УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 4 квітня 2000 р. N 599
Київ
|
Про запровадження аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля
З метою створення прозорого механізму ціноутворення, розвитку конкурентних засад і підвищення платіжної дисципліни на ринку енергоресурсів Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Запровадити починаючи з 1 травня 2000 р. проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля.
Запровадити починаючи з 20 грудня 2006 р. проведення аукціонів з продажу природного газу.
2. Установити, що аукціони з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля проводяться на базі бірж, визначених за результатами спеціалізованого конкурсу, який організовує і проводить Міністерство економічного розвитку і торгівлі.
3. Міністерству економічного розвитку і торгівлі організовувати спеціалізовані конкурси з визначення бірж, на базі яких проводитимуться аукціони з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, і укладати угоди з біржами - переможцями конкурсів.
4. Затвердити Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля (додається).
5. Установити, що Положення, затверджене цією постановою, застосовується до угод, пов'язаних з:
а) реалізацією видобутих і вироблених на території України нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, крім:
нафти, газового конденсату і скрапленого газу, що використовуються нафтогазовидобувними та газопереробними підприємствами для технологічних потреб;
газового конденсату власного видобутку з родовищ, які разом з газопереробними підприємствами становлять єдиний технологічний комплекс і є єдиною юридичною особою;
природного газу суб'єктів підприємницької діяльності, зазначених у підпункті 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1729 (
1729-2001-п)
"Про забезпечення споживачів природним газом" (Офіційний вісник України, 2001 р., N 52, ст. 2347; 2006 р., N 10, ст. 616, N 24, ст. 1769).
Продавцями нафти, газового конденсату, скрапленого газу виступають підприємства, частка держави у статутному фонді яких становить 50 та більше відсотків акцій, господарські товариства, 50 та більше відсотків акцій (часток, паїв) яких перебуває у статутних фондах інших господарських товариств, в яких держава володіє контрольним пакетом акцій, а також дочірні підприємства, представництва та філії таких підприємств і товариств, учасники договорів про спільну діяльність, укладених за участю зазначених підприємств, та/або уповноважені такими договорами особи.
Дія цього Положення поширюється виключно на тих учасників договорів про спільну діяльність, частка держави у статутному фонді яких відповідно до таких договорів становить 50 та більше відсотків акцій, господарські товариства, 50 та більше відсотків акцій (часток, паїв) яких перебуває у статутних фондах інших господарських товариств, в яких держава володіє контрольним пакетом акцій, а також дочірні підприємства, представництва та філії таких підприємств і товариств, частка держави у статутному фонді яких становить 50 та більше відсотків загальної вартості вкладів учасників договорів про спільну діяльність.
Продавцями природного газу та вугілля виступають державні підприємства, а також господарські товариства, частка держави у статутному фонді яких становить 50 та більше відсотків акцій;
б) реалізацією на внутрішньому ринку України нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля, що належать державі відповідно до угод про розподіл продукції;
в) реалізацією конфіскованих нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля або визнаних відповідно до законодавства безхазяйним майном і тих, що підлягають реалізації в рахунок погашення податкової заборгованості;
г) відпуском нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля державною акціонерною компанією, яка буде утворена на базі Державного комітету по матеріальних резервах, що ліквідується, а також підприємствами системи державного матеріального резерву, якщо законодавством не визначено інших умов відпуску цих видів продукції з державного матеріального резерву.
5-1. Установити, що у 2005 році продаж усієї нафти і газового конденсату власного видобутку підприємствами, частка держави у статутному фонді яких перевищує 50 відсотків, здійснюється виключно на аукціонах у порядку, визначеному Положенням, що затверджене цією постановою.
5-2. Установити, що у 2006 році продаж нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, крім обсягу, що використовується для власних технологічних потреб, та скрапленого газу (понад обсяг, що підлягає продажу для потреб населення) підприємствами, частка держави у статутному фонді яких перевищує 50 відсотків, а також господарськими товариствами, більш як 50 відсотків акцій (паїв) яких перебуває у статутному фонді інших господарських товариств, в яких держава володіє контрольним пакетом акцій, здійснюється тільки на аукціонах у порядку, визначеному Положенням, затвердженим цією постановою.
