УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 грудня 2011 р. N 1283
Київ
|
Про затвердження Порядку проведення моніторингу та оцінки якості освіти
На виконання статті 3 Указу Президента України від 30 вересня 2010 р. N 926 (
926/2010)
"Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок проведення моніторингу та оцінки якості освіти, що додається.
Прем'єр-міністр України
|
М.АЗАРОВ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 грудня 2011 р. N 1283
ПОРЯДОК
проведення моніторингу та оцінки якості освіти
1. Цей Порядок визначає механізм організації та проведення моніторингу якості дошкільної, позашкільної, початкової, базової і повної загальної середньої, професійно-технічної, базової та повної вищої освіти (далі - моніторинг), а також оцінки якості початкової і базової освіти за міжнародними програмами та проектами TIMSS, PІSA, PIRLS (далі - оцінка).
Дія цього Порядку поширюється на навчальні заклади незалежно від їх підпорядкування та форми власності.
1-1. Оцінка проводиться за такими напрямами, передбаченими міжнародними програмами та проектами:
математичні та природничі дисципліни (ТIMSS);
грамотність читання, математична та природнича грамотність (PISA);
читання та розуміння тексту (PIRLS).
2. Основними завданнями моніторингу та оцінки є:
отримання об'єктивної інформації про якість освіти, стан системи освіти, а також прогнозування її розвитку;
оцінювання стану системи освіти відповідно до завдань державної політики в галузі освіти;
забезпечення органів державної влади статистичною та аналітичною інформацією про якість освіти.
3. Основними методами проведення моніторингу та оцінки є:
об'єктивність оброблення інформації про якість освіти;
системність оцінювання якості освіти;
оперативність доведення до відома органів управління освітою та громадськості результатів моніторингу.
4. Міністерство освіти і науки:
визначає напрями проведення моніторингу відповідно до завдань державної політики в галузі освіти;
здійснює координацію проведення оцінки;
затверджує плани заходів щодо проведення моніторингу та оцінки, здійснює контроль за їх виконанням.
5. Інститут освітньої аналітики розробляє науково-методичне та здійснює організаційне забезпечення проведення моніторингу, узагальнює статистичну та аналітичну інформацію про якість освіти.
5-1. Український центр оцінювання якості освіти здійснює організаційне забезпечення проведення оцінки.
6. Моніторинг проводиться шляхом:
збору та проведення аналізу інформації про стан системи освіти;
підготовки статистичної та аналітичної інформації про якість освіти.
6-1. Оцінка проводиться з урахуванням вимог, передбачених міжнародними програмами та проектами TIMSS, PІSA, PIRLS.
7. Моніторинг проводиться на локальному, регіональному та загальнодержавному рівні.
8. Об'єктами моніторингу є:
інформація про учасників освітнього процесу, зокрема про стан їх здоров'я, соціальний захист, умови життя та навчання, готовність до провадження певного виду діяльності, рівень задоволення потреби в освітніх послугах;
процеси, що відбуваються у системі освіти, та характеристики її стану;
результати навчальної діяльності;
навчально-методичне, матеріально-технічне, нормативно-правове, кадрове забезпечення освітнього процесу.
8-1. Об’єктами оцінки є:
математичні та природничі дисципліни у 4 і 8 класах загальноосвітніх навчальних закладів;
грамотність читання, математична та природнича грамотність учнів 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів;
читання та розуміння тексту учнями 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
9. Моніторинг проводить Інститут освітньої аналітики, установи та організації, що належать до сфери управління Міністерства (далі - виконавці), на підставі доручення Міністерства освіти і науки, яким визначаються виконавці, мета, завдання, строки проведення моніторингу і узагальнення статистичної та аналітичної інформації про якість освіти на загальнодержавному рівні.
9-1. Оцінку проводить Український центр оцінювання якості освіти на підставі доручення Міністерства освіти і науки.
10. Методами проведення моніторингу є:
опитування різних груп респондентів;
тестування;
збір статистичних даних про стан системи освіти за встановленою виконавцем формою;
вивчення документів навчальних закладів, органів управління освітою.
10-1. Методами проведення оцінки є:
тестування;
анкетування;
опитування.
11. Моніторинг проводиться п'ятьма етапами.
На першому етапі визначається мета, завдання, строки, процедура, методи проведення моніторингу та критерії оцінювання.
На другому етапі готуються інструктивно-методичні матеріали щодо проведення моніторингу.
На третьому етапі проводиться моніторинг.
На четвертому етапі проводиться аналіз результатів моніторингу, готується статистична та аналітична інформація про якість освіти.
На п'ятому етапі оприлюднюється зазначена інформація.
11-1. Оцінка проводиться за етапами згідно з міжнародними програмами та проектами TIMSS, PІSA, PIRLS.
12. Міністерство освіти і науки враховує результати моніторингу та оцінки під час формування та реалізації державної політики в галузі освіти.
13. Моніторинг проводиться виконавцями у межах коштів, передбачених їм у відповідних бюджетах, а також за рахунок інших джерел.