КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ
                     І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

                             Л И С Т

 N 06-10/638 від 07.11.2001


       Щодо деяких питань застосування частини 2 статті 36
        Закону України "Про відновлення платоспроможності
              боржника або визнання його банкрутом"


     У Комітеті   Верховної  Ради  України  з  питань  фінансів  і
банківської  діяльності  розглянуто  лист   щодо   деяких   питань
застосування  частини  2 статті 36 Закону України "Про відновлення
платоспроможності   боржника   або   визнання   його    банкрутом"
( 2343-12 ).
     Відповідно до  частини  2  статті 36 вищезазначеного Закону у
разі коли умови мирової угоди, укладеної згідно з правилами статті
35  цього  Закону,  передбачають  розстрочення чи відстрочення або
прощення  (списання)  боргів  чи  їх  частини,   орган   стягнення
зобов'язаний  погодитися  на задоволення частини вимог з податків,
зборів (обов'язкових платежів) на умовах  такої  мирової  угоди  з
метою забезпечення відновлення платоспроможності підприємства. При
цьому податковий борг,  який виник у  строк,  що  передував  трьом
повним календарним рокам до дня подання заяви про порушення справи
про банкрутство до господарського суду,  визнається безнадійним та
списується,  а  податкові  зобов'язання  чи  податковий борг,  які
виникли у строк протягом трьох останніх перед днем  подання  заяви
про  порушення  справи  про  банкрутство  до  господарського  суду
календарних років,  розстрочується (відстрочується) або списується
на умовах мирової угоди.
     Тобто у цій  нормі  йдеться  про  податкові  зобов'язання  чи
податковий борг,  який був визначений відповідно до Закону України
"Про  порядок  погашення  зобов'язань  платників  податків   перед
бюджетами та державними цільовими фондами" ( 2181-14 ) до  початку
процедур,    встановлених   Законом   України   "Про   відновлення
платоспроможності   боржника  або   визнання    його    банкрутом"
( 2343-12 ).
     Як випливає з листа,  у процедурі банкрутства виникло питання
щодо кредиторської заборгованості за неповернуту бюджетну позику.
     Частина 2  статті  36   Закону   України   "Про   відновлення
платоспроможності   боржника   або   визнання   його    банкрутом"
( 2343-12 )  у  викладеному  випадку  не  може  бути  застосована,
оскільки  кредиторська  заборгованість  не  має  у  своєму  складі
податкового боргу,  а орган стягнення (виключно податковий  орган)
не бере участі у процедурі банкрутства.
     У випадку,  де  кредитором  за  бюджетну   позичку   виступає
підрозділ Державного казначейства у процедурах банкрутства, в тому
числі укладення  мирової  угоди  з  розстроченням  (відстроченням)
та/або   прощенням  (списанням)  боргів,  повинні  застосовуватися
загальні норми Закону України "Про  відновлення  платоспроможності
боржника або  визнання  його  банкрутом" ( 2343-12 ) з урахуванням
норм Закону України "Про врегулювання заборгованості за бюджетними
позичками,   наданими  державним  та  іншим  сільськогосподарським
підприємствам  усіх  форм   власності   і   господарювання   через
обслуговуючі,    заготівельні   і   переробні   підприємства,   та
реструктуризацію  заборгованості  зі  сплати  податків  і   зборів
(обов'язкових  платежів)  переробних  підприємств агропромислового
комплексу" ( 2237-14 ).

 Голова Комітету                                         В.Альошин

 "Галицькі контракти - Документи для роботи", N 48, 26.11.2001 р.