УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ З ПИТАНЬ РАДІОЧАСТОТ
ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 22 від 05.09.97
м.Київ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 вересня 1997 р.
за N 417/2221
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 1203 (z1208-09) від 24.11.2009 )

Про затвердження та введення в дію Положення про порядок організації і проведення науково-дослідних робіт, пов'язаних з проблемами забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, підвищення ефективності розподілу і використання радіочастот

Згідно із Законом України "Про зв'язок" (160/95-ВР) і Положенням про ГУРЧ при Кабінеті Міністрів України завершена розробка Положення про порядок організації і проведення науково-дослідних робіт, пов'язаних з проблемами забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, підвищення ефективності розподілу і використання радіочастот. В умовах тимчасової відсутності нормативно-правової бази у сфері використання радіочастотного ресурсу України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок організації і проведення науково-дослідних робіт, пов'язаних з проблемами забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, підвищення ефективності розподілу і використання радіочастот (додається).
2. Ввести в дію Положення про порядок організації і проведення науково-дослідних робіт, пов'язаних з проблемами забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, підвищення ефективності розподілу і використання радіочастот через 10 днів після державної реєстрації.
3. Першому заступнику начальника Головного управління з питань радіочастот при Кабінеті Міністрів України Сіталу О.Т. забезпечити контроль за виконанням цього наказу.
Начальник Головного управління
І.П.Міхальчук

Затверджено
наказом Головного управління
з  питань  радіочастот   при
Кабінеті  Міністрів  України
від 05.09.97 N 22

Положення про порядок організації і проведення науково-дослідних робіт, пов'язаних з проблемами забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, підвищення ефективності розподілу і використання радіочастот

Це Положення визначає правові, організаційні і фінансові основи науково-технічної діяльності у галузі розподілу та використання радіочастот, а також загальні основи і принципи регулювання відносин при організації і проведенні науково-дослідних робіт (НДР), пов'язаних з проблемами забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, підвищення ефективності розподілу і використання радіочастот.

1. Загальні положення

1.1. Мета проведення НДР
Метою організації і проведення НДР є:
підготовка обгрунтованих висновків для прийняття рішень щодо підвищення ефективності розподілу і використання радіочастот у межах Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України;
оцінка відповідності розподілу і використання радіочастот в Україні сучасному рівню наукових і технічних знань, тенденціям науково-технічного прогресу, принципам державної науково-технічної політики, вимогам екологічної безпеки, економічної доцільності;
прогнозування науково-технічних, соціально-економічних і екологічних наслідків використання радіочастотного ресурсу (РЧР) та радіоелектронних засобів (РЕЗ);
регулювання використання частотно-орбітального ресурсу штучних супутників Землі (ШСЗ);
дослідження, перевірка, аналіз та оцінка електромагнітної сумісності РЕЗ різноманітних призначень і радіослужб.
1.2. Принципи проведення НДР
Основними принципами проведення НДР є:
врахування необхідності максимально ефективного використання РЧР для забезпечення соціального, економічного та культурного розвитку держави, її обороноздатності та виконання міжнародних обов'язків;
компетентність і об'єктивність осіб, установ та організацій, що виконують НДР;
врахування світового рівня науково-технічного прогресу, норм і правил технічної і екологічної безпеки, електромагнітної сумісності РЕЗ, вимог стандартів і міжнародних угод;
відповідальність виконавців НДР за достовірність і повноту аналізу, обгрунтованість результатів та висновків.
1.3. Підстава для проведення НДР
Підставою для проведення НДР у зазначеній галузі є указ, розпорядження або доручення Президента України, постанова, розпорядження або доручення Кабінету Міністрів України, звернення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, центральних органів виконавчої влади України, Міжвідомчої комісії з питань ліцензування використання радіочастот, рішень ГУРЧ та інших радіочастотних органів.
1.4. Суб'єкти проведення НДР
Суб'єктами проведення НДР є замовник, виконавець і платник.
Замовником НДР у галузі розподілу і використання радіочастот є Головне управління з питань радіочастот при Кабінеті Міністрів України (ГУРЧ). ГУРЧ формулює завдання на проведення НДР, визначає термін її проведення, приймає результати НДР.
Виконавцем НДР можуть бути спеціалізовані науково-дослідні організації, підприємства та установи всіх форм власності, тимчасові творчі колективи, що здійснюють науково-технічну діяльність. Фізичні особи, які входять до складу виконавців НДР повинні мати високу кваліфікацію, спеціальні знання і безпосередньо здійснювати науково-технічні дослідження. Вони несуть персональну відповідальність за достовірність і повноту аналізу, обгрунтованість рекомендацій відповідно до вимог завдання на проведення НДР. Не дозволяється залучення до виконання НДР юридичних і фізичних осіб, які будь-яким чином зацікавлені в результатах робіт.
Платником НДР можуть бути:
ГУРЧ, Національна Рада України з питань телебачення і радіомовлення, міністерства і відомства, а також спеціально уповноважені радіочастотні органи;
будь-які юридичні або фізичні особи, які дали згоду на фінансування проведення відповідних НДР. Замовник і виконавець НДР не несуть перед цими платниками ніяких обов'язків щодо використання результатів НДР, окрім випадків, оговорених у договорі на проведення відповідної НДР.

2. Порядок проведення НДР

2.1. Договір на проведення НДР
Основним юридичним документом, що регламентує відносини між суб'єктами проведення НДР, є договір на її проведення.
У договорі на проведення НДР визначаються: замовник, виконавець НДР і платник, який забезпечує фінансування її проведення;
предмет договору, умови і терміни проведення НДР;
права та обов'язки сторін, порядок розрахунків і умови, що впливають на зміну або припинення договірних відносин;
відповідальність за невиконання, неналежне виконання або несвоєчасне виконання умов договору;
відповідальність за достовірність результатів та висновків НДР і термін дії такої відповідальності;
додатки до договору;
інші суттєві умови, які випливають із специфіки НДР.
Договір набуває чинності з моменту підписання його замовником.
2.2. Термін проведення НДР
Термін проведення НДР визначається договором на проведення НДР і календарним планом її проведення. При його визначенні враховуються вимоги доручення на проведення НДР, її особливості та складність.
2.3. Додатки до договору
Основними обов'язковими додатками до договору мають бути:
технічне завдання на виконання НДР з обов'язковим формулюванням мети НДР, усіх задач виконавців, розподілу роботи між виконавцями, етапів виконання НДР і вимог до оформлення НДР. Воно підписується замовником і виконавцем НДР;
календарний план, який визначає термін виконання робіт по етапах і форму звітності. Він підписується замовником і виконавцем НДР;
протокол узгодження договірної ціни на створення при проведенні НДР науково-технічної продукції, який визначає досягнуту угоду про розміри фінансування НДР і є підставою для проведення взаєморозрахунків при проведенні НДР. Він підписується виконавцем, платником і узгоджується замовником НДР;
калькуляція витрат на проведення НДР, яка визначає найменування і суму передбачених витрат при проведенні НДР. Вона підписується виконавцем НДР і узгоджується замовником.
2.4. Координація проведення НДР
Для координації організації і проведення робіт ГУРЧ за узгодженням із зацікавленими міністерствами і відомствами може створювати робочі групи з числа відряджених фахівців. Метою створення робочих груп є обгрунтування вибору виконавців НДР, формування технічних завдань на проведення НДР і рекомендацій щодо можливості прийняття створеної при її виконанні науково-технічної продукції, а також визначення пропозицій різного рівня щодо доцільності прийняття, впровадження і подальшого використання результатів НДР.
2.5. Експертиза результатів НДР
За рішенням ГУРЧ з метою об'єктивного комплексного дослідження результатів і висновків НДР, перевірки їх відповідності вимогам і нормам чинного законодавства, може бути організована відповідна науково-технічна експертиза. Організація і проведення її здійснюється згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну експертизу" (51/95-ВР) .
2.6. Використання результатів НДР
Виконана виконавцем відповідна науково-технічна продукція передається замовнику згідно порядку, встановленого договором на проведення НДР. Замовник НДР у термін, який визначено у договорі, розглядає результати проведення НДР і при необхідності організує їх експертизу. При позитивних результатах розгляду здійснюється приймання результатів виконаної НДР, яке відбувається шляхом підписання замовником і виконавцем відповідного акта. Підписання цього акта замовником є підставою для взаєморозрахунків між платником і виконавцем.
Якщо результати НДР визначають необхідність внесення змін і доповнень до Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України, вони розглядаються на засіданні Державної комісії з питань зв'язку і радіочастот. При позитивних результатах розгляду відповідні зміни і доповнення вносяться згідно зі встановленим порядком. Використання результатів НДР будь-якими радіочастотними органами здійснюється після відповідного рішення ГУРЧ.

3. Відповідальність за порушення при проведенні НДР

3.1. Порушення при проведенні НДР
Порушеннями при організації і проведенні НДР вважаються:
невиконання вимог цього Положення та договору щодо проведення НДР;
фальсифікація висновків і результатів НДР;
прийняття рішень щодо використання результатів НДР без проведення їх науково-технічної експертизи у випадках, коли законодавством встановлено, що проведення такої експертизи є обов'язковим;
проведення НДР підприємствами, організаціями, установами і тимчасовими творчими колективами, статутами яких така діяльність не передбачається;
умисне примушування або створення для замовника і експертів обставин, які зумовлюють незаконне чи необ'єктивне проведення НДР і науково-технічної експертизи її результатів або підготовку недостовірних і необгрунтованих висновків тощо.
Особи, які винні в зазначених та інших визначених чинним законодавством порушеннях при проведенні НДР у сфері використання РЧР, притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
"Офіційний вісник України" 1997, число 39, стор.305
Код нормативного акта: 4022/1997