УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ТА
У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 210/119 від 16.08.2000
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 березня 2001 р.
за N 207/5398
|
Про затвердження Інструкції про порядок експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони підприємствами електрозв'язку України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 1999 року N 192 (
192-99-п)
"Про затвердження Положення про організацію оповіщення і зв'язку у надзвичайних ситуаціях" та з метою забезпечення встановлення єдиних вимог до порядку проведення експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Інструкцію про порядок експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони підприємствами електрозв'язку України, що додається.
2. Управлінню зв'язку та оповіщення Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України наказу "Про затвердження Інструкції про порядок експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони підприємствами електрозв'язку України".
3. Визнати таким, що втратило чинність, Положення по експлуатаційно-технічному обслуговуванню засобів оповіщення та зв'язку цивільної оборони підприємствами Міністерства зв'язку України, затверджене спільним наказом Начальника Штабу Цивільної оборони України та Міністра зв'язку України від 4 січня 1994 року N 11/2-ДСП.
Міністр
В.о. Голови
|
В.В.Дурдинець
О.А.Баранов
|
Затверджено
Наказ Міністерства України з
питань надзвичайних ситуацій та
у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської
катастрофи і Державного
комітету зв'язку та
інформатизації України
16 серпня 2000 р. N 210/119
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 березня 2001 р.
за N 207/5398
Інструкція
про порядок експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони підприємствами електрозв'язку України
1. Загальна частина
1.1. Інструкцію про порядок експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони підприємствами електрозв'язку України (далі - Інструкція) розроблено відповідно до Положення про організацію оповіщення і зв'язку у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 1999 року N 192 (
192-99-п)
. Ця Інструкція погоджена з Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, Міністерством палива та енергетики України.
1.2. Підприємства електрозв'язку України здійснюють на договірних умовах експлуатаційно-технічне обслуговування засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони (далі - ЦО), що перебувають у сфері управління центральних та місцевих органів виконавчої влади і знаходяться на пунктах управління, на підприємствах, в установах і організаціях та в інших об'єктах.
1.3. Оплата послуг зв'язку здійснюється за тарифами Державного комітету зв'язку та інформатизації України. Вартість експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку визначається кошторисно-фінансовим розрахунком.
2. Порядок передачі апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку на експлуатаційно-технічне обслуговування підприємствам електрозв'язку України
2.1. Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони здійснюється на підставі договору (додаток 1).
2.2. На експлуатаційно-технічне обслуговування приймаються апаратура та інші технічні засоби оповіщення і зв'язку, які перебувають у справному стані, мають значний запас ресурсу амортизаційної експлуатації, у повному комплекті і за наявності необхідної технічної документації, запасних частин і інструментів.
Якщо засоби оповіщення і зв'язку не відповідають зазначеним у документації технічним нормам та умовам (ТУ), то доведення їх до норм ТУ (ремонт) виконується підприємством електрозв'язку за окремим договором та кошторисом. Так само можуть виконуватися роботи з установлення та виготовлення додаткового обладнання.
2.3. Засоби оповіщення і зв'язку, які вийшли з ладу внаслідок аварій, катастроф або стихійного лиха, а також у результаті тривалої експлуатації (тобто з причин, що не залежать від якості обслуговування та виконання правил експлуатації), списуються на підставі акта технічного стану, затвердженого власником цих засобів за погодженням з центральним органом виконавчої влади з питань ЦО та надзвичайних ситуацій (далі - НС), і вилучаються з підприємства електрозв'язку. При цьому списані засоби оповіщення повинні негайно замінюватися на інші. Списані засоби оповіщення і зв'язку можуть використовуватись для ремонту апаратури та з навчальною метою.
2.4. Відповідальність за технічне обслуговування і енергоживлення електросирен покладається на керівників підприємств (об'єктів), установ і організацій, де вони установлені. Наказом їх керівників можуть призначатися особи, відповідальні за технічний стан електросирен.
Підведення силових кабелів до кінцевих пристроїв і безпосередньо до електросирен виконується підприємствами енергетики за дорученням їх власників.
Технічне обслуговування ліній управління і кінцевих блоків покладається на підприємства електрозв'язку.
Підприємства електрозв'язку забезпечують контроль за технічною готовністю електросирен у цілому. Про недоліки, виявлені при цьому, своєчасно інформуються керівники підприємств (об'єктів), установ і організацій, де вони установлені, та відповідні територіальні органи ЦО та НС.
3. Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку
3.1. Експлуатаційно-технічне обслуговування загальнодержавної, регіональних систем централізованого оповіщення, спеціальних систем оповіщення впродовж Дніпровського каскаду гідроелектростанцій (далі - ГЕС) та на атомних електростанціях (далі - АЕС) здійснюється тільки тими підприємствами електрозв'язку, де розміщені засоби оповіщення і зв'язку ЦО цих систем.
До обслуговування засобів оповіщення і зв'язку ЦО допускається тільки інженерно-технічний персонал, який пройшов спеціальну підготовку, успішно склав іспити кваліфікаційній комісії та закріплений наказом по підприємству (дирекції, іншому виробничому підрозділу). Цей персонал несе відповідальність за якість обслуговування і готовність до використання засобів оповіщення і зв'язку ЦО.
До складу кваліфікаційної комісії залучаються представники підприємства електрозв'язку та органів ЦО та НС.
