УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 27 жовтня 2010 р. N 2068-р
Київ
( Розпорядження втратило чинність на підставі Постанови КМ N 918 (918-2015-п) від 11.11.2015 )

Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми розвитку в Україні спортивної та туристичної інфраструктури у 2011-2022 роках

( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1105 (1105-2010-п) від 06.12.2010 )
1. Схвалити Концепцію Державної цільової соціальної програми розвитку в Україні спортивної та туристичної інфраструктури у 2011-2022 роках, що додається.
Визначити Національне агентство з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів державним замовником Програми.
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1105 (1105-2010-п) від 06.12.2010 )
2. Національному агентству з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів разом з іншими заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади розробити та подати у місячний строк на розгляд Кабінету Міністрів України проект Державної цільової соціальної програми розвитку в Україні спортивної та туристичної інфраструктури у 2011-2022 роках.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1105 (1105-2010-п) від 06.12.2010 )
Прем'єр-міністр України
М.АЗАРОВ
Інд. 4

СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 27 жовтня 2010 р. N 2068-р

КОНЦЕПЦІЯ

Державної цільової соціальної програми розвитку в Україні спортивної та туристичної інфраструктури у 2011-2022 роках

Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма

Природно-ресурсний та історико-культурний потенціал України, її вигідне географічне положення є вагомою передумовою для розвитку зимових видів спорту, внутрішнього та міжнародного туризму, а також підвищення рівня соціально-економічного розвитку держави.
На території України розташований унікальний Карпатський гірський масив, умови якого придатні для розвитку гірськолижного спорту та різних видів туризму.
Проте протягом останніх 15 років спостерігається занепад зимових видів спорту та істотне послаблення їх соціальних функцій. Зокрема, за період з 2001 року по січень 2010 р. кількість тих, хто займається зимовими видами спорту, зменшилася на 2741 особу і становить, за статистичними даними, 14347 осіб, або 2,26 відсотка загальної кількості тих, хто займається спортом.
За спортивною інфраструктурою Україна в 10-15 разів поступається країнам, збірні команди яких є головними нашими конкурентами на світовій спортивній арені, зокрема Чехії, Естонії, Білорусі, Болгарії, Латвії, Словаччини. Такі держави, як Німеччина, Канада, США, Австрія, Норвегія, Фінляндія, Росія, Швеція, ще більшою мірою випереджають Україну за рівнем забезпечення населення спортивними спорудами.
Крім того, в Україні немає можливості проводити навчально-тренувальні збори у зв'язку з відсутністю установок для утворення штучного снігу на спортивних базах, гірськолижних трасах і трамплінах, санно-бобслейної траси та льодової арени для швидкісного бігу на ковзанах, спортивних споруд та баз міжнародного рівня, недостатньою кількістю критих льодових спортивних споруд, що змушує національні збірні команди проводити тренування на сучасних спортивних базах за кордоном.
Нерозв'язання проблем, пов'язаних з розвитком зимових видів спорту, призвело до того, що протягом п'яти олімпійських циклів національна олімпійська збірна завоювала лише одну золоту, одну срібну та чотири бронзові медалі, а на XXI зимових Олімпійських іграх 2010 року не завоювала жодної медалі.
З урахуванням викладеного необхідно вжити ефективних заходів для розвитку в Україні спортивної та туристичної інфраструктури.

Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом

Основними причинами виникнення проблеми є:
відсутність державної підтримки розвитку зимових видів спорту та невідповідність спортивної та туристичної інфраструктури міжнародним стандартам;
низький рівень фінансового та матеріально-технічного забезпечення зимових видів спорту;
недосконалість системи проведення національних змагань, низький рівень підготовки спортсменів, що беруть участь у таких змаганнях;
незначний обсяг інвестицій;
низький рівень забезпечення населення спортивними спорудами для заняття зимовими видами спорту;
недостатня кількість дитячо-юнацьких спортивних шкіл, зокрема для інвалідів, та низький рівень матеріально-технічного забезпечення таких шкіл;
низький рівень надання туристичних та транспортних послуг.
Комплексне розв'язання проблеми сприятиме розвитку спортивної та туристичної інфраструктури, пропагуванню серед широких верств населення здорового способу життя, збільшенню кількості уболівальників та туристів, що позитивно позначиться на іміджі України та дасть змогу проводити змагання будь-якого рівня і, як результат, отримати право на проведення в Україні зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор 2022 року.

