, спеціалізованими митними установами та організаціями організує та впроваджує в митних органах систему аналізу та управління ризиками при здійсненні митного контролю за переміщенням товарів через митний кордон України та їх оформленням, а також систему документальних і камеральних перевірок учасників зовнішньоекономічних зв'язків в частині дотримання ними митного законодавства України;
3.1.1.2. Збирає, накопичує, обробляє, систематизує та аналізує наявну інформацію про учасників зовнішньоекономічних зв'язків, об'єкти та механізми митного контролю й оформлення;
3.1.1.3. На підставі аналізу накопиченої інформації формує профілі ризику і рекомендації митним органам України щодо застосування форм і методів здійснення митного контролю й процедур митного оформлення;
3.1.1.4. Контролює впровадження профілів ризику до автоматизованої системи аналізу та управління ризиками Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби;
3.1.1.5. Аналізує причини та умови, що призвели до виникнення ризику. Збирає, обробляє та аналізує інформацію про результати застосування митними органами профілів ризику, визначає їх ефективність, готує зміни та доповнення до профілів ризику;
3.1.1.6. На підставі аналізу ризиків та аналізу інформації про результати застосування митними органами профілів ризику подає Голові Держмитслужби пропозиції щодо можливих заходів з мінімізації ризиків, вдосконалення митної справи, запровадження міжнародного досвіду в роботі митних органів в цьому напрямку;
3.1.1.7. Розглядає пропозиції структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів спеціалізованих митних установ та організацій із питань застосування системи аналізу та управління ризиками;
3.1.1.8. Бере участь у проведенні митного контролю (у тому числі в оглядах і переоглядах) товарів, що переміщуються через митний кордон України, у будь-яких пунктах пропуску та зонах митного контролю. Вживає заходи з метою перевірки ефективності розроблених профілів ризику, ефективності їх застосування та перевірки відповідності дій посадових осіб митних органів під час роботи системи аналізу та управління ризиками чинному законодавству України;
3.1.1.9. З допомогою програмно-інформаційних комплексів Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби здійснює дистанційний контроль (моніторинг) додержання митного законодавства України під час проведення зовнішньоекономічних операцій учасниками зовнішньоекономічних зв'язків;
3.1.1.10. У разі виявлення за результатами інформаційно-аналітичної роботи ознак порушення законодавства України, контроль за додержанням якого покладено на митні органи України, здійснює самостійно контрольні заходи з метою перевірки додержання митного законодавства України під час здійснення зовнішньоекономічних операцій або надає інформацію до підрозділів Держмитслужби, до компетенції яких належить здійснення таких заходів.
3.1.2. З питань перевірок учасників зовнішньоекономічної діяльності та контролю за службовою діяльністю митних органів:
3.1.2.1. Організує та проводить документальні та камеральні перевірки щодо додержання учасниками зовнішньоекономічної діяльності, вимог митного законодавства України, координує та контролює роботу митних органів України у цьому напрямку, здійснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевірками;
3.1.2.2. Організує і проводить комплексні та тематичні перевірки службової діяльності митних органів України, здійснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевірками;
3.1.2.3. Направляє начальнику митного органу, у якому проводилася перевірка, перелік виявлених порушень митного законодавства України і перелік заходів, ужиття яких потрібне для усунення цих порушень;
3.1.2.4. У разі необхідності проводить інформування Голови Держмитслужби про недостатність вжитих начальником митного органу заходів щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення перевірок, і надає пропозиції щодо остаточного усунення недоліків;
3.1.2.5. Виявляє факти порушень законодавства України при нарахуванні податків, зборів (обов'язкових платежів) як посадовими особами митних органів України, так і учасниками зовнішньоекономічних зв'язків. Спільно з компетентним підрозділом Держмитслужби України бере участь у здійсненні контролю за своєчасністю та повнотою справляння податків, зборів (обов'язкових платежів) до держбюджету України;
3.1.2.6. Розробляє та подає Голові Держмитслужби пропозиції щодо розвитку системи митного контролю на основі методів аудиту.
3.1.3. З питань протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом:
3.1.3.1. Збирає, накопичує, обробляє та систематизує інформацію про учасників зовнішньоекономічних зв'язків, ймовірно причетних до реалізації схем легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму, здійснює інформаційний обмін з Державним комітетом фінансового моніторингу України;
3.1.3.2. Аналізує накопичену інформацію, на підставі якої формує типологічні схеми відмивання доходів та фінансування тероризму;
3.1.3.3. Організує участь Держмитслужби в проведенні правоохоронними та іншими державними органами заходів щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, координує роботу митних органів при проведенні таких заходів;
3.1.3.4. Організує та координує взаємодію митних органів з регіональними підрозділами Державного комітету фінансового моніторингу України, органами державної влади та управління, місцевого самоврядування в напрямі запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму.