5-3. Установити, що у 2008-2009 роках щомісяця продаж нафти сирої і газового конденсату власного видобутку (видобутих на підставі спеціальних дозволів на користування надрами), крім обсягу, що використовується для власних технологічних потреб, та скрапленого газу підприємствами, частка держави у статутному фонді яких перевищує 50 відсотків, а також господарськими товариствами, більш як 50 відсотків акцій (часток, паїв) яких перебуває у статутному фонді інших господарських товариств, в яких держава володіє контрольним пакетом акцій, а також дочірніми підприємствами, представництвами та філіями таких підприємств і товариств, учасниками договорів про спільну діяльність, укладених за участю зазначених підприємств, та/або уповноваженими такими договорами особами здійснюється виключно на аукціонах у порядку, визначеному Положенням, затвердженим цією постановою.
6. Міністерству економічного розвитку і торгівлі разом з Міністерством енергетики та вугільної промисловості затвердити у тижневий термін склад аукціонного комітету з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля.
7. Аукціонному комітетові, Міністерству енергетики та вугільної промисловості разом з Міністерством економічного розвитку і торгівлі у десятиденний термін розробити і затвердити графік проведення спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу для потреб населення з визначенням їх обсягів і джерел надходження.
Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям разом з НАК "Нафтогаз України" подавати Міністерству економічного розвитку і торгівлі до 15 числа місяця, в якому проводиться спеціалізований аукціон з продажу скрапленого газу для задоволення побутових потреб населення регіонів, інформацію про обсяг скрапленого газу за формою, затвердженою Міністерством економічного розвитку і торгівлі за погодженням з Міністерством енергетики та вугільної промисловості.
Продавці, які реалізують скраплений газ для потреб населення на спеціалізованих аукціонах, подають Міністерству енергетики та вугільної промисловості у строки та за формою, визначеними Міністерством, інформацію (щодо кожного аукціону в розрізі суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють операції з реалізації скрапленого газу для потреб населення) про укладені за результатами проведення спеціалізованих аукціонів договори купівлі-продажу скрапленого газу, обсяги фактичного його відвантаження та стан розрахунків між продавцями та покупцями.
Міністерство енергетики та вугільної промисловості подає Державній податковій службі (щодо кожного аукціону в розрізі суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють операції з реалізації скрапленого газу для потреб населення):
інформацію про укладені за результатами спеціалізованого аукціону договори купівлі-продажу скрапленого газу - протягом п'яти днів з дня проведення аукціону;
узагальнену інформацію про операції з реалізації скрапленого газу для потреб населення, придбаного на спеціалізованому аукціоні, - протягом п'яти днів з дня останнього надходження інформації від суб'єктів підприємницької діяльності.
Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям подавати щороку до 20 січня Міністерству енергетики та вугільної промисловості і аукціонному комітетові за формою, затвердженою аукціонним комітетом, зведену інформацію з обґрунтуванням кількості суб'єктів господарювання, що реалізують скраплений газ населенню у відповідному регіоні, зареєстрованих газобалонних установок у відповідному регіоні, газобалонних установок, що перебувають на обслуговуванні у кожного суб'єкта господарювання, що реалізують скраплений газ населенню у відповідному регіоні, а також обсягу середньорічного споживання скрапленого газу однією газобалонною установкою за попередні два роки.
Державна податкова служба за поданням Міністерства енергетики та вугільної промисловості разом з Національною акціонерною компанією "Нафтогаз України", Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями проводять контроль за цільовим використанням скрапленого газу, реалізованого на спеціалізованих аукціонах з його продажу для потреб населення.
8. Міністерству енергетики та вугільної промисловості разом з Міністерством економічного розвитку і торгівлі та аукціонним комітетом забезпечити реалізацію шляхом проведення щомісяця, не пізніше 25 числа, спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу для потреб населення.
10. Міністерству енергетики та вугільної промисловості, Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України" разом з Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Антимонопольним комітетом затвердити протягом місяця порядок та умови поставки спеціалізованими господарюючими суб'єктами усіх форм власності скрапленого газу, що купується на спеціалізованих аукціонах.
11. Органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, уповноваженим управляти державними корпоративними правами господарських товариств, частка держави у статутному фонді яких перевищує 50 відсотків, провести у місячний термін засідання спостережних (наглядових) рад щодо встановлення для зазначених товариств порядку продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля на умовах, визначених Положенням, затвердженим цією постановою.
12. Визнати такими, що втрачають чинність з 1 травня 2000 р., пункти 1, 4, 8 постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 1999 р. N 2307 (
2307-99-п)
"Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників пально-мастильними матеріалами в 2000 році" (Офіційний вісник України, 1999 р., N 51, ст. 2533).
13. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Віце-прем'єр-міністра України Тимошенко Ю.В.
