МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 19-45/1187 від 25.06.2001




     Наказом  Міністерства   економіки  від  26.12.2000  р.  N 280
( z0020-01 ) "Про затвердження Положення про порядок створення  та
головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення
процедур закупівель товарів,  робіт і послуг  за  державні  кошти"
рекомендовано   місцевим   органам  виконавчої  влади  та  органам
місцевого самоврядування створити постійно діючі тендерні комітети
для здійснення закупівель товарів,  робіт і послуг у межах бюджету
району міста,  району області та бюджету міста (районний тендерний
комітет, міський тендерний комітет).
     Тендерні комітети  в  організаціях  -  розпорядниках   коштів
нижчого  рівня  створюються  за погодженням з розпорядником коштів
вищого рівня.
     Одночасно з  огляду на те,  що у сільських чи селищних радах,
як  правило,  невеликі  суми  закупівель  та  обмежена   кількість
працівників,  Міністерство економіки вважає можливим не створювати
в  них  тендерні  комітети.  При  цьому  закупівлі  рекомендується
здійснювати  на районному рівні із включенням до складу тендерного
комітету (районного) відповідних посадових осіб селищної ради.
     Законом України  "Про  закупівлю  товарів,  робіт і послуг за
державні кошти" ( 1490-14 ) не встановлено  мінімальної  вартісної
межі,   починаючи   з   якої   необхідно  застосовувати  процедури
закупівель.
     Однак пунктом 2  постанови  Кабінету  Міністрів  України  від
27.09.2000 р.  N  1469  (  1469-2000-п ) "Про організаційні заходи
щодо функціонування системи державних закупівель" встановлено,  що
звіт  про  результати здійснення процедури закупівлі відповідно до
процедур,  передбачених у Законі України "Про  закупівлю  товарів,
робіт і  послуг  за  державні  кошти"  (  1490-14  ),  обов'язково
пред'являється у відповідні фінансові органи для здійснення оплати
укладених договорів разом з платіжними документами,  якщо вартість
товарів  та послуг дорівнює або перевищує еквівалент 5 тис.  євро,
вартість робіт дорівнює або перевищує еквівалент 100 тис. євро. До
цієї межі замовник не пред'являє звіт у відповідні органи,  а лише
зберігає  звітні  документи  разом  з  іншими   документами   щодо
закупівлі.
     Отже, якщо  очікувана вартість предмета закупівлі для товарів
та  послуг  нижча  5  тис.  євро,  для  робіт  -  100  тис.  євро,
розпорядник  державних  коштів  самостійно,  виходячи з конкретної
ситуації, приймає рішення про застосування тієї чи іншої процедури
закупівлі  відповідно до законодавства,  діючого у сфері державних
закупівель.  У даному випадку  Міністерство  економіки  вважає  за
доцільне застосування таких процедур,  як запит цінових пропозицій
(котирувань) та процедура закупівлі в одного виконавця.  При цьому
погоджувати   з   уповноваженим   органом  застосування  процедури
закупівлі в одного виконавця для закупівель,  вартість яких  нижча
суми,  еквівалентної 5 тис.  євро (для робіт - 100 тис.  євро), не
потрібно.
     Необхідно зазначити,  що  при  здійсненні закупівель товарів,
робіт і послуг замовник повинен вибрати процедуру закупівлі згідно
з чинним законодавством відповідно до річної потреби.
     Разом з тим потрібно зважувати на те,  що згідно з частиною 3
статті 14 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти" ( 1490-14 ) замовник не має права ділити закупівлю
на частини з метою уникнути  застосування  процедур,  передбачених
цим Законом.

 Керівник департаменту економіки
 оборони, правоохоронної діяльності,
 техногенної безпеки та державних
 закупівель                                              В.Зубарєв

 "Урядовий кур'єр", N 125, 17.07.2001 р.