ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 5837/6/15-1116 від 23.10.2000
     м.Київ

 vd20001023 vn5837/6/15-1116


              Про податковий облік витрат на рекламу


     Державна податкова  адміністрація  України  <...> щодо питань
оподаткування повідомляє.
     1. Щодо  питання  податкового  обліку  операцій  з проведення
рекламних заходів.
     Відповідно до Закону України від 03.07.96 р. N 270/96-ВР "Про
рекламу" реклама - спеціальна інформація про  осіб  чи  продукцію,
яка  розповсюджується  в  будь-якій  формі та в будь-який спосіб з
метою прямого або опосередкованого одержання прибутку.
     Згідно із    статтею    9    вищевказаного   Закону   реклама
( 270/96-ВР ) має бути чітко відокремлена  від  іншої  інформації,
незалежно від форм чи засобів розповсюдження,  таким чином, щоб її
можна було ідентифікувати як рекламу;  реклама  на  телебаченні  і
радіо повинна  бути  чітко  відокремлена  від  інших програм на її
початку і наприкінці за  допомогою  аудіо-,  відео-,  комбінованих
засобів або  коментарів  ведучих;  інформаційний,  авторський  або
редакційний матеріал, який цілеспрямовано звертає увагу споживачів
на конкретну марку (модель,  артикул) продукції чи на її виробника
для формування інтересу і сприяння реалізації продукції,  а  також
містить   вихідні   дані   (реквізити)   особи,  що  виробляє  або
розповсюджує зазначену продукцію,  вважається рекламою і має  бути
вміщений під рубрикою "Реклама" чи "На правах реклами".
     Підпунктом  5.3.1  статті 5 Закону України "Про оподаткування
прибутку підприємств"  (  334/94-ВР  )  передбачено,  що до складу
валових витрат платника податку не включаються витрати на потреби,
не пов'язані   з   веденням   господарської   діяльності,  а  саме
організацію та проведення прийомів,  презентацій,  свят, розваг та
відпочинку, придбання    та    розповсюдження   подарунків   (крім
благодійних внесків та  пожертвувань  неприбутковим  організаціям,
визначеним пунктом  7.11  цього  Закону,  та витрат,  пов'язаних з
проведенням рекламної   діяльності,   які   регулюються    нормами
підпункту 5.4.4  цієї  статті).  Обмеження  частини  другої  цього
пункту не стосуються платників податку, основною діяльністю яких є
організація прийомів,  презентацій  і  свят  за  замовленням та за
рахунок інших осіб.
     Враховуючи наведене,  платник  податку  може збільшити валові
витрати на суму витрат,  здійснених у зв'язку  з  організацією  та
проведенням  прийомів  (презентацій)  в  межах  двох відсотків від
оподатковуваного  прибутку  за  попередній  звітний   (податковий)
квартал тільки у разі якщо ці витрати пов'язані з проведенням його
рекламної діяльності,  що має за  мету  пряме  або  опосередковане
одержання прибутку та яку можна чітко ідентифікувати як рекламу.
     2. Що стосується оподаткування операцій  платника  податку  з
безоплатної  передачі  товарів (робіт,  послуг),  то відповідно до
пункту 1.23 статті 1 Закону України  "Про  оподаткування  прибутку
підприємств"  (  334/94-ВР  )  безоплатно  надані  товари (роботи,
послуги) - це товари,  що надаються  платником  податку  згідно  з
договорами дарування,   іншими  договорами,  які  не  передбачають
грошової  або  іншої  компенсації  вартості   таких   матеріальних
цінностей  і  нематеріальних  активів  чи  їх повернення,  або без
укладення таких угод;  роботи та послуги,  які надаються платником
податку без   вимоги   про   компенсацію   їх   вартості;  товари,
передані юридичній чи фізичній особі на відповідальне зберігання і
використані нею в її виробничому або господарському обороті.
     Відповідно до підпункту 1.31 статті  1  вищевказаного  Закону
( 334/94-ВР  )  безоплатне надання товарів для цілей оподаткування
розглядається як продаж.
     Таким чином,  у  платника  податку  -  отримувача  безоплатно
наданих товарів збільшується валовий дохід відповідно до підпункту
4.6.1 статті 4 вищевказаного Закону,  а платник податку,  що надає
такі товари (роботи, послуги), збільшує свої валові доходи на суму
безоплатно наданих товарів (робіт, послуг) відповідно до підпункту
4.1.1  статті  4  Закону  України  "Про   оподаткування   прибутку
підприємств" ( 334/94-ВР ).
     У той же час у випадку здійснення безоплатного розповсюдження
товарів (робіт,  послуг)  в  рекламних  цілях,  у  разі  якщо таке
розповсюдження можна чітко  ідентифікувати  як  рекламу,  то  таке
безоплатне надання  товарів  (робіт,  послуг)  не  включається  до
складу валових доходів платника податку.
     Роз'яснення з  питань,  пов'язаних  з оподаткуванням операцій
податком на додану вартість, буде надано пізніше.

 Заступник голови                                       Г.Оперенко

 "Податки та бухгалтерський облік", N 742000