Прем'єр-міністр України
|
В.ЮЩЕНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 квітня 2000 р. N 599
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля
Загальна частина
1. Це Положення регулює порядок продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля на внутрішньому ринку України, встановлює порядок організації та проведення аукціону, визначає повноваження аукціонного комітету та бірж, на базі яких проводяться аукціони з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, зміст аукціонних угод і гарантії їх виконання.
Продаж скрапленого газу для потреб населення здійснюється на спеціалізованих аукціонах, на яких виробники скрапленого газу заявляють весь обсяг продукції, виробленої після закінчення попереднього спеціалізованого аукціону, в якому вони брали участь, та, які проводяться на умовах, визначених цим Положенням.
Спеціалізовані аукціони з продажу скрапленого газу проводяться окремо від інших аукціонів.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
аукціон - спосіб продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, згідно з яким покупцем визнається учасник аукціону, який запропонував найвищу ціну за нафту, газовий конденсат, природний, скраплений газ та вугілля відповідно до умов, визначених цим Положенням і типовим договором купівлі-продажу;
нафта - нафта, що видобувається з родовищ суб'єктом підприємницької діяльності, який отримав відповідну ліцензію;
газовий конденсат - газовий конденсат, що видобувається з родовищ суб'єктом підприємницької діяльності, який отримав відповідну ліцензію, і проходить попередню переробку;
природний газ - природний газ власного видобутку суб'єктів підприємницької діяльності, крім зазначених у підпункті 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1729 (
1729-2001-п)
"Про забезпечення споживачів природним газом" (Офіційний вісник України, 2001 р., N 52, ст. 2347; 2006 р., N 10, ст. 616, N 24, ст. 1769);
скраплений газ - газ вуглеводневий, отриманий в результаті нафтогазопереробки;
вугілля - вугілля кам'яне та буре для потреб населення і вугілля коксівне для потреб коксівного виробництва, що видобувається з родовищ суб'єктом підприємницької діяльності, який отримав відповідну ліцензію, а також продукти їх переробки на збагачувальних або брикетних фабриках;
продавці - суб'єкти підприємницької діяльності, які видобувають нафту, газовий конденсат та вугілля на території України за отриманою відповідною ліцензією; виробники скрапленого газу, а також інші юридичні особи, які отримують нафту, газовий конденсат, скраплений газ та вугілля згідно з договорами про спільну діяльність із суб'єктами підприємницької діяльності, які отримали відповідну ліцензію, та іншими цивільно-правовими угодами, у тому числі зовнішньоекономічними контрактами; установи (підприємства, організації), уповноважені Кабінетом Міністрів України реалізувати частину видобутої нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля, що належить державі згідно з угодами про розподіл продукції, а також нафту, газовий конденсат, скраплений газ та вугілля, конфісковані або визнані відповідно до законодавства безхазяйним майном; уповноважені особи з продажу предмета податкової застави у разі, коли предметом такої застави є нафта, газовий конденсат, скраплений газ та вугілля; державна акціонерна компанія, яка утворюється на базі Держкомрезерву, що ліквідується, а також підприємства системи державного матеріального резерву, суб'єкти підприємницької діяльності - підприємства з видобутку природного газу;
покупці - суб'єкти підприємницької діяльності та інші юридичні особи всіх форм власності, резиденти України, які бажають придбати нафту, газовий конденсат, природний, скраплений газ та вугілля відповідно до умов аукціону від свого імені та за власний рахунок і не перебувають у стані ліквідації або проти яких не порушено справу про банкрутство;
пропозиція з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля - документ, що надсилається аукціонному комітетові продавцем, в якому зазначаються кількість нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, паспортні характеристики та мінімальна ціна, за якою продавець може укласти договір купівлі-продажу з покупцем, визначеним за результатами аукціону;
заява на участь в аукціоні - комплект документів, які покупець зобов'язаний подати на біржу відповідно до вимог пунктів 11 і 12 цього Положення. Перелік заяв на участь в аукціоні складається біржею на основі наданих учасниками заяв після кінцевого терміну їх приймання та подається аукціонному комітетові на затвердження;
лот - мінімальна за кількістю та вартістю партія нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля стандартної якості, що пропонується для продажу на аукціоні;
крок аукціону - величина, на яку змінюється вартість лота під час проведення аукціону;
середньозважена ціна - ціна, яка визначається за результатами аукціону відповідно до умов поставки нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля;
аукціонна сесія - кількість днів, протягом яких проводиться аукціон, але не більше календарного робочого тижня;
транспортування нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля - переміщення нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля відповідно трубопровідною системою, залізничним, водним або автомобільним транспортом;
трубопровідна система - система трубопроводів, яка включає магістральні нафто- та газопроводи, нафто- та газопроводи-відводи, нафтогазопроводи підприємств та інші трубопроводи, які забезпечують переміщення нафти, газового конденсату та природного газу;
транспортні послуги - робота підприємств, що забезпечують експлуатацію трубопроводів, підприємств залізничного, водного та автомобільного транспорту, пов'язана з транспортуванням нафти, газового конденсату, природний, скрапленого газу та вугілля;
спеціалізований аукціон з продажу скрапленого газу - аукціон, покупцями скрапленого газу на якому виступають спеціалізовані суб'єкти господарської діяльності, які одержали відповідний дозвіл і реалізують скраплений газ, придбаний на спеціалізованих аукціонах, виключно населенню через власні або орендовані майнові об'єкти (крім автомобільних газозаправних станцій) відповідно до порядку та умов, затверджених Міністерством енергетики та вугільної промисловості, НАК "Нафтогаз України" за погодженням з Мінекономіки та Антимонопольним комітетом.
