ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 7128/7/16-1217-07 від 30.05.2001




     ДПА України розглянула лист щодо  оподаткування  ПДВ  послуг,
які  надаються  державною інспекцією з карантину рослин,  кошти за
надання яких надходять  на  позабалансовий  рахунок  інспекції  та
використовуються  на  власні  потреби  відповідно до затвердженого
Головною державною інспекцією по  карантину  рослин  кошторису,  і
повідомляє таке.
      Відповідно до пп.  3.1.1 ст.З Закону України від 03.04.97 р.
N 168/97-ВР  (  168/97-ВР  )  "Про  податок  на  додану  вартість"
об'єктом  оподаткування  ПДВ  є операції з продажу товарів (робіт,
послуг).  При цьому база оподаткування операцій з продажу  товарів
(робіт,   послуг)  визначається  згідно  із  ст.4  виходячи  з  їх
договірної (контрактної)  вартості,  визначеної  за  вільними  або
регульованими  цінами  (тарифами)  з  урахуванням акцизного збору,
ввізного  мита,  інших  загальнодержавних   податків   та   зборів
(обов'язкових  платежів,  за  винятком ПДВ,  що включаються в ціну
товарів,  (робіт,  послуг) згідно  з  законами  України  з  питань
оподаткування.
     У той же час відповідно до пп.3.2.6 ст.З Закону ( 168/97-ВР )
не  є об'єктом оподаткування зазначеним податком операції з оплати
вартості державних платних  послуг,  які  надаються  фізичним  або
юридичним   особам   органами   виконавчої   влади   і   місцевого
самоврядування  та   обов'язковість   отримання   (надання)   яких
встановлюється  законодавством,  включаючи  плату  за  реєстрацію,
отримання  ліцензії  (дозволу),  сертифікатів  у  вигляді  зборів,
державного    мита   тощо.   Тобто   зазначеною   пільгою   можуть
користуватися   лише   органи   виконавчої   влади   і   місцевого
самоврядування.
     Виходячи з норм Закону України від 30.06.93 р.  "Про карантин
рослин" (  3348-12  )  органи  по  здійсненню контролю з карантину
рослин є спеціальними органами,  які  здійснюють  свою  діяльність
спільно з СБУ, МВС України, Державним "Комітетом у справах охорони
державного кордону  України,  ДМК,  місцевими  органами  державної
виконавчої  влади.  Органи  державної  виконавчої влади здійснюють
контроль за проведенням карантинних заходів та сприяють  створенню
належних  умов  інспекторам  з карантину рослин для виконання ними
службових обов'язків.
     Оскільки органи з карантину рослин не є  органами  виконавчої
влади  і  місцевого  самоврядування,    операції з надання платних
послуг спеціальними органами з карантину рослин,  у тому  числі  і
інспекцією  з  карантину рослин області,  не відповідають вимогам,
виконання яких  є  обов'язковим  для  застосування  пп.3.2.6  ст.З
Закону України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ),   і
підпадають  під  об'єкт  оподаткування зазначеним податком.  Базою
оподаткування є затверджений тариф.
     Роз'яснення щодо  вказаних  вище  питань ДПА України надавала
листом ДПА України від 20.06.2000 р.  N 3437/6/16-1220-26.  У разі
зміни  статусу  Головної  державної інспекції по карантину рослин,
"Укрголовдержкарантин" та,  відповідно, підпорядкованих їй установ
і організацій (заходи щодо яких будуть вживатися найближчим часом)
зазначене питання може бути переглянуто.
     Що стосується реєстрації інспекції з карантину рослин області
платником  податку,  то  органу  податкової     служби   необхідно
перевірити  чи  є  підстави не реєструватися у зазначеної установи
відповідно  до  вимог ст.2 Закону "Про податок на додану вартість"
( 168/97-ВР  ).  При цьому необхідно врахувати,  що гранична межа,
яка передбачає обов'язковість реєстрації, збільшена до 3600 нмдг.

 Заступник Голови                                       Г.Оперенко

 "Бізнес-Бухгалтерія: право-податки-консультації,
 N 36/1, 3 вересня 2001 р.