П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про рекомендації учасників парламентських слухань про удосконалення законодавства щодо місцевих податків і зборів

( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, N 38, ст.180 )
Верховна Рада України постановляє:
1. Взяти до уваги рекомендації учасників парламентських слухань про удосконалення законодавства щодо місцевих податків і зборів.
2. Звернути увагу органів місцевого самоврядування і голів обласних, Київської і Севастопольської міської, районних і міських державних адміністрацій на необхідність повсюдного впровадження місцевих податків і зборів відповідно до законодавства України.
3. Кабінету Міністрів України разом з постійними комісіями Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності, з питань бюджету та з питань державного будівництва, діяльності Рад і самоврядування до 1 жовтня 1996 року підготувати проект Закону України про місцеві податки і збори з урахуванням пропозицій, висловлених на парламентських слуханнях, та внести пропозиції щодо перегляду ставок платних послуг.
Голова Верховної Ради України
О.МОРОЗ
м. Київ, 3 липня 1996 року
N 264/96-ВР

РЕКОМЕНДАЦІЇ

учасників парламентських слухань про удосконалення законодавства щодо місцевих податків і зборів

Учасники парламентських слухань, розглянувши виконання законодавства щодо місцевих податків і зборів, стан впровадження і надходження до бюджету місцевих податків і зборів, відзначають, що існуюча законодавча база з питань зазначеного оподаткування повинна бути значно поліпшена.
Значна кількість податків і зборів у тих чи інших регіонах не може бути введена, оскільки відсутні об'єкти оподаткування, що найбільше стосується сільської місцевості.
Запропоновані Кабінетом Міністрів України зміни до Декрету Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори" (56-93) не вирішують проблеми місцевого оподаткування. Настав час концептуально переглянути чинне законодавство про місцеві податки і збори та підготувати новий закон України.
Одним із пріоритетних напрямів необхідно визначити надання права органам місцевого самоврядування самим встановлювати місцеві податки і збори, що сприяють соціально-економічному розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць; встановлювати пільгові податкові ставки, при цьому визначати цільовий напрям використання цих податків.
Заслуговує на увагу і встановлення нових видів податків виходячи з умов економічного розвитку держави.
У розрахункових показниках до державного бюджету на 1994, 1995 і 1996 роки надходження від місцевих податків і зборів передбачались у розмірах 10, 11 і 19 трлн. крб., а фактичні надходження склали 0,9; 12,5 і за 4 місяці ц.р. - 8,8 трлн. крб., або відповідно 9,3; 114,0 і 46,5 відсотка прогнозованих контингентів.
Одним з важливих факторів зростання у 1996 році надходжень місцевих податків і зборів став новий порядок встановлення їх ставок залежно від неоподатковуваного мінімуму доходів громадян замість мінімального розміру заробітної плати. Збільшення доходів місцевих бюджетів частково обумовлено і зростанням кількості органів місцевого самоврядування, які впровадили ці податки і збори.
Разом з тим чимало органів місцевого самоврядування, обласних, міських і районних державних адміністрацій ще недостатньо використовують наявні можливості збільшення доходів місцевих бюджетів за рахунок повсюдного і належного впровадження цих податків і зборів. На 1 травня ц.р. 14,1 відсотка сільських рад (1432) і 1,7 міських і селищних (відповідно 5 і 15) зовсім не прийняли таких рішень. При цьому 456 органів місцевого самоврядування, на території яких є платники, не впровадили комунальний податок, 306 - збір за видачу дозволів на розміщення об'єктів торгівлі, 121 - ринковий збір, 32 - готельний збір тощо.
Зменшує показники надходжень місцевих податків і зборів також те, що ряд місцевих рад безпідставно визначали, що їх відповідна частина зараховується не до місцевих бюджетів, а до позабюджетних фондів, на поточні рахунки органів влади або відповідних господарчих органів. Це насамперед стосується ринкового збору, збору за проїзд територією прикордонних областей автотранспорту, що прямує за кордон, збору за парковку автомобілів, збору за видачу ордера на квартиру тощо. З цієї причини в 9 областях місцеві бюджети втратили 186,8 млрд. крб. доходів, або 3,8 відсотка їх річних розрахункових надходжень.
У окремих областях відповідні ради визначають надходження до бюджетів місцевих податків і зборів у розмірах менших ніж вони враховані при формуванні Державного бюджету України.
З метою удосконалення законодавства про місцеві податки і збори рекомендуємо:
1. Розглядати парламентські слухання як важливий засіб щодо удосконалення законодавства про місцеві податки і збори.
2. Підтримати ініціативу Комісії Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності і висловлені пропозиції щодо необхідності розробки нового законодавчого акта про місцеві податки і збори.
3. Обласним, Київській та Севастопольській міським радам та державним адміністраціям вивчити та проаналізувати результати парламентських слухань у Верховній Раді України і свої пропозиції надіслати Кабінету Міністрів України.