КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ
                     І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

                             Л И С Т

 N 06-10/399 від 03.07.2001


     Щодо застосування законів України "Про порядок погашення
   зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
 цільовими фондами" та "Про внесення змін до Закону України "Про
       списання заборгованості зі сплати податків і зборів
      (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з
         реформуванням сільськогосподарських підприємств"


     На  запит  щодо  застосування Законів  України  "Про  порядок  
погашення зобов'язань платників  податків   перед   бюджетами   та  
державними  цільовими  фондами" ( 2181-14  ) та "Про внесення змін 
до Закону України "Про списання заборгованості зі сплати  податків 
і  зборів  (обов'язкових  платежів) платників податків у зв'язку з 
реформуванням   сільськогосподарських    підприємств"  ( 2239-14 ) 
повідомляємо таке.
     Законом України  від 18 січня 2001 р.  N 2239-III ( 2239-14 )
"Про внесення змін до Закону України "Про списання  заборгованості
зі  сплати  податків  і  зборів  (обов'язкових платежів) платників
податків   у   зв'язку   з   реформуванням   сільськогосподарських
підприємств"   передбачено   списання   з   колективних  та  інших
сільськогосподарських   підприємств   усіх   форм   власності    і
господарювання,  включаючи буряконасіннєві та цукрові заводи, суми
заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)
до   бюджетів   усіх   рівнів,  у  тому  числі  реструктуризованої
відповідно   до   чинного   законодавства,   з   урахуванням   сум
заборгованості  зі  сплати  пені,  штрафних та фінансових санкцій,
нарахованих,  відповідно до законодавства, станом на 1 травня 2000
року.
     Крім того,  відповідно до підпункту 18.1.1 пункту 18.1 статті
18 Закону України "Про  порядок  погашення  зобов'язань  платників
податків   перед   бюджетами   та  державними  цільовими  фондами"
( 2181-14  ),  що набрав чинності 20 лютого 2001 року,  списанню з
платників податків підлягає податковий борг (крім пені та штрафних
санкцій),  який виник станом на 31 грудня 1999 року і не сплачений
на день набрання чинності цією статтею.  Підпунктом 18.1.2  пункту
18.1  статті  18 зазначеного Закону передбачається розстрочення за
бажанням платника податків податкового боргу,  який виник у період
з  1  січня  2000 року до 1 січня 2001 року і не сплачений на день
набрання чинності цією статтею.  Підпункт 18.1.3 зазначеної статті
Закону   передбачає   списання  суми  пені  та  штрафних  санкцій,
нарахованих  на  податковий   борг,   списаний   чи   розстрочений
відповідно до цього Закону.
     В процесі  здійснення  процедури  списання  податкового боргу
залишились  несписаними  значні  суми   заборгованості   платників
податків   перед   бюджетами,  які  не  контролюються  податковими
органами державної податкової служби.  Це стосується і відрахувань
та  зборів на будівництво,  ремонт і утримання автомобільних доріг
загального    користування.   У  зв'язку  з  цим  спільним  листом
( v7004225-01 ) Державної податкової  адміністрації  України  (від
29.05.2001  р.  N 7004/7/24-2117) та Комітету з питань фінансів та
банківської діяльності (від 24.05.2001 р. N 06-10/288) було надано
роз'яснення   державним  податковим  адміністраціям  в  Автономній
Республіці  Крим,  областях,  містах  Києві  та  Севастополі  щодо
порядку застосування згаданих положень законів.
Відповідно   до  роз'яснення  платники  податків   повинні  подати
податковому органу за місцем своєї реєстрації акти  інвентаризації
податкового  боргу  (з урахуванням пені за її наявності) зі сплати
відрахувань та зборів  на  будівництво,  реконструкцію,  ремонт  і
утримання   автомобільних   доріг  загального  користування,  який
залишився несплаченим на день набрання чинності статтею 18  Закону
України  "Про  порядок  погашення  зобов'язань  платників податків
перед бюджетами  та  державними  цільовими  фондами"  ( 2181-14 ).
Тобто відповідно до зазначеного Закону податковий  борг  (а  також
пеня та штрафні санкції,  нараховані на нього),  який виник станом
на 31 грудня  1999  року,  зі  сплати  відрахувань  та  зборів  на
будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг
загального користування,  і не сплачений на 20 лютого  2001  року,
списується і реструктуризується відповідно до Закону.
     Крім  того, зазначеним вище листом надано  роз'яснення   щодо
порядку  застосування  Закону  України  від  18  січня  2001  року
N 2239-III ( 2239-14 ) "Про внесення змін до Закону  України  "Про
списання  заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових
платежів)   платників   податків   у   зв'язку   з   реформуванням
сільськогосподарських   підприємств"   від  18  січня  2001   року 
N 2239-III ( 2239-14 ).    Якщо,  крім списання податкового боргу,  
відповідно до Закону України "Про  порядок погашення   зобов'язань  
платників  податків  перед  бюджетами  та   державними   цільовими 
фондами" ( 2181-14 ),  на  платника податків поширюються  і  норми  
Закону України "Про внесення змін до Закону  України "Про списання 
заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)   
платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських  
підприємств"  ( 2239-14   ), органи  державної  податкової  служби 
додатково  списують  податкову  заборгованість  згідно з Порядком,  
затвердженим наказом  Державної податкової адміністрації   України   
від 14.03.2001   р.  N  104   ( z0403-01 )  та   зареєстрованим  у  
Міністерстві  юстиції  України 07.05.2001 р. за N 403/5594.
     Тобто з   колективних    та    інших    сільськогосподарських
підприємств   усіх  форм  власності  і  господарювання,  включаючи
буряконасіннєві та цукрові заводи,  списуються суми заборгованості
зі  сплати  податків  і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів
усіх рівнів,  у тому числі реструктуризованої відповідно до Закону
України  "Про  порядок  погашення  зобов'язань  платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами" (  2181-14  ),  з
урахуванням   сум  заборгованості  зі  сплати  пені,  штрафних  та
фінансових  санкцій,  нарахованих,  відповідно  до  законодавства,
станом на 1 травня.

 Перший заступник Голови Комітету                       С.Терьохін


 "Бизнес - Бухгалтерия.  Право.  Налоги.  Консультации", N 31/1, 30
липня 2001 р.