УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 червня 2000 р. N 909
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 28 ( 28-2003-п ) від 16.01.2003 )
Про затвердження Положення про Державний
департамент вугільної промисловості
Відповідно до Указу Президента України від 15 грудня 1999 р.
N 1573 ( 1573/99 ) "Про зміни у структурі центральних
органів виконавчої влади" Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
Затвердити Положення про Державний департамент вугільної
промисловості (додається).
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 червня 2000 р. N 909
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент вугільної промисловості
1. Державний департамент вугільної промисловості
(Держвуглепром) є урядовим органом державного управління, який діє
у складі Мінпаливенерго і підпорядковується йому.
2. Держвуглепром у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента України,
Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами
Мінпаливенерго.
У межах своїх повноважень Держвуглепром організовує виконання
актів законодавства, здійснює контроль за їх реалізацією.
Держвуглепром узагальнює практику застосування законодавства
з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції
щодо вдосконалення законодавства і вносить їх на розгляд
Мінпаливенерго.
3. Основними завданнями Держвуглепрому є:
здійснення у межах його компетенції реалізації державної
політики у вугільній галузі;
участь у формуванні, регулюванні та вдосконаленні ринку
паливно-енергетичних ресурсів;
опрацювання комплексу заходів, спрямованих на поглиблення
економічних реформ у вугільній промисловості;
участь у забезпеченні енергетичної безпеки держави.
4. Держвуглепром відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у прогнозуванні розвитку виробничої,
науково-технічної, трудової, соціальної, фінансової та інших сфер
діяльності вугільної галузі;
2) розробляє проекти нормативно-правових актів, пов'язаних з
розвитком вугільної галузі;
3) здійснює у межах, визначених Мінпаливенерго, управління
майном підприємств, установ і організацій, що належать до сфери
управління Міністерства;
4) розглядає і вносить пропозиції щодо доцільності створення,
реорганізації, ліквідації підприємств вугільної галузі;
5) вживає заходів до додержання вимог законодавства про
охорону довкілля;
6) бере участь у формуванні та реалізації інвестиційної
політики у вугільній промисловості виходячи з пріоритетних
напрямів структурної перебудови економіки;
7) бере участь у розробленні проектів стандартів, нормативних
актів про охорону праці та з інших питань, що стосуються вугільної
галузі;
8) забезпечує організацію робіт з оперативного усунення
наслідків надзвичайних ситуацій на об'єктах вугільної галузі;
9) бере участь у реалізації державної політики з питань
організації праці, її охорони, заробітної плати та соціального
захисту працівників вугільної галузі; провадить єдину
науково-технічну політику в галузі охорони праці; здійснює
методичне керівництво діяльністю підприємств вугільної галузі з
охорони праці та контроль за дотриманням законодавства і
нормативних актів з охорони праці на підприємствах галузі;
10) сприяє створенню і впровадженню сучасних інформаційних
технологій та комп'ютерних мереж у вугільній промисловості, бере
участь в організації науково-технічної, інформаційної, видавничої
діяльності, пропаганди досягнень і передового досвіду;
11) розробляє і реалізує комплексні заходи щодо поліпшення
безпеки і гігієни праці у вугільній галузі;
12) здійснює державне регулювання гірничої справи відповідно
до його повноважень;
13) розробляє і здійснює у межах своєї компетенції заходи
щодо реалізації державних програм, спрямованих на збільшення
обсягів добування вугілля та підвищення його якості;
14) розробляє баланси вугілля, здійснює моніторинг його
ринку;
15) координує та визначає обсяги проведення
геологорозвідувальних робіт на вугілля та торф;
16) узагальнює результати геологорозвідувальних робіт та
введення в дослідно-промислову експлуатацію вугільних та торф'яних
родовищ добувними підприємствами;
17) у межах своєї компетенції координує роботи з
дослідно-промислової та промислової розробки вугільних та
торф'яних родовищ України;
18) самостійно або за участю інших роботодавців проводить
переговори і укладає галузеві угоди з представниками найманих
працівників;
19) може виступати замовником науково-технічних досліджень у
вугільній галузі;
20) розробляє пропозиції щодо вдосконалення механізму
регулювання ціноутворення у вугільній галузі;
21) бере участь у формуванні та реалізації антимонопольної
політики як у цілому, так і за відповідними напрямами
(демонополізація економіки, розвиток конкуренції, антимонопольне
регулювання, застосування антимонопольного законодавства);
22) забезпечує та здійснює контроль за дотриманням державної
таємниці в апараті Держвуглепрому, на підприємствах, установах та
організаціях вугільної галузі, що належать до сфери управління
Мінпаливенерго;
23) організовує вивчення та аналіз вітчизняного і світового
досвіду у вугільній галузі;
24) здійснює координацію діяльності вугледобувних підприємств
з енергомеханічного забезпечення;
25) організовує роботу з питань розроблення і впровадження
стандартів якості продукції та патентно-ліцензійних вимог;
26) вживає заходів до оптимізації та сталого забезпечення
підприємств галузі гірничошахтним та технологічним устаткуванням,
приладами, запасними частинами тощо;
27) вживає заходів для вдосконалення зовнішньоекономічної
діяльності, захисту інтересів підприємств вугільно-промислового
комплексу на зовнішньому ринку, готує пропозиції щодо напрямів
співробітництва із зарубіжними країнами у вугільно-промисловому
комплексі;
28) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
5. Держвуглепром має право:
залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств,
установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для
розгляду питань, що належать до його компетенції;
здійснювати контроль, проводити перевірки та інспекції на
підприємствах, в установах та організаціях з питань, що належать
до його компетенції;
одержувати в установленому порядку від органів виконавчої
влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на
нього завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції;
видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.
6. Держвуглепром очолює директор, якого призначає на посаду
та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням
Міністра палива та енергетики.
Директор Держвуглепрому має заступників, які призначаються на
посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра палива та енергетики, погодженим з директором
Держвуглепрому. Розподіл обов'язків між заступниками проводить
директор Держвуглепрому.
7. Директор Держвуглепрому є членом колегії Мінпаливенерго.
8. Директор Держвуглепрому:
здійснює керівництво діяльністю Держвуглепрому, несе
персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України,
Міністром палива та енергетики за виконання покладених на
Держвуглепром завдань;
призначає на посаду та звільняє з посади керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держвуглепрому, крім
заступників директора;
визначає ступінь відповідальності заступників директора та
керівників структурних підрозділів Держвуглепрому;
притягає до дисциплінарної відповідальності керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держвуглепрому, крім
заступників директора Держвуглепрому;
підписує видані у межах компетенції Держвуглепрому накази
організаційно-розпорядчого характеру, організовує перевірку їх
виконання;
затверджує положення про структурні підрозділи
Держвуглепрому;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.
9. Граничну чисельність працівників та структуру
Держвуглепрому затверджує Міністр палива та енергетики в межах
граничної чисельності працівників Мінпаливенерго, затвердженої
Кабінетом Міністрів України.
10. Штатний розпис, кошторис доходів і видатків
Держвуглепрому затверджує директор Держвуглепрому за погодженням з
Мінпаливенерго і Мінфіном.
11. Утримання апарату Держвуглепрому здійснюється за рахунок
державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання
Мінпаливенерго.
12. Умови оплати праці працівників Держвуглепрому визначає
Кабінет Міністрів України.
13. Держвуглепром є юридичною особою, має самостійний баланс,
печатку із зображенням Державного Герба України та своїм
найменуванням.