Перевірка знань і практичних навичок осіб, які здійснюють обслуговування засобів оповіщення і зв'язку, проводиться інженерами групи ЦО виробничих лабораторій електрозв'язку перед проведенням річних регламентних робіт. Результати перевірок оформляються актами.
3.2. Підготовка працівників, які обслуговують апаратуру і технічні засоби оповіщення та зв'язку ЦО, проводиться:
на підприємствах електрозв'язку в системі технічного навчання;
на курсах при заводах - виробниках апаратури та технічних засобів оповіщення;
при закладі підвищення кваліфікації працівників електрозв'язку.
Виділені для цього навчальні класи та приміщення повинні бути обладнані спеціальною апаратурою і технічними засобами оповіщення ЦО за рахунок відповідних органів ЦО та НС.
3.3. Персонал, який обслуговує засоби оповіщення і зв'язку, повинен мати виробничу кваліфікацію не нижче електромеханіка, а лінійні споруди та електросирени - не нижче електромонтера 4-го розряду.
Він (персонал) зобов'язаний:
здійснювати згідно з графіком технічне обслуговування, експлуатаційні перевірки, а також поточний ремонт апаратури;
вести експлуатаційно-технічну і облікову документацію;
вживати невідкладних заходів щодо з'ясування причин непроходження команд, виявлення та усунення несправностей.
3.4. Інженерно-технічний склад, який обслуговує засоби оповіщення і зв'язку ЦО, повинен бути передбачений в штатному розписі підприємств електрозв'язку.
При невеликій кількості засобів оповіщення і зв'язку ЦО, їх обслуговування може бути доручено працівникам підприємства електрозв'язку за сумісництвом.
3.5. Регламентні роботи з обслуговування засобів оповіщення і зв'язку проводяться згідно з переліком регламентних робіт і технологічних карт, указаних заводом-виробником, згідно з графіками обслуговування, які складаються відповідними посадовими особами підприємств електрозв'язку. Графіки погоджуються з власниками апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку і затверджуються для:
загальнодержавної системи оповіщення та спеціальної системи оповіщення впродовж Дніпровського каскаду ГЕС (Сигнал - Д) - Державним комітетом зв'язку та інформатизації України;
регіональних систем оповіщення - керівниками відповідних структур електрозв'язку АР Крим, областей, міст Києва і Севастополя, які відповідають за технічне обслуговування зазначених засобів;
інших спеціальних та локальних систем оповіщення - керівником підприємства електрозв'язку або його структурного підрозділу, яке обслуговує цю систему оповіщення.
3.6. Регламент N 1 (щоденне технічне обслуговування) проводиться черговою зміною. Дані про результати регламенту, технічну справність апаратури, її наявність згідно з описом, відповідність номерів печаток (пломб) відображаються в журналі приймання-передачі чергування. У разі виявлення недоліків у роботі апаратури чергова зміна доповідає керівництву підприємства електрозв'язку та особам, які відповідають за обслуговування засобів оповіщення і зв'язку.
3.7. Регламент N 2, 3 (щотижневе та місячне технічне обслуговування) проводиться персоналом, за яким закріплені засоби оповіщення і зв'язку, під керівництвом:
у лінійно-апаратному цеху - начальника цеху;
на телефонно-телеграфних станціях, центрах технічної експлуатації місцевого телефонного зв'язку, центрах електрозв'язку - старших інженерів групи оповіщення.
Місячне технічне обслуговування проводиться третього четверга кожного місяця. В обсязі місячного технічного обслуговування повинна проводитися перевірка працездатності електросирен шляхом їх короткочасного запуску (взимку двічі на місяць). Результати регламентів відображаються у журналі обліку технічного обслуговування.
3.8. Регламенти N 5, 6 (піврічне та річне технічне обслуговування) проводиться згідно з графіком і контролюються відповідним керівництвом підприємств електрозв'язку і їх структурних підрозділів та власниками засобів оповіщення і зв'язку ЦО.
Роботи виконує обслуговуючий персонал разом з виробничими лабораторіями електрозв'язку, а на телефонно-телеграфних станціях - спеціально визначеними інженерно-технічними групами. Кількісний склад груп визначається у межах укладеного договору.
Результати регламенту відображаються в журналі обліку технічного обслуговування та технічних паспортах (формулярах) апаратури.
Під час річного технічного обслуговування підприємства (об'єкти), установи, організації, де установлені електросирени, проводять їх фарбування (влітку). Результати проведення річного технічного обслуговування оформляються актом, один примірник якого надсилається до відповідного органу ЦО та НС.
3.9. Під час проведення регламентних робіт необхідно додержуватися всіх правил безпеки та вживати заходів щодо недопущення несанкціонованого запуску апаратури оповіщення.
Проведення регламентних робіт або здійснення ремонту апаратури, пов'язаних з повним або частковим відключенням апаратури оповіщення, проводиться з дозволу відповідних посадових осіб (оперативних чергових) органів ЦО та НС.
3.10. Готовність систем централізованого оповіщення перевіряється шляхом передачі контрольних сигналів (команд) згідно зі спеціальною інструкцією з пультів оперативних чергових відповідних органів ЦО та НС і диспетчерів (начальників змін) гідроелектростанцій.
Готовність інших спеціальних та локальних систем оповіщення перевіