УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 1568/7/15-1317 від 08.02.2001
|
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києві та Севастополі
Про окремі питання застосування спрощеної системи оподаткування
Державна податкова адміністрація України у зв'язку з запитами обласних державних податкових адміністрацій стосовно застосування Закону України від 19.10.2000 за N 2063-III (
2063-14)
"Про державну підтримку малого підприємництва" і, зокрема, в частині переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва роз'яснює.
Відповідно до статті 1 вказаного Закону (
2063-14)
суб'єктами малого підприємництва є, зокрема, юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 500000 євро.
Оскільки, вказаний Закон (
2063-14)
визначає правові засади державної підтримки суб'єктів малого підприємництва, то статтею 1 визначено, які суб'єкти підприємницької діяльності відносяться до категорії суб'єктів малого підприємництва.
Одним із основних напрямків державної підтримки малого підприємництва є запровадження спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.
Так, статтею 1 Указу Президента України від 03.07.98 за N
727/98 (
727/98)
"Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (в редакції Указу від 28.06.99) передбачено, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності запроваджується, зокрема, для суб'єктів малого підприємництва - юридичних осіб будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких за рік середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 осіб і обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень.
Таким чином, на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку можуть переходити лише ті суб'єкти малого підприємництва, які відповідають вимогам Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (
727/98)
.
Частиною другою статті 2 вищевказаного Закону (
2063-14)
передбачено, що дія Закону не поширюється, зокрема: на ломбарди, суб'єктів підприємницької діяльності, які провадять діяльність у сфері грального бізнесу, здійснюють обмін іноземної валюти та які є виробниками та імпортерами підакцизних товарів.
Таким чином, згідно із вказаною нормою Закону (
2063-14)
суб'єкти підприємництва, які здійснюють свою діяльність у вищевказаних сферах, не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку.
У разі, якщо у статуті суб'єкта малого підприємництва передбачено зазначені види діяльності, але на момент подання заяви про видачу Свідоцтва про право сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою, такий суб'єкт підприємництва не здійснює зазначеної діяльності та не отримав відповідної ліцензії, про що він письмово повідомляє орган державної податкової служби, то він може отримати зазначене Свідоцтво. При цьому, органи державної податкової служби повинні здійснювати постійний контроль щодо відповідності діяльності суб'єкта малого підприємництва.
Зазначене просимо довести до відома підвідомчих державних податкових органів та суб'єктів малого підприємництва.
Заступник Голови ДПА України
|
Г.Оперенко
|
"Налоговый-банковский-таможенный КОНСУЛЬТАНТ", N 7, 13.02.2001 р.