Мета Програми

Метою Програми є розвиток спортивної та туристичної інфраструктури, створення умов для отримання права на проведення в Україні зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор 2022 року.

Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів

Можливі два варіанти розв'язання проблеми, що передбачають:
перший - збереження існуючих підходів до розвитку зимових видів спорту, спортивної та туристичної інфраструктури, що не дасть змоги отримати позитивний результат і призведе до погіршення стану матеріально-технічної бази вітчизняного спорту та туристичної галузі в цілому;
другий, оптимальний - розвиток спортивної та туристичної інфраструктури відповідно до міжнародних стандартів шляхом поетапного зміцнення її матеріально-технічного, інформаційного та фінансового потенціалу з об'єднанням фінансових ресурсів держави, місцевих громад, спортивних товариств, інших громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості і приватних структур.

Шляхи і способи розв'язання проблеми, строк виконання Програми

Програму передбачається виконати двома етапами.
На першому етапі (2011-2014 роки) передбачається:
удосконалити організаційний та нормативно-правовий механізм розвитку спортивної та туристичної інфраструктури;
провести експертну оцінку стану спортивної, туристичної і транспортної інфраструктури та інфраструктури розміщення;
провести техніко-економічні розрахунки та підготувати обґрунтування вибору оптимальних місць розташування сучасних спортивних об'єктів з урахуванням рівня розвитку спортивної і транспортної інфраструктури та інфраструктури розміщення, технічних норм, установлених міжнародними федераціями з відповідних видів спорту;
залучити інвесторів до реалізації проектів, спрямованих на розвиток спортивної та туристичної інфраструктури;
провести передпроектні та проектні роботи;
модернізувати існуючі та створити нові об'єкти спортивної інфраструктури відповідно до міжнародних стандартів та провести їх сертифікацію;
підготувати та подати заявку на участь у відборі країн - господарів зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор 2022 року.
На другому етапі (2015-2022 роки) передбачається:
продовжити роботу з модернізації існуючих та створення нових об'єктів спортивної інфраструктури;
розбудувати туристичну інфраструктуру та інфраструктуру розміщення;
значно поліпшити транспортну інфраструктуру (аеропорти, залізниці, автомобільні дороги);
створити систему надання допомоги спортсменам та туристам у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечити надання спортсменам та туристам необхідних медичних послуг.
Програму передбачається виконати протягом 2011-2022 років.

Очікувані результати виконання Програми, визначення її ефективності

Виконання Програми дасть змогу:
забезпечити розвиток спортивної та туристичної інфраструктури відповідно до міжнародних стандартів;
збільшити завантаження спортивних об'єктів і, як наслідок, прибуток від їх експлуатації, що сприятиме зменшенню навантаження на видаткову частину державного та місцевих бюджетів;
зменшити обсяг витрат, пов'язаних з проведенням тренувань національних збірних команд за кордоном;
забезпечити ефективне використання спортивних об'єктів;
збільшити кількість молоді, яка займається зимовими видами спорту в дитячо-юнацьких спортивних школах;
збільшити обсяг валютних надходжень за рахунок розвитку туристичного бізнесу, проведення тренувань спортсменів та змагань будь-якого рівня;
збільшити на 3 мільйони кількість робочих місць;
побудувати 20 спортивних об'єктів міжнародного рівня, доступних для всіх категорій населення, що створить умови для проведення змагань будь-якого рівня;
збільшити на 30 відсотків кількість осіб, які займаються зимовими видами спорту;
забезпечити участь національних збірних команд у зимових Олімпійських та Паралімпійських іграх 2022 року (15 олімпійських та п'ять паралімпійських видів спорту);
підвищити рівень розвитку зимових видів спорту, визначити організаційні і нормативно-правові засади розвитку спортивної та туристичної інфраструктури відповідно до міжнародних стандартів та з урахуванням національних інтересів.

Оцінка фінансових, матеріально-технічних та трудових ресурсів, необхідних для виконання Програми

Видатки для виконання Програми здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел фінансування.