УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 711/2008 (711/2008) від 14.08.2008 )

Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 18 червня 2008 року N 558

( Додатково див. Конституційне подання Президента (n0026100-08) від 21.07.2008 )
Кабінетом Міністрів України 18 червня 2008 року видано постанову N 558 (558-2008-п) "Деякі питання державного управління у сфері міграційної політики".
Названим актом (558-2008-п) Кабінетом Міністрів України з метою оптимізації системи державного управління у сфері міграції на Міністерство внутрішніх справ України покладено виконання функцій спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах міграції в межах, визначених законодавством про біженців, та з координації діяльності центральних органів виконавчої влади щодо забезпечення реалізації державної міграційної політики до законодавчого визначення протягом одного року питання, пов'язаного з утворенням відповідного центрального органу виконавчої влади (пункт 1).
Зазначеною постановою (558-2008-п) також перейменовано Державний департамент у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб у Державний департамент міграційної служби (пункт 2). Пунктом 3 постанови (558-2008-п) до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України передано пункти тимчасового розміщення біженців; до складу Державного департаменту міграційної служби - органи міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, утворені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2004 року N 700 (700-2004-п) .
Постанову N 558 (558-2008-п) видано Кабінетом Міністрів України всупереч положенням Конституції України (254к/96-ВР) . Конституція України (254к/96-ВР) має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України (254к/96-ВР) і повинні відповідати їй (частина друга статті 8 Конституції України (254к/96-ВР) ) . Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією України (254к/96-ВР) межах і відповідно до законів України (частина друга статті 6 Конституції України (254к/96-ВР) ) . За частиною другою статті 19 Конституції України (254к/96-ВР) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) і законами України.
Забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України покладаються на відповідні військові формування та правоохоронні органи держави, організація і порядок діяльності яких визначаються законом (частина третя статті 17 Конституції України (254к/96-ВР) ) . За приписом пункту 22 частини першої статті 85 Основного Закону (254к/96-ВР) держави до повноважень Верховної Ради України належить затвердження загальної структури, чисельності, визначення функцій Служби безпеки України, Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також Міністерства внутрішніх справ України. Пункт 10 частини першої статті 92 Конституції України (254к/96-ВР) передбачає, що виключно законами України визначаються засади регулювання міграційних процесів.
Усупереч наведеним конституційним положенням Кабінет Міністрів України своєю постановою (558-2008-п) покладає на Міністерство внутрішніх справ України виконання функцій спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах міграції в межах, визначених законодавством про біженців, та з координації діяльності центральних органів виконавчої влади щодо забезпечення реалізації державної міграційної політики.
Законом України "Про загальну структуру і чисельність Міністерства внутрішніх справ України" (2925-14) затверджено загальну структуру і чисельність Міністерства внутрішніх справ України. При цьому функціонування самостійних територіальних органів державних департаментів, що діють у складі Міністерства як урядові органи державного управління за окремими напрямами службової діяльності, визначеними Кабінетом Міністрів України, зазначеним Законом (2925-14) не передбачено.
За таких обставин передавши до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України пункти тимчасового розміщення біженців та до складу Державного департаменту міграційної служби органи міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Кабінет Міністрів України змінив загальну структуру та чисельність Міністерства внутрішніх справ України.
Відтак, видавши постанову N 558 (558-2008-п) , Кабінет Міністрів України вирішив питання, віднесені Конституцією України (254к/96-ВР) до повноважень Верховної Ради України, врегулював підзаконним актом питання, віднесені Основним Законом (254к/96-ВР) держави до регулювання виключно законами України, чим порушив вищезазначені норми Конституції України (254к/96-ВР) , а також вимоги частини третьої статті 113, частини першої статті 117 Основного Закону (254к/96-ВР) держави, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватись у своїй діяльності, зокрема, Конституцією України (254к/96-ВР) , видавати постанови і розпорядження в межах своєї компетенції.
Ураховуючи викладене, відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України (254к/96-ВР) постановляю:
1. Зупинити дію постанови Кабінету Міністрів України від 18 червня 2008 року N 558 (558-2008-п) "Деякі питання державного управління у сфері міграційної політики".
2. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України
В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 21 липня 2008 року
N 643/2008