ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
01.04.2011 N 11.1/4-13/5396-ЕП
|
Начальникам регіональних
митниць
Начальникам митниць
Про результати проведеного у I кварталі експрес-опитування
З метою виконання розпоряджень Голови Служби від 05.09.07 N 49/1-р та від 22.02.08 N 26/1-р, а також з метою проведення оцінки ефективності роботи митних органів, виявлення та попередження можливих зловживань з боку їх працівників і вивчення громадської думки про стан дотримання законності в митній службі, в митних органах у I кварталі п.р. проведено анонімне експрес-опитування громадян, суб'єктів ЗЕД (перевізників), що перетинають митний кордон України, митних брокерів і декларантів.
I. Щодо опитування громадян
В опитуванні прийняли участь 1679 громадян.
На запитання "Чи траплялись з Вами під час проходження митних процедур випадки нетактовного (грубого) ставлення до Вас з боку працівників митних органів України?": "так" відповіли 4 особи (менше 1% опитаних), по одному на Південній і Сумській митницях та 2 на Львівській митниці.
На запитання "Чи доводилося Вам чи Вашим рідним (знайомим) протягом останнього кварталу давати "винагороду" працівникові митних органів?": "так" відповіли 2 громадянина, а саме посадовим особам Львівської та Сумської митниць.
На запитання "Чи доводилося Вам звертатися на "телефон довіри" митниці чи Державної митної служби України?": ствердну відповідь надали 2 респонденти Львівської та Південної митниць.
II. Щодо опитування суб'єктів ЗЕД (перевізників)
За результатами опитування 1188 суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності (перевізників) встановлено, що на проходження митних процедур, у цілому до 1 години витрачають 569 респондентів, що становить 47,93% від загальної кількості опитаних. До 2-х годин витрачають 450 опитаних, що у відносному значенні складає 37,91 %.
15 суб'єктів (1,26%) наголосили на тому, що проходять митний контроль та митне оформлення більше доби.
При цьому 11 суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності (перевізників) зазначили в анкетах, що на окремих митницях, а саме на Сумській, Львівській, Енергетичній регіональній та Південній митницях мають місце випадки безпідставного затягування працівниками митних органів здійснення митних процедур під час митного оформлення товарів.
Слід зазначити, що 12 з опитаних суб'єктів ЗЕД (перевізників) вказують на те, що їм доводилося давати "винагороду" посадовим особам митного органу, а саме на Сумській, Львівській, Енергетичній регіональній та Південній митницях.
На запитання "Чи доводилося Вам давати винагороду митним брокерам та декларантам з метою прискорення здійснення митних процедур працівниками митних органів?": "ні" відповіли 1148 опитаних респондентів.
Разом з тим, 866 (72,95%) опитаних суб'єктів ЗЕД (перевізників) відзначили професіоналізм працівників митної служби на "високому рівні", 303 (25,53%) - "на середньому рівні", і лише 19 (1,6 %) - "на низькому рівні".
III. Щодо опитування митних брокерів, декларантів
У звітному періоді також проведено анкетування 779 митних брокерів та декларантів, 529 з яких постійно проходять митний контроль та митне оформлення в митних органах.
На питання: "Чи доводилося Вам давати "винагороду" працівникові митних органів за прискорення митного контролю та митного оформлення товарів?" митні брокери й декларанти дали відповідь "ні" у 771 анкеті та 7 відповідей "так" (Львівська та Кримська митниці).
Слід відмітити, що зі всіх опитаних митних брокерів та декларантів 581 відзначили професіоналізм працівників митної служби на "високому рівні", 186 - "на середньому рівні", і лише 14 - "на низькому рівні".
Також громадянами, перевізниками, митними брокерами й декларантами запропоновано:
- з метою прискорення процесу митного оформлення збільшити штатну чисельність співробітників оперативних підрозділів митного оформлення, а також забезпечення митних органів, у необхідній кількості, комп'ютерною та оргтехнікою та новим обладнанням для сканування товарів та транспортних засобів у пунктах пропуску;
- зменшити кількість контролюючих служб;
- забезпечити введення електронного декларування;
- зменшити кількість дозвільних документів;
- спростити митні процедури;
- забезпечити прискорене прийняття рішень про визначення митної вартості та класифікації товарів.
Зазначена інформація направляється для організації відповідної профілактичної роботи серед особового складу, а також для врахування під час прийняття управлінських рішень керівництвом митних органів.
Заступник Голови Служби
|
С.Д.Дериволков
|
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua