МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ Л И С Т N 19-45/1187 від 25.06.2001 Наказом Міністерства економіки від 26.12.2000 р. N 280 ( z0020-01 ) "Про затвердження Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" рекомендовано місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування створити постійно діючі тендерні комітети для здійснення закупівель товарів, робіт і послуг у межах бюджету району міста, району області та бюджету міста (районний тендерний комітет, міський тендерний комітет). Тендерні комітети в організаціях - розпорядниках коштів нижчого рівня створюються за погодженням з розпорядником коштів вищого рівня. Одночасно з огляду на те, що у сільських чи селищних радах, як правило, невеликі суми закупівель та обмежена кількість працівників, Міністерство економіки вважає можливим не створювати в них тендерні комітети. При цьому закупівлі рекомендується здійснювати на районному рівні із включенням до складу тендерного комітету (районного) відповідних посадових осіб селищної ради. Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) не встановлено мінімальної вартісної межі, починаючи з якої необхідно застосовувати процедури закупівель. Однак пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2000 р. N 1469 ( 1469-2000-п ) "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель" встановлено, що звіт про результати здійснення процедури закупівлі відповідно до процедур, передбачених у Законі України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ), обов'язково пред'являється у відповідні фінансові органи для здійснення оплати укладених договорів разом з платіжними документами, якщо вартість товарів та послуг дорівнює або перевищує еквівалент 5 тис. євро, вартість робіт дорівнює або перевищує еквівалент 100 тис. євро. До цієї межі замовник не пред'являє звіт у відповідні органи, а лише зберігає звітні документи разом з іншими документами щодо закупівлі. Отже, якщо очікувана вартість предмета закупівлі для товарів та послуг нижча 5 тис. євро, для робіт - 100 тис. євро, розпорядник державних коштів самостійно, виходячи з конкретної ситуації, приймає рішення про застосування тієї чи іншої процедури закупівлі відповідно до законодавства, діючого у сфері державних закупівель. У даному випадку Міністерство економіки вважає за доцільне застосування таких процедур, як запит цінових пропозицій (котирувань) та процедура закупівлі в одного виконавця. При цьому погоджувати з уповноваженим органом застосування процедури закупівлі в одного виконавця для закупівель, вартість яких нижча суми, еквівалентної 5 тис. євро (для робіт - 100 тис. євро), не потрібно. Необхідно зазначити, що при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг замовник повинен вибрати процедуру закупівлі згідно з чинним законодавством відповідно до річної потреби. Разом з тим потрібно зважувати на те, що згідно з частиною 3 статті 14 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) замовник не має права ділити закупівлю на частини з метою уникнути застосування процедур, передбачених цим Законом. Керівник департаменту економіки оборони, правоохоронної діяльності, техногенної безпеки та державних закупівель В.Зубарєв "Урядовий кур'єр", N 125, 17.07.2001 р.