УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 жовтня 2002 р.
за N 826/7114
Про затвердження Інструкції про порядок пломбування в морських торговельних і річкових портах України суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 N 431 (
431-2002-п)
"Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 лютого 1996 р. N 269" та статті 3 Кодексу торговельного мореплавства України (
176/95-ВР)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок пломбування в морських торговельних і річкових портах України суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять (далі - Інструкція), яка додається.
2. Головній державній інспекції України з безпеки судноплавства (Щипцов О.А.):
2.1. Забезпечити подання зазначеної Інструкції на державну реєстрацію.
2.2. Довести наказ до відома морських торговельних та річкових портів, інших зацікавлених підприємств, установ, організацій.
2.3. Забезпечити контроль за дотриманням вимог Інструкції.
3. Начальникам морських торговельних, Миколаївського і Херсонського річкових портів унести зміни та доповнення до обов'язкових постанов по портах з урахуванням вимог Інструкції (термін - 1 місяць).
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Симоненка С.В.
Т.в.о. Міністра
|
Е.Абдуллаєв
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
30.09.2002 N 695
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 жовтня 2002 р.
за N 826/7114
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок пломбування в морських торговельних і річкових портах України суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України (
176/95-ВР)
, постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 N 431 (
431-2002-п)
"Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 лютого 1996 N 269", Положення про Головну державну інспекцію України з безпеки судноплавства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.98 N 2098 (
2098-98-п)
із змінами, унесеними постановами Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1758 (
1758-2001-п)
і від 28.12.2001 N 1796 (
1796-2001-п)
, Положення про капітана морського торговельного порту України, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 18.10.2000 N 573 (
z0774-00)
і зареєстрованого Міністерством юстиції 02.11.2000 за N 774/4995, Положення про Інспекцію державного портового нагляду морського торговельного порту України, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 18.10.2000 N 574 (
z0775-00)
і зареєстрованого Міністерством юстиції 02.11.2000 за N 775/4996.
1.2. Інструкція поширюється на капітанів морських торговельних портів України (далі - капітани портів), інспекції державного портового нагляду морських торговельних портів України (далі - ІДПН), Укрморрічінспекцію, капітанів і екіпажі суден, які заходять до портів України.
1.3. Пломбування суднових запірних пристроїв (клапанів, клинкетів, кінгстонів, захлопок, кранів, люків та інше, далі - пристрої) здійснюється з метою запобігання самовільному скиданню із суден вод, які заборонені до скидання, що може призвести до забруднення внутрішніх вод і територіального моря України.
1.4. Закриття всіх пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин, у тому числі вод, що їх містять, здійснюється відповідальними особами суднового екіпажу перед входом судна в територіальні та внутрішні води України з відповідним записом про це в судновому журналі. Пломбування пристроїв здійснюється при постановці судна в порту інспектором ІДПН.
2. Пломбування
2.1. Капітан порту в установленому порядку призначає особу (осіб), відповідальну(них) за збереження пломбіру (пломбірів) ІДПН, а також установлює порядок видачі пломбірів інспекторам ІДПН. Пломбіри видаються інспекторам ІДПН і приймаються від них відповідальною особою під підпис у журналі видачі пломбіру (пломбірів), який ведеться в ІДПН.
2.2. Пломбуванню підлягають суднові пристрої, які спеціально призначені для безпосереднього скидання за борт судна забруднюючих речовин або вод, що їх містять (таких, як лляльні води машинно-котельних відділень, шлам та інші нафтозалишки, брудний і чистий баласт, стічні води, сміття). Орієнтовний перелік суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять, які повинні бути опломбовані, наведено в додатку 1 до цієї Інструкції. Повний перелік пристроїв для певного судна визначається з урахуванням типу, призначення та конструктивних особливостей судна, його обладнання та систем.
2.4. При пломбуванні суднових пристроїв інспектор ІДПН зобов'язаний:
визначити перелік пристроїв, що підлягають пломбуванню;
опломбувати пристрої за встановленою технологією;
оформити пломбування.
2.5. Визначення переліку пристроїв, що підлягають пломбуванню
2.5.1. Перелік пристроїв, які підлягають пломбуванню, визначається інспектором ІДПН разом з капітаном або вповноваженою капітаном судна особою.
2.5.2. Не підлягають пломбуванню пристрої, призначені для суднових операцій, які постійно здійснюються в порту (для здавання лляльних вод, брудного і чистого баласту, нафтозалишків, стічних і господарсько-побутових вод на портові берегові і плавучі приймальні споруди; для скидання ізольованого баласту; для перекачування всіх видів води в межах судна; для приймання та видачі палива, мастил та інше).
2.6. Технологія пломбування
2.6.1. Для пломбування суднових пристроїв інспектор ІДПН використовує спеціально призначений для цієї роботи пломбір ІДПН. Відтиск пломбіру ІДПН повинен мати скорочену назву англійською мовою "PC" (Port Control) і номер, який відповідає переліку номерів для відтисків пломбірів інспекцій державного портового нагляду, призначених для пломбування суднових запірних пристроїв, наведеному в додатку 2 до цієї Інструкції.
2.6.2. Пристрої, які підлягають пломбуванню, повинні до опломбування бути повністю закритими для унеможливлення скидання забруднюючих речовин та вод, які їх містять, через опломбований пристрій.
2.6.3. Якщо пристрій має дистанційні (механічні або іншого принципу дії) приводи, крім приводу, розташованого на самому пристрої, то пломбуються всі його дистанційні приводи.
2.6.4. Пломбування здійснюється таким чином, щоб після накладення пломби будь-які маніпуляції з пристроєм, спрямовані на його відкриття, призводили до порушення пломби.
2.6.5. На пристрої, який опломбовано, рекомендується помістити табличку з попередженням про опломбування пристрою та заборону його відкриття в порту. Якщо таких табличок на судні немає, капітан порту надає в установленому порядку відповідний припис (рекомендацію) капітану судна про необхідність виготовлення табличок та розміщення їх на опломбованих пристроях у добовий термін.
2.6.6. Пломба при опломбуванні щільно натискується пломбіром, після чого перевіряється її фіксація на проволоці і унеможливлення її руху вздовж проволоки.
2.7. Оформлення пломбування
2.7.1. Після пломбування пристроїв інспектором ІДПН складається акт пломбування суднових запірних пристроїв за формою, наведеною в додатку 3. Копія акта (2-й примірник) надається капітану судна або вповноваженій ним особі і залишається на судні.
2.7.2 Інспектор ІДПН зобов'язаний запропонувати капітану судна або вахтовому помічнику внести до суднового журналу інформацію про:
дату і час пломбування;
місцезнаходження судна під час пломбування (порт, причал, номер якірної стоянки);
прізвище та ім'я капітана або вповноваженої ним особи, присутньої при пломбуванні;
прізвище, ім'я інспектора ІДПН;
перелік пристроїв, що пломбуються, їх стан (наприклад, "у закритому стані");
реквізити пломбіру (відтиск пломби).
3. Прикінцеві положення
3.1. У разі пошкодження (зриву) пломби на пристрої, який опломбовано, капітан судна уживає всіх можливих заходів до запобігання скиданню забруднюючих речовин через цей пристрій, негайно інформує про це ІДПН і вносить відповідний запис до суднового журналу.
Інспектор ІДПН повинен прибути на судно, перевірити обставини пошкодження пломби і повторно опломбувати пристрій із додержанням вимог цієї Інструкції. Якщо інспектор ІДПН має достатні підстави вважати, що після пошкодження пломби судном здійснено скидання забруднюючих речовин через пристрій за борт, він уживає заходів до сповіщення та розслідування, передбачені чинним законодавством для випадків протизаконного скидання забруднюючих речовин із судна.
3.2. Під час оформлення відходу судна інспектор ІДПН перевіряє наявність і цілісність пломб на запірних пристроях. Якщо пломба відсутня або наявні сліди її порушення, інспектор ІДПН здійснює заходи щодо сповіщення, передбачені чинним законодавством для випадків протизаконного скидання забруднюючих речовин із судна.
3.3. Капітани портів забезпечують дотримання вимог чинного законодавства щодо охорони та гігієни праці, екологічної та протипожежної безпеки під час здійснення інспекторами ІДПН пломбування суднових пристроїв.
3.4. Для своєчасного інформування капітанів суден із вимогами щодо пломбування капітани портів надсилають їм (у тому числі за допомогою суднових агентів) відповідне повідомлення для капітана та екіпажу судна (додаток 4).
