1. Затвердити Державну цільову екологічну програму розвитку Криму ("Екологічно безпечний Крим") на 2011-2015 роки (далі - Програма), що додається.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, відповідальним за виконання Програми, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, Севастопольській міській державній адміністрації:
разом з Міністерством фінансів щороку під час складання проектів Державного бюджету України та місцевих бюджетів на відповідний рік передбачати кошти, необхідні для виконання Програми;
подавати щороку до 1 березня Міністерству екології та природних ресурсів інформацію про хід виконання Програми для її узагальнення та подання до 15 квітня Кабінетові Міністрів України і Міністерству економічного розвитку і торгівлі.
Стратегічна мета розвитку Криму на 2011-2015 роки полягає у розв'язанні першочергових екологічних та соціально-економічних проблем, забезпеченні створення інтегрованої системи з управління природними ресурсами, стабілізації та поліпшенні екологічного стану території Криму шляхом впровадження і дотримання нормативів екологічної безпеки та екологічно збалансованої системи природокористування.
перший - залишити вирішення питань екологічного оздоровлення території Криму на регіональному та місцевому рівні, що не дасть змоги здійснити кардинальні заходи із забезпечення поліпшення стану навколишнього природного середовища;
другий - удосконалити систему державного управління Криму у сфері охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, збільшити фінансування з державного бюджету природоохоронних заходів, що дасть змогу стабілізувати екологічну ситуацію регіону, але не забезпечить істотних зрушень у природоохоронній реформі, створення умов для розвитку екологічно та інвестиційно-привабливої господарської інфраструктури;
третій - затвердити Програму, виконання якої дасть змогу системно розв'язати екологічні та соціально-економічні проблеми, визначити основні напрями спрямування фінансових ресурсів, а також забезпечить створення дієвої системи з управління природними ресурсами та удосконалення економічного і правового механізму природокористування, що в результаті приведе до поетапного досягнення цілей екологічного оздоровлення, підвищить якість і безпечність життя населення півострова, його рекреаційні можливості та туристичну привабливість.
Третій варіант оптимальний для впровадження.
забезпечення екологічно безпечного поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами;
розроблення та затвердження рішень про внесення змін до нормативних документів щодо відшкодування збитків, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням сучасних особливостей господарсько-екологічного стану Криму.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування наведені у додатку 1.
Завдання і заходи з виконання Програми, які визначено у додатку 2, спрямовані на:
технічне переоснащення виробничого комплексу шляхом впровадження інноваційних проектів, енергоефективних і ресурсозберігаючих технологій, маловідходних, безвідходних та екологічно безпечних технологічних процесів;
впровадження найкращих доступних технологій, технічне переоснащення та/або реконструкцію застарілого обладнання та доведення ефективності очищення до проектних показників для підприємств, що є основними забруднювачами атмосферного повітря;
оптимізацію дорожнього руху на території великих міст, подальший розвиток громадського електротранспорту;
підтримку використання автотранспортних засобів, що відповідають європейським стандартам;
забезпечення належного очищення стічних вод відповідно до установлених нормативів і стандартів з метою поліпшення екологічного стану Чорного та Азовського морів шляхом підвищення ефективності технологій очищення стічних вод та утилізації їх осадів;
забезпечення екологічно безпечного зберігання небезпечних відходів, їх утилізації за рахунок прямого повторного чи альтернативного використання їх ресурсно-цінної складової та безпечного видалення відходів, що не підлягають утилізації, та знешкодження у повному обсязі (видалення) непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, накопичених на території Криму;
створення потужностей з перероблення твердих побутових відходів, а також побудову та реконструкцію полігонів твердих побутових відходів;
формування регіональної екологічної мережі, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття;
впровадження екологічно орієнтованих і ресурсозберігаючих технологій ведення сільського господарства;
збереження земельних ресурсів та встановлення меж прибережно-захисної смуги вздовж Чорного та Азовського морів;
забезпечення функціонування системи моніторингу навколишнього природного середовища Криму;
удосконалення системи водовідведення та покращення якості очищення зворотних вод у населених пунктах шляхом підвищення ефективності функціонування водопровідно-каналізаційних господарств та комунальних очисних споруд;
поліпшення стану навколишнього природного середовища в міських населених пунктах.
неперевищення обсягу викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних та пересувних джерел рівня 2009 року;
збільшення обсягу утилізації твердих побутових відходів на 15 відсотків порівняно з 2009 роком;
підвищення рівня лісистості території до 12 відсотків та заповідності до 10 відсотків загальної території Криму;
ефективне використання, охорону та відновлення гідромінеральних ресурсів Криму як важливої частини її природно-ресурсного потенціалу.
визначити основні напрями інвестиційної політики на території Криму та скоординувати дії в цьому напрямі всіх галузей економіки в регіоні з урахуванням необхідності зменшення обсягу викидів парникових газів та забруднюючих речовин в цілому;
забезпечити поліпшення функціонування системи моніторингу навколишнього природного середовища Криму;
удосконалити систему регулювання використання природних ресурсів Криму та зменшити навантаження на навколишнє природне середовище до економічно обґрунтованого рівня.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим і бюджету м. Севастополя (в межах наявного фінансового ресурсу) та інших джерел.
Орієнтовний обсяг коштів, необхідних для виконання Програми, становить 677,531 млн. гривень, у тому числі за рахунок:
бюджету м. Севастополя - 29,222 млн.;
інших джерел - 469,484 млн. гривень.
Обсяг фінансування завдань, передбачених Програмою, уточнюється щороку з урахуванням можливостей державного бюджету.
Контроль за виконанням Програми здійснюється Мінприроди.
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 р. N 2296 (2296-2010-р)
(Офіційний вісник України, 2010 р., N 98, ст. 3497).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 539.
3. Державний замовник-координатор: Мінприроди.
4. Державні замовники: Мінприроди, Держлісагентство, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Севастопольська міськдержадміністрація.
5. Керівник Програми: Міністр екології та природних ресурсів.
6. Виконавці заходів Програми: Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Севастопольська міськдержадміністрація, Держлісагентство, суб'єкти господарювання.
7. Строк виконання: 2011-2015 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Найменування
завдання
|
Найменування
показника
|
Значення показника
|
Найменування
заходу
|
Відповідальні
виконавці
|
Джерела
фінансування
(державний,
місцевий
бюджет, інші
джерела)
|
Прогнозний
обсяг
фінансових
ресурсів
для
виконання
завдань,
млн.
гривень
|
У тому числі за роками
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
усього
|
за роками
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
I. У сфері охорони атмосферного повітря
|
Технічне переоснащення виробничого комплексу шляхом впровадження інноваційних проектів, енергоефективних і ресурсозберігаючих технологій, маловідходних,
безвідходних та екологічно безпечних технологічних процесів
|
1. Зменшення
обсягу викидів
забруднюючих
речовин від
стаціонарних
джерел
|
зменшення обсягу
викидів, тонн на
рік
|
56,79
|
|
|
|
56,79
|
|
реконструкція
баштових систем
N 1-5; монтаж
редуктора на ВАТ
"Бром",
м. Красноперекопськ
|
підприємства-
забруднювачі
|
інші джерела
|
3,6
|
0,9
|
1,8
|
0,9
|
|
|
-"-
|
230,5
|
|
|
|
230,5
|
|
доопалення оксиду
вуглецю за
допомогою
додаткового
спалювання в шахті
печі або камері на
ВАТ "Бром",
м. Красноперекопськ
|
-"-
|
-"-
|
0,09
|
|
|
0,09
|
|
|
-"-
|
10
|
|
|
|
10
|
|
режимно-
налагоджувальні
роботи, еколого-
теплотехнічні
іспити
котлоагрегатів
котельного цеху і
барабанно-
сушильних
установок дільниці
N 7 цеху N 3
виробництва
мінеральних солей
ВАТ "Кримський
содовий завод",
м. Красноперекопськ
|
-"-
|
-"-
|
2,112
|
0,612
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
|
зменшення обсягу
викидів, тонн на
рік
|
20
|
|
20
|
|
|
|
заміна існуючих
пальникових
пристроїв на
пальникові
пристрої
газомазутної
установки-10М на
котлоагрегатах ВАТ
"Кримський содовий
завод",
м. Красноперекопськ
|
підприємства-
забруднювачі
|
інші джерела
|
0,5
|
0,3
|
0,2
|
|
|
|
-"-
|
2
|
|
2
|
|
|
|
установка
нагнітальних
пристроїв з
фільтрацією із
джерела викиду
пилу ВАТ "Кримський
содовий завод",
м. Красноперекопськ
|
-"-
|
-"-
|
0,1
|
0,05
|
0,05
|
|
|
|
-"-
|
81
|
|
81
|
|
|
|
удосконалення
технології процесу
сушки пігменту в
цеху виробництва
двоокису титану
N 2 ЗАТ "Кримський
титан", м. Армянськ
|
-"-
|
-"-
|
1,21
|
1,21
|
|
|
|
|
-"-
|
9888
|
|
|
|
9888
|
|
будівництво цеху з
виробництва
сірчаної кислоти з
використанням
технології
подвійного
контактування -
подвійної
абсорбції ЗАТ
"Кримський титан"
|
-"-
|
-"-
|
265,3
|
215,3
|
50
|
|
|
|
Разом за завданням 1
|
-"-
|
272,912
|
218,372
|
52,55
|
1,49
|
0,5
|
|
Впровадження найкращих доступних технологій, технічне переоснащення та/або реконструкція застарілого обладння та доведення ефективності очищення
до проектних показників для підприємств, що є основними забруднювачами атмосферного повітря
|
2. Зменшення
обсягу викидів
забруднюючих
речовин в
атмосферне повітря
від стаціонарних
джерел
|
зменшення обсягу
викидів, тонн на
рік
|
0,7
|
|
|
0,7
|
|
|
реконструкція
виробництва
броміду натрію,
установка
теплообмінника для
охолодження
поглинального
розчину на
абсорбційній
установці джерел
N 47 і 48 на ВАТ
"Бром",
м. Красноперекопськ
|
підприємства-
забруднювачі
|
інші джерела
|
1
|
|
|
1
|
|
|
-"-
|
117,1
|
|
|
117,1
|
|
|
установка та
реконструкція
систем очищення на
ВАТ "Бром",
м. Красноперекопськ
|
-"-
|
- " -
|
0,17
|
|
|
0,17
|
|
|
-"-
|
274
|
|
|
274
|
|
|
установка
турбовихрового
промивача для
очищення суміші
гашеного вапна на
ВАТ "Кримський
содовий завод",
м. Красноперекопськ
|
-"-
|
- " -
|
0,4
|
0,2
|
0,2
|
|
|
|
-"-
|
8,16
|
|
|
8,16
|
|
|
реконструкція
аспіраційних
установок
пневмотранспорту
виробництва
мінеральних солей
ВАТ "Кримський
содовий завод",
м. Красноперекопськ
|
-"-
|
- " -
|
0,085
|
|
|
0,085
|
|
|
зменшення обсягу
викидів, тонн на
рік
|
10619
|
|
|
10583
|
|
35,6
|
упровадження
адсорбційно-
каталітичного
очищення газових
викидів від
сірководню на
джерелах N 1,
13-17; камери
спалювання оксиду
вуглецю на
джерелах N 1 і 13
ВАТ "Кримський
содовий завод",
м. Красноперекопськ
|
підприємства-
забруднювачі
|
інші джерела
|
0,225
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,025
|
досягнення
нормативів
викидів
|
|
|
|
|
|
|
наладка обладнання
очищення
газопилових
потоків на ЗАТ
"Кримський титан",
м. Армянськ
|
-"-
|
- " -
|
0,714
|
0,714
|
|
|
|
|
тонн на рік
|
2045,9
|
|
15,9
|
|
|
2030
|
підвищення
ефективності
очисного обладнання
на джерелах викидів
ЗАТ "Кримський
титан", м. Армянськ
|
-"-
|
- " -
|
147,974
|
29,04
|
66,196
|
26,606
|
17,356
|
8,776
|
зменшення обсягу
викидів, тонн на
рік
|
80,6
|
|
|
|
80,6
|
|
реконструкція
електрофільтра на
печі N 2 ЗАТ
"Бахчисарайський
комбінат
"Будіндустрія"
|
-"-
|
- " -
|
4,75
|
1
|
1,25
|
1,5
|
1
|
|
-"-
|
20,7
|
|
|
|
20,7
|
|
заміна рукавних
фільтрів на
системах очищення
газопилового
потоку від
цементних млинів
N 4 і 5, автовагів
N 1 і 2 на ЗАТ
"Бахчисарайський
комбінат
"Будіндустрія"
|
-"-
|
- " -
|
2,624
|
0,5
|
0,6
|
0,762
|
0,762
|
|
Разом за завданням 2
|
інші джерела
|
157,942
|
31,504
|
68,296
|
30,173
|
19,168
|
8,801
|
Оптимізація дорожнього руху на території великих міст, подальший розвиток громадського електротранспорту
|
3. Зменшення
обсягу викидів
забруднюючих
речовин від
пересувних джерел
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення та
затвердження
концепції
оптимізації
дорожнього руху на
території великих
міст з метою
запобігання
перевищенню рівнів
забруднення
атмосферного
повітря
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,25
|
|
0,125
|
0,125
|
|
|
Разом за завданням 3
|
- " -
|
0,25
|
|
0,125
|
0,125
|
|
|
Підтримка використання автотранспортних засобів, що відповідають європейським стандартам
|
4. Зменшення
обсягу викидів
забруднюючих
речовин в
атмосферне повітря
автотранспортом
|
|
|
|
|
|
|
|
будівництво заводу
біодизельного
палива
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
інші
джерела
|
20
|
|
10
|
5
|
5
|
|
інвентаризація
джерел забруднення
навколишнього
природного
середовища
парниковими газами
|
-"-
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,7
|
0,7
|
|
|
|
|
Разом за завданням 4
|
|
20,7
|
0,7
|
10
|
5
|
5
|
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
|
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,7
|
0,7
|
|
|
|
|
інші
джерела
|
20
|
|
10
|
5
|
5
|
|
Разом за розділом I
|
|
451,804
|
250,576
|
130,971
|
36,788
|
24,668
|
8,801
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
|
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,95
|
0,7
|
0,125
|
0,125
|
|
|
інші
джерела
|
450,854
|
249,876
|
130,846
|
36,663
|
24,668
|
8,801
|
II. Охорона водних об'єктів, у тому числі Чорного та Азовського морів
|
Удосконалення системи водовідведення та покращення якості очищення зворотних вод в населених пунктах шляхом підвищення ефективності функціонування
водопровідно-каналізаційних господарств та комунальних очисних споруд
|
5. Зниження рівня
забруднення водних
об'єктів
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення
техніко-
економічного
обґрунтування
очищення стічних
вод підприємствами
молочної та
харчової галузі, що
здійснюють скиди у
систему міської
каналізації
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,35
|
0,15
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
підприємства-
забруднювачі
|
інші
джерела
|
0,2
|
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
|
|
|
|
|
|
|
перекладення
зношеного напірного
колектора на березі
лікувального озера
Сакського, м. Саки
|
Мінприроди,
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
державний
бюджет
|
8
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція
існуючого
відвідного каналу з
комплексом
гідротехнічних
споруд із південної
частини озера
Сасик-Сиваш у
Чорне море
|
-"-
|
- " -
|
3
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція
напірних
каналізаційних
колекторів,
м. Щолкіне
|
-"-
|
- " -
|
5
|
|
5
|
|
|
|
Разом за завданням 5
|
|
16,55
|
0,15
|
8,1
|
0,1
|
0,1
|
8,1
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
16
|
|
8
|
|
|
8
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,35
|
0,15
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
інші
джерела
|
0,2
|
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
Забезпечення належного очищення стічних вод відповідно до установлених нормативів і стандартів з метою поліпшення екологічного стану Чорного та Азовського морів
шляхом підвищення ефективності технологій очищення стічних вод та утилізації їх осадів
|
6. Зниження рівня
забруднення водних
об'єктів
|
|
|
|
|
|
|
|
будівництво
очисних споруд,
каналізаційних
колекторів до
очисних споруд та
насосної станції,
с. Привітне
|
Мінприроди,
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
державний
бюджет
|
16,3
|
|
2
|
8
|
6,3
|
|
зменшення обсягу
скидів
недостатньо
очищених стічних
вод, млн. куб.
метрів на рік
|
0,36
|
|
|
|
|
0,36
|
будівництво
очисних споруд,
смт
Красногвардійське
|
-"-
|
- " -
|
23,7
|
|
|
12
|
11,7
|
|
-"-
|
0,2
|
|
|
|
|
0,2
|
будівництво
очисних споруд,
колекторів та
насосної станції,
смт Совєтське
|
-"-
|
- " -
|
14
|
|
|
|
2
|
12
|
Разом за завданням 6
|
- " -
|
54
|
|
2
|
20
|
20
|
12
|
Разом за розділом II
|
|
70,55
|
0,15
|
10,1
|
20,1
|
20,1
|
20,1
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
70
|
|
10
|
20
|
20
|
20
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,35
|
0,15
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
інші
джерела
|
0,2
|
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
III. Поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами
|
Забезпечення екологічно безпечного зберігання небезпечних відходів, їх утилізації за рахунок прямого повторного чи альтернативного використання
їх ресурсно-цінної складової та безпечного видалення відходів, що не підлягають утилізації,
та знешкодження у повному обсязі (видалення) непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин,
накопичених на території Криму
|
7. Повне
знешкодження
непридатних або
заборонених до
використання
хімічних засобів
захисту рослин
|
|
|
|
|
|
|
|
утилізація
непридатних або
заборонених до
використання
хімічних засобів
захисту рослин
|
Мінприроди
|
державний
бюджет
|
8,35
|
8,35
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
2
|
2
|
|
|
|
|
Разом за завданням 7
|
|
10,35
|
10,35
|
|
|
|
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
8,35
|
8,35
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
2
|
2
|
|
|
|
|
інші
джерела
|
|
|
|
|
|
|
Створення потужностей з перероблення твердих побутових відходів, а також побудова та реконструкція полігонів твердих побутових відходів
|
8. Забезпечення
екологічно
безпечного
поводження з
твердими
побутовими
відходами
|
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція
полігона твердих
побутових відходів,
м. Красноперекопськ
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
5,5
|
1,5
|
2
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція
полігона твердих
побутових відходів,
смт Нижньогірськ
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
5,54
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1,54
|
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція
полігона твердих
побутових відходів,
м. Джанкой
|
-"-
|
-"-
|
1,5
|
1,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Джанкойська
міська рада
|
інші джерела
|
4,63
|
4,63
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
придбання
спецтехніки для
збору твердих
побутових відходів
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
7,5
|
1,5
|
1,5
|
1,5
|
1,5
|
1,5
|
Разом за завданням 8
|
|
24,67
|
10,13
|
4,5
|
4,5
|
2,5
|
3,04
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
|
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
20,04
|
5,5
|
4,5
|
4,5
|
2,5
|
3,04
|
інші
джерела
|
4,63
|
4,63
|
|
|
|
|
Разом за розділом III
|
|
35,02
|
20,48
|
4,5
|
4,5
|
2,5
|
3,04
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
8,35
|
8,35
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
22,04
|
7,5
|
4,5
|
4,5
|
2,5
|
3,04
|
інші
джерела
|
4,63
|
4,63
|
|
|
|
|
IV. Збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, формування екологічної мережі
|
Відновлення та збереження лісових ресурсів
|
9. Підвищення
рівня лісистості
території
|
у відсотках до
загальної площі
Автономної
Республіки Крим
|
|
10,6
|
|
10,7
|
11
|
12
|
створення нових
лісів на землях,
які не зайняті
лісом
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
43,51
|
5,4
|
8,59
|
9,19
|
9,83
|
10,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
інші
джерела
|
0,59
|
0,1
|
0,11
|
0,12
|
0,13
|
0,13
|
|
|
|
|
|
|
|
відновлення лісів
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
0,875
|
0,075
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
інші
джерела
|
0,41
|
0,06
|
0,07
|
0,08
|
0,09
|
0,11
|
|
|
|
|
|
|
|
охорона лісів від
пожеж, захист від
шкідників та хвороб
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
9,63
|
1,5
|
1,83
|
1,96
|
2,1
|
2,24
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
інші
джерела
|
1,9
|
0,33
|
0,35
|
0,38
|
0,41
|
0,43
|
|
|
|
|
|
|
|
відтворення,
збереження та
невиснажливе
використання
мисливських тварин
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
1,55
|
0,27
|
0,29
|
0,31
|
0,33
|
0,35
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
інші
джерела
|
4,51
|
0,78
|
0,84
|
0,9
|
0,96
|
1,03
|
Разом за завданням 9
|
|
62,975
|
8,515
|
12,28
|
13,14
|
14,05
|
14,99
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
55,565
|
7,245
|
10,91
|
11,66
|
12,46
|
13,29
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
|
|
|
|
|
|
інші
джерела
|
7,41
|
1,27
|
1,37
|
1,48
|
1,59
|
1,7
|
Збереження природно-заповідного фонду
|
10. Збереження
природно-
заповідного фонду
|
площа території
природно-
заповідного
фонду, межі
якої винесено в
натуру,
відсотків
|
30
|
|
|
|
|
|
установлення в
натурі (на
місцевості) меж
територій та
об'єктів природно-
заповідного фонду
|
Мінприроди
|
державний
бюджет
|
1,9
|
0,9
|
1
|
|
|
|
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
3
|
1
|
1
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
райдерж-
адміністрації
разом з
відповідними
сільськими,
селищними і
міськими радами
|
інші
джерела
|
2
|
1
|
1
|
|
|
|
Разом за завданням 10
|
|
6,9
|
2,9
|
3
|
1
|
|
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
1,9
|
0,9
|
1
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
3
|
1
|
1
|
1
|
|
|
інші
джерела
|
2
|
1
|
1
|
|
|
|
Формування регіональної екологічної мережі, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття
|
11. Формування та
функціонування
регіональної
екологічної
мережі,
впровадження
регіональної схеми
екологічної
мережі, виконання
заходів щодо
охорони,
збереження та
невиснажливого
використання біо-
та ландшафтного
різноманіття
|
у відсотках до
загальної площі
Автономної
Республіки Крим
|
20
|
15
|
5
|
|
|
|
виконання програми
формування
регіональної
екологічної мережі
в Автономній
Республіці Крим на
період до 2015 року
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
2
|
0,4
|
0,4
|
0,4
|
0,4
|
0,4
|
Разом за завданням 11
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
2
|
0,4
|
0,4
|
0,4
|
0,4
|
0,4
|
12. Охорона і
раціональне
використання
природного
рослинного та
тваринного світу
|
|
|
|
|
|
|
|
ведення державного
кадастру
рослинного світу
|
Мінприроди
|
державний
бюджет
|
0,2
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
|
|
|
|
|
|
|
ведення державного
кадастру
тваринного світу
|
-"-
|
-"-
|
0,2
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,2
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
Разом за завданням 12
|
|
0,6
|
0,12
|
0,12
|
0,12
|
0,12
|
0,12
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
0,4
|
0,08
|
0,08
|
0,08
|
0,08
|
0,08
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,2
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
0,04
|
Разом за розділом IV
|
|
72,475
|
11,935
|
15,8
|
14,66
|
14,57
|
15,51
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
57,865
|
8,225
|
11,99
|
11,74
|
12,54
|
13,37
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
5,2
|
1,44
|
1,44
|
1,44
|
0,44
|
0,44
|
інші
джерела
|
9,41
|
2,27
|
2,37
|
1,48
|
1,59
|
1,7
|
V. Охорона земельних ресурсів
|
Впровадження екологічно орієнтованих і ресурсозберігаючих технологій ведення сільського господарства
|
13. Створення умов
для впровадження
екологічно
орієнтованих і
ресурсозберігаючих
технологій ведення
сільського
господарства
|
|
|
|
|
|
|
|
виконання робіт з
припинення
деградації ґрунтів
на найбільш
уражених територіях
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
4
|
1
|
1
|
1
|
0,5
|
0,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
інші
джерела
|
1
|
|
|
|
0,5
|
0,5
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення проекту
рекультивації
земель Сакського
державного
хімічного заводу
|
-"-
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,53
|
|
0,25
|
0,28
|
|
|
Разом за завданням 13
|
|
5,53
|
1
|
1,25
|
1,28
|
1
|
1
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
|
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
4,53
|
1
|
1,25
|
1,28
|
0,5
|
0,5
|
інші
джерела
|
1
|
|
|
|
0,5
|
0,5
|
Збереження земельних ресурсів та встановлення меж прибережно-захисної смуги увздовж Чорного та Азовського морів
|
14. Запобігання
забрудненню
земельних ресурсів
та встановлення
меж прибережних
захисних смуг
вздовж Чорного та
Азовського морів
|
|
|
|
|
|
|
|
формування
регіонального
реєстру забруднених
територій та
розроблення
заходів щодо їх
рекультивації
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,1
|
0,05
|
0,05
|
|
|
|
Разом за завданням 14
|
-"-
|
0,1
|
0,05
|
0,05
|
|
|
|
15. Запобігання
небезпечним
екзогенним
геологічним
процесам в
Автономній
Республіці Крим
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення заходів
щодо запобігання:
|
-"-
|
-"-
|
0,75
|
0,15
|
0,15
|
0,15
|
0,15
|
0,15
|
|
|
|
|
|
|
|
розвитку зсувних та
обвально-абразивних
процесів на
зсувонебезпечних
прибережних
ділянках Кримського
півострова;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
підтопленню
територій;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розвитку процесів
вторинного
засолення ґрунтів
і ґрунтових вод
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 15
|
-"-
|
0,75
|
0,15
|
0,15
|
0,15
|
0,15
|
0,15
|
Разом за розділом V
|
|
6,38
|
1,2
|
1,45
|
1,43
|
1,15
|
1,15
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
|
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
5,38
|
1,2
|
1,45
|
1,43
|
0,65
|
0,65
|
інші
джерела
|
1
|
|
|
|
0,5
|
0,5
|
VI. Моніторинг навколишнього природного середовища
|
Забезпечення функціонування системи моніторингу навколишнього природного середовища Криму
|
16. Створення
інфраструктури
інформаційного
забезпечення
системи
моніторингу і
забезпечення її
функціонування
|
|
|
|
|
|
|
|
забезпечення
функціонування
інформаційно-
аналітичного центру
системи моніторингу
навколишнього
природного
середовища
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,25
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення і
впровадження
міжвідомчого
регламенту
інформаційного
обміну
|
-"-
|
-"-
|
0,07
|
0,07
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
підготовка та
видання щорічного
екологічного
вісника
|
-"-
|
-"-
|
0,25
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
Разом за завданням 16
|
-"-
|
0,57
|
0,17
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
17. Розвиток і
удосконалення
структури системи
моніторингу
|
|
|
|
|
|
|
|
оптимізація єдиної
регіональної
мережі спостережень
|
-"-
|
-"-
|
0,35
|
0,2
|
|
0,05
|
0,05
|
0,05
|
|
|
|
|
|
|
|
оптимізація програм
та регламентів
спостережень
|
-"-
|
-"-
|
0,2
|
|
0,1
|
0,05
|
0,05
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення та
впровадження
системи локального
моніторингу
навколишнього
природного
середовища на
об'єктах підвищеної
екологічної
небезпеки:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЗАТ "Кримський
титан"
|
підприємства-
забруднювачі
|
інші
джерела
|
1,05
|
|
0,5
|
0,5
|
0,05
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАТ "Кримський
содовий завод"
|
-"-
|
-"-
|
1
|
|
|
0,5
|
0,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАТ "Бром"
|
-"-
|
-"-
|
1
|
|
|
0,5
|
0,5
|
|
Разом за завданням 17
|
|
3,6
|
0,2
|
0,6
|
1,6
|
1,15
|
0,05
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
|
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,55
|
0,2
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,05
|
інші
джерела
|
3,05
|
|
0,5
|
1,5
|
1,05
|
|
Удосконалення системи моніторингу
|
18. Удосконалення
приладо-технічного
оснащення мереж
спостережень
системи
моніторингу
|
|
|
|
|
|
|
|
модернізація
технічної бази
засобів
вимірювальної
техніки аналітичних
підрозділів, які
проводять
спостереження в
системі
моніторингу,
придбання та
впровадження
сучасного
лабораторного
обладнання
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,8
|
0,1
|
0,1
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
підприємства-
забруднювачі
|
інші
джерела
|
0,34
|
0,05
|
0,05
|
0,08
|
0,08
|
0,08
|
|
|
|
|
|
|
|
створення та
ведення баз даних
технічного та
методичного
забезпечення
аналітичних
лабораторій
суб'єктів
регіональної
системи
моніторингу
навколишнього
природного
середовища
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,13
|
0,1
|
|
|
0,03
|
|
Разом за завданням 18
|
|
1,27
|
0,25
|
0,15
|
0,28
|
0,31
|
0,28
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
|
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,93
|
0,2
|
0,1
|
0,2
|
0,23
|
0,2
|
інші
джерела
|
0,34
|
0,05
|
0,05
|
0,08
|
0,08
|
0,08
|
19. Впровадження
методик та
проведення
комплексної оцінки
стану
навколишнього
природного
середовища і
прогнозування на
основі даних
моніторингу
|
|
|
|
|
|
|
|
забезпечення
проведення фонового
моніторингу
|
-"-
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
0,1
|
|
0,1
|
|
|
|
Разом за завданням 19
|
-"-
|
0,1
|
|
0,1
|
|
|
|
Разом за розділом VI
|
|
5,54
|
0,62
|
0,95
|
1,98
|
1,56
|
0,43
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
|
|
|
|
|
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
2,15
|
0,57
|
0,4
|
0,4
|
0,43
|
0,35
|
інші
джерела
|
3,39
|
0,05
|
0,55
|
1,58
|
1,13
|
0,08
|
Заходи, спрямовані на охорону навколишнього природного середовища м. Севастополя
|
VII. Охорона атмосферного повітря
|
Забезпечення організації заходів для проведення екологічного моніторингу атмосферного повітря
|
20. Охорона
атмосферного
повітря
|
|
|
|
|
|
|
|
створення
автоматизованих
пунктів
вимірювання якості
повітря та
моніторинг
атмосферного
повітря
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
1
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
Разом за розділом VII
|
міський
бюджет
|
1
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
VIII. Охорона водних об'єктів, у тому числі Чорного та Азовського морів
|
Удосконалення системи водовідведення та покращення якості очищення зворотних вод в населених пунктах шляхом підвищення ефективності функціонування
водопровідно-каналізаційних господарств та комунальних очисних споруд
|
21. Зниження рівня
забруднення водних
об'єктів від
дифузних джерел
|
|
|
|
|
|
|
|
проектування і
будівництво
міської системи
збирання та
очищення
поверхневих
стічних вод
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
2
|
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
|
|
|
|
|
|
|
паспортизація
водних об'єктів
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
0,5
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
|
|
|
|
|
|
|
здійснення
моніторингу стану
водних об'єктів
(зокрема, ґрунтів
та донного осаду)
(Чорноріченьське
водосховище)
|
-"-
|
-"-
|
0,5
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
протяжність
берегоукріплю-
вальних споруд,
кілометрів
|
|
|
|
|
|
|
будівництво
захисних
протипаводкових
споруд та
берегоукріплення
річок Чорна,
Бельбек, Кача
|
-"-
|
-"-
|
13,4
|
3,2
|
3,3
|
2,3
|
2,3
|
2,3
|
Разом за розділом VIII
|
-"-
|
16,4
|
3,4
|
4
|
3
|
3
|
3
|
IX. Поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами
|
Будівництво полігонів твердих побутових відходів
|
22. Здійснення
заходів з
рекультивації
спеціалізованих
полігонів твердих
побутових відходів
та інших об'єктів
|
санітарно-
епідеміологічна
безпека
населення
|
|
|
|
|
|
|
рекультивація
полігонів твердих
побутових відходів
та сміттєзвалищ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
у тому числі:
- поетапна
рекультивація
сміттєзвалища
твердих побутових
відходів на
Мекензієвих горах
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
3
|
0,6
|
0,6
|
0,6
|
0,6
|
0,6
|
|
|
|
|
|
|
|
- рекультивація
полігона твердих
побутових відходів
у Першотравневій
балці (перша черга)
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
6
|
1,2
|
1,2
|
1,2
|
1,2
|
1,2
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом
|
-"-
|
-"-
|
9
|
1,8
|
1,8
|
1,8
|
1,8
|
1,8
|
|
|
|
|
|
|
|
продовження
будівництва
полігона твердих
побутових відходів
у Першотравневій
балці (третя черга)
|
-"-
|
-"-
|
1,5
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
Разом за розділом IX
|
-"-
|
10,5
|
2,1
|
2,1
|
2,1
|
2,1
|
2,1
|
X. Збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, формування екологічної мережі
|
Збереження та розвиток природно
|
заповідного фонду
|
23. Збереження та
розвиток природно-
заповідного фонду
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення
проекту
землеустрою з
організації та
встановлення меж
території
ландшафтного
заказника
загальнодержавного
значення
"Байдарський"
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
1,5
|
|
1,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення
проекту
землеустрою з
організації та
встановлення меж
території
зоологічного
заказника
загальнодержавного
значення "Бухта
Козача"
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
0,04
|
0,04
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення
проекту
землеустрою з
організації та
встановлення меж
території
ландшафтного
заказника
загальнодержавного
значення "Мис
Фіолент"
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
0,052
|
0,052
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення
проекту створення
ландшафтного
заказника
місцевого значення
"Каранський"
|
-"-
|
-"-
|
0,35
|
|
|
|
|
0,35
|
Разом за завданням 23
|
|
1,942
|
0,092
|
1,5
|
|
|
0,35
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
1,5
|
|
1,5
|
|
|
|
міський
бюджет
|
0,442
|
0,092
|
|
|
|
0,35
|
Охорона, захист та відновлення лісу
|
24. Здійснення
лісовідновних
заходів
|
площа, гектарів
|
|
|
|
|
|
|
проведення
комплексу
лісовідновних
заходів на площі
230 гектарів
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
4,04
|
0,62
|
0,72
|
0,85
|
0,9
|
0,95
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
0,63
|
0,11
|
0,11
|
0,13
|
0,14
|
0,14
|
Разом за завданням 24
|
|
4,67
|
0,73
|
0,83
|
0,98
|
1,04
|
1,09
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
4,04
|
0,62
|
0,72
|
0,85
|
0,9
|
0,95
|
міський
бюджет
|
0,63
|
0,11
|
0,11
|
0,13
|
0,14
|
0,14
|
25. Охорона лісу
|
довжина
мінералізованих
смуг,
протипожежних
розривів,
довжина лісових
доріг,
кілометрів
|
|
|
|
|
|
|
охорона лісу від
пожеж, створення і
догляд за
мінералізованими
смугами,
протипожежними
розривами довжиною
1170 кілометрів на
рік, утримання
лісових доріг до
25 кілометрів на
рік
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
0,68
|
0,12
|
0,13
|
0,13
|
0,15
|
0,15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
0,1
|
0,02
|
0,02
|
0,02
|
0,02
|
0,02
|
Разом за завданням 25
|
|
0,78
|
0,14
|
0,15
|
0,15
|
0,17
|
0,17
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
0,68
|
0,12
|
0,13
|
0,13
|
0,15
|
0,15
|
міський
бюджет
|
0,1
|
0,02
|
0,02
|
0,02
|
0,02
|
0,02
|
26. Захист лісу
|
площа,
тис. гектарів
|
|
|
|
|
|
|
боротьба із
шкідниками і
хворобами лісу на
площі 34 тис.
гектарів
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
0,32
|
0,05
|
0,07
|
0,07
|
0,06
|
0,07
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
0,05
|
0,01
|
0,01
|
0,01
|
0,01
|
0,01
|
Разом за завданням 26
|
|
0,37
|
0,06
|
0,08
|
0,08
|
0,07
|
0,08
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
0,32
|
0,05
|
0,07
|
0,07
|
0,06
|
0,07
|
міський
бюджет
|
0,05
|
0,01
|
0,01
|
0,01
|
0,01
|
0,01
|
Разом за розділом X
|
|
7,762
|
1,022
|
2,56
|
1,21
|
1,28
|
1,69
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
6,54
|
0,79
|
2,42
|
1,05
|
1,11
|
1,17
|
міський
бюджет
|
1,222
|
0,232
|
0,14
|
0,16
|
0,17
|
0,52
|
XI. Діяльність з поліпшення екологічного стану міських населених пунктів
|
Поліпшення стану навколишнього природного середовища
|
27. Поліпшення
стану
навколишнього
природного
середовища
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення та
затвердження
Комплексної
програми охорони
навколишнього
природного
середовища
м. Севастополя на
період до 2016 року
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет
|
0,1
|
0,1
|
|
|
|
|
Разом за розділом XI
|
-"-
|
0,1
|
0,1
|
|
|
|
|
Разом
(м. Севастополь)
|
|
35,762
|
6,822
|
8,86
|
6,51
|
6,58
|
6,99
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
6,54
|
0,79
|
2,42
|
1,05
|
1,11
|
1,17
|
міський
бюджет
|
29,222
|
6,032
|
6,44
|
5,46
|
5,47
|
5,82
|
Усього за Програмою
|
|
677,531
|
291,783
|
172,631
|
85,968
|
71,128
|
56,021
|
державний
бюджет
|
142,755
|
17,365
|
24,41
|
32,79
|
33,65
|
34,54
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
36,07
|
11,56
|
7,965
|
7,945
|
4,07
|
4,53
|
міський
бюджет м.
Севастополя
|
29,222
|
6,032
|
6,44
|
5,46
|
5,47
|
5,82
|
інші
джерела
|
469,484
|
256,826
|
133,816
|
39,773
|
27,938
|
11,131
|
у тому числі
|
Мінприроди
|
державний
бюджет
|
80,65
|
9,33
|
11,08
|
20,08
|
20,08
|
20,08
|
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
36,07
|
11,56
|
7,965
|
7,945
|
4,07
|
4,53
|
Держліс-
агентство
|
державний
бюджет
|
62,105
|
8,035
|
13,33
|
12,71
|
13,57
|
14,46
|
Севастопольська
міськдерж-
адміністрація
|
міський
бюджет м.
Севастополя
|
29,222
|
6,032
|
6,44
|
5,46
|
5,47
|
5,82
|