ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 4490/5/16-1218 від 26.06.2000




     ДПА України  розглянула  лист  Державної   пробірної   палати
України щодо питання сплати  ПДВ  при  наданні  державних  платних
послуг і повідомляє таке.
     Відповідно  до   пп.3.2.6 ст.З Закону України від 03.04.97 р.
N 168/97-ВР ( 168/97-ВР ) "Про податок на додану  вартість"  не  є
об'єктом  оподаткування  ПДВ  операції з оплати вартості державних
платних  послуг,  які  надаються  фізичним  або  юридичним  особам
органами   виконавчої   влади   і   місцевого   самоврядування  та
обов'язковість    отримання    (надання)    яких    встановлюється
законодавством,  включаючи плату за реєстрацію, отримання ліцензії
(дозволу), сертифікатів у вигляді зборів, державного мита тощо.
     Питання порядку  оподаткування ПДВ операцій з надання послуг,
які  надавалися фізичним або юридичним особам органами  державного
пробірного  контролю  у   період дії постанови КМУ від 06.01.99 р.
N 19  (  19-99-п  )  "Питання  державного  пробірного   контролю",
висвітлено у листі ДПА України від 21.06.99 р. N 3569/6/16-1218.
     Постановою КМУ від 28.04.2000 р.  N 732 ( 732-2000-п  )  "Про
утворення  Державної  пробірної  служби  та  казенних  підприємств
пробірного контролю" (пунктом 6 якої зазначена вище постанова  КМУ
від 06.01.99  р.  N  19  (  19-99-п  ) визнана такою,  що втратила
чинність) до статусу пробірної служби внесено суттєві зміни.  Так,
зазначеною  постановою встановлено,  що Державна пробірна служба є
підпорядкованим Мінфіну урядовим органом державного управління,  а
не органом державної виконавчої влади.
     Крім того,  зазначеною постановою  суттєво  змінено  правовий
статус  Центральної,  Східної,  Західної  та  Південної  державних
інспекцій  пробірного  контролю.  Зазначені  інспекції  пробірного
контролю було ліквідовано,  і  на їх базі були утворені відповідно
Центральне,  Східне,  Західне та  Південне  казенні   підприємства
пробірного контролю,  статутами яких передбачено функціонування на
госпрозрахункових   умовах.   Таким   чином,   зазначені   казенні
підприємства пробірного контролю не є органами виконавчої влади і,
виходячи з цього, дія пп.3.2.6 ст.З Закону України "Про податок на
додану  вартість" ( 168/97-ВР ) на їх діяльність не поширюється.
     Виходячи з викладеного  вище,  з  моменту  набрання  чинності
постанови КМУ від 28.04.2000 р.  N 732 ( 732-2000-п ) послуги,  що
надаються казенними підприємствами пробірного контролю фізичним та
юридичним  особам,  є  об'єктом оподаткування ПДВ.  При цьому база
оподаткування визначається відповідно до ст.4 Закону  України  від
03.04.97 р.  N  168/97-ВР  (  168/97-ВР  )  "Про податок на додану
вартість",  а суми податку відображаються в податковому обліку і в
декларації  з  ПДВ та вносяться до бюджету незалежно від того,  чи
залишається плата (крім суми ПДВ) за пробірування і  маркування  в
розпорядженні підприємства,  чи згідно зі ст.6 Закону України "Про
Держбюджет України на 2000 рік" (  1458-14  )  перераховується  до
доходів спеціального фонду.

 Заступник Голови                                       Г.Оперенко

 "Бізнес-Бухгалтерія: Право - Податки - Консультація",
 N 40/1, 01.10.2001