ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 09/4-264-ЕП від 22.01.2001

                                          Начальникам регіональних
                                          митниць
                                          Начальникам митниць


              Про необхідність вдосконалення роботи
              з інформаційного забезпечення громадян
                      з питань митної справи


     На адресу Держмитслужби надходять чисельні звернення громадян
з  проханням  дати  роз'яснення  положень  законодавства  з питань
митної справи, а також із повідомленнями про неможливість одержати
від  окремих  митниць кваліфіковану відповідь на конкретні питання
та  про  відсутність  достатньої  інформації  в  засобах   масової
інформації, інформаційних стендах митниць, в транспортних засобах,
які  здійснюють  перевезення  громадян  через   державний   кордон
України.
     Аналіз цих звернень та скарг свідчить про:
     1. Незадовільний   рівень   роботи   інформаційної  роботи  в
митницях;
     2. Порушення окремими посадовими особами митниць  ст.  19  та
ст. 43 Митного кодексу України ( 1970-12 ).
     З метою реалізації законних прав громадян щодо отримання ними
від митних органів відповідної інформації, недопущення конфліктних
ситуацій,   невиправданого  зволікання  при  вирішенні  проблемних
питань митного  оформлення,  зменшення  кількості  необгрунтованих
звернень  до центрального апарату Державної митної служби пропоную
реалізувати комплекс наступних заходів:
     1. Розмістити інформаційні стенди у зручних для  ознайомлення
громадян місцях,  підготувати та передати відповідну інформацію на
аудіокасетах,  брошури та листівки,  плакати  туристичним  фірмам,
адміністраціям  транспортних  компаній,  яким  належать  (або  які
орендують)  транспортні  засоби  для  перевезення  громадян  через
митний  кордон  України,  розташованим  у  зоні діяльності митниці
тощо.
     2. Наказом по митниці визначити:
     - перелік осіб,  уповноважених  на  надання  консультацій  та
роз'яснень  з  питань  митного  законодавства  при безпосередньому
зверненні громадян до митниці,  приймати участь  у  прямому  ефірі
відповідних   передач   місцевих  радіо  та  телевізійних  каналів
(інформацію про цих осіб  та  їх  робочі  телефони  розмістити  на
інформаційних стендах);
     - перелік   осіб,  уповноважених  на  підготовку,  розміщення
відповідної інформації  на  інформаційних  стендах,  в  друкованих
виданнях тощо.
     3. Проаналізувати    графік   офіційного   прийому   громадян
посадовими   особами   відповідних   підрозділів   митниці.    При
необхідності  внести  відповідні  зміни в цей графік та розмістити
його на інформаційних стендах.
     Контроль за    організацією    інформаційного    забезпечення
громадськості  митним  органом  покласти  на  одного з заступників
начальника митниці.
     По кожному   виявленому   випадку    надання    неправомірної
інформації  або  відмови у її наданні застосовувати до винних осіб
засоби дисциплінарного впливу.
     Регіональним митницям,   митницям   прямого   підпорядкування
Держмитслужбі  до  08.02.2000  доповісти  Управлінню   організації
митного  контролю  про вжиті заходи з удосконалення інформаційного
забезпечення,  із обов'язковим зазначенням осіб, на яких покладено
контроль за інформаційним забезпеченням по кожній митниці регіону.
     Звертаю увагу на те,  що розгляд звернень громадян, суб'єктів
ЗЕД,   інших   зацікавлених  установ  та  організацій  центральним
апаратом  Держмитслужби  здійснюється   за   наявності   офіційної
відповіді  регіональної митниці про неможливість вирішити порушене
заявником питання.  Прошу забезпечити  доведення  цієї  вимоги  до
зацікавлених осіб.

 Заступник Голови Служби                               І.М.Соболь