Начальник Управління
безпеки транспорту
|
Ю.Гержод
|
Додаток 1
до п. 2.2 Інструкції
про порядок пломбування
в морських торговельних
і річкових портах України
суднових запірних пристроїв,
призначених для скидання
забруднюючих речовин та вод,
що їх містять
Орієнтовний перелік суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять, які повинні бути опломбовані
1. Відливний клапан (клапани) осушувальної системи машинного відділення.
2. Відливний клапан (клапани) осушувальної системи котельного відділення.
3. Відливний клапан (клапани) осушувальної системи румпельного відділення.
4. Відливний клапан (клапани) осушувальної системи трюмів й інших вантажних приміщень.
5. Відливний клапан (клапани) баластно-осушувальної системи.
6. Відливний клапан (клапани) сепаратора лляльних вод.
7. Відливний клапан (клапани) системи брудного баласту.
8. Відливний клапан (клапани) системи чистого баласту.
9. Клапан (клапани) аварійного осушення машинного та котельного відділень.
10. Відливній клапан системи перекачування нафтозалишків (шламу).
11. Відливний клапан (клапани) системи стічних (фекальних) вод.
12. Привод пристрою (люка, закриття) сміттєвої ями (ємності) для накопичування всіх видів сміття, якщо такі люки призначені для скидання сміття безпосередньо за борт.
Додаток 2
до п. 2.6.1. Інструкції
про порядок пломбування
в морських торговельних
і річкових портах України
суднових запірних пристроїв,
призначених для скидання
забруднюючих речовин та вод,
що їх містять
ПЕРЕЛІК
номерів для відтисків пломбірів інспекцій державного портового нагляду, призначених для пломбування суднових запірних пристроїв
------------------------------------------------------------------
| N пломб | Назва порту, органу |
|------------------+---------------------------------------------|
|1, 2 (3) |Бердянський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|4, 5 |Білгород-Дністровський морський торговельний |
| |порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|6, 7 |Генічеський морський порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|8, 9 |Євпаторійський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|10, 11 (12) |Ізмаїльський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|14, 15, 16, 17, 18|Іллічівський морський торговельний порт |
|(19) | |
|------------------+---------------------------------------------|
|20, 21 (22) |Керченський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|23, 24, 25, 26 |Маріупольський державний морський |
|(27) |торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|28, 29, 30, 31 |Миколаївський морський торговельний порт |
|(32) | |
|------------------+---------------------------------------------|
|33, 34 |Миколаївський річковий порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|35, 36 |Морська державна адміністрація |
| |Дніпро-Бузького морського порту |
|------------------+---------------------------------------------|
|37, 38, 39, 40 |Морський порт "Южний" |
|(41) | |
|------------------+---------------------------------------------|
|42, 43, 44, 45, |Одеський морський торговельний порт |
|46, 47 (48) | |
|------------------+---------------------------------------------|
|49 |Очаківський морський порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|50, 51 |Ренійський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|52, 53 |Спеціалізований морський порт "Октябрьск" |
|------------------+---------------------------------------------|
|54, 55 |Севастопольський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|56, 57 |Скадовський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|58, 59 |Усть-Дунайський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|60, 61 (62) |Феодосійський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|63, 64 |Херсонський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|65, 66 |Херсонський річковий порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|67, 68 |Ялтинський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|69 - 81 |Резервні номери |
|------------------+---------------------------------------------|
|82 - 102 |Укрморрічінспекція |
------------------------------------------------------------------
Примітки:
1. Відтиск пломбіру повинен мати скорочену назву англійською мовою "PC" (Port Control) і номер, наведений у першій колонці таблиці. Кожний номер використовується тільки один раз на одному пломбірі. Виготовлення (дублювання) пломбірів з однаковими номерами є неприпустимим.
2. У дужках зазначені номери резервних пломбірів, що перебувають у капітанів портів.
