УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
N 502 від 07.12.2001
м.Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 грудня 2001 р.
за N 1079/6270
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
07.12.2001 N 502
( z1077-01 )
Зміни до Положення про порядок формування та використання резерву для відшкодування можливих втрат за кредитними операціями банків ( z0474-00 )
1. Перше речення абзацу третього пункту 1.1 викласти в такій редакції:
"Бухгалтерський облік формування та використання резервів здійснюється відповідно до Правил бухгалтерського обліку формування і використання резервів у банках України, затверджених постановою Правління Національного банку України від 11.07.2001 N 268 (
z0634-01)
і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25.07.2001 за N 634/5825".
2. Пункт 1.6 виключити.
3. В абзаці другому глави 2, пункті 6.1 та виносці 7 слова "розділах" та "розділу" замінити відповідно словами "главах" та "глави".
4. Абзаци перший пункту 6.3 та третій пункту 7.3 викласти в такій редакції:
"При класифікації операцій за врахованими векселями враховується строк погашення боржником заборгованості, а саме".
"Для розрахунку резерву заборгованість за кожною такою операцією окремого контрагента, як надання гарантій, авалів, а також розміщення гарантійних депозитів та грошового покриття (балансовий рахунок 1511) слід зменшувати на відповідну суму покриття такої операції (балансовий рахунок 2612 "Кошти суб'єктів господарської діяльності для забезпечення зобов'язань"). Сума коштів, що перерахована у виконуючий банк для здійснення платежів за покритим акредитивом, зменшується на суму покриття за умови, що заявник акредитива бере на себе ризики, пов'язані з вибором банків, які беруть участь у розрахунках за акредитивом, і гарантійні депозити відповідають за строками і сумами відповідному акредитиву та обліковуються за окремими аналітичними рахунками".
5. Назву глави 9 викласти в такій редакції:
"9. Вимоги щодо кредитної документації та звітності".
6. Доповнити Положення главою 10 такого змісту:
"10. Порядок формування та використання резерву під прострочені та сумнівні щодо отримання нараховані доходи за активними операціями банків.
10.1. З метою реальної оцінки доходів і визначення розміру регулятивного капіталу банку встановлюється порядок формування та використання резерву під прострочені та сумнівні щодо отримання нараховані доходи за активними операціями банків.
Нараховані доходи за активними операціями банків уважаються сумнівними щодо отримання, якщо платіж за основним боргом прострочений понад 90 днів або проценти за ним прострочені понад 60 днів.
Банки зобов'язані формувати резерви незалежно від їх фінансового стану (прибуткової або збиткової діяльності) на всю суму прострочених понад 31 день і сумнівних щодо отримання нарахованих доходів, які обліковуються за такими балансовими рахунками:
1509 "Прострочені нараховані доходи за коштами до запитання в інших банках";
1519 "Прострочені нараховані доходи за строковими депозитами, які розміщені в інших банках";
1529 "Прострочені нараховані доходи за кредитами, які надані іншим банкам";
1780 "Сумнівна заборгованість за нарахованими доходами за міжбанківськими операціями";
2029 "Прострочені нараховані доходи за врахованими векселями суб'єктів господарської діяльності";
2039 "Прострочені нараховані доходи за факторинговими операціями із суб'єктами господарської діяльності";
2049 "Прострочені нараховані доходи за кредитами суб'єктам господарської діяльності за внутрішніми торговельними операціями";
2059 "Прострочені нараховані доходи за кредитами суб'єктам господарської діяльності за експортно-імпортними операціями";
2069 "Прострочені нараховані доходи за іншими кредитами в поточну діяльність, які надані суб'єктам господарської діяльності";
2079 "Прострочені нараховані доходи за кредитами в інвестиційну діяльність, які надані суб'єктам господарської діяльності";
2109 "Прострочені нараховані доходи за кредитами, які надані центральним органам державного управління";
2119 "Прострочені нараховані доходи за кредитами, які надані місцевим органам державної управління";
2209 "Прострочені нараховані доходи за кредитами, які надані фізичним особам на поточні потреби";
2219 "Прострочені нараховані доходи за кредитами в інвестиційну діяльність, які надані фізичним особам";
2480 "Сумнівна заборгованість за нарахованими доходами за операціями з клієнтами";
3119 "Прострочені нараховані доходи за борговими цінними паперами в портфелі банку на продаж";
3219 "Прострочені нараховані доходи за борговими цінними паперами в портфелі банку на інвестиції";
3579 "Прострочені інші нараховані доходи";
3589 "Сумнівна заборгованість за іншими нарахованими доходами".
10.2. Заборгованість за простроченими понад 31 день і сумнівними щодо отримання нарахованими доходами належить до нестандартної заборгованості.
10.3. Формування резерву під прострочені та сумнівні щодо отримання нараховані доходи банки здійснюють щомісяця в розмірі фактичної заборгованості за простроченими понад 31 день і сумнівними щодо отримання нарахованими доходами за станом на перше число місяця, наступного за звітним.
Контроль за повнотою сформованого резерву здійснюється за даними місячного балансу.
10.4. Банки зобов'язані щомісяця здійснювати інвентаризацію прострочених і сумнівних щодо отримання нарахованих доходів та в разі погашення позичальником (контрагентом) заборгованості за нарахованими доходами коригувати суму резерву відповідно до загальної суми прострочених понад 31 день і сумнівних щодо отримання нарахованих доходів, що обліковуються за балансовими рахунками класів 1, 2, 3.
10.5. Нараховані доходи що визнані згідно з чинним законодавством безнадійними щодо отримання, списуються за рішенням правління банку за рахунок резерву".
Директор Генерального департаменту
банківського нагляду
Начальник Управління методології
Генерального департаменту
банківського нагляду
|
О.І.Кірєєв
І.Ф.Романенко
|