3. Учасниками аукціону є продавці та покупці нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля.
Аукціонний комітет та біржа
4. Для організації аукціону утворюється аукціонний комітет (далі - комітет), який здійснює загальне керівництво та контроль за дотриманням умов проведення аукціонів.
Персональний склад комітету затверджується спільним наказом Мінекономіки та Мінпаливенерго. Для організації та проведення аукціону з продажу вугілля персональний склад комітету затверджується спільним наказом Мінекономіки та Мінвуглепрому. Мінекономіки затверджує окремого секретаря комітету на кожній з бірж, на базі яких проводяться аукціони з продажу нафти, газового конденсату, природного та скрапленого газу за погодженням з Мінпаливенерго, а у разі проведення аукціону з продажу вугілля - за погодженням з Мінвуглепромом.
Комітет:
затверджує типові форми аукціонної документації та договорів з купівлі-продажу на стандартних аукціонних умовах;
затверджує порядок розрахунків, пов'язаних з проведенням аукціону, і виконання угод, укладених на аукціоні, відповідно до цього Положення;
приймає рішення про проведення аукціонів або їх черговість, а також спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу;
визначає день і час проведення аукціону відповідно до поданих пропозицій з урахуванням графіка проведення спеціалізованих аукціонів;
розглядає подані пропозиції з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля і заяви на участь в аукціоні, а також визначає їх відповідність вимогам цього Положення;
має право відхилити заявку на участь в аукціоні у разі, коли заявлений не весь наявний обсяг скрапленого газу власного виробництва, видобутої ними нафти, газового конденсату, крім обсягу, що використовується для власних технологічних потреб, а також рівень стартової ціни на нафту, газовий конденсат та скраплений газ не відповідає вимогам цього Положення;
контролює виконання біржею угоди про забезпечення організації та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля.
Про день засідання комітету та перелік питань, що виносяться на розгляд, секретар комітету повідомляє його членів за один день до дня засідання.
Засідання комітету проводиться, якщо на ньому присутні не менш як дві третини членів комітету.
У разі відсутності кворуму секретар комітету готує проект протокольного рішення комітету та погоджує його з усіма членами комітету шляхом письмового опитування за формою, затвердженою комітетом.
Рішення комітету приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови комітету або головуючого на засіданні.
Рішення комітету оформляється протоколом, який підписують усі члени комітету, присутні на засіданні.
Засідання комітету проводиться без оголошення протягом усього дня, визначеного як день проведення аукціону. Якщо за результатами аукціону не будуть оформлені всі аукціонні свідоцтва, засідання комітету продовжується наступного дня до закінчення оформлення документів за підсумками проведення аукціону.
Біржа організовує та проводить аукціони, для чого:
розробляє регламент проведення аукціонів;
приймає та реєструє заявки на участь в аукціоні, визначає їх відповідність вимогам цього Положення та передає їх зведений перелік до комітету на затвердження;
складає та оприлюднює в засобах масової інформації, а також розміщує на власній WEB-сторінці до кожної аукціонної сесії аукціонний бюлетень, який містить інформацію про подані продавцями пропозиції з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля на аукціонній сесії;
складає та оприлюднює у засобах масової інформації повідомлення щодо місця, дати та часу проведення аукціону, а також відомості про обсяги запропонованих до продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля;
реєструє учасників аукціону в день його проведення і видає покупцям аукціонні картки з номером;
оформляє документи за підсумками проведення аукціонів та аукціонні свідоцтва для подання їх комітетові на затвердження;
реєструє укладені на аукціоні угоди.
Організація аукціону
6. Пропозиції з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, оформлені за затвердженим зразком, попередньо погоджені та зареєстровані комітетом, з метою своєчасного інформування біржею покупців подаються продавцями на біржу не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати проведення аукціону. Рішення про допуск біржею до аукціону щодо пропозицій, які надійшли після визначеного терміну, чи внесення зміни до раніше поданих пропозицій, приймається комітетом окремо. До пропозицій додаються:
документи, що засвідчують наявність заявлених обсягів нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, або розрахунки, які підтверджують технологічні та інші можливості продавця щодо забезпечення поставки заявлених товарів на відповідну дату. Виробники скрапленого газу додатково додають документи, що підтверджують весь обсяг продукції, виробленої після закінчення попереднього спеціалізованого аукціону, в якому вони брали участь;
проект договору купівлі-продажу.
Додатково подається інформація про умови транспортування нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля з використанням трубопровідної системи, залізничного та інших видів транспорту відповідно до визначеного базису поставки, який повинен передбачати гарантовану можливість подальшого транспортування нафти до всіх вітчизняних нафтопереробних заводів, що функціонують на час подання пропозиції, та рівні умови доступу для всіх покупців до ресурсу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля. Передача покупцям нафти та газового конденсату здійснюється згідно з умовами, визначеними статтею 3 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" (
2154-17)
.
До аукціону допускаються нафта, газовий конденсат, природний, скраплений газ та вугілля стандартної якості, забезпечені паспортними характеристиками за встановленою класифікацією.
Покупці до 15 числа місяця, в якому проводиться спеціалізований аукціон з продажу скрапленого газу для потреб населення, подають на біржу інформацію про планові обсяги закупівлі такого газу. Біржа узагальнює зазначену інформацію, подає її протягом двох робочих днів продавцям, які на підставі такої інформації формують пропозицію з продажу скрапленого газу на спеціалізованому аукціоні та подають її комітету для погодження.
Якщо потреби продавців обґрунтовані, комітет має право проводити додаткові аукціони з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля.
Додатковий аукціон проводиться також у разі, коли аукціон не відбувся у призначений день чи запропоновані до продажу обсяги нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля були реалізовані не в повному обсязі. Додатковий аукціон проводиться того ж календарного місяця. У разі коли запропоновані до продажу обсяги нафти та газового конденсату не були реалізовані на додатковому аукціоні або додатковий аукціон не був проведений, нереалізовані обсяги реалізуються Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України" на підставі договору купівлі-продажу за стартовою ціною, визначеною для додаткового аукціону. Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" оплачує відвантажені їй обсяги нафти і газового конденсату протягом 30 днів з дати укладення договору купівлі-продажу.
У разі коли спеціалізований аукціон з продажу скрапленого газу для потреб населення не відбувся у призначений день чи запропоновані до продажу обсяги скрапленого газу не реалізовані у повному обсязі, але потреба покупців у скрапленому газі не була задоволена, такі обсяги газу виставляються на додатковий спеціалізований аукціон з продажу скрапленого газу для потреб населення, рішення про проведення якого приймає комітет і який проводиться того ж календарного місяця.
У разі коли потреба у скрапленому газі покупців, що беруть участь у спеціалізованому аукціоні, була задоволена, а обсяги скрапленого газу не реалізовано на такому аукціоні, нереалізовані обсяги газу виставляються для реалізації на аукціоні, рішення про проведення якого приймає комітет і який проводиться не пізніше ніж через п'ять робочих днів з дати проведення спеціалізованого аукціону.
У разі коли графік проведення аукціонів змінено, термін подання пропозицій може бути теж змінено за рішенням комітету.
У день проведення аукціону до його початку продавець у разі потреби може прийняти рішення про об'єднання лотів. Таке рішення оформляється за встановленим зразком та оприлюднюється ведучим під час проведення аукціону.
7. З метою своєчасного інформування покупців біржа не пізніш як за 3 дні до початку аукціону публікує у засобах масової інформації повідомлення про місце, дату і час проведення аукціону, відомості про обсяги запропонованих для продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, найменування їх родовищ, паспортні характеристики, кількість та розміри лотів, початковий рівень ціни лота, крок аукціону, базисні умови поставки, запропоновані види угоди, кінцевий термін прийняття заявок на участь в аукціоні. Інформація щодо проведення спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу публікується окремо.
