УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 18 травня 2011 р. N 574
Київ
|
Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання державної підтримки з метою реалізації інвестиційних проектів у реальному секторі економіки на умовах співфінансування
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України (
2456-17)
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання державної підтримки з метою реалізації інвестиційних проектів у реальному секторі економіки на умовах співфінансування, що додається.
Прем'єр-міністр України
|
М.АЗАРОВ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 травня 2011 р. N 574
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання державної підтримки з метою реалізації інвестиційних проектів у реальному секторі економіки на умовах співфінансування
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Державна підтримка інвестиційних проектів у реальному секторі економіки на умовах співфінансування" (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів є Міністерство економічного розвитку і торгівлі, відповідальним виконавцем бюджетної програми - Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами.
Одержувачем бюджетних коштів є державне підприємство "Державна інвестиційна компанія" (далі - державний інвестор) відповідно до його основних завдань, що передбачені Статутом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2010 р. N 735 (
735-2010-п)
"Деякі питання державного підприємства "Державна інвестиційна компанія" (Офіційний вісник України, 2010 p., N 65, ст. 2249).
3. Бюджетні кошти спрямовуються на надання державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів у реальному секторі економіки на умовах співфінансування суб'єктом господарювання за рахунок власних та/або залучених (позичкових) коштів (далі - державна підтримка).
4. Надання державної підтримки здійснюється на конкурсних засадах.
Конкурсний відбір інвестиційних проектів, для реалізації яких надається державна підтримка (далі - конкурс), проводиться державним інвестором у визначеному Міністерством економічного розвитку і торгівлі порядку з урахуванням основних критеріїв відбору та експертної оцінки інвестиційних проектів, що встановлені Порядком відбору інвестиційних проектів, для реалізації яких у реальному секторі економіки надається державна підтримка, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2010 р. N 860 (
860-2010-п)
(Офіційний вісник України, 2010 p., N 71, ст. 2560).
Державний інвестор здійснює організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення проведення конкурсу та видає експертні висновки щодо інвестиційних проектів, а також суб'єктів господарювання, які подають такі проекти для участі у конкурсі, та розміру вкладу (частки) кожного співінвестора з урахуванням ефективності реалізації проекту.
5. Для участі в конкурсі суб'єкт господарювання обов'язково подає державному інвесторові:
1) короткий опис інвестиційного проекту;
2) довідку про фінансування реалізації інвестиційного проекту із зазначенням розміру вкладу (частки) кожного співінвестора;
3) гарантійні листи співінвесторів, у яких передбачаються зобов'язання щодо забезпечення співфінансування інвестиційного проекту;
4) витяг із протокольного рішення учасників (акціонерів) суб'єкта господарювання, згідно з яким у разі надання державної підтримки розмір статутного капіталу суб'єкта господарювання збільшується пропорційно розміру такої підтримки з урахуванням того, що державі належать корпоративні права у відповідному обсязі, повноваження з управління якими здійснює державний інвестор;
5) копію бізнес-плану інвестиційного проекту.
6. Для участі у конкурсі не можуть подаватися інвестиційні проекти суб'єктів господарювання, що:
визнані банкрутами, перебувають у стадії припинення або мають заборгованість із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стосовно яких порушено справу про банкрутство;
одержують або одержали у поточному бюджетному періоді для реалізації відповідного інвестиційного проекту фінансову підтримку за іншими бюджетними програмами та/або кошти міжнародних фінансових організацій;
за результатами діяльності протягом трьох останніх років є збитковими.
7. Для забезпечення проведення відбору інвестиційних проектів Міністерство економічного розвитку і торгівлі утворює конкурсну комісію, склад якої затверджується Міністерством з урахуванням пропозицій державного інвестора.
Конкурсна комісія:
здійснює попередній розгляд інвестиційних проектів, за результатами якого Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами подає Комісії з координації здійснення заходів, пов'язаних з реалізацією інвестиційних проектів, утвореній відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 травня 2010 р. N 415 (
415-2010-п)
(Офіційний вісник України, 2010 p., N 43, ст. 1414), надіслані йому державним інвестором попередні висновки щодо надання державної підтримки;
оформляє після прийняття рішення Комісії з координації здійснення заходів, пов'язаних з реалізацією інвестиційних проектів, з урахуванням пропозицій такої Комісії стосовно доцільності надання державної підтримки із зазначенням її обсягу протокол щодо надання державної підтримки і надсилає його Комісії з координації здійснення заходів, пов'язаних з реалізацією інвестиційних проектів.
8. Державний інвестор на підставі протоколу конкурсної комісії укладає з переможцем конкурсу інвестиційний договір, до якого обов'язково включаються положення щодо:
1) частки державної підтримки у загальній кошторисній вартості інвестиційного проекту;
2) строку реалізації інвестиційного проекту;
3) зобов'язання переможця конкурсу стосовно дотримання строків проведення робіт та використання державної підтримки відповідно до інвестиційного проекту, забезпечення безперешкодного доступу представників державного інвестора до об'єкта реалізації такого проекту для здійснення моніторингу та контролю за ходом його реалізації;
4) відповідальності переможця конкурсу за невиконання зобов'язань за договором;
5) механізму повернення до державного бюджету коштів, наданих як державна підтримка, в разі невиконання переможцем конкурсу умов договору;
6) оформлення в установленому законодавством порядку майна або майнових прав, створених (придбаних) за рахунок державної підтримки, як державної власності;
7) внесення зазначених майна або майнових прав до статутного капіталу переможця конкурсу та управління державним інвестором корпоративними правами держави.
9. Державна підтримка надається за умови, що обсяг корпоративних прав держави у статутному капіталі переможця конкурсу або підприємств, які утворюються переможцем конкурсу та державою для реалізації інвестиційного проекту, становитиме більш як 25 відсотків.
10. Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами здійснює моніторинг стану реалізації інвестиційних проектів, а також діяльності об'єктів реалізації таких проектів протягом трьох років після її завершення і готує щокварталу звіт про результати такого моніторингу.
11. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законом порядку.
12. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов'язань в органах Державної казначейської служби та проведення операцій, пов'язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються у порядку, встановленому Державною казначейською службою.
13. Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами подає щомісяця до 5 числа Міністерству економічного розвитку і торгівлі інформацію для узагальнення та подання Мінфіну звіту про використання бюджетних коштів.
14. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.