УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 липня 2006 р.
за N 771/12645
Про затвердження Інструкції про порядок організації та проведення професійно-психологічного відбору кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України
З метою створення системи професійно-психологічного відбору кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України, подальшого розвитку психологічного забезпечення діяльності особового складу Державної прикордонної служби України, удосконалення кадрової та соціальної роботи в органах (підрозділах) Державної прикордонної служби України та відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" (
2232-12)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок організації та проведення професійно-психологічного відбору кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України.
2. Заступникам Голови Державної прикордонної служби України, начальникам управлінь Адміністрації Державної прикордонної служби України, начальникам органів Державної прикордонної служби України організувати доведення змісту Інструкції про порядок організації та проведення професійно-психологічного відбору кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України в частині, до кого стосується.
3. Начальникам органів Державної прикордонної служби України, у штатах яких передбачено кабінет професійного психологічного добору, до 1 вересня 2006 року забезпечити обладнання в управлінні підпорядкованого органу кабінету професійного психологічного добору у відповідності до установлених Інструкцією про порядок організації та проведення професійно-психологічного відбору кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України вимог.
4. Начальнику фінансово-економічного управління забезпечити виділення коштів для обладнання кабінетів професійного психологічного добору в Мобільному прикордонному загоні, Харківському, Сімферопольському, Одеському та Львівському прикордонних загонах.
5. Начальнику управління зв'язку та інформатизації спільно з начальником управління виховної роботи забезпечити створення програмно-технічного комплексу професійно-психологічного відбору кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України зі створенням відповідних автоматизованих робочих місць у відділі психологічного забезпечення управління виховної роботи, кабінетах професійного психологічного добору Мобільного прикордонного загону, Харківського, Сімферопольського, Одеського та Львівського прикордонних загонів.
6. Управлінню виховної роботи Департаменту по роботі з особовим складом забезпечити подання цього наказу до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Державної прикордонної служби України - директора Департаменту по роботі з особовим складом генерал-лейтенанта Коваля М.В.
Голова Державної прикордонної
служби України
генерал-полковник
|
М.М.Литвин
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Адміністрації
Державної прикордонної
служби України
15.06.2006 N 457
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 липня 2006 р.
за N 771/12645
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок організації та проведення професійно-психологічного відбору кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України
1. Ця Інструкція визначає порядок організації та проведення заходів професійно-психологічного відбору громадян, які виявили бажання проходити військову службу за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України (далі - професійно-психологічний відбір); регламентує діяльність підрозділів та посадових осіб Державної прикордонної служби України, які здійснюють заходи професійного добору та психологічного забезпечення, кадрових підрозділів, установ та комісій.
2. Інструкція є документом, обов'язковим до виконання усіма посадовими особами Державної прикордонної служби України, які беруть участь у роботі з добору та вивчення кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України (далі - кандидати).
3. Інструкцію підготовлено відповідно до вимог Конституції України (
254к/96-ВР)
, Законів України "Про Державну прикордонну службу України" (
661-15)
, "Про військовий обов'язок і військову службу" (
2232-12)
, "Про зайнятість населення" (
803-12)
, "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні" (
2998-12)
, "Про охорону праці" (
2694-12)
.
4. У цій Інструкції терміни вживаються у такому значенні:
Професійно-психологічний відбір - це комплекс заходів, які сприяють раціональному розподілу особового складу Державної прикордонної служби України згідно зі спеціальностями, комплектуванню органів Державної прикордонної служби України особовим складом та забезпечують відповідність психологічних якостей, властивостей особистості кандидатів до вимог службової діяльності з охорони державного кордону, інших видів службової діяльності, що покладаються на особовий склад Державної прикордонної служби України.
Професійна деформація - це явище, що характеризується змінами властивостей особистості (стереотипів сприймання, ціннісних орієнтацій, характеру, способів спілкування та поведінки тощо), змінами рівня виразності професійно важливих якостей фахівця, що відбуваються під впливом змісту, умов, тривалості виконання діяльності та його індивідуальних психологічних особливостей. Професійні деформації здійснюють негативний вплив на якість діяльності, що виконується.
Психодіагностичне обстеження - діяльність психологів, кінцевим результатом якої є психологічний діагноз (інформація про сутність індивідуальних психологічних особливостей особистості, що отримується з метою оцінки їх актуального стану, прогнозу подальшого розвитку, відповідності вимогам професійної діяльності, розробки висновків та рекомендацій). Має три етапи: збір даних у відповідності до завдань обстеження, обробка та інтерпретація отриманих даних, винесення рішення.
Особистісна акцентуація - крайній варіант психічної норми, що займає проміжне положення поміж станом психічного здоров'я та типовими психопатичними розладами.
Дезадаптація - порушення пристосування організму та психіки людини до змін навколишнього середовища, що виявляється в неадекватних психічних, фізіологічних реакціях.
Девіантні форми поведінки - форми особистої поведінки людини, які суперечать загальноприйнятим моральним або правовим (дисциплінарним) нормам. Можуть проявлятись у вигляді протиправних діянь, порушень дисциплінарних вимог, аморальних, асоціальних вчинках, зловживанні психоактивними речовинами.
Нервово-психічна нестійкість - схильність до зривів нервової системи при значному психічному та фізичному навантаженні.
Психоактивні речовини - речовини, що викликають звикання та (або) залежність за умов систематичного вживання особою (алкоголь, наркотичні речовини, лікарські та інші засоби) та внаслідок приймання яких змінюється поведінка людини.
5. Професійно-психологічний відбір є складовою частиною добору та вивчення кандидатів для проходження військової служби за контрактом на посадах солдатів (матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі України та окремим напрямом психологічного забезпечення діяльності особового складу Державної прикордонної служби України.
6. Професійно-психологічний відбір у Державній прикордонній службі України здійснюється з метою забезпечення якісного комплектування органів особовим складом, профілактики передчасної втрати здоров'я військовослужбовцями Державної прикордонної служби України, попередження розвитку у них професійної деформації та девіантних форм особистої поведінки під впливом негативних факторів професійної діяльності.
7. Основними завданнями професійно-психологічного відбору є:
- виявлення серед кандидатів осіб з нервово-психічною нестійкістю та в стані дезадаптації;
- оцінка психологічної придатності до певних видів діяльності кандидатів і прогноз успішності їх подальшої професійної діяльності під час проходження військової служби за контрактом;
- виявлення осіб з асоціальними установками, корисливо-утилітарною мотивацією та тих, що вживають психоактивні речовини.
8. Професійно-психологічний відбір здійснюють такі суб'єкти: психологи Адміністрації Державної прикордонної служби України, психологи органів охорони державного кордону, морської охорони, забезпечення, психологи Національної академії Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького.
9. Основними функціями суб'єктів професійно-психологічного відбору є:
- заступник начальника управління - начальник відділу психологічного забезпечення управління виховної роботи Департаменту по роботі з особовим складом Адміністрації Державної прикордонної служби України організовує та проводить заходи професійно-психологічного відбору кандидатів, здійснює методичне керівництво з питань професійно-психологічного відбору в органах Державної прикордонної служби України, організовує та контролює роботу психологів органів Державної прикордонної служби України з питань професійно-психологічного відбору, проводить експертизу рішень з оцінки професійної психологічної придатності кандидатів, підготовлених іншими суб'єктами професійно-психологічного відбору щодо їх компетентності;
- психологи регіональних управлінь Державної прикордонної служби України проводять заходи професійно-психологічного відбору кандидатів, здійснюють методичне керівництво з питань професійно-психологічного відбору у підпорядкованих регіональному управлінню органах Державної прикордонної служби України, організовують та контролюють роботу психологів відповідних органів з питань професійно-психологічного відбору, проводять експертизу рішень з оцінки професійної психологічної придатності кандидатів, підготовлених іншими суб'єктами професійно-психологічного відбору щодо їх компетентності, у визначених межах підлеглості;
- психологи органів охорони державного кордону (морської охорони, забезпечення), Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького здійснюють заходи професійно-психологічного відбору кандидатів, здійснюють їх попередню професійну орієнтацію, приймають рішення з оцінки професійної психологічної придатності кандидатів, проводять оцінку успішності професійної адаптації новоприбулих військовослужбовців (функціональні обов'язки психологів кабінету професійно-психологічного відбору наведені в додатку 1).
10. При проведенні професійно-психологічного відбору використовуються методики (методи) психодіагностичного обстеження, що наведені в цій Інструкції та рекомендовані відділом психологічного забезпечення управління виховної роботи Департаменту по роботі з особовим складом Адміністрації Державної прикордонної служби України. Суб'єктам професійно-психологічного відбору дозволяється додатково використовувати інші методики (методи) психодіагностичного обстеження виключно з метою уточнення результатів застосування затверджених цією Інструкцією методик (методів) та отриманих з офіційних наукових і методичних джерел.
11. Відповідальність за організацію, стан та ефективність роботи з професійно-психологічного відбору покладається:
- у Державній прикордонній службі України на першого заступника Голови Державної прикордонної служби України - директора Департаменту по роботі з особовим складом;
- в органі Державної прикордонної служби України на начальника відповідного органу.
Начальники органів Державної прикордонної служби України несуть відповідальність за правильність реалізації висновків та рекомендацій підпорядкованих суб'єктів професійно-психологічного відбору, що були отримані за результатами його проведення.
Психологи органів Державної прикордонної служби України несуть відповідальність за особисте дотримання вимог Етичного кодексу психолога.
12. Узагальнена інформація про результати роботи суб'єктів професійно-психологічного відбору згідно із затвердженою формою звітності (додаток 2) подається:
- начальнику управління виховної роботи від регіональних управлінь та органів центрального підпорядкування у звіті про заходи психологічного забезпечення, проведені в органах охорони державного кордону регіонального управління Державної прикордонної служби України та структурних органах центрального підпорядкування щокварталу до 10 числа наступного за звітним кварталом місяця;
- заступникам начальників регіональних управлінь по роботі з особовим складом у звітах про заходи психологічного забезпечення, проведені в органі охорони державного кордону регіонального управління Державної прикордонної служби України щокварталу до 5 числа наступного за звітним кварталом місяця.
13. Професійно-психологічний відбір кандидатів з числа цивільних осіб здійснюється поетапно і складається з попереднього та основного етапів.
14. Попередній етап професійно-психологічного відбору здійснюється психологами органів охорони державного кордону з метою попереднього соціально-психологічного вивчення кандидатів та визначення доцільності проведення заходів основного етапу професійно-психологічного відбору.
Попередній етап професійно-психологічного відбору включає в себе такі заходи:
- соціально-психологічне вивчення кандидатів психологами органів охорони державного кордону (морської охорони, забезпечення), до керівництва яких кандидат звернувся із заявою про бажання проходити військову службу за контрактом у складі Державної прикордонної служби України;
- проведення психологом органу охорони державного кордону (морської охорони, забезпечення), до керівництва якого кандидат звернувся із заявою про бажання проходити військову службу за контрактом попередньої професійної орієнтації відповідних кандидатів;
- отримання та узагальнення попередньої соціально-психологічної інформації про кандидата;
- прийняття психологом органу охорони державного кордону (морської охорони, забезпечення), до керівництва якого кандидат звернувся із заявою про бажання проходити військову службу за контрактом, рішення про направлення відповідного кандидата для проходження основного етапу професійного психологічного відбору;
- підготовку психологом узагальненої довідки про індивідуальні психологічні характеристики кандидата, що були виявлені на попередньому етапі, та направлення його для проходження основного етапу професійно-психологічного відбору.
15. Кандидат направляється для проходження попереднього етапу професійно-психологічного відбору посадовою особою кадрового підрозділу органу, до керівництва якого кандидат звернувся із заявою про бажання проходити військову службу за контрактом. Представник кадрового підрозділу інформує кандидата про необхідність проходження професійно-психологічного відбору, медичного обстеження, іспитів з фізичної підготовки та інших заходів, пов'язаних з відбором на військову службу за контрактом.
Після прибуття кандидата до психолога органу, у ході співбесіди психолог інформує кандидата про те, що професійно-психологічний відбір є обов'язковим для проходження, та пропонує кандидату підписати формуляр про його добровільну згоду виконувати заходи професійно-психологічного відбору (додаток 3). У разі добровільної згоди кандидата виконувати заходи професійно-психологічного відбору психолог здійснює заходи попереднього етапу професійно-психологічного відбору.
16. Соціально-психологічне вивчення кандидатів психологами органів Державної прикордонної служби України під час попереднього етапу професійно-психологічного відбору, до керівництва яких кандидат звернувся із заявою про бажання проходити військову службу за контрактом у складі Державної прикордонної служби України, уключає:
- письмове викладення кандидатом за довільною формою у вигляді твору за темою "Моя майбутня професія та служба" його бажань, переконань, точок зору, сподівань тощо щодо майбутньої служби;
- психодіагностичне тестування за методикою кольорового вибору М. Люшера та методикою "Незакінчене речення";
- проведення психодіагностичної співбесіди з кандидатом (вимоги до проведення психодіагностичних співбесід з кандидатом викладено в додатку 4);
- прийняття рішення про доцільність направлення кандидата для проходження основного етапу професійного психологічного відбору.
17. За результатами попереднього етапу професійно-психологічного відбору щодо кандидата психолог, який проводив вивчення, робить висновок: "рекомендується для проходження основного етапу професійного психологічного відбору" або "не рекомендується для проходження основного етапу професійного психологічного відбору", який доводиться до кандидата особисто психологом.
За результатами попереднього етапу професійно-психологічного відбору психологом, який його здійснював, готується довідка про результати попереднього етапу професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за контрактом (додаток 5).
За умов винесення висновку "рекомендується для проходження основного етапу професійного психологічного відбору" довідка готується у трьох примірниках. Один примірник зазначеної довідки зберігається психологом як документ професійно-психологічного відбору, другий - передається психологом до кадрового підрозділу, третій - направляється до психолога, який здійснюватиме заходи основного етапу професійно-психологічного відбору кандидата.
За умов винесення висновку "не рекомендується для проходження основного етапу професійного психологічного відбору" довідка готується в одному примірнику, що зберігається психологом як документ професійно-психологічного відбору.
Висновок психолога за результатами попереднього етапу професійно-психологічного відбору враховується під час проведення подальших заходів з відбору кандидата для проходження ним військової служби за контрактом. Висновок психолога за результатами попереднього етапу професійно-психологічного відбору є таким, що має рекомендаційний характер. За умов винесення кандидату висновку "не рекомендується для проходження основного етапу професійного психологічного відбору" за особистим рішенням начальника органу, до керівництва якого кандидат звернувся із заявою про бажання проходити військову службу за контрактом, кандидат може бути направлений для проходження подальших заходів відбору.
18. У разі позитивного висновку психолог органу проводить попередню професійну орієнтацію з урахуванням соціальних особливостей та особистісних якостей кандидата, його побажань.
19. Підставою для негативного висновку щодо певного кандидата є виявлення у нього на попередньому етапі явних ознак емоційно-вольової нестійкості, стану дезадаптації; асоціальних установок, корисливо-утилітарної мотивації, схильності до вживання психоактивних речовин (перелік критеріїв, за якими кандидату доцільно писати негативний висновок на попередньому етапі професійно-психологічного відбору, наведено в додатку 6).
20. Основний етап професійно-психологічного відбору здійснюється з метою установлення ступеня професійної психологічної придатності кандидатів. Він проводиться психологами органів Державної прикордонної служби України у приміщеннях кабінетів професійно-психологічного відбору органів Державної прикордонної служби України.
21. Кабінет професійно-психологічного відбору повинен відповідати вимогам, які викладені в додатку 7.
22. Основний етап професійно-психологічного відбору включає:
- вивчення довідки про результати попереднього етапу професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за контрактом;
- проведення психодіагностичної співбесіди з кандидатом;
- проведення психодіагностичного обстеження (тестування) кандидата;
- винесення висновку щодо ступеня професійної психологічної придатності кандидата до служби у складі підрозділів Державної прикордонної служби України;
- узагальнення отриманої психологічної інформації про кандидата, оформлення звітних документів за результатами заходів основного етапу професійного психологічного відбору;
- оформлення індивідуальної психологічної карти кандидата в разі позитивного висновку щодо його психологічної придатності до служби в складі підрозділів Державної прикордонної служби України.
23. Проведення психодіагностичної співбесіди з кандидатом під час основного етапу професійного психологічного обстеження здійснюється згідно з вимогами додатка 4.
24. Психодіагностичне тестування кандидата здійснюється за такими методиками (додаток 8):
Оцінка рівня розвитку основних пізнавальних процесів:
Методика "Коректурна проба" призначена для оцінки якостей уваги (швидкість переключення уваги, збереження еталона для спостереження, концентрації).
Методика "Переплутані лінії" призначена для оцінки концентрації і стійкості уваги в умовах наявності перешкод.
Методика "Червоно-чорні таблиці" призначена для дослідження якості уваги та оперативної пам'яті, а також здатності одночасно виконувати декілька видів діяльності чи декілька дій в процесі однієї діяльності.
Методика "Виявлення слів" призначена для вивчення та оцінки особливостей уваги і якості сприйняття. Кандидату пропонується безперервний текст, у якому окремі слова повністю злиті з беззмістовними буквосполученнями. Завдання полягає у виявленні цих слів.
Методика "Компаси" призначена для дослідження та оцінки просторового мислення.
Методика "Слухомовна пам'ять" призначена для оцінювання короткочасної слухомовної пам'яті.
Вивчення інтелектуальної сфери:
Методика "Прогресивні матриці Равена" призначена для визначення рівня інтелектуального розвитку кандидатів, їх здібностей до систематизованої, планомірної, методичної інтелектуальної діяльності, здатності оперувати абстрактними поняттями та міркуваннями при оцінюванні обстановки та прийнятті рішень.
Оцінка рівня емоційно-вольової (нервово-психічної) стійкості кандидата:
Методика "Опитувальник МЛО-АМ Адаптивність" призначена для оцінки рівня нервово-психічної стійкості, адаптаційних здібностей, комунікативних якостей, моральної нормативності.
Методика "Опитувальник Леонгарда-Шмішека" призначена для виявлення особистісних акцентуацій.
Методика "Шкала Дж. Тейлор" призначена для оцінки рівня стурбованості.
Оцінка основних індивідуальних психологічних характеристик:
Методика "16-ФЛО Р. Кеттела" призначена для комплексної оцінки основних психологічних характеристик кандидатів.
Методика "Портретних виборів Сонді" призначена для оцінки рівня домінування основних потягів.
Оцінка особливостей мотивації, загальної спрямованості:
Методика "Орієнтовна анкета" призначена для визначення домінуючої спрямованості.
Методика "МАС" призначена для комплексної оцінки рівня та видів мотивації.
Методика "Задоволення основних потреб" - оцінка рівня домінування основних мотивів діяльності та поведінки.
25. За результатами узагальнення психологічної інформації про кандидата, отриманої під час вивчення довідки про результати попереднього етапу професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за контрактом, психодіагностичної співбесіди з кандидатом, його психодіагностичного тестування психолог, який проводив зазначені заходи, виносить висновок щодо ступеня професійної психологічної придатності кандидата до служби у складі підрозділів Державної прикордонної служби України на підставі критеріїв, які визначені в додатку 9.
У разі винесення позитивного висновку щодо психологічної придатності кандидата до служби у складі підрозділів Державної прикордонної служби України (висновки "Придатний" та "Обмежено придатний") психолог, який проводив заходи основного етапу професійного психологічного відбору, оформлює індивідуальну психологічну карту кандидата на військову службу за контрактом (додаток 10). Індивідуальна психологічна карта кандидата на військову службу за контрактом готується у трьох примірниках. Один примірник індивідуальної психологічної карти кандидата зберігається психологом як документ професійно-психологічного відбору, два інших примірники надсилаються психологом до органу, психолог якого здійснював заходи попереднього професійно-психологічного відбору кандидата, один з яких, за умов прийняття кандидата на військову службу за контрактом, долучається до особової справи військовослужбовця.
У випадку негативного висновку щодо психологічної придатності кандидата до служби у складі підрозділів Державної прикордонної служби України психолог, який проводив заходи основного етапу професійного психологічного відбору, готує довідку про результати основного етапу професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за контрактом (додаток 11).
Довідка готується у двох примірниках. Один примірник зазначеної довідки зберігається психологом як документ професійно-психологічного відбору, другий - надсилається до органу, психолог якого здійснював заходи попереднього професійно-психологічного відбору кандидата.
Винесення висновку "Не придатний" є підставою для відмови кандидату в зарахуванні на військову службу за контрактом у складі Державної прикордонної служби України та припиненні заходів відбору.
26. Після здійснення основного етапу професійно-психологічного відбору кандидати діють за вказівками посадової особи кадрового підрозділу. Висновок за підсумками основного етапу професійно-психологічного відбору, що містяться в індивідуальній психологічній карті кандидата на військову службу за контрактом та довідці про результати основного етапу професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за контрактом, затверджується гербовою печаткою органу, у якому проводились заходи основного етапу професійно-психологічного відбору.
27. Після завершення заходів основного етапу професійно-психологічного відбору психолог, який їх здійснював, заносить узагальнені результати роботи до журналу обліку результатів професійно-психологічного відбору (додаток 12).
28. Організація та проведення професійно-психологічного відбору суб'єктами Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького щодо відбору курсантів регламентується окремими наказами Адміністрації Державної прикордонної служби України.
29. Професійно-психологічний відбір кандидатів з числа військовослужбовців строкової служби Збройних Сил України, Внутрішніх військ МВС України, Служби безпеки України здійснюється у порядку, який визначається для кандидатів з числа цивільної молоді.
30. Професійно-психологічний відбір кандидатів з числа військовослужбовців строкової служби підрозділів Державної прикордонної служби України проводиться у разі, якщо військовослужбовець під час проходження служби перебував у складі групи динамічного психологічного спостереження.
У цьому випадку вимоги до проведення заходів професійно-психологічного відбору такі самі, як і для кандидатів з числа цивільної молоді, за винятком того, що під час психодіагностичного тестування застосовуються лише такі методики: "МЛО-АМ Адаптивність", "16-ФЛО Р. Кеттела", "Прогресивні матриці Равена", "Шкала Дж. Тейлор", "Орієнтовна анкета", "МАС", "Методика з визначення задоволення основних потреб". Інші методики основного етапу професійно-психологічного відбору не застосовуються.
31. Усі носії інформації про результати професійно-психологічного відбору повинні забезпечувати конфіденційність її використання.
32. Суб'єктам професійно-психологічного відбору забороняється обговорювати зміст, процедуру та результати професійно-психологічного відбору з особами, функціональними обов'язками яких не визначається участь в організації та проведенні заходів з відбору кандидатів на службу за контрактом.
33. За збереження інформації про результати професійно-психологічного відбору відповідальність несе психолог, який проводив відповідні заходи, та посадові особи, що беруть участь у проведенні заходів відбору особового складу військової служби за контрактом у частині, що їх стосується. У разі допущення витоку інформації про безпосередні показники застосування психодіагностичних методик, проведення співбесід з кандидатами психолог, який проводив відповідні заходи, несе юридичну відповідальність згідно із законом.
34. З порядком здійснення заходів професійного психологічного відбору, їх безпосередньою процедурою та результатами у приведених обсягах мають право ознайомлюватися такі особи:
- кандидат, який проходив заходи професійно-психологічного відбору - із власними результатами професійного психологічного відбору після завершення всіх заходів відбору на військову службу за контрактом за власним письмовим зверненням до керівництва органу, у якому проводились заходи основного етапу професійно-психологічного відбору;
- начальник органу, якому підпорядковується психолог, що здійснює заходи професійно-психологічного відбору, - зі змістом та результатами проведених психологом заходів;
- посадова особа кадрового підрозділу - з результатами професійно-психологічного відбору кандидатів, яким було надано направлення для проходження відповідних заходів;
- посадові особи підрозділів охорони здоров'я органів Державної прикордонної служби України, які беруть участь у медичному обстеженні, - із змістом та результатами професійно-психологічного відбору кандидата, який проходить медичне обстеження;
- посадові особи з числа суб'єктів професійно-психологічного відбору - з безпосередньою процедурою та результатами відповідних заходів, які здійснюються в органах, що є підпорядкованими для органу, який представляє суб'єкт.
35. Документи професійно-психологічного відбору (описи методик, стимульні матеріали, реєстраційні бланки до методик, інший психодіагностичний інструментарій, журнал обліку результатів професійного психологічного відбору) зберігаються психологом у металевій шафі, що опечатується його особистою печаткою.
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 1
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ОБОВ'ЯЗКИ
психолога II категорії кабінету професійного психологічного відбору органу Державної прикордонної служби України
Психолог II категорії кабінету професійного психологічного відбору органу Державної прикордонної служби України підпорядковується начальнику відповідного органу.
Психолог II категорії кабінету професійного психологічного відбору органу Державної прикордонної служби України зобов'язаний:
вивчати вплив соціальних, психологічних, службових та організаційних факторів діяльності персоналу органу Державної прикордонної служби України на психологічний стан персоналу, здійснювати своєчасний аналіз та узагальнення результатів вивчення з метою розробки практичних рекомендацій щодо створення сприятливих умов службової діяльності та підвищення її ефективності;
здійснювати обстеження індивідуальних психологічних властивостей військовослужбовців, особливостей службової діяльності посадових осіб різних категорій та спеціальностей, що пов'язані з професійним відбором, перевіркою психологічних умов службової та повсякденної діяльності, виявленням соціальних інтересів та схильностей, задоволення умовами та результатами службової діяльності персоналу; експерименти щодо визначення впливу умов служби на психіку, психологічний стан та поведінку персоналу;
проводити заходи професійного психологічного відбору та професійної орієнтації кандидатів на службу в складі Державної прикордонної служби України, інші заходи, що обумовлені завданнями психологічного забезпечення діяльності персоналу органу;
своєчасно готувати матеріали, інструментарій та технічне устаткування професійного психологічного відбору до роботи;
своєчасно опрацьовувати та узагальнювати результати професійного психологічного відбору, оформлювати звітні документи, вести службову документацію кабінету професійного психологічного відбору;
брати участь у проведенні досліджень щодо вдосконалення методів професійного психологічного відбору та узагальнювати результати;
готувати необхідну документацію для проведення експериментальної роботи з метою удосконалення професійного психологічного відбору кандидатів;
розробляти професіограми і детальні психологічні характеристики посадових осіб різних категорій та спеціальностей, які визначаються впливом умов служби та службового оточення на нервово-психічне напруження прикордонників;
на основі вивчення психологічних та психофізіологічних особливостей службової діяльності персоналу готувати рекомендації і пропозиції щодо запровадження результатів психологічних досліджень у практичну діяльність керівництва органу та підпорядкованих підрозділів, а також заходи з конкретних напрямів удосконалення управління соціальними процесами у підрозділах, які сприяють організації оптимальних міжособистісних та службових стосунків персоналу, установленню раціональних режимів служби та відпочинку, поліпшенню морально-психологічного клімату, умов службової діяльності і підвищенню працездатності персоналу, здійснювати контроль за їх виконанням;
надавати рекомендації щодо умов оптимального використання особистих можливостей посадових осіб органу з урахуванням перспективи розвитку їх професійних здібностей та психологічних якостей;
брати участь у здійсненні заходів з професійної адаптації новоприбулого персоналу;
розробляти пропозиції та брати участь у проведенні психологічної корекційної роботи з особами, у яких були виявлені ознаки нервово-психічної нестійкості, труднощі в адаптації до умов службової діяльності, негативні зміни у психологічному стані та поведінці;
консультувати керівництво органу із соціально-психологічних проблем управління підпорядкованим персоналом, здійснювати психологічне консультування персоналу та членів сімей військовослужбовців;
брати участь у просвітницькій діяльності з метою пропаганди психологічних знань, удосконаленні психолого-педагогічної майстерності посадових осіб;
відповідно до існуючих вимог готувати звіти за результатами роботи, вести облік документації, листування з питань професійного психологічного відбору, психологічного забезпечення у частині, що стосується його компетенції.
Психолог II категорії кабінету професійного психологічного відбору повинен знати: державні нормативно-правові документи з питань проходження громадянами військової служби, охорони державного кордону, збереження психічного здоров'я громадян, організації та проведення психологічних досліджень; керівні документи Державної психологічної служби України з питань організації та проведення заходів психологічного забезпечення діяльності персоналу; психологію праці й управління, інженерну і соціальну психологію, конфліктологію; методи вивчення соціально-психологічних умов та особливостей діяльності персоналу; технічні засоби, що застосовуються в процесі вивчення умов праці та служби; передовий вітчизняний та світовий досвід роботи психологів установ та закладів; профорієнтаційну роботу.
Психолог II категорії кабінету професійного психологічного відбору має право:
складати висновки щодо ступеня професійної психологічної придатності кандидатів до служби в складі підрозділів Державної прикордонної служби України;
одержувати в установленому порядку від посадових осіб органу документи, потрібні для виконання покладених функціональних обов'язків;
брати участь у заходах психологічного забезпечення, що проводяться в органі, його структурних підрозділах, нарадах з питань психологічного забезпечення діяльності персоналу, які проводяться в органі;
виносити на розгляд керівництва органу пропозиції з питань професійного психологічного відбору та психологічного забезпечення;
опрацьовувати матеріали та вносити пропозиції щодо вдосконалення організації та забезпечення службової діяльності персоналу органу;
особисто взаємодіяти в інтересах психологічного забезпечення з профільними підрозділами інших державних установ та відомств України;
в установленому порядку викликати військовослужбовців для здійснення заходів психологічного забезпечення.
Кваліфікаційні вимоги до психолога II категорії кабінету професійного психологічного відбору: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації; для спеціаліста - без вимог до стажу роботи, для бакалавра - стаж роботи за професією психолога - не менше 2 років.
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 2
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ЗВІТ
про результати професійного психологічного відбору
за станом на "__" ___________ 200___ року в
__________________________________________________
(указується орган, у якому здійснювалися заходи
професійного психологічного відбору)
N
з/п
|
Зміст
|
Усього осіб
(загальна
кількість)
|
З них
|
цивільних
осіб
|
в/с стр.
сл. ДПСУ
|
в/с стр.
сл. ін.
збр.
форм.
|
кільк.
|
%
|
кільк.
|
%
|
кільк.
|
%
|
1.
|
Залучалося до
проходження
заходів
професійного
психологічного
відбору
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Отримало висновок
"Рекомендується
для зарахування на
військову службу
за контрактом у
першу чергу"
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Отримало висновок
"Рекомендується
для зарахування на
військову службу
за контрактом у
другу чергу"
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Отримало висновок
"Не рекомендується
для зарахування на
військову службу
за контрактом"
|
|
|
|
|
|
|
|
Проблемні питання: __________________________________________
(посада, П.І.Б. та підпис психолога органу
__________________________________________________________________
Державної прикордонної служби України)
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 3
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ЗРАЗОК
формуляра про добровільну згоду кандидата виконувати заходи професійно-психологічного відбору
------------------------------------------------------------------
| ФОРМУЛЯР |
| засвідчення згоди кандидата на військову службу |
| за контрактом щодо виконання ним заходів |
| професійно-психологічного відбору |
| |
|Я, ____________________________________________________________ |
| (указуються прізвище, ім'я та по батькові кандидата) |
| |
|згоден виконувати заходи професійного психологічного відбору на|
|службу в Державній прикордонній службі України. Мені доведено|
|про порядок та процедуру проходження заходів професійного|
|відбору персоналу Державної прикордонної служби України,|
|загальні вимоги, які висуваються до кандидатів на службу за|
|контрактом. |
| |
| "__"__________ 200_ р. ____________________________ |
| (дата) (особистий підпис кандидата) |
------------------------------------------------------------------
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 4
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ВИМОГИ
до проведення психодіагностичної співбесіди з кандидатом на військову службу за контрактом під час заходів професійного психологічного відбору
1. Співбесіда є одним з головних методів для визначення рівня та особливостей мотивації вибору професії прикордонника, фахової орієнтації, загального кругозору кандидата, його інших індивідуальних ознак.
Співбесіда проводиться в окремому приміщенні без сторонніх осіб із дотриманням максимального такту та уважного ставлення до кандидата, який повинен бути впевнений, що результати бесіди будуть використані тільки в його інтересах.
Перед початком співбесіди необхідно вивчити наявні документи кандидата, визначити напрямки і план бесіди.
Записи під час бесіди робити забороняється.
2. Під час співбесіди варто звернути увагу на ставлення кандидата до того чи іншого питання. Ставлення його може бути байдужим, розсудливо-позитивним, негативним, з певним позитивним відтінком тощо. Важливо визначити причини цього ставлення, установити, чи пов'язані вони з особливостями особистості, чи є результатом випадкового збігу обставин.
Варто дуже обережно ставитися до ствердження про наявність у кандидата тієї або іншої якості. Практика свідчить, що відповідь на питання частіше за все буває ситуаційною і не відображає внутрішнього стану людини. Доцільно ставити другорядні питання або запитувати думку кандидата, наводячи йому різноманітні приклади. Порівняння відповідей на прямі і непрямі питання дасть змогу уточнити особисту характеристику кандидата.
У ході співбесіди варто звернути увагу на те, як кандидат ставиться до питань бесіди (позитивно, негативно, байдуже, агресивно); як вступає в розмову (легко, постійно аналізує, стримано); як відповідає на питання (коротко, повно, зайво повно, лаконічно та ін.); як тримається (вільно, напружено, розв'язно, ніяково та ін.), а також на наявність вегетативних реакцій (почервоніння, збліднення, виступання краплинок поту та ін.).
3. Для оцінки обґрунтованості вибору кандидатом професії прикордонника необхідно розібратися в слушності прийнятого ним рішення, зробити висновок про його мотивацію, профорієнтацію і готовність до служби. Під час бесіди з кандидатом варто з'ясувати, чим захопила його професія прикордонника, як він себе до неї готував, яке має уявлення про прикордонну службу і про умови служби.
4. Під час проведення співбесіди з кандидатом на попередньому етапі професійного психологічного відбору належить з'ясувати інформацію за такими чинниками.
З'ясувати особливості біографії, соціального, робітничого, навчального, службового досвіду: склад родини; середній дохід, освіту членів родини; робітничі, навчальні, службові досягнення; заняття, які приваблюють; захоплення; коротку характеристику батьків, друзів, звичайного оточення; життєві труднощі, наявність конфліктних ситуацій, причини конфліктів.
Рівень загального розвитку: інформованість про головні історичні події, останні події у державі; особиста оцінка цих подій; знання тематики прикордонної служби, її історії; результати праці, навчання в навчальних закладах; перелік, зміст художньої, спеціальної літератури, з якою ознайомився останнім часом; рівень знання іноземної мови; захоплення спортом (досягнення).
Моральні якості: які з якостей, особистих та характерних для оточення, уважає негативними (позитивними); власне ставлення до особистих досягнень, помилок; стягнення та заохочення, що мали місце до вступу на службу, характеристика допущених порушень дисциплінарних вимог під час навчання, праці, служби; особисте ставлення до аморальних якостей, корупції тощо.
Професійна спрямованість: досвід робітничої (навчальної, службової діяльності), причини, за якими обрав професію прикордонника; оцінка своїх здатностей і рис характеру, які допомагали б під час служби та навпаки; знання зброї, особисте ставлення до служби у підрозділах охорони державного кордону; особисті прогнози щодо власної успішності як прикордонника, правоохоронця.
Особливості поведінки в колективі: наявність протиріч у соціальному поводженні, конфліктів з батьками, товаришами, колегами по роботі, хто звичайно виступав ініціатором конфліктів, ставлення до керівництва та необхідності підпорядковуватися, досвід публічних виступів, громадської роботи.
5. У процесі співбесіди психолог звертає увагу на особливості поведінки, мотивації, товариськість, вольові якості, рівень загального розвитку та фізичної підготовленості кандидата, які дають змогу оцінити рівень придатності до діяльності, пов'язаної з охороною державного кордону.
Ураховується його зовнішній вигляд, підтягнутість і акуратність. Особлива увага звертається на ознаки нервово-психічної нестійкості та підвищеної (заниженої) емоційної збудливості.
6. Ознаки нервово-психічної нестійкості:
- розв'язність поведінки;
- ворожість до того, хто проводить співбесіду;
- нещирість у відповідях;
- наявність вегетативних реакцій (почервоніння, збліднення, пітнілість);
- заїкання;
- подразливість;
- надмірна сором'язливість;
- боязливість, нерішучість;
- театральність та демонстративність поведінки, прагнення привернути до себе увагу.
Ознаки збудження, неадекватного хвилювання за стенічним типом, реакції підвищеної емоційної збудливості:
- яскраві мімічні реакції, особливе оживлення дистанторальних рефлексів (наприклад, хоботового рефлексу - губи витягнуті вперед трубочкою);
- виражена пантоміміка (жестикуляція);
- виражений тремор (рук, ніг, повік);
- виражена гіперемія (почервоніння);
- помітні зміни фонації та артикуляції мовлення, неадекватна інтонація;
- метушливість, нестриманість, запитання та відповіді з надмірним емоційним забарвленням;
- неадекватні емоційні реакції радості або засмучення, часті надмірні емоції.
Ознаки зниженої, уповільненої реакції, тривожності, неадекватного хвилювання за астенічним (дистимічним) типом:
- затримки на початку відповіді;
- після другого запитання продовжує відповідати на перше;
- бідність мімічних реакцій;
- сильна обмеженість рухів;
- переважна блідість шкіряного покрову, спітнілі руки.
Ознаки нещирості у відповідях:
- намагання "заговорити" співрозмовника;
- переважне утримання фокусу зору ліворуч від себе (праворуч з точки зору фронтально розташованого спостерігача);
- безпідставне затримання відповіді на запитання;
- намагання змінити тему запитання;
- відвертання в процесі співбесіди.
7. Протягом всього часу спілкування з кандидатом здійснюється невимушено і, разом з тим, цілеспрямоване та активне його спостереження. Усе це відбувається у природній обстановці, у реальній ситуації, за принципом "тут і зараз", у безпосередньому контакті з кандидатами. Проводити його треба постійно та систематично, що передбачає регулярну фіксацію результатів, ситуацій, дій. Спостереження дає змогу виявити динаміку і зміни в поведінці кандидатів і підвищує тим самим достовірність спостереження.
8. Особливу увагу під час попереднього етапу професійного психологічного відбору психологу слід звернути на наявність татуювань. Якщо на руках кандидата є татуювання, психолог висловлює йому прохання роздягтися до пояса з метою виявлення вірогідних татуювань асоціальної або символічної спрямованості. За наявності декількох татуювань агресивного або асоціального характеру, символьного шрамування (нанесення шрамів у вигляді малюнків на тіло - вид розваги міської молоді, що поширюється) рекомендується виносити кандидату негативний висновок.
9. Підсумки співбесіди враховуються психологом під час прийняття рішення про доцільність направлення кандидата для проходження основного етапу професійного психологічного відбору.
10. Під час проведення основного етапу професійного психологічного відбору враховуються вимоги щодо співбесіди протягом попереднього етапу. Пропонується такий орієнтовний план співбесіди під час основного етапу:
Тематика
|
Перелік питань для бесіди та
ознак, які можуть бути виявлені
|
1. Активність життєвої позиції
|
1. Заняття батьків,
матеріальний та культурний
рівень сім'ї.
2. Де і як навчався, улюблені
предмети в школі.
3. Чи були конфлікти з
товаришами і на якій основі.
4. Де і ким працював, трудові
досягнення, заохочення і
стягнення, чи були конфлікти з
адміністрацією, характер цих
конфліктів.
5. Захоплення, інтереси,
нахили, ступінь їх вияву,
результати.
6. Чи доводилося долати
перешкоди для досягнення мети.
7. Заняття спортом (де і в
якому віці почав займатися
спортом, якими видами, як довго
та наскільки регулярно, який
вид особливо приваблює, участь
у змаганнях, яких результатів
досягнув).
|
2. Військово-професійна
спрямованість
|
1. Ставлення до служби в
підрозділах Державної
прикордонної служби України.
2. Як давно виникло бажання
стати прикордонником.
3. Чи є бажання проходити
службу на посаді певного
спеціаліста (інспектора
прикордонного контролю,
кінолога, у мобільному
підрозділі тощо), що до цього
спонукало.
4. Чи були сумніви при виборі
професії прикордонника та який
вони мали характер.
5. Як уявляє особливості
прикордонної служби та життя у
зв'язку з цим, чи готовий
долати труднощі, що
виникатимуть під час служби.
|
3. Обґрунтування вибору професії
|
1. Покликання.
2. Цікавість до професії.
3. Продовження сімейної
традиції.
4. Матеріальна забезпеченість.
5. Інше.
|
4. Загальний кругозір
|
1. Успішність у школі.
2. Захоплення у школі (музика,
театр, спорт, читання
художньої літератури,
зацікавленість теоретичними
дисциплінами).
3. Зацікавленість математикою,
фізикою.
4. Зацікавленість суспільною
роботою, іншими видами
діяльності; до чого виявляє
найбільшу зацікавленість, які
обов'язки доручалися та як
виконувалися.
5. Яким заняттям віддає
перевагу у вільний час, як
відпочиває (тим, що потребують
інтелектуального або фізичного
напруження).
6. Чи виявляє зацікавленість
технікою, чи полюбляє щось
майструвати.
7. Уживання алкоголю, тютюну,
наркотичних речовин, реакція
організму на них; у якому віці
та у зв'язку з чим почав
палити.
|
5. Культура поведінки
|
1. Поведінка під час
співбесіди.
2. Спілкування під час
перебування в органі.
3. Охайність зовнішнього
вигляду.
4. Культура мовлення під час
відповіді (слова-паразити,
вульгарність).
5. Метушливість, нестриманість,
питання та відповіді з
надмірним емоційним відтінком.
|
6. Підготовленість до
прикордонної служби
|
1. Чи доводилося у житті долати
перешкоди для досягнення мети,
якої саме, чи впорався, як
себе тримав у небезпечних та
складних ситуаціях.
2. Як швидко стомлюється після
роботи, навчального дня, чи
заважає шум під час роботи,
сторонні подразники, чи
потребує для продуктивної праці
тиші, спеціальних умов.
3. Як працює: швидко чи
повільно, чи завжди у рівному
темпі, систематично або з
перервами.
4. У звичайному житті спокійний
або неврівноважений, який
настрій домінує (піднесений,
спокійний), чи є різкі
перепади настрою.
5. Як переносить необхідність
очікування (спокійний, проявляє
нетерплячість, хвилюється).
6. Чи проявляє ініціативу,
творчість у праці або віддає
перевагу працювати за зразком.
7. Чи хвилюється перед
доповідями, виступами, на
іспитах (довго,
короткотерміново, сильно або
слабо).
|
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 5
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ДОВІДКА
про результати попереднього етапу професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за контрактом
Гр. _________________________________________________________
(указуються прізвище, ім'я та по батькові кандидата)
"___" ____________ 200_ року пройшов попередній етап
професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за
контрактом.
Основна інформація за підсумками соціально-психологічного
вивчення:
1. Результати аналізу та оцінки твору за темою "Моя майбутня
професія та служба": _____________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
2. Результати обстеження за методикою "Незакінчене речення": _____
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3. Результати обстеження за методикою "МПВ М. Люшера" (формула
відповіді):
------------------------------------------------------------------
|+ |+ |х |х |= |= |- |- |
------------------------------------------------------------------
4. Висновки за результатами психодіагностичної співбесіди та
спостереження: ___________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Висновок психолога за підсумками попереднього етапу
професійно-психологічного відбору: _______________________________
__________________________________________________________________
____________________________ "__"___________ 200_ р.
(особистий підпис психолога) (дата)
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 6
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ПЕРЕЛІК
критеріїв, за якими кандидату доцільно ставити негативний висновок на попередньому етапі професійного психологічного відбору
Висновок "не рекомендується для проходження основного етапу професійного психологічного відбору" виноситься з урахуванням наявності в кандидата будь-якої з таких ознак:
виражена неадекватна поведінка кандидата під час спілкування з психологом (бурхливе реагування, підвищена активність або навпаки - реакція замкненості, зайняття вираженої захисної позиції, різкі зміни лінії поведінки тощо);
малообґрунтовані, різко виражені негативні особисті стосунки з батьками, родичами, приятелями, товаришами;
малообґрунтована та (або) часта зміна роду попередньої діяльності на фоні зовнішньообвинувального мотивування трудової (навчальної) міграції;
низька навчальна успішність та факти відрахування з навчальних закладів;
часті випадки вживання алкогольних напоїв, епізодичне використання інших психоактивних речовин;
наявність утилітарно-корисливих життєвих цілей, виражене бажання самоствердження та одержання владних повноважень;
брутальність, розв'язність, конфліктність, емоційна холодність, невмотивована та (або) неконтрольована агресивність, злостивість, переважний стиль сперечання під час співбесіди;
підвищена чуттєвість, вразливість, нерішучість, несамостійність, ненаполегливість, безініціативність, підвищена сугестивність, залежність, схильність до підпорядкування;
манірність, кокетливість, солодкуватість, позерство, прагнення звернути на себе увагу будь-яким шляхом;
неадекватна самооцінка, претензія на особливе ставлення до себе та виражене прагнення визнання;
відсутність системності у доведенні власних думок, примітивність та (або) категоричність суджень, суперечливість у висловлюваннях, нездатність зрозуміти переносне значення прислів'їв і метафор, інертне, прямолінійне, нестандартне або вигадливе мислення, бідний словниковий запас;
ускладнення зв'язного мовлення, виражена заїкуватість, невміння чітко формулювати відповіді, використання жаргонної та (або) ненормативної лексики, слів-паразитів;
слабкі знання елементарних основ математики, географії, історії, політичного устрою держави, поточних подій у країні та за рубежем;
слаборозвинені писемні навички, численні граматичні помилки, структурні порушення у формуванні речень;
незвичність або відірваність особистих інтересів від реального життя, наявність стійких надціннісних ідей, зацікавлення містикою, окультизмом;
сексуальна розгальмованість, підвищена зацікавленість у статевих стосунках;
факти втеч з родини, схильність до бродяжництва;
наявність нав'язливих станів (боязнь темряви, гострих предметів, замкнених (обмежених) або широких (відкритих) просторів, публічного виступу та ін.);
наявність нав'язливих думок (одноманітні мелодії, спогади, вірші, фрази, вислови та ін.);
нав'язливі рухи, ритуальні дії (обкусування губ, нігтів, виривання волосся тощо);
наявність незвичайних, чудернацьких поведінкових особливостей, неохайність, незвичайність в одязі, зачісці;
наявність татуювань, атрибути належності до неформальних угруповань.
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 7
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ВИМОГИ
до обладнання кабінету професійного психологічного відбору
1. Кабінет професійного психологічного відбору (далі - кабінет) - це спеціально обладнане приміщення для здійснення заходів професійного психологічного (психофізіологічного) відбору, інших психодіагностичних заходів, обумовлених завданнями психологічного забезпечення діяльності особового складу органу охорони державного кордону, роботи офіцера-психолога.
2. Кабінет розташовується в приміщеннях з достатнім природним та штучним освітленням, звуковою ізоляцією, необхідною кількістю розеток. Його оформлення повинно відповідати установленим санітарно-гігієнічним, технічним нормам (освітленості, температури, вологості, швидкості руху повітря) та естетичним вимогам. Для кращого розсіювання та відбиття світла рекомендується фарбувати стелю у білий колір. Якщо вікна в приміщенні виходять на сонячний бік, то стіни краще оформляти у прохолодні тони: блакитний, зеленуватий, салатний. Для приміщень з вікнами, орієнтованими на північ, північний захід, північний схід, більше підходять кольори теплої гами: жовтуватий, світло-оранжевий, пісковий. Підлога незалежно від матеріалу, з якого вона зроблена, повинна мати темніший колір, ніж стіни. Приміщення слід оформляти з урахуванням вимог сучасного дизайну. При оформленні рекомендується створення кольоро-світлової композиції з урахуванням психофізіологічного ефекту кольорів.
3. Огороджувальні конструкції приміщень кабінету, покриття підлоги, стеля повинні забезпечувати зниження рівня шуму, що проникає, до 45-35 дБ. Порядок тримання, опалення, вентиляція та протипожежне обладнання приміщень кабінету повинні відповідати вимогам Статуту Внутрішньої служби Збройних Сил України (
548-14)
, що стосуються житлових приміщень та класів.
4. Кабінет повинен розташовуватися у зручному для відвідувачів місці. На вхідних дверях закріплюється табличка "Кабінет професійного психологічного відбору", на видному місці - графік часу та видів роботи, затверджений керівником відповідного органу Державної прикордонної служби України, та інформація про порядок проходження заходів психологічного обстеження даного змісту.
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПОРЯДОК ПРОХОДЖЕННЯ ЗАХОДІВ ПСИХОЛОГІЧНОГО ОБСТЕЖЕННЯ УВАЖНО ПРОЧИТАЙТЕ ЦЮ ІНФОРМАЦІЮ ДО КІНЦЯ!
Психологічне обстеження повинні проходити всі кандидати на службу за контрактом в органах Державної прикордонної служби України. Необхідність проходження Вами цього обстеження визначається в органі Державної прикордонної служби України.
При собі ви повинні мати паспорт (документ, що засвідчує вашу особистість), військовий квиток та це направлення. Перед обстеженням обов'язково належить виспатися та відпочити.
Психодіагностичне тестування починається о 9.00. Особи, що спізнилися, до обстеження не допускаються.
Процедура психодіагностичного тестування полягає в проведенні ряду тестових завдань з метою визначення ваших інтелектуальних здібностей, а також основних особистісних якостей.
Виконання тестів варто здійснювати відповідно до інструкцій, що надаються психологом, який проводить обстеження.
Для успішного виконання завдань не потрібно якихось виняткових здібностей. Головне - суворо дотримуватись інструкції фахівця, бути щирим та відвертим, працювати серйозно і вдумливо.
Таке відношення до обстеження відповідає вашим інтересам, тому що нещирість, прагнення прикрасити себе, створити помилкове враження неминуче будуть виявлені при комп'ютерній обробці результатів. У цьому випадку вам буде необхідно проходити тестування повторно.
Після закінчення роботи та обробки результатів обстеження ви повинні пройти індивідуальну співбесіду.
Метою співбесіди є більш детальне вивчення рівня вашого загального та розумового розвитку, особливостей характеру. Можливо вам доведеться відповісти на питання, що мають досить інтимний характер. Однак побоюватися цього не варто. Конфіденційність та нерозголошення отриманих даних гарантується нормами професійної етики психологів.
Після закінчення психологічного обстеження ви повинні звернутися з цим направленням до посадової особи, яка вам його видала.
ЧЕКАЄМО ВІД ВАС КОНСТРУКТИВНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА І БАЖАЄМО УСПІХІВ!
5. Кабінет повинен мати два приміщення: приміщення для проведення групового психодіагностичного обстеження (тестування) та приміщення (кабінет) для проведення індивідуальних співбесід з кандидатами (клієнтами). Приміщення для проведення групового психодіагностичного обстеження (тестування) повинно забезпечувати вільне розміщення п'яти окремих робочих місць. Рекомендується використовувати приміщення площею від 12 до 20 кв. метрів з висотою приміщення не менше 2,5 метрів. Приміщення (кабінет) для проведення індивідуальних співбесід з кандидатами (клієнтами) повинно забезпечувати конфіденційність співбесіди з психологом. Дозволяється обладнувати кабінет професійного психологічного відбору в єдиному приміщенні з установленням звукоізоляційної перегородки поміж робочими зонами.
6. Приміщення для проведення групового психодіагностичного обстеження (тестування) рекомендується укомплектовувати:
письмовими столами та стільцями з розрахунку одночасного тестування п'яти осіб на окремих робочих місцях (автоматизованих робочих місцях);
шафою для верхнього одягу.
7. Приміщення для проведення індивідуальних співбесід з кандидатами (клієнтами):
меблями: письмовий та журнальний столи, стільці, 2-3 крісла, шафи секційні для зберігання книг, навчально-методичних матеріалів, довідково-інформаційної документації, архіву тощо;
сейфом для зберігання обліково-статистичної документації та документації для службового використання, аудіо-, відеокасет, дискет тощо;
оргтехнікою: комп'ютером, принтером, ліцензованим програмним забезпеченням, сканером, ксероксом, телевізором, диктофоном, аудіо-, відеотехнікою з достатньою кількістю касет, діагностичними засобами, проекційною апаратурою та пристроями для її використання (екран, зашторювання, пульт дистанційного управління та ін.), кольорово-освітлювальною системою, освіжувачем та іонізатором повітря, засобами зв'язку тощо;
канцелярським приладдям та витратними матеріалами.
8. Обладнання кабінету повинно забезпечувати зберігання відповідних матеріалів та службової документації.
9. Психолог II категорії несе відповідальність за зміст роботи кабінету професійного психологічного відбору, планування діяльності та ведення документації, зберігання і правильне використання обладнання та інших матеріальних цінностей. Також до його обов'язків входять: систематичне поповнення та вдосконалення навчально-матеріальної бази кабінету, забезпечення роботи технічних засобів, дотримання правил санітарії та гігієни, протипожежної безпеки і поводження з електричними приладами.
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 8
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ПЕРЕЛІК
методик психодіагностичного тестування основного етапу професійного психологічного відбору
Методика "Коректурна проба" призначена для оцінки якостей уваги (швидкість переключення уваги, збереження еталона спостереження, концентрації).
Методика "Переплутані лінії" призначена для оцінки концентрації і стійкості уваги в умовах наявності перешкод.
Методика "Червоно-чорні таблиці" призначена для дослідження якості уваги та оперативної пам`яті, а також здатності одночасно виконувати декілька видів діяльності чи декілька дій в процесі однієї діяльності.
Методика "Виявлення слів" призначена для вивчення та оцінки особливостей уваги та якості сприйняття. Кандидату пропонується безперервний текст, у якому окремі слова повністю злиті з беззмістовними буквосполученнями. Завдання полягає у виявленні цих слів.
Методика "Компаси" призначена для дослідження та оцінки просторового мислення.
Методика "Слухомовна пам'ять" призначена для оцінювання короткочасної слухомовної пам'яті.
Методика "Прогресивні матриці Равена" - визначення рівня інтелектуального розвитку кандидатів, їх здібностей до систематизованої, планомірної, методичної інтелектуальної діяльності, здатності оперувати абстрактними поняттями та міркуваннями при оцінюванні обстановки та прийнятті рішення.
Методика "Опитувальник МЛО-АМ Адаптивність" призначена для оцінки рівня нервово-психічної стійкості, адаптаційних здібностей, комунікативних якостей, моральної нормативності.
Методика "Опитувальник Леонгарда-Шмішека" призначена для виявлення особистісних акцентуацій.
Методика "Шкала Дж. Тейлор" призначена для оцінки рівня стурбованості.
Методика "16-ФЛО Р. Кеттела" призначена для комплексної оцінки основних психологічних характеристик кандидатів.
Методика "Портретних виборів Сонді" призначена для оцінки рівня домінування основних потягів.
Методика "Орієнтовна анкета" призначена для визначення домінуючої спрямованості.
Методика "МАС" призначена для комплексної оцінки рівня та видів мотивації.
Методика "Задоволення основних потреб" - оцінка рівня домінування основних мотивів діяльності та поведінки.
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 9
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ПЕРЕЛІК
критеріїв для визначення ступеня професійної психологічної придатності кандидата на військову службу за контрактом за підсумками основного етапу професійного психологічного відбору
1. Критерії відповідності для винесення висновку "Придатний":
1.1. Отримано за методиками оцінки рівня розвитку основних пізнавальних процесів ("Коректурна проба", "Переплутані лінії", "Червоно-чорні таблиці", "Виявлення слів", "Компаси", "Слухомовна пам'ять") від 7 до 10 балів (стенів) у середньоарифметичному обчисленні результатів за всіма методиками оцінки рівня розвитку основних пізнавальних процесів.
1.2. Отримано за методикою "Прогресивні матриці Равена" (вивчення інтелектуальної сфери): від 6 до 10 балів.
1.3. Отримано за методиками оцінки рівня емоційно-вольової (нервово-психічної) стійкості такі результати:
Опитувальник МЛО-АМ Адаптивність:
фактор Достовірність - від 1 до 7 відповідей, що збіглися з "ключем";
фактор Адаптивні здібності - від 5 до 10 балів (стенів);
фактор Нервово-психічна стійкість - від 8 до 10 балів (стенів);
фактор Комунікативні особливості - від 8 до 10 балів (стенів);
фактор Моральна нормативність - від 8 до 10 балів (стенів).
Опитувальник Леонгарда-Шмішека:
не виявлено акцентуацій особистості.
Шкала Дж. Тейлор:
за шкалою достовірності значення є нижчими 5 балів;
отримано результат за методикою від 0 до 14 балів.
1.4. Отримано за методиками оцінки основних індивідуальних психологічних характеристик:
Опитувальник 16-ФЛО Р. Кеттела:
отримано низькі (від 1 до 3 балів) за шкалами: I, L, M, O;
отримано високі (від 8 до 10 балів) за шкалами: A, B, C, E, G, H, Q2, Q3;
отримано середні (від 4 до 7 балів) за шкалою: E;
МПВ Сонді:
не отримано показників з позначками !, !!, !!! за будь-яким фактором;
не отримано показників s-, hy+, hy-, e+.
1.5. Отримано за методиками оцінки особливостей мотивації, загальної спрямованості:
Опитувальник "Орієнтовна анкета":
визначено домінуючу спрямованість на задачу (виконання завдання діяльності).
Методика МАС:
визначено домінуюче прагнення до досягнення мети.
Методика "Задоволення основних потреб":
актуальною (незадоволеною) є потреба в самореалізації або потреба у визнанні.
1.6. За підсумками індивідуальної співбесіди відповідає такими ознакам:
товариський, з високим моральним контролем поведінки; виявив себе з позитивного боку під час проходження служби, у школі, на виробництві, бере активну участь у громадському житті; успішно виконує доручені завдання, спроможний виконувати завдання самостійно без здійснення контролю; обґрунтовано висловлює думку щодо теперішньої професійної діяльності, діяльності, пов'язаної з охороною державного кордону; не виявлено негативних ознак за результатами співбесіди та спостереження.
2. Критерії відповідності для винесення висновку "Обмежено придатний":
2.1. Отримано за методиками оцінки рівня розвитку основних пізнавальних процесів ("Коректурна проба", "Переплутані лінії", "Червоно-чорні таблиці", "Виявлення слів", "Компаси", "Слухомовна пам'ять") від 4 до 6 балів (стенів) у середньоарифметичному обчисленні результатів за всіма методиками оцінки рівня розвитку основних пізнавальних процесів.
2.2. Отримано за методикою "Прогресивні матриці Равена" (вивчення інтелектуальної сфери): від 2 до 5 балів.
2.3. Отримано за методиками оцінки рівня емоційно-вольової (нервово-психічної) стійкості такі результати:
Опитувальник МЛО-АМ Адаптивність:
фактор Достовірність - від 7 до 10 відповідей, що збіглися з "ключем";
фактор Адаптивні здібності - від 3 до 4 балів (стенів);
фактор Нервово-психічна стійкість - від 4 до 7 балів (стенів);
фактор Комунікативні особливості - від 4 до 7 балів (стенів);
фактор Моральна нормативність - від 4 до 7 балів (стенів).
Опитувальник Леонгарда-Шмішека:
виявлено акцентуації особистості від 18 до 20 балів за факторами (типами):
гіпертимність, педантичність, екзальтованість, демонстративність, емотивність;
за іншими факторами - не більше 18 балів.
Шкала Дж. Тейлор:
за шкалою достовірності значення є нижчими 5 балів;
отримано результат за методикою від 15 до 24 балів.
2.4. Отримано за методиками оцінки основних індивідуальних психологічних характеристик:
Опитувальник 16-ФЛО Р. Кеттела:
отримано середні (від 4 до 7 балів (стенів)) за шкалами: A, B, C, E, G, H, I, L, M, O, Q2, Q3.
МПВ Сонді:
допускається отримання показників з позначками !, !!, !!! тільки за факторами d+ та s+.
2.5. Отримано за методиками оцінки особливостей мотивації, загальної спрямованості:
Опитувальник "Орієнтовна анкета":
визначено домінуючу спрямованість на взаємодію (спільну діяльність);
Методика МАС:
визначено домінуюче прагнення до суперництва;
Методика "Задоволення основних потреб":
актуальною (незадоволеною) є потреба в безпеці або потреба в соціальних контактах (власній соціалізації)
2.6. За підсумками індивідуальної співбесіди відповідає таким ознакам:
товариський, з достатнім моральним контролем поведінки; переважно виявив себе з позитивного боку під час проходження служби, у школі, на виробництві, разом з тим були поодинокі та незначні випадки порушень дисципліни; активної участі у громадському житті намагається уникати, разом з тим за умов підтримки проявляє достатню ініціативу; поставлені завдання виконує достатньо успішно, але потребує додаткового контролю; думку щодо теперішньої професійної діяльності, діяльності, пов'язаної з охороною державного кордону, обґрунтовує невпевнено; виявлено незначні та несистематичні негативні ознаки за результатами співбесіди та спостереження. Наявність незначної нещирості у відповідях.
3. Критерій відповідності для винесення висновку "Не придатний": результати за методиками психодіагностичного тестування не відповідають зазначеним.
За підсумками індивідуальної співбесіди відповідає таким ознакам:
має нестійку мотивацію до професійної діяльності та елементи нещирості у відповідях; наявність стягнень; схильний до вживання алкогольних напоїв (наркотичних та інших психоактивних речовин); нетовариський, замкнений, недоброзичливий, виявляє ознаки агресивності; мають місце ознаки нервово-психічної нестійкості; низький рівень загального розвитку (примітивні судження, обмежений словниковий запас, нерозуміння елементарних явищ та їх сутності, необізнаність у загальновідомих фактах).
4. При складанні висновку щодо ступеня професійної психологічної придатності кандидата на військову службу за контрактом за підсумками основного етапу професійного психологічного відбору головний пріоритет мають результати за методиками оцінки рівня розвитку основних пізнавальних процесів, за методикою "Прогресивні матриці Равена", за методиками "МЛО-АМ", "МПВ Сонді", "Леонгарда-Шмішека", індивідуальної співбесіди.
Це означає, що в разі невідповідності результатів кандидата за будь-яким критерієм згідно з приведеними у цьому пункті методами (методиками) йому виноситься варіант висновку:
у разі невідповідності умовам отримання висновку "Придатний" - висновок "Обмежено придатний";
у разі невідповідності умовам отримання висновку "Обмежено придатний" - висновок "Не придатний".
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 10
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ІНДИВІДУАЛЬНА ПСИХОЛОГІЧНА КАРТА
кандидата на військову службу за контрактом ______________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
I. Соціально-демографічні характеристики:
------------------------------------------------------------------
|Дата народження |Домашня адреса |Місце народження |
|---------------------+--------------------+---------------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
|Освіта (коли та які |Спеціальність |Національність |
|навчальні заклади |(професія) |та віросповідання|
|закінчив) | | |
|-----------------------+----------------------+-----------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
II. Сімейний стан
------------------------------------------------------------------
|Батьки (прізвище, |Дружина (чоловік) |Діти (ім'я, рік |
|ім'я, по батькові, |(прізвище, ім'я, по |народження) |
|дата народження, |батькові, дата | |
|місце проживання, |народження, місце | |
|професія та місце |проживання, професія | |
|роботи) |та місце роботи) | |
|---------------------+---------------------+--------------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
III. Стан здоров'я
------------------------------------------------------------------
|Травми, тяжкі |Травми, тяжкі |Особисті звички |
|захворювання, хвороби|захворювання, |(регулярність |
|до вступу на службу |хронічні хвороби |уживання алкогольних|
| |близьких |напоїв, паління, |
| | |ставлення до |
| | |наркотичних |
| | |(токсичних) речовин |
| | |та ін.) |
|---------------------+---------------------+--------------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
IV. Мотиваційна сфера, спрямованість особистості
------------------------------------------------------------------
|Мотивація щодо прикордонної |Особливості потягів, прагнень, |
|служби (рівень, особливості, |особистих переконань |
|особисті наміри) |(захоплення, звичайний спосіб |
| |проведення дозвілля) |
|--------------------------------+-------------------------------|
| | |
------------------------------------------------------------------
V. Індивідуальні психологічні характеристики
(результати психодіагностичного тестування,
спостереження та співбесіди)
------------------------------------------------------------------
|Тип темпераменту|Домінуючі ознаки |Загальна адаптивність |
| |поведінки |та її особливості |
| |(спостереження, |(результати за |
| |співбесіда) |методикою МЛО-АМ, |
| | |спостереження та |
| | |співбесіди) |
|----------------+-----------------------+-----------------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
|Результати за методикою |Результати за методикою |
|"16-ФЛО Кетелла" |"МПВ Сонді" |
| |(індивідуальний профіль) |
|--------------------------------+-------------------------------|
|A = _____ B = _____ C = _____ |h___ s___ e___ hy___ k___ p___ |
|E = _____ F = _____ G = _____ |d___ m ___ |
|H = _____ I = _____ L = _____ | |
|M = _____ N = _____ O = _____ | |
|Q1 = _____ Q2 = _____ | |
|Q3 = _____ Q4 = _____ | |
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
|Результати за |Результати за |Результати за |
|методикою "Леонгарда-|методикою |методикою |
|Шмішека" |"Шкала Дж. Тейлор" |"Матриці Равена" |
|---------------------+---------------------+--------------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
|Результати за |Результати за |Результати за |
|методикою |методикою |методикою |
|"Орієнтовна анкета" |"МАС" |"Задоволення |
| | |основних потреб" |
|---------------------+---------------------+--------------------|
| | | |
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
| Результати методик психофізіологічного обстеження |
|----------------------------------------------------------------|
|"Корек- |"Переплутані|"Червоно-|"Виявлення|"Компаси"|"Слухомовна|
| турна | лінії" | чорні | слів" | | пам'ять" |
| проба" | | таблиці"| | | |
|--------+------------+---------+----------+---------+-----------|
| | | | | | |
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
|Результати тестування за іншими методиками у разі їх проведення |
|(зазначається дата проведення та короткий опис отриманих |
|результатів) |
|----------------------------------------------------------------|
|(рекомендується з метою уточнення та поглиблення психологічної |
|інформації застосовувати методики В.М. Русалова, Стреляу, |
|Терстоуна та ін.) |
| |
| |
------------------------------------------------------------------
Загальна психологічна характеристика
посадової особи:
Мотиви вступу на службу __________________________________________
Спрямованість та основні потреби особистості _____________________
Самооцінка _______________________________________________________
Емоційно-вольові якості __________________________________________
Емоційна стійкість _______________________________________________
Адаптаційні здібності ____________________________________________
Комунікативні властивості ________________________________________
Знання ___________________________________________________________
Рівень розвитку інтелекту ________________________________________
Інтереси _________________________________________________________
Адекватність поведінки та зовнішній вигляд _______________________
Особливості виховання та стосунків у родині ______________________
Попередня діяльність _____________________________________________
Проблеми в минулому, ставлення до них, способи вирішення _________
__________________________________________________________________
Ставлення до родини, родичів, попередньої діяльності _____________
__________________________________________________________________
Додаткова інформація _____________________________________________
Висновок щодо ступеня професійної психологічної придатності
кандидата на військову службу за контрактом: _____________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________ "__"___________ 200_ р.
(особистий підпис психолога) (дата)
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 11
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ДОВІДКА
про результати основного етапу професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за контрактом
Гр. _________________________________________________________
(указуються прізвище, ім'я та по батькові кандидата)
"__" _________ 200_ року пройшов основний етап
професійно-психологічного відбору кандидата на військову службу за
контрактом.
Кандидат під час заходів основного етапу професійно-психологічного
відбору показав такі результати, які є підставою для відмови в
проходженні військової служби за контрактом на посадах солдатів
(матросів), сержантів і старшин у Державній прикордонній службі
України:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Висновок психолога за підсумками основного етапу
професійно-психологічного відбору: НЕ ПРИДАТНИЙ
____________________________ "__"___________ 200_ р.
(особистий підпис психолога) (дата)
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|
Додаток 12
до Інструкції про порядок
організації та проведення
професійно-психологічного
відбору кандидатів для
проходження військової
служби за контрактом на
посадах солдатів (матросів),
сержантів і старшин
у Державній прикордонній
службі України
ЖУРНАЛ
обліку результатів професійного психологічного відбору
1
|
Прізвище, ім'я та по
батькові особи, що
проходила обстеження
|
...................
|
Дата та час
проведення
обстеження
|
(дата)
(час)
|
Повна назва посади,
прізвище та ініціали
посадової особи, яка
направила кандидата на
проходження обстеження
|
...................
|
Дата
направлення
|
(дата)
|
Результати обстеження:
|
|
МЛО-АМ
|
|
16-ФЛО Кеттела
|
|
Прогресивні матриці
Равена
|
|
Леонгарда-Шмішека
|
|
МПВ Сонді
|
|
Шкала Дж. Тейлор
|
|
Орієнтовна анкета
|
|
МАС
|
|
Задоволення осн.
потреб
|
|
Коректурна проба
|
|
Аналогії
|
|
Переплутані лінії
|
|
Червоно-чорні таблиці
|
|
Виявлення слів
|
|
Компаси
|
|
Слухомовна пам'ять
|
|
Основні результати
вивчення документів,
спостереження та
співбесіди
|
|
Загальний висновок
психолога
|
|
ЖУРНАЛ
обліку результатів професійного психологічного відбору (зразок для обліку результатів попереднього етапу обстеження)
1.
|
Прізвище, ім'я та по
батькові особи, що
проходила обстеження
|
...................
|
Дата та час
проведення
обстеження
|
(дата)
(час)
|
Результати обстеження:
|
|
Основні результати
вивчення особової
справи кандидата
|
|
Висновок за
результатами написання
твору "Моя майбутня
професія та служба"
|
|
Висновок за
результатами методики
"МКВ Люшера"
|
|
Висновок за
результатами методики
"Незакінчене речення"
|
|
Основні висновки
спостереження та
співбесіди
|
|
Загальний висновок
психолога
|
|
Заступник директора
Департаменту по роботі
з особовим складом -
начальник управління
виховної роботи
генерал-майор
|
В.Г.Кохан
|