Якщо змінюється графік проведення аукціонів, то термін оприлюднення біржею інформаційного повідомлення та аукціонного бюлетеня у засобах масової інформації може бути змінено за рішенням комітету.
8. Нафта, газовий конденсат, природний, скраплений газ та вугілля виставляються на аукціон у вигляді лотів, вартість та кількість яких визначаються продавцем виходячи із загального обсягу та паспортних характеристик товару, визначених у пропозиціях для продажу.
9. Рівень стартової ціни на нафту та газовий конденсат визначається Мінпаливенерго за погодженням з Мінекономіки відповідно до Порядку визначення стартових цін, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Рівень стартової ціни (без урахування витрат на поставку і зберігання) на нафту та газовий конденсат визначається на підставі митної вартості нафти за даними Держмитслужби за 15 днів, що передують даті реєстрації заявок на проведення аукціону, з урахуванням надбавок за якість для нафти та газового конденсату.
Зниження ціни на нафту та газовий конденсат на аукціонах нижче визначених стартових цін не допускається.
Рівень стартової ціни на природний, скраплений газ та вугілля, крім ціни на скраплений газ, що реалізується на спеціалізованих аукціонах з продажу скрапленого газу для потреб населення, визначається продавцем з урахуванням рівня світових цін на природний, скраплений газ та вугілля згідно з умовами контрактів (строків і умов поставки) та якісної характеристики кожної партії природного, скрапленого газу та вугілля, які виставляються продавцем на аукціон.
Рівень стартових цін на скраплений газ, що реалізується на спеціалізованих аукціонах з продажу скрапленого газу для потреб населення, визначається відповідно до рівня цін на природний газ для потреб населення за формулою
С = С x К ,
ц р з
де С - стартова ціна;
ц
С - середньозважена ціна реалізації скрапленого газу на
р
спеціалізованих аукціонах у 2009 році, яка дорівнює 2130 гривень
за одну тонну;
К - коефіцієнт зміни ціни на природний газ для потреб
з
населення, який розраховується як співвідношення ціни природного
газу для потреб населення станом на перше число місяця, в якому
проводитиметься спеціалізований аукціон з продажу скрапленого газу
для потреб населення, і ціни природного газу для потреб населення
станом на 1 січня 2010 року.
10. Вартісні показники у пропозиціях продавців, заявках покупців на участь в аукціоні та аукціонній документації наводяться у гривнях.
Ціна 1 тонни нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля, ціна 1000 куб. метрів природного газу вартість лота, що зазначаються в пропозиціях продавців і заявках покупців на участь в аукціоні, а також крок аукціону встановлюються з урахуванням податку на додану вартість.
11. Загальні умови і вимоги до проведення аукціонів:
нікому з учасників аукціону не надаються переваги;
аукціон вважається таким, що відбувся, якщо для участі у торгах за одним лотом зареєстровано не менш як два покупці;
заявка покупця не може бути меншою, ніж розмір одного лота, і повинна бути кратною розміру лота;
покупець має право подати лише одну заявку і придбати на аукціоні відповідно нафту, газовий конденсат, природний, скраплений газ та вугілля в обсязі, який не перевищує обсягу, визначеного у заявці. При цьому покупець, учасник спеціалізованого аукціону, має право подати зазначену заявку у разі реалізації ним скрапленого газу, придбаного на попередньому спеціалізованому аукціоні, виключно населенню.
12.
Приймання заявок на участь в аукціоні починається з дня повідомлення в засобах масової інформації про проведення аукціону.
Заявки на участь в аукціоні приймаються кожного робочого дня з одночасним присвоєнням кожному покупцеві відповідного аукціонного номера та видачею посвідчення учасника аукціону.
Приймання заявок на участь в аукціоні припиняється за день до його проведення.
У день аукціону провадиться реєстрація його учасників (уповноважених осіб), яка розпочинається за годину і закінчується за 10 хвилин до початку аукціону. Кожний учасник аукціону може направити для участі в аукціоні не більше двох уповноважених осіб.
Уповноважена особа, яка представляє інтереси учасника аукціону, під час реєстрації пред'являє доручення відповідного зразка і паспорт або документ, який засвідчує особу.
Для участі в аукціоні покупці нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля подають біржі:
доручення встановленого зразка уповноваженим особам покупця на право проведення на аукціоні операцій від його імені та за його рахунок;
заявку на участь в аукціоні за встановленою формою, яка реєструється в журналі реєстрації заявок;
документ (завірену банком копію платіжного доручення), що підтверджує перерахування попереднього внеску.
Сума попереднього внеску визначається у розмірі п'яти відсотків початкової вартості (згідно з бюлетенем) заявлених для придбання обсягів нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу і перераховується продавцю пропорційно придбаним обсягам цієї сировини.
Попередній внесок повинен бути перерахований у терміни і на рахунок біржі, зазначені в бюлетені (зазначають не менш як два рахунки біржі, відкриті у різних банківських установах).
Розмір попереднього внеску може змінюватися за рішенням комітету.
Покупець повинен подати біржі за формою, затвердженою комітетом, довідку, погоджену із заінтересованими органами виконавчої влади та виконавчими органами міських рад, про обсяг та напрями реалізації скрапленого газу, придбаного ним на попередньому спеціалізованому аукціоні. Узагальнені матеріали біржа подає аукціонному комітетові.
Покупець - учасник спеціалізованого аукціону з продажу скрапленого газу для потреб населення має право подати заявку на участь у спеціалізованому аукціоні з визначенням обсягу місячного споживання скрапленого газу, необхідного для повного задоволення потреб населення регіону, якому він постачає скраплений газ, відповідно до обсягів потреби скрапленого газу, зазначених у довідці, яку покупець подає комітету згідно з двадцять другим абзацом цього пункту.
13. Для збільшення чи зменшення початкової вартості лота біржа установлює крок аукціону. Під час проведення аукціону початкова вартість лота збільшується або зменшується тільки відповідно до кроку аукціону.
14. Комітет має право відмовити у прийнятті пропозиції щодо продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля або в реєстрації заявки на участь в аукціоні, якщо продавець не виконав умов пункту 6, а покупець - пунктів 11 і 12 цього Положення. У разі невиконання умов пункту 6 цього Положення продавцем скрапленого газу, запропонованого до продажу на спеціалізованому аукціоні, комітет, не відмовляючи у прийнятті пропозиції, негайно повідомляє про це Міністерство енергетики та вугільної промисловості для прийняття узгодженого рішення.
Порядок проведення аукціону
15. Для проведення аукціону біржа призначає ведучого.
16. Аукціон починається з оголошення ведучим порядку та правил проведення аукціону, кроку аукціону, правил поведінки на аукціоні, а також іншої інформації.
У разі коли на аукціон не з'явились уповноважені особи продавця, його пропозиції знімаються з аукціону.
17. Ведучий оголошує лот, його початкову вартість і крок аукціону одночасно з ударом аукціонного молотка.
18. Вартість лота підвищується за пропозиціями покупців.
Ведучий аукціону за погодженням з продавцем може знизити під час аукціону вартість лота до рівня не нижче ніж початкова вартість (згідно з бюлетенем).
Зниження вартості лота більше ніж початкова ціна (згідно з бюлетенем) можливе лише за рішенням продавця, яке оформляється відповідно до встановленого зразка та оприлюднюється ведучим аукціону.
19. Якщо лот залишився непридбаним, він знімається з аукціону або за пропозицією продавця, заявленою письмово під час проведення аукціону уповноваженою особою продавця (якщо вона підписана власноручно цією уповноваженою особою), вартість лота знижується і він виставляється на аукціонні торги за новою ціною.
20. Покупець повідомляє про готовність купити лот підняттям своєї аукціонної картки, чим засвідчує прийняття вартості лота. Таким же чином він виражає своє погодження на збільшення вартості лота.
21. Якщо покупець запропонував вартість лота більшу, ніж оголошена, ведучий називає аукціонний номер покупця і запропоновану ним вартість.
22. У разі коли після оголошення ведучим запропонованої вартості лота кілька покупців одночасно піднімають свої аукціонні картки, ведучий називає нову вартість лота, оголошуючи аукціонний номер покупця, який назвав найбільшу вартість (якщо вона була проголошена), або називає нову вартість лота, збільшену на відповідний крок аукціону (якщо він не проголошувався), не оголошуючи аукціонних номерів покупця до останньої пропозиції, поки не визначить покупця, який підняв свою аукціонну картку останнім.
23. Якщо при послідовному збільшенні вартості лота кілька покупців залишають свої аукціонні картки постійно піднятими, ведучий може запропонувати одному з них назвати свою вартість лота (кратну кроку аукціону). Після першого оголошення одним з покупців нової вартості лота ведучий називає аукціонний номер цього покупця, а також запропоновану ним вартість і продовжує торги.
24. Переможцем аукціону визнається покупець, аукціонний номер якого ведучий назвав останнім. Торги з продажу лота вважаються закінченими, якщо після триразового оголошення чергової вартості лота не буде проголошено його більшу вартість і ведучим одночасно з ударом аукціонного молотка буде проголошено: "продано покупцеві N___".
25. Біржа складає бюлетені середньозважених цін до кожного аукціонного дня і аукціонної сесії та оприлюднює їх шляхом розміщення у засобах масової інформації та на власній WEB-сторінці. У разі коли аукціони проходять регулярно, бюлетені оприлюднюються на наступний день після закінчення аукціонного дня (аукціонної сесії).
26. Проведення аукціону тимчасово припиняється, якщо ціна 1 тонни нафти, газового конденсату, скрапленого газу, вугілля або ціна 1 тис. куб. метрів природного газу з однаковими якісними характеристиками і базисними умовами поставки за результатами торгів змінюється більш як на 10 відсотків порівняно із стартовою ціною, та поновлюється за рішенням комітету. Відповідне рішення комітету оголошується в день аукціону, проведення якого було тимчасово припинено.
Рішення комітету стосовно поповнення аукціону з продажу нафти та газового конденсату приймається на підставі результатів оцінки світових публічних цінових котирувань нафти марки "Urals" за три попередні дні.
Аукціонні угоди. Порядок оформлення аукціонних документів
27. За підсумками аукціону між покупцем і продавцем укладаються аукціонні угоди в два етапи:
на першому - підписується аукціонне свідоцтво;
на другому - укладаються договори купівлі-продажу.
28. Після закінчення аукціону складається за затвердженою формою аукціонне свідоцтво у чотирьох примірниках, яке підписується уповноваженими особами покупця, продавця, біржі та комітету.
29. Аукціонне свідоцтво є підставою для укладення договору купівлі-продажу між продавцем і покупцем нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля.
Договір купівлі-продажу в кожному випадку укладається окремо за результатами спеціалізованого аукціону з продажу скрапленого газу.
30. На підставі аукціонного свідоцтва покупець і продавець протягом трьох днів зобов'язані підписати договір купівлі-продажу.
Згідно з умовами договору купівлі-продажу продавець зобов'язаний поставити нафту, газовий конденсат, природний, скраплений газ та вугілля покупцеві відповідно до визначеного базису поставки та якісної характеристики, а покупець - прийняти їх та оплатити.
31. Якщо уповноважена особа продавця чи покупця - переможця аукціону відмовляється від підписання аукціонного свідоцтва після закінчення аукціонних торгів або продавець чи покупець відмовляються від підписання договору купівлі-продажу у визначений цим Положенням термін, результати аукціону щодо цих лотів за рішенням комітету анулюються. За невиконання зобов'язань передбачаються штрафні санкції в розмірах, установлених законодавством.
Порядок розрахунків за придбані нафту, газовий конденсат, скраплений газ та вугілля
32. Для відшкодування біржі витрат, пов'язаних з організацією та проведенням аукціону, з покупців, які підписали аукціонне свідоцтво, справляється комісійний збір у розмірі 0,1 відсотка загальної вартості придбаних обсягів нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та 0,01 відсотка загальної вартості придбаних обсягів вугілля.
33. Якщо покупці, які подавали заявки на участь в аукціоні, не придбали жодного лота, попередній внесок у повному обсязі повертається їм протягом двох робочих днів, крім випадків, передбачених у пункті 32 цього Положення.
У разі коли представник покупця, який подав заявку на участь в аукціоні, не з'явився для участі в аукціоні з поважних причин, попередній внесок повертається покупцю у повному обсязі протягом двох робочих днів.
34. Усі права та обов'язки покупця і продавця та порядок проведення розрахунків за угодою, укладеною на аукціоні, обумовлюються у підписаному ними договорі купівлі-продажу. Усі розрахунки проводяться безпосередньо між продавцем та покупцем з урахуванням попереднього внеску покупця, перерахованого ним на поточний рахунок біржі для участі в аукціоні.
За вимогою продавця розрахунки за укладеною на аукціоні угодою можуть здійснюватися через біржу.
Продавець виконує свої зобов'язання щодо поставки нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля після отримання коштів від покупця у повному обсязі відповідно до умов договору купівлі-продажу. Якщо покупець не перерахував кошти у повному обсязі на рахунок продавця в терміни, визначені договором купівлі-продажу, продавець негайно повідомляє про це комітет.
35. У разі ненадання біржі відповідних документів у термін, зазначений у договорі купівлі-продажу, біржа протягом трьох робочих днів повертає кошти покупцеві, а договір вважається неукладеним.