УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
28.03.2005 N 25/3-14-36/3095-ЕП
|
Начальникам регіональних
митниць
Начальникам митниць
Щодо забезпечення неухильного дотримання вимог законодавства при заявлені митної вартості
Аналіз здійснення зовнішньоекономічної діяльності та митних оформлень свідчить, що розповсюдження такого явища, як митне шахрайство, направлене на уникнення оподаткування товарів в повному обсязі, досить поширене.
Найчастіше несумлінні учасники зовнішньоекономічної діяльності вдаються до надання неправдивих відомостей щодо бази оподаткування товарів наступними способами:
- подвійне фактурування;
- фальшування документів, що підтверджують дійсну вартість товарів;
- приховування частини коштів, що витрачені на придбання товарів, шляхом віднесення їх як сплату за фіктивні послуги, надані продавцем цих товарів;
- не вірне відображення умов поставки товарів та, як правило, не включення до митної вартості товару витрат на транспортування і страхування, сплачених за доставку цих товарів до митного кордону України, чи інших витрат, пов'язаних з купівлею та транспортуванням цих товарів тощо.
З прийняттям Верховною Радою України Закону від 15.03.05 N 2470-IV (
2470-15)
"Про внесення змін до Митного тарифу України" знижено рівень податкового навантаження при ввезенні окремих товарів, і це є чинником, що усуває економічні передумови, які сприяли митному шахрайству.
Зважаючи на зазначене, після набуття чинності вказаним Законом, під час митного оформлення працівникам митного органу, що здійснюють контроль за правильністю визначення митної вартості товарів, які імпортуються в Україну, забезпечити неухильне дотримання положень розділу XI Митного кодексу України (
92-15)
, яким встановлено вимоги щодо визначення митної вартості товарів та Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.08.03 N 1375 (
1375-2003-п)
.
Для цього забезпечити докладне вивчення документів, що надаються декларантами, з метою виявлення можливих підробок, переробок чи фальшувань друку, печаток та інших відомостей (напр., кількості, вартості за одиницю, застосування крос-курсів тощо), що зазначаються у комерційних документах. Уважно вивчати контракти, інші торгівельні угоди, пов'язані з ввезенням та закупівлею товарів, на предмет відповідності умовам доставки та страхування, правильності врахування при визначенні митної вартості витрат на виконання монтажних робіт тощо.
У разі залежності вартості товарів від якісних показників доцільно звертатися до митних лабораторій для проведення необхідних досліджень, здійснювати огляд чи переогляд товарів чи багажу експедиторів на предмет виявлення подвійного пакету документів. В окремих випадках проводити верифікацію документів, на підставі яких визначається митна вартість, шляхом підготовки та направлення запитів до митних адміністрацій країн, з яких експортуються зазначені товари.
Держмитслужба України запроваджує аналіз застосування контролю за рівнями митної вартості як один з показників роботи митних органів. При цьому коефіцієнт значимості цього показника є підвищеним. Підсумки роботи митних органів з урахуванням введених критеріїв будуть враховані в кадровій роботі.
Заступник Голови Служби
|
П.Пашко
|
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua