ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
18.01.2011 N 11/3-10.18/813-ЕП
Начальникам регіональних
митниць
(крім Енергетичної
регіональної)
Начальникам митниць

Про перевірку маркування харчової продукції

Для використання в роботі надсилаємо лист Міністерства юстиції України від 28.10.2010 N 13334-0-4-10-20 з роз'ясненнями щодо перевірки маркування харчової продукції при її ввезенні на митну територію України.
Відповідно до наданих роз'яснень, товари, що переміщуються через митний кордон України, згідно із статтею 27 Митного кодексу України (92-15) крім митного контролю можуть підлягати санітарно-епідеміологічному, ветеринарному, фітосанітарному, радіологічному, екологічному контролю та контролю за переміщенням культурних цінностей. Митне оформлення товарів завершується тільки після здійснення встановлених законодавством України необхідних для цього товару видів контролю.
Митне оформлення згідно із статтею Митного кодексу України (92-15) - це виконання митним органом дій (процедур), які пов'язані із закріпленням результатів митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, і мають юридичне значення для подальшого використання цих товарів і транспортних засобів.
Статтею 4 Закону України "Про державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції" (468/97-ВР) встановлено, що продукти, призначені для продажу населенню, що підпадають під визначення другої - двадцять першої груп Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, можуть бути випущені з-під митного контролю на територію України з країн, вільних від карантину, за умови наявності на тарі (коробах, упаковках, розфасовках), а у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, безпосередньо на продукті, відомостей про назву продукту, масу (об'єм), склад, із зазначенням переліку використаних у процесі виготовлення інших продуктів харчування, харчових добавок (консервантів), барвників тощо, вмісту хімічних речовин або сполук, а також сертифіката походження таких продуктів.
Згідно із статтею 47 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" (771/97-ВР) стандартний прикордонний ветеринарний або санітарний контроль, який здійснюється відповідним прикордонним інспектором, передбачає, серед іншого, вибіркову перевірку правильності маркування харчових продуктів.
Якщо харчовий продукт у вантажі не має етикетки відповідно до технічних регламентів чи санітарних заходів або є підозра, що він іншим чином неправильно маркований, вантаж підпадає під дію положень статті 49 згаданого Закону (771/97-ВР) .
Статтею 49 Закону (771/97-ВР) визначено, що вантаж з харчовими продуктами, що імпортуються та які етикетовані з порушенням вимог цього Закону, може за погодженням відповідного прикордонного інспектора транспортуватися до митниці, визначеної митним органом, з метою виправлення етикетування для приведення його у відповідність із цим Законом. Після завершення виправлення вантаж з харчовими продуктами підлягає розширеному ветеринарному або санітарному контролю згідно з положеннями статті 50 цього Закону.
Якщо відповідний прикордонний інспектор встановить, що виправлення етикетування харчового продукту з вантажу є неможливим або недоцільним, цей вантаж підпадає під дію положень статті 51 цього Закону (771/97-ВР) .
Враховуючи вищевикладене, Міністерством юстиції зроблено висновок про те, що поряд із митним контролем, що здійснюється митними органами в межах своєї компетенції, імпортовані харчові продукти (у тому числі сільськогосподарська продукція) підлягають, серед іншого, санітарному та ветеринарному прикордонному контролю, які здійснюються відповідно до законодавства та включають в себе контроль за правильністю маркування.
Перший заступник
Голови Служби
А.Є.Гутник
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua