Меморандум
про взаєморозуміння між Державним департаментом фінансового моніторингу, що діє у складі Міністерства фінансів України, та Радою з питань контролю за фінансовою діяльністю Федеративної Республіки Бразилія щодо співробітництва в сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом
Дата підписання:
Дата набуття чинності:
|
12.07.2004 р.
12.07.2004 р.
|
Державний департамент фінансового моніторингу, що діє в складі Міністерства фінансів України, та Рада з питань контролю за фінансовою діяльністю Федеративної Республіки Бразилія, далі - "Договірні Сторони",
ВРАХОВУЮЧИ зацікавленість у розвитку дружніх стосунків і співробітництва між Договірними Сторонами в сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом,
ВВАЖАЮЧИ, що спільним інтересом держав Договірних Сторін є сприяння переслідуванню осіб, підозрюваних у відмиванні доходів, одержаних злочинним шляхом, та кримінальної діяльності, пов'язаної з відмиванням доходів,
ДОМОВИЛИСЬ про наступне:
Стаття 1
Договірні Сторони співпрацюють, у тому числі щодо обміну інформацією, у відповідності з цим Меморандумом, діючи в межах власної компетенції та у відповідності із законодавством та міжнародними зобов'язаннями своїх країн.
Стаття 2
Договірні Сторони співпрацюють щодо збору, обробки та аналізу інформації, що є у їх розпорядженні, яка стосується фінансових операцій, відносно яких є підозри, що вони пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, а також фізичних та юридичних осіб, які залучені до здійснення таких операцій.
Обмін будь-якою доступною інформацією, що може мати відношення до виявлення фінансових операцій, що пов'язані з відмиванням доходів, здійснюватиметься за ініціативою або на запит однієї з Договірних Сторін. Будь-який запит на отримання інформації супроводжуватиметься стислим обгрунтуванням та переліком основних фактів.
Стаття 3
Інформація, отримана від відповідної Договірної Сторони, без її попередньої згоди не буде ні розголошена будь-якій третій стороні, ні використана в адміністративних, слідчих або судових цілях.
Інформація, отримана у відповідності з цим Меморандумом, може бути використана лише при здійснені правосуддя у справах, пов'язаних із відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом. Суспільно небезпечні протиправні діяння, що передують легалізації (відмиванню) доходів, наведені в Додатках. Договірні Сторони беруть на себе зобов'язання поновлювати Додатки у випадку зміни відповідної частини національного законодавства.
Додатки є невід'ємною частиною цього Меморандуму.
Стаття 4
Договірні Сторони не допускатимуть використання або розповсюдження будь-якої інформації або документів, отриманих в рамках цього Меморандуму, в інших цілях, ніж ті, що визначені цим Меморандумом, без попередньої згоди Договірної Сторони, що надала таку інформацію.
Стаття 5
Інформація, отримана на основі цього Меморандуму, є конфіденційною, та є предметом службової таємниці, і на неї поширюється режим захисту, аналогічний передбаченому законодавством держави отримуючої Договірної Сторони для подібної інформації, отриманої з національних джерел.
Стаття 6
Договірні Сторони спільно узгодять, у відповідності із законодавством своїх держав, прийнятні процедури співробітництва, в тому числі обміну інформацією, та проводитимуть консультації з метою виконання цього Меморандуму.
Стаття 7
Співробітництво між Договірними Сторонами здійснюватиметься англійською мовою.
Стаття 8
Договірні Сторони не зобов'язані надавати допомогу у випадку, якщо по фактах, які зазначені у запиті, вже ведеться досудове або судове слідство у державі запитуваної Договірної Сторони.
Стаття 9
Зміни та доповнення до цього Меморандуму можуть вноситись у будь-який час за взаємною згодою Договірних Сторін та оформлюються окремими протоколами, що становитимуть невід'ємну частину цього Меморандуму.
Стаття 10
Меморандум набуває чинності з дати його підписання. Дія цього Меморандуму припиняється через 30 днів з дати отримання однією Договірною Стороною письмового повідомлення іншої Договірної Сторони про її намір припинити дію цього Меморандуму.
Вчинено у м. Бразиліа 12 липня 2004 року у двох оригінальних примірниках, кожний українською, португальською та англійською мовами, при цьому всі тексти є автентичними. У разі виникнення розбіжностей щодо тлумачення положень цього Меморандуму, переважну силу матиме текст англійською мовою.
За Державний департамент
фінансового моніторингу,
що діє у складі Міністерства
фінансів України
(підпис)
Сергій Гуржій
|
За Раду з питань контролю
за фінансовою діяльністю
Федеративної Республіки
Бразилія
(підпис)
Антоніо Густаво Родрігес
|
Додаток I
Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" (
249-15)
визначає суспільно небезпечне протиправне діяння, що передує легалізації (відмиванню) доходів, як діяння, за яке Кримінальним кодексом України (
2341-14)
передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк три і більше років (за виключенням діянь, передбачених статтею 207 "Ухилення від повернення виручки в іноземній валюті" та статтею 212 "Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів" Кримінального кодексу України) або яке визнається злочином за кримінальним законом іншої держави, і за таке ж саме діяння передбачена відповідальність Кримінальним кодексом України, та внаслідок вчинення якого є незаконно одержані доходи.
Додаток II
Закон Бразилії 9613 від 3 березня 1998 року щодо злочинів з відмивання грошей або приховування активів, прав та цінностей, заходів запобігання використання фінансової системи для протиправних дій, описаних у цьому законі, створює Раду з питань контролю за фінансовою діяльністю, визначає у своїй статті 1 злочин з відмивання грошей як приховування або маскування дійсної природи, походження, знаходження, розміщення, переміщення або власності активів, прав та цінностей, які прямо або опосередковано походять від наступних злочинів:
I. Незаконне переміщення наркотичних засобів або подібних препаратів;
II. Тероризм та його фінансування;
III. Контрабанда або переміщення зброї, спорядження або матеріалів для їх виготовлення;
IV. Вимагання через викрадення дітей (людей);
V. Діяння проти державного управління, включаючи прямі або непрямі вимоги з метою отримання вигоди для себе або інших, як умови або ціни за здійснення або нездійснення будь-якого адміністративного акту;
VI. Діяння проти бразильської фінансової системи;
VII. Діяння, скоєні злочинною організацією;
VIII. Діяння, скоєні фізичною особою проти іноземної державної адміністрації (статті 337-B, 337-C та 337-D Закону N 2848 від 7 грудня 1940 року - Кримінального кодексу).