УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 26 березня 2003 р. N 378
Київ
|
Про затвердження Порядку підготовки і проведення за участю особового складу з використанням озброєння і військової техніки Збройних Сил потенційно небезпечних заходів у присутності цивільного населення
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок підготовки і проведення за участю особового складу з використанням озброєння і військової техніки Збройних Сил потенційно небезпечних заходів у присутності цивільного населення (додається).
2. Установити, що дія затвердженого цією постановою Порядку поширюється на всі військові формування.
Прем'єр-міністр України
|
В.ЯНУКОВИЧ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 березня 2003 р. N 378
ПОРЯДОК
підготовки і проведення за участю особового складу з використанням озброєння і військової техніки Збройних Сил потенційно небезпечних заходів у присутності цивільного населення
1. Цей Порядок визначає механізм підготовки і проведення за участю особового складу з використанням озброєння і військової техніки Збройних Сил потенційно небезпечних заходів у присутності цивільного населення (далі - заходи) і є обов'язковим для виконання організаторами заходів та їх учасниками.
Порядок є основним документом для підготовки організаторами заходів інструкцій з дотримання вимог безпеки під час їх проведення.
2. У підготовці та проведенні заходів відповідно до своїх повноважень беруть участь органи виконавчої влади, підприємства зв'язку, торгівлі, заклади охорони здоров'я, культури та правоохоронні органи. Для висвітлення заходів можуть залучатися представники засобів масової інформації.
3. За значенням заходи можуть бути міжнародними, державними та регіональними і проводитися у вигляді парадів військ та показів озброєння і військової техніки.
4. Забороняється проведення розважальних заходів за участю особового складу Збройних Сил, інших військових формувань з використанням авіаційної та іншої бойової техніки та озброєння.
5. Паради військ проводяться як огляд військ (сил) на відзнаку державних свят, а також важливих подій державного та військового значення, у тому числі після завершення великих військових навчань (маневрів) за особливим розпорядженням Міністра оборони. Порядок їх підготовки та проведення визначається статутами Збройних Сил і відповідними наказами командирів (начальників).
Під час проведення парадів військ у межах населених пунктів проліт літальних апаратів здійснюється на безпечних висотах. Під час маневруваня літальних апаратів зменшення висоти забороняється.
6. До участі у параді допускаються:
екіпажі (особовий склад) бойових машин, літаків, кораблів та суден, які пройшли курс навчання за спеціальними програмами, успішно склали відповідні іспити та заліки, а також виконали не менше ніж п'ять практичних тренувань;
технічно справні зразки озброєння і військової техніки, які за своїми характеристиками відповідають установленим для них вимогам, випробувані під час практичної експлуатації, пройшли не менше ніж два огляди та дві перевірки спеціальних комісій із складенням відповідних актів (перший - під час прийняття рішення про використання їх у параді, другий - напередодні проведення параду, як правило, після проведення генеральної репетиції).
7. Проведенню параду військ з використанням озброєння і військової техніки передують щонайменше три практичні тренування безпосередньо на місці (в районі) його проведення.
8. Показ озброєння і військової техніки проводиться з метою демонстрації досягнень у сфері розвитку озброєння і військової техніки під час парадів військ, відзначення державних свят, а також з рекламною та іншою метою.
9. Покази озброєння і військової техніки можуть бути:
наземними (показ технічних можливостей зразків озброєння і військової техніки без демонстрації застосування зброї);
повітряними (показ технічних можливостей зразків літальних апаратів без застосування демонстрації авіаційних засобів ураження, десантування особового складу високомобільних десантних (повітрянодесантних) військ, військ спеціального призначення);
морськими (показ технічних можливостей зразків бойових кораблів, катерів і допоміжних суден, засобів пошуково-рятувальної служби Військово-Морських Сил Збройних Сил без демонстрації застосування озброєння і засобів ураження ).
10. Наземні покази озброєння і військової техніки з демонстрацією їх технічних можливостей проводяться за межами населених пунктів на полігонах, у навчальних центрах за погодженням з органами місцевого самоврядування на ділянках місцевості, віддалених від залізниць, автомобільних шляхів з інтенсивним рухом, техногенних та екологічно небезпечних об'єктів.
11. Повітряні покази літальних апаратів з демонстрацією їх технічних можливостей як групові, так і поодинокі, проводяться за межами населених пунктів над аеродромами, полігонами, морською поверхнею.
У разі проведення повітряного показу літальних апаратів з демонстрацією їх технічних можливостей виконувати польоти над глядачами категорично забороняється.
12. Морські покази бойових кораблів, катерів, допоміжних суден, засобів пошуково-рятувальної служби Військово-Морських Сил Збройних Сил з демонстрацією їх технічних можливостей проводяться в акваторіях бухт базування.
13. До проведення показів озброєння і військової техніки всіх видів залучаються спеціально підготовлені екіпажі, які мають практичний досвід експлуатації та застосування зразків озброєння і військової техніки, пройшли курс навчання за спеціальними програмами, успішно склали необхідні іспити і заліки та виконали не менше ніж три практичні тренування на місці (в районі) його проведення.
14. У разі прийняття згідно із законодавством рішення про проведення заходу начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил для його підготовки та проведення призначає керівника (далі - керівник заходу), визначає склад військ, місце та умови проведення.
15. Для підготовки і проведення заходу його керівник утворює організаційний комітет.
16. До складу організаційного комітету з проведення заходу (далі - організаційний комітет) за погодженням з відповідними посадовими особами включаються представники органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, зокрема спеціалісти з питань надзвичайних ситуацій, охорони здоров'я, співробітники СБУ та працівники органів внутрішніх справ.
17. Організаційний комітет розробляє проект плану проведення заходу.
18. У проекті плану проведення заходу передбачається:
прогнозування можливих надзвичайних ситуацій під час його проведення;
складення окремих, за кількістю прогнозованих надзвичайних ситуацій, планів дій у разі їх виникнення;
визначення необхідних сил і засобів цивільної оборони, рятувальних служб, медичної допомоги та правоохоронних органів (далі - органи та сили забезпечення заходу);
проведення на місцевості тренувань органів та сил забезпечення заходу, визначених для його проведення, з урахуванням особливостей кожної прогнозованої надзвичайної ситуації;
створення оперативної групи для організації взаємодії та управління рятувальною операцією у разі виникнення надзвичайних ситуацій (оперативна група розташовується в районі проведення заходу поруч з військовою групою управління заходом);
забезпечення медичного обслуговування;
протипожежне забезпечення;
антитерористичне забезпечення;
порядок заповнення глядачами передбачених для них місць і їх евакуації;
розподіл обов'язків між органами та силами забезпечення заходу в разі виникнення надзвичайних ситуацій.
19. Керівник заходу подає на погодження проект плану проведення заходу відповідно Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській чи Севастопольській міській держадміністрації та відповідному органу місцевого самоврядування, повноваження яких поширюються на територію, де планується проведення заходу. У проекті плану зазначається характер заходу, порядок його проведення, чисельність особового складу, кількість озброєння і військової техніки.
Проект плану проведення міжнародного заходу подається за 3 місяці до дня його проведення, державного - за 2 місяці, регіонального - за 1 місяць.
20. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська чи Севастопольська міська держадміністрація та орган місцевого самоврядування, повноваження яких поширюються на територію, де планується проведення заходу, після отримання проекту плану приймають рішення щодо його погодження, про яке письмово повідомляють керівника заходу.
Керівник заходу затверджує план проведення заходу, який підлягає виконанню організаційним комітетом.
21. Забороняється проведення огляду озброєння і військової техніки водночас з демонстрацією їх можливостей (практичним використанням).
22. Організаційний комітет залежно від характеру заходу, погодних та інших умов, які можуть вплинути на забезпечення безпеки учасників і глядачів, не менше ніж за чотири години до початку проведення заходу здійснює огляд об'єкта (місцевості), перевіряє стан підготовки обслуговуючого персоналу, узагальнює інформацію про чисельність проданих квитків, виданих перепусток, у тому числі для автотранспорту, а також вживає заходів до усунення виявлених недоліків, складає протокол про готовність до проведення заходу. В разі виявлення обставин, що ускладнюють проведення заходу, забезпечення охорони громадського порядку, безпеки учасників і глядачів, організаційний комітет подає пропозиції керівникові заходу щодо обмеження допуску глядачів до небезпечних місць, об'єкта (місцевості), проведення заходу без глядачів або заборони його проведення.
23. Захід проводиться за умови виконання його керівником таких вимог:
узгодження місця і терміну проведення заходу з відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, наявність інформації про чисельність виданих перепусток, у тому числі на автотранспорт;
установлення контрольно-пропускного режиму, розміщення учасників і глядачів на трибунах згідно з місцями, зазначеними у квитках і перепустках;
забезпечення організації патрулювання та здійснення контролю за дотриманням громадського порядку під час проведення заходу;
забезпечення організації взаємодії між органами та силами забезпечення заходу та надання органам внутрішніх справ плану проведення заходу із зазначенням умов, програми, регламенту, інших спеціальних відомостей для вжиття заходів до охорони громадського порядку, забезпечення безпеки глядачів;
ознайомлення членів організаційного комітету, обслуговуючого персоналу з вимогами цього Положення;
приведення у готовність органів та сил забезпечення заходу до його початку.
24. Відповідальність за організацію підготовки і проведення заходів покладається на керівника заходу і представників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.