КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Л И С Т N 06-10/722 від 07.12.2001 У Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності розглянуто питання щодо оподаткування сум матеріальної допомоги, яка надається ветеранам та в'язням і жертвам нацизму. Повідомляємо про те, що згідно з пунктом З статті 5 Закону України "Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України "Про прибутковий податок з громадян" ( 2136-14 ) від 07.12.2000 р. під терміном "благодійна організація" слід розуміти організацію, яка відповідає всім нижченаведеним вимогам: - є неприбутковою організацією, створеною для здійснення благодійної діяльності відповідно до Закону України "Про благодійництво та благодійні організації" ( 531/97-ВР ), яка зареєстрована у відповідному податковому органі як благодійна організація та має в установчих документах обов'язок з періодичного, але не рідше одного разу на рік, оприлюднення повних звітів про джерела залучення коштів (майна) для здійснення благодійної діяльності та про напрями їх використання, а також про надання таких звітів будь-якому благодійнику такої благодійної організації, за запитом останнього; - є релігійною організацією або професійною спілкою, створеними згідно із законом та зареєстрованими у відповідному податковому органі. Оскільки у статуті спілки ветеранів вказано лише, що дана спілка є юридичною особою і зареєстрована у Міністерстві юстиції України, то згідно з законодавством дана спілка не є благодійною організацією. Що стосується оподаткування сум благодійної матеріальної допомоги, то відповідно до вищезазначеного Закону ( 531/97-ВР ) не підлягає оподаткуванню нецільова благодійна допомога, що надається набувачеві цієї допомоги у розмірах, які не перевищують розмір прожиткового мінімуму (з урахуванням його доходів з інших джерел) за відповідний місяць. Голова Комітету В.Альошин "Бухгалтерія", N 51/2, 20.12.2001 р.