МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
06.06.2009

ПОВІДОМЛЕННЯ

про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну полотен трикотажних ворсових (включаючи довговорсові полотна) та полотен махрових походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея

28 травня 2009 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) на виконання вимог Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14) (далі - Закон) розглянула подані Міністерством економіки України (далі - Міністерство) матеріали про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну полотен трикотажних ворсових (включаючи довговорсові полотна) та полотен махрових (далі - Товар) походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея, а саме:
1. Щодо наявності факту демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея.
У ході проведення розслідувань я заінтересованим сторонам (китайським та корейським виробникам, експортерам) була надана можливість представити інформацію, яка б підтверджувала або спростовувала наявність факту демпінгового імпорту в Україну Товару. Однак, заінтересовані сторони не надали запитуваної інформації, що дало підстави зробити висновок про ухилення ними від співпраці з Міністерством; У зв'язку з цим. Міністерство встановило наявність факту демпінгового-імпорту в Україну Товару на підставі найбільш повної та розгорнутої інформації, яка була у розпорядженні. На підставі такої інформації Міністерство розрахувало демпінгову маржу, яка становить для Китайської Народної Республіки 140%, для Республіки Корея - 27,99%, Відповідно до частини четвертої статті 16 Закону (330-14) розрахований рівень демпінгової маржі є більшим 2%, що дає підстави стверджувати, що демпінгова маржа не є мінімальною:
2. Щодо наявності факту істотної шкоди національному товаровиробникові.
В період розслідування (2007 рік) порівняно з 2005-2006 рр. мало місце зростання демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея:
відносно виробництва Товару ТОВ "ФИМ" (далі - Заявник): у 2007 році порівняна з 2006 роком на 43%, з 2005 роком - на 51%;
відносно споживання Товару в Україні: у 2007 році порівняно з 2006 роком на 21%, з 2005 роком - на 30%.
В 2005-2007 рр. ціни на Товар походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея були нижче цін реалізації Товару виробництва Заявника на внутрішньому ринку України та нижчими за його собівартість.
В 2007 році порівняно з 2006-2005 рр. демпінговий імпорт Товару походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея перешкоджав зростанню цін продажу заявником Товару на внутрішньому ринку України.
В 2007 році виробництво Товару Заявником та використання виробничих потужностей скоротилось на 52% відносно 2005 року та на 43% відносно 2006 року. Обсяги продажу Товару Заявником на внутрішньому ринку України в 2007 році скоротились на 69% відносно 2005 року та на 60% по відношенню до 2006 року. Зайнятість на підприємстві Заявника в 2007 році скоротилась на 39% відносно 2005 року та на 15% відносно 2006 року. Разом із цим рентабельність Заявника від реалізації Товару на внутрішньому ринку України за вказаний період була від ємною. Обсяги інвестицій у 2007 році порівняно з 2005 роком зменшились на 85% та на 79% відносно 2006 року. При цьому, прибутків від інвестиційної діяльності протягом 2007-2005 рр. Заявник не отримував. Середня заробітна плата Заявника протягом досліджуваного періоду зросла, проте темпи росту офіційного рівня мінімальної заробітної плати випереджали темпи росту рівня заробітної плати Заявника
3. Щодо наявності причинно-наслідкового зв'язку між фактом демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки і Республіки Корея та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові.
Демпінговий імпорт Товару в Україну походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея протягом 2005-2007 рр. здійснювався за цінами нижче за собівартість та ціни продажу Заявником Товару на внутрішньому ринку України.
Рівень цін демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея, а також факт зростання його частки у споживанні Товару в Україні вплинув на скорочення частки Заявника у споживанні Товару на внутрішньому ринку України на 44% у 2007 році порівняно з 2005 роком та на 40% у порівнянні з 2006 роком і на зменшення обсягів продажу Заявником Товару на внутрішньому ринку України на 69% у 2007 році порівняно з 2005 роком та на 60% у порівнянні з 2006 роком.
В свою чергу скорочення обсягів продажу Заявником Товару на внутрішньому ринку України в 2007 році порівняно з 2005-2006 рр. призвело до Скорочення обсягів виробництва, використання виробничих потужностей, продуктивності, обсягів інвестиція та зайнятості на підприємстві Заявника.
4. Щодо наявності інших факторів, внаслідок одночасної дії яких заподіюється шкода національному товаровиробникові.
Дослідження на предмет того, чи могли вплинути на погіршення становища Заявника інші фактори, внаслідок дії яких шкода, завдана національному товаровиробникові не вважається шкодою, заподіяною демпінговим імпортом, а саме: обсяги та ціни імпорту товару, який є об'єктом розгляду, не проданого за демпінговими цінами; звуження ринку або зміни у структурі споживання; запровадження торговельних обмежень українськими та іноземними виробниками і конкуренції між цими виробниками; розвитку техніки та технологій; а також результатів експортної діяльності та рівня продуктивності виробництва Заявника, показало, що шкода, заподіяна Заявникові не могла бути наслідком дії вказаних факторів.
5. Щодо коментарів заінтересованих сторін на матеріали про основні факти та висновки антидемпінгового розслідування.
За результатами розгляду матеріалів, у встановлені строки до Міністерства надійшов коментар від юридичного представника Текстильної Торговельної Асоціації Кореї (далі - представник Асоціації), який був відхилений Міністерством, оскільки даний коментар не містив суттєвих і обгрунтованих фактів та доказів, які б могли вплинути на зміну висновків, зроблених Міністерством за результатами проведення антидемпінгового розслідування.
Також, за результатами розгляду матеріалів до Міністерства надійшли добровільні зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту від корейських компаній "Taekwang Industrial Co. Ltd.", "Well - Tex Co. Ltd.", "Hoshm Global, Inc.", "Insung Hitech Co., Ltd.".
Комісією були розглянуті добровільні зобов'язання зазначених компаній та пропозиції Міністерства щодо відхилення зобов'язань у зв'язку з неможливістю зробити висновок щодо того, чи є, запропонований компаніями рівень підвищення ціни, вищим ніж це необхідно для усунення демпінгового імпорту Товару, що виробляють "Taekwang Industrial Co. Ltd", "Well - Tex Co. Ltd.", "Hoshin Global, Inc.", "Insung Hitech Co., Ltd." та достатнім для усунення шкоди, що заподіюється національному товаровиробникові цим імпортом.
За результатами розгляду вказаних матеріалів та висновків Міністерства, а також вказаних зобов'язань Комісія зробила:
позитивний висновок стосовно наявності факту демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея та методу, на підставі якого було визначено демпінгову маржу;
позитивний висновок щодо наявності факту істотної шкоди національному товаровиробникові;
висновок щодо наявності причинно-наслідкового зв'язку між фактом демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові;
висновок, що національні інтереси України потребують застосування остаточних антидемпінгових заходів до Товару походженням з Китайської Народної Республіки та республіки Корея;
висновок, що запропоновані корейськими компаніями "Taekwang Industrial Co. Ltd.", "Well - Tex Co. Ltd.", "Hoshin Global, inc. ", "Insung Hrtech Co., Ltd." зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту є неприйнятними, оскільки умови для прийняття зобов'язань, які пропонуються даними компанія ми, не дають можливості зробити висновок стосовно того, чи є запропонований компаніями рівень підвищення ціни вищим, ніж це необхідно для усунення демпінгового імпорту, та достатнім для усунення шкоди, що заподіюється національному товаровиробникові цим імпортом.
Зважаючи на викладене та керуючись положеннями статті 16 Закону (330-14) , Комісія прийняла рішення N ДЦ-204/2009/4402-35 (v-204324-09) (далі - Рішення Комісії), згідно з яким ВИРІШИЛА:
застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну продукції походженням з Китайської Народної Республіки та Республіки Корея, що має такий опис:
полотна трикотажні ворсові (включаючи довговорсові полотна та полотна махрові, що класифікуються згідно з УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) ) за кодом 6001.
Остаточні антидемпінгові заходи застосувати шляхом запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита, розмір ставки якого становить:
для Китайської Народної Республіки - 140 відсотків,
для Республіки Корея - 27,99 відсотка.
Остаточні антидемпінгові заходи застосувати строком на п'ять років.
Справляння антидемпінгового мита здійснювати відповідно до опису зазначеного товару.
Імпорт на митну територію України Товару без сертифіката про походження здійснювати зі сплатою остаточного антидемпінгового мита у максимальному розмірі - 140%.
Остаточні антидемпінгові заходи застосувати з моменту набрання чинності Рішенням Комісії.
Рішення Комісії (v-204324-09) набирає чинності через 30 календарних днів з дня опублікування цього повідомлення.