Додаток 3
до п. 2.7.1. Інструкції
про порядок пломбування
в морських торговельних
і річкових портах України
суднових запірних пристроїв,
призначених для скидання
забруднюючих речовин та вод,
що їх містять
АКТ
ПЛОМБУВАННЯ СУДНОВИХ ЗАПІРНИХ ПРИСТРОЇВ
ACT
OF SEALING OF SHIPBOARD ARRANGEMENT FOR DISCHARGE
------------------------------------------------------------------
|1. |Порт, дата складення акта| |
| |Port, date of Act | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|2. |Дата приходу судна | |
| |Date of arrival | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|3. |Назва і тип судна | |
| |Name and type of ship | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|4. |Номер ІМО | |
| |IMO number | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|5. |Національність судна | |
| |Nationality of ship | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|6. |Прізвище та ім'я капітана| |
| |Full name of master | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|7. |Перелік пристроїв, які |_________________________________|
| |опломбовано |_________________________________|
| |List of | |
| |arrangements sealed | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|8. |Назва і номер пломб |Port Control N ____ |
| |(пломбіру) | |
| |Seals (sealing | |
| |arrangement) number and | |
| |impression | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|9. |Прізвище та ім'я | |
| |інспектора ІДПН | |
| |Full name | |
| |of Port Control Officer | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|10. |Прізвище та ім'я особи | |
| |суднового екіпажу, | |
| |присутньої при | |
| |пломбуванні | |
| |Full name of | |
| |crew member in the | |
| |presence of sealing | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|11. |Помітки капітана або | |
| |вповноваженої капітаном | |
| |особи суднового екіпажу | |
| |Master's or designated | |
| |person's (crew member) | |
| |remarks | |
|----+-------------------------+---------------------------------|
|12. |Дата і підписи: | _________________ Інспектор ІДПН|
| |Date and signatures: | Port Control Officer|
| | | Капітан або вповноважена особа|
| | | суднового ______________________|
| |___/___/200_ | екіпажу|
| | | Master or designated|
| | | person (crew member)|
------------------------------------------------------------------
Додаток 4
до п. 3.4. Інструкції
про порядок пломбування
в морських торговельних
і річкових портах України
суднових запірних пристроїв,
призначених для скидання
забруднюючих речовин та вод,
що їх містять
ПОВІДОМЛЕННЯ
для капітана й екіпажу судна ____________________
Ваше судно перебуває в територіальному морі (внутрішніх водах) України.
Відповідно до міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 і національного законодавства України заборонено скидання за борт судна:
нафтоводяних сумішей (лляльних вод, брудного та чистого баласту);
нафтозалишків;
стічних вод;
сміття.
Для запобігання випадкових скидань під час експлуатації судна у водах України запірні пристрої суднових систем, призначені для скидання за борт забруднюючих речовин, повинні бути закриті і опломбовані в присутності капітана або призначеної капітаном особи суднового екіпажу.
Нагадую, що під час стоянки судна і його руху в межах територіального моря України категорично заборонено:
зняття або пошкодження пломб;
відкриття запломбованих пристроїв;
використання систем, запірні пристрої яких запломбовані, для скидання за борт забруднюючих речовин.
За порушення вищезазначених вимог винні особи несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.
Просимо дотримуватися вимог міжнародного і національного законодавства України, не припускати забруднення морського середовища.
Про випадки пошкодження пломб, установлених на запірних суднових пристроях, про випадки забруднення довкілля Вашим судном або виявлені Вами в акваторії порту прошу негайно повідомити Інспекцію державного портового нагляду ________________________ порту за телефонами:
________________
________________
Капітан ___________________________ порту
Дата
Підпис
Зворотний бік
INNFORMATION
FOR SHIP MASTER AND CREW OF VESSEL _____________
Your ship has entered territorial sea (inland waters) of Ukraine.
Under the provisions of MARPOL 73/78 Convention and national legislation of Ukraine it is strictly prohibited to discharge from ship:
oily waters (oily waters from machine spaces, dirty and clean ballast);
oil residues,
sewage;
garbage.
To prevent accidental discharges during operations of ship in Ukrainian waters shipboard arrangements used for discharge of polluting substances should be closed and sealed in the presence of shipmaster/member of crew designated by the shipmaster.
Remember that while ship anchorage and her movement within territorial sea of Ukraine it is strictly prohibited to:
remove or make any damage to seals;
open shipboard arrangements sealed;
use any system with shipboard arrangements sealed to discharge polluting substances.
For violation of abovementioned requirements guilty persons incur liability according to current legislation of Ukraine.
You are to follow attentively international and national legislation of Ukraine in order to avoid any pollution of environment.
Any cases involving damage of seals on shipboard arrangements or resulted in pollution of environment happened onboard your ship or discovered by you in harborage should be immediately reported to __________________________ Port Control Inspection:
tel. _______________
_______________
_______________
Harbor master of Port of _________________________________
Date
Signature