3.1.4. З питань планування та впровадження заходів, спрямованих на запобігання порушень митного законодавства України:
3.1.4.1. Збирає, обробляє, узагальнює та аналізує статистичну та іншу інформацію про порушення митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків для розроблення заходів протидії таким порушенням;
3.1.4.2. Вивчає форми, методи, характер скоєння порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків, а також причини, що до них призводять, і умови, що їм сприяють;
3.1.4.3. Вивчає можливі тенденції і канали незаконного переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України. Проводить на цій основі заходи щодо виявлення та припинення порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків, розробляє рекомендації митним органам України, спрямовані на попередження таких правопорушень;
3.1.4.4. У встановленому порядку бере участь в міжнародному співробітництві з питань протидії порушення митного законодавства;
3.1.4.5. Організує взаємодію та проведення скоординованих дій з правоохоронними та іншими органами державної влади та управління, підприємствами, установами й організаціями, структурними підрозділами Держмитслужби, іноземними установами та організаціями в напрямі боротьби з порушеннями митного законодавства;
3.1.4.6. Звертається до правоохоронних та інших органів державної влади та управління, підприємств, установ й організацій, митних органів, структурних підрозділів Держмитслужби, а також до іноземних органів, установ та організацій із запитами щодо надання інформації, потрібної для реалізації покладених на Департамент завдань;
3.1.4.7. Співпрацює й бере участь в організації взаємодії з підрозділами Держмитслужби та правоохоронними органами, завданнями яких є протидія незаконному переміщенню товарів і транспортних засобів через митний кордон України;
3.1.4.8. Планує та впроваджує заходи щодо виявлення порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків та запобігання незаконному переміщенню товарів і транспортних засобів через митний кордон України і бере безпосередню участь у проведенні таких заходів самостійно та/або спільно з іншими митними й правоохоронними органами;
3.1.4.9. Надає методичну й практичну допомогу відповідним підрозділам митних органів України в організації і проведенні спеціальних заходів.
3.1.5. З питань внутрішньої безпеки та аналізу ризиків службової діяльності працівників митної служби:
3.1.5.1. Організує, впроваджує і забезпечує функціонування системи аналізу та управління ризиками службової діяльності працівників митної служби;
3.1.5.2. Накопичує, систематизує та аналізує інформацію щодо фактів протиправної службової діяльності працівників митної служби України, результатів проведення службових розслідувань, перевірок, попереджувально-профілактичних заходів стосовно посадових осіб митної служби та інші відомості, необхідні для аналізу та прогнозування стану додержання законності в митній службі;
3.1.5.3. З метою визначення ризиків службової діяльності посадових осіб митної служби України здійснює аналіз причин, передумов та обставин скоєння ними злочинів, дисциплінарних проступків та інших правопорушень;
3.1.5.4. На підставі аналізу наявної інформації ініціює та/або проводить профілактичні, перевірочні та інші заходи, спрямовані на запобігання й протидію протиправним діянням з боку посадових осіб митної служби України;
3.1.5.5. Ініціює, бере участь у проведенні службових розслідувань, перевірок стосовно посадових осіб митної служби України;
3.1.5.6. Проводить роботу щодо методичного забезпечення та координації діяльності митних органів (спеціалізованих митних установ), підрозділів внутрішньої безпеки митної служби України з питань функціонування системи аналізу та управління ризиками службової діяльності працівників митної служби України;
3.1.5.7. Накопичує, обробляє, систематизує та аналізує інформацію щодо вжитих заходів та результатів реагування відповідними митними органами, спеціалізованими митними установами і організаціями, підрозділами внутрішньої безпеки стосовно визначених ризиків службової діяльності працівників митної служби України;
3.1.5.8. Взаємодіє з правоохоронними та іншими органами державної влади та управління з питань запобігання й протидії проявам корупції, іншим протиправним діянням з боку працівників митної служби України;
3.1.5.9. Бере участь у підготовці проектів нормативно-правових актів з питань боротьби з корупцією та профілактики протиправних діянь з боку працівників митної служби України;
3.1.5.10. Бере участь у розгляді звернень юридичних і фізичних осіб з питань, віднесених до компетенції підрозділів внутрішньої безпеки митної служби України.
3.1.6. З питань організаційної та правової роботи:
3.1.6.1. Розробляє й подає Голові Держмитслужби проекти нормативно-правових актів відповідно до компетенції Департаменту, надає пропозиції до проектів законодавчих актів, розроблених іншими суб'єктами нормотворчої діяльності, бере участь у розробці примірних положень про підрозділи митних органів та їх структур за напрямом діяльності Департаменту;
3.1.6.2. Бере участь у підготовці та опрацюванні проектів міжнародних договорів відповідно до компетенції Департаменту;
3.1.6.3. Представляє інтереси Держмитслужби в державних та інших органах, установах та організаціях іноземних держав, в міжнародних установах відповідно до компетенції Департаменту;
3.1.6.4. Ініціює заходи з розроблення, впровадження та використання програмно-інформаційних комплексів для виконання завдань і функцій, покладених на Департамент, та з метою забезпечення контролю за діяльністю митних органів з питань, віднесених до компетенції Департаменту;
3.1.6.5. Здійснює координацію дій структурних підрозділів митних органів України та контроль за їх роботою за напрямом діяльності Департаменту;
3.1.6.6. Організує та координує взаємодію структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, органів державної влади та управління, місцевого самоврядування з питань, що належать до компетенції Департаменту. Забезпечує доведення необхідної інформації до митних органів України;
3.1.6.7. Надає методичну та практичну допомогу митним органам України (у тому числі шляхом проведення семінарів, підвищення кваліфікації та навчання працівників митних органів) за напрямом діяльності Департаменту;
3.1.6.8. У межах компетенції та згідно з законодавством України розглядає звернення (заяви, скарги, клопотання, пропозиції), що надійшли до Департаменту від підприємств, установ та організацій, громадян; опрацьовує доручення Президента, Верховної Ради, Кабінету Міністрів України, звернення народних депутатів України, органів державної влади та управління, митних органів, суб'єктів підприємницької діяльності, установ іноземних держав;
3.1.6.9. Веде претензійно-позовну роботу та представляє у встановленому законодавством порядку інтереси Департаменту в судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів;
3.1.6.10. Веде облік вхідної та вихідної кореспонденції. Забезпечує захист відомостей, що становлять державну таємницю або містять конфіденційну інформацію, яка є власністю держави;
3.1.6.11. Забезпечує законність у службовій, фінансово-господарській діяльності структурних підрозділів Департаменту.
3.1.7. З питань роботи з особовим складом:
3.1.7.1. Забезпечує в Департаменті реалізацію державної політики з питань кадрової роботи. Забезпечує належний рівень професійної підготовки працівників Департаменту. Організує роботу з проведення атестації працівників Департаменту, підвищення кваліфікації його особового складу й формування кадрового резерву, стажування молодих спеціалістів;
3.1.7.2. Проводить виховну, попереджувально-профілактичну та роз'яснювальну роботу з працівниками Департаменту відповідно до положень Митного кодексу України (
92-15)
, Законів України "Про державну службу" (
3723-12)
, "Про боротьбу з корупцією" (
356/95-ВР)
, "Про державну таємницю" (
3855-12)
, "Про дисциплінарний статут митної служби України" (
2805-15)
, інших нормативно-правових актів;
3.1.7.3. Здійснює облік військовозобов'язаних працівників Департаменту.
3.1.8. З питань фінансово-господарської діяльності:
3.1.8.1. Веде згідно з законодавством України фінансово-господарську діяльність і здійснює бухгалтерський облік;
3.1.8.2. Забезпечує раціональне використання матеріальних і фінансових ресурсів відповідно до нормативів та кошторисів, збереження державної власності;
3.1.8.3. Забезпечує подання до Держмитслужби та інших уповноважених органів фінансових, податкових і статистичних звітів у строки, установлені законодавством України.
4. Права Департаменту
4.1. Департамент має право:
4.1.1. Одержувати у встановленому порядку від підрозділів Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, а також міжнародних організацій і установ, митних органів іноземних держав відомості, документи, інші матеріали, потрібні для виконання покладених на Департамент завдань;
4.1.2. Залучати за згодою Голови Держмитслужби спеціалістів підрозділів Держмитслужби, спеціалізованих митних установ та організацій та/або митних органів України до виконання завдань, покладених на Департамент;
4.1.3. Вимагати в межах компетенції від керівників митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій та їх структурних підрозділів додержання вимог законодавства України з питань митної справи. Координувати та контролювати роботу митних органів з питань, віднесених до компетенції Департаменту;
4.1.4. Давати доручення керівникам митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій для вжиття заходів чи здійснення дій, спрямованих на виконання завдань, віднесених до компетенції Департаменту, та вимагати звіти про їх виконання;
4.1.5. Організовувати й проводити у встановленому законодавством України порядку перевірки діяльності митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій та учасників зовнішньоекономічних зв'язків, у тому числі з залученням спеціалістів і експертів. У ході проведення таких перевірок користуватися матеріально-технічними засобами митних органів, у зоні діяльності яких вони здійснюються;
4.1.6. Вносити пропозиції керівникам Держмитслужби про притягнення до відповідальності посадових осіб митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, щодо яких встановлено факти зловживань або порушень законодавства України;
4.1.7. Користуватися інформаційними та телекомунікаційними системами Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, у тому числі базами даних Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби та відповідними програмно-інформаційними комплексами, створювати власні та використовувати міжнародні інформаційні бази даних з метою виконання завдань, покладених на Департамент;
4.1.8. Уносити пропозиції Голові Держмитслужби щодо застосування методів посиленого контролю до суб'єктів і об'єктів митного контролю, щодо коригування часу й механізмів митного контролю й митного оформлення та щодо інших заходів з метою запобігання порушенням чинного законодавства;
4.1.9. Скликати у встановленому порядку наради для вирішення завдань, що відносяться до компетенції Департаменту.
5. Керівництво Департаментом
5.1. Департамент очолює начальник, якого призначає на посаду і звільняє з посади Голова Держмитслужби України.
5.2. Начальник Департаменту має заступників за напрямами діяльності. Кількість заступників визначає Голова Держмитслужби за поданням начальника Департаменту. Начальник Департаменту здійснює розподіл функціональних повноважень між заступниками.
5.3. Працівники Департаменту, посади яких віднесено до номенклатури посад Голови Служби, призначаються на посади й звільняються з посад Головою Держмитслужби України.
5.4. Начальник Департаменту є розпорядником фінансових та матеріальних ресурсів Департаменту.
5.5. Накази Департаменту, розпорядження її начальника, що не суперечать законодавству, є обов'язковими для виконання всіма працівниками Департаменту.
5.6. Начальник Департаменту при виконанні покладених на Департамент завдань представляє його інтереси в інших органах виконавчої влади та управління, органах місцевого самоврядування, в установах і організаціях, включаючи установи і організації іноземних держав, укладає господарські та інші угоди з питань, що належать до його компетенції.
5.7. Начальник Департаменту відповідає за:
5.7.1. Якісне, повне та своєчасне виконання завдань, покладених на Департамент;
5.7.2. Дотримання працівниками Департаменту вимог законодавства України;
5.7.3. Організацію роботи з розгляду звернень громадян та юридичних осіб, що надходять на адресу Департаменту;
5.7.4. Дотримання фінансової та штатно-кошторисної дисципліни; організацію бухгалтерського обліку в Департаменті; забезпечення відображення всіх господарських операцій у первинних документах; збереження оброблених документів, реєстрів і звітів протягом строків, установлених законодавством України;
5.7.5. Добір і розстановку кадрів; виховну та попереджувально-профілактичну роботу з кадрами; професійну підготовку особового складу Департаменту;
5.7.6. Організацію в Департаменті роботи з охорони праці; створення безпечних умов праці; дотримання вимог законодавчих та інших нормативних актів з охорони праці.
5.8. Начальник Департаменту відповідно до покладених на нього обов'язків:
5.8.1. Контролює дотримання працівниками Департаменту вимог законодавства України;
5.8.2. Організує взаємодію Департаменту з органами виконавчої влади та управління, органами місцевого самоврядування; запитує й одержує у встановленому порядку від митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, структурних підрозділів Держмитслужби України, митних органів іноземних держав, інших державних і недержавних органів, юридичних осіб і громадян необхідну інформацію, документи й матеріали для виконання завдань, покладених на Департамент; надає відповідно до своєї компетенції іншу службову інформацію митним органам, спеціалізованим митним установам та організаціям, структурним підрозділам Держмитслужби України, іншим державним і недержавним органам;
5.8.3. За дорученням Голови Служби від імені Держмитслужби представляє її інтереси в міжнародних, представницьких, державних, громадських та інших організаціях;
5.8.4. Бере участь у роботі комісій, делегацій, експертних та інших робочих груп та/або входить до їх складу для вирішення питань, віднесених до компетенції Департаменту;
5.8.5. Встановлює організаційні принципи та порядок роботи Департаменту, видає відповідну організаційну документацію, затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту, а також посадові інструкції його працівників;
5.8.6. Розпоряджається у встановленому порядку коштами загального та спеціального фондів державного бюджету в межах затверджених кошторисів, матеріальними цінностями, наданими в розпорядження Департаменту, за їх цільовим призначенням;
5.8.7. Укладає договори та угоди для забезпечення діяльності Департаменту й проводить розрахунки, пов'язані з фінансово-господарською діяльністю Департаменту;
5.8.8. Забезпечує експертизу проектів нормативно-правових актів, що розробляються за напрямком діяльності Департаменту; експертизу проектів наказів, що подаються йому на підпис, і підписує їх; видає розпорядження; контролює виконання працівниками Департаменту наказів Департаменту та своїх розпоряджень, якість і своєчасність виконання ними доручень Держмитслужби;
5.8.9. Веде роботу з добору й розподілу кадрів; вносить подання щодо присвоєння спеціальних звань; вносить подання та порушує клопотання щодо призначення на посади, звільнення з посад працівників, посади яких віднесено до номенклатури посад Голови Служби;
5.8.10. Забезпечує своєчасне направлення працівників Департаменту до навчальних закладів для їх підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації; організує навчання працівників без відриву від служби; забезпечує проходження студентами вищих навчальних закладів виробничої практики на робочих місцях;
5.8.11. Направляє працівників Департаменту в службові відрядження;
5.8.12. Доручає посадовим особам Департаменту, а за погодженням з Головою Держмитслужби й посадовим особам інших митних органів проведення камеральних і документальних (планових і позапланових) перевірок учасників зовнішньоекономічних зв'язків з питань дотримання митного законодавства на всій митній території України;
5.8.13. Організує та веде виховну й попереджувально-профілактичну роботу серед особового складу Департаменту; у порядку, встановленому законодавством України, застосовує заохочення, дисциплінарні стягнення та заходи дисциплінарного впливу до працівників Департаменту згідно з номенклатурою посад, а також порушує клопотання про застосування заохочень, дисциплінарних стягнень та заходів дисциплінарного впливу до працівників, посади яких віднесено до номенклатури посад Голови Служби; приймає рішення про проведення в Департаменті службових розслідувань у порядку, установленому законодавством України;
5.8.14. Організує проведення атестації посадових осіб згідно з номенклатурою посад;
5.8.15. У разі потреби здійснює за погодженням з Держмитслужбою оперативний перерозподіл штатної чисельності структурних підрозділів Департаменту;
5.8.16. Організує постачання особовому складу речового й іншого матеріального забезпечення;
5.8.17. Забезпечує зберігання й застосування посадовими особами Департаменту митного забезпечення в порядку, установленому законодавством України; організує проведення розслідування випадків його неправомірного застосування або втрати;
5.8.18. Забезпечує належні умови праці працівників Департаменту;
5.8.19. Здійснює заходи щодо виявлення, попередження та припинення корупції, інших протиправних дій з боку працівників Департаменту;
5.8.20. Спільно з правоохоронними органами організує здійснення спеціальних заходів щодо забезпечення захисту працівників Департаменту, членів їх сімей;
5.8.21. Забезпечує захист державної таємниці під час проведення всіх видів таємних робіт з використанням документів та виробів, що містять державну таємницю; контролює виконання працівниками Департаменту вимог Закону України "Про державну таємницю" (
3855-12)
та інших нормативних актів з питань охорони державної таємниці;
5.8.22. Вживає заходів захисту працівників, майна, приміщень Департаменту від можливих наслідків надзвичайних ситуацій, а також своєчасної ліквідації цих наслідків;
5.8.23. Розглядає скарги, заяви й клопотання юридичних і фізичних осіб, вживає заходів до усунення причин, що призвели до порушення законних прав та інтересів суб'єктів підприємницької діяльності й громадян; проводить особистий прийом громадян. Здійснює інші повноваження відповідно до законодавства України;
5.8.24. Здійснює інші функції й користується іншими правами згідно із законодавством України.
6. За невиконання завдань, покладених на Департамент, і своїх обов'язків начальник Департаменту несе відповідальність згідно із законодавством України.
Начальник Департаменту
|
І.В.Жиляєв
|
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua