УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
02.04.2010 N 11/4-10.15/2868-ЕП
Начальникам регіональних
митниць
Начальникам митниць
( Лист втратив чинність на підставі Листа Державної митної служби N 11/2-10.15/2765-ЕП (v2765342-11) від 21.02.2011 ) ( В доповнення до Листа додатково див. Лист Державної митної служби N 11/4-10.27/3419-ЕП (v3419342-10) від 16.04.2010 )
У Державну митну службу України надходять запити митних органів щодо порядку стягнення податків та зборів у випадку зникнення/втрати/крадіжки вантажів під час їх переміщення митною територією України, зберігання на складах тимчасового зберігання або митних ліцензійних складах.
З метою упередження втрат товарів, що перебувають під митним контролем, положеннями законодавства передбачено застосування заходів забезпечення доставки товарів до митниць призначення, зокрема, фінансових гарантій незалежного посередника або грошової застави, що попередньо вноситься на спеціальні рахунки митних органів у розмірі обов'язкових платежів, визначених у відповідності до законів з питань оподаткування, які мали б бути сплачені при ввезенні таких товарів з метою вільного використання на митній території України.
Підтвердженням виконання перевізником своїх зобов'язань є доставка ввезених товарів без зміни їх стану чи зменшення (збільшення) кількості або зміни якісних характеристик до митниці призначення у встановлені митними органами строки та пред'явлення таких товарів до митного оформлення в зазначеному місці та в зазначений термін.
При цьому, відповідно до пункту 11 Положення про надання митним органам України фінансових гарантій щодо обов'язкової доставки товарів до митниць призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.96 N 700 (700-96-п) , суми грошової застави, за якими перевізник не виконав зобов'язання, використовуються митними органами для покриття передбачених законодавством обов'язкових платежів за товари, ввезені з метою вільного використання на митній території України.
При використанні фінансових гарантій у вигляді гарантії банку або незалежного фінансового посередника, претензії митного органу щодо сплати сум податків та зборів у випадку зникнення/втрати/крадіжки вантажу задовольняються гарантом, яким було надано відповідну фінансову гарантію.
Грошова застава, що попередньо вноситься на спеціальні рахунки митних органів у розмірі обов'язкових платежів, визначених у відповідності до законів з питань оподаткування, які мали б бути сплачені при ввезенні таких товарів з метою вільного використання на митній території України, також використовується з метою дотримання умов переміщення товарів в межах митної території України та гарантування їх доставки до митниць призначення.
Таким чином, у разі зникнення/втрати/крадіжки вантажу під час його переміщення по митній території України грошова застава, внесена на депозитний рахунок митного органу призначення, повинна забезпечити сплату митних платежів, а отже підлягає перерахуванню до Державного бюджету України.
Щодо зникнення/втрати/крадіжки вантажу під час його переміщення по митній території України із застосуванням у якості документу контролю за доставкою вантажу у митницю призначення попереднього повідомлення слід зазначити наступне.
У відповідності із законами України "Про Єдиний митний тариф" (2097-12) та "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) товари, що ввозяться на митну територію України, підлягають обкладенню ввізним митом та ПДВ.
Зокрема, згідно з пунктом 2.4 Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що імпортує (для фізичних осіб - ввозить (пересилає)) товари (супутні послуги) на митну територію України для їх використання або споживання на митній території України, незалежно від того, який режим оподаткування вона використовує згідно із законодавством, за винятком фізичних осіб, не зареєстрованих платниками податку, які ввозять (пересилають) товари (предмети) у супроводжувальному багажі або отримують їх як поштове відправлення у межах неторгового обороту в обсягах, що не підлягають оподаткуванню відповідно до митного законодавства (крім ввезення транспортних засобів чи запасних частин до них такими фізичними особами).
Відповідно до статті 11 Закону України "Про систему оподаткування" (1251-12) відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.
Враховуючи вищевикладене, у разі зникнення/втрати/крадіжки вантажу під час його переміщення по митній території України із застосуванням у якості документу контролю за доставкою вантажу у митницю призначення попереднього повідомлення відповідальність за сплату передбачених законодавством митних платежів несе одержувач товару, а тому заходи по донарахуванню таких платежів, визначені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 N 2181-III (2181-14) (далі - Закон), повинні вживатися саме до цього одержувача.
У разі зникнення/втрати/крадіжки вантажу під час його зберігання на складі тимчасового зберігання або на митному ліцензійному складі передбачені Законом (2181-14) заходи щодо справляння сум податків та зборів, які підлягали б сплаті при випуску таких товарів у вільний обіг, також вживаються до одержувача вантажу.
При цьому слід зазначити, що в усіх вищезгаданих випадках заходи вживаються відповідно до підпункту а) підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону (2181-14) . Проте, при визначенні податкових зобов'язань на підставі вищезазначеного підпункту додатково вживаються заходи із проведення перевірок системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, результати яких можуть слугувати носієм доказової інформації при визначенні податкового зобов'язання.
Заступник Голови Служби
С.Д.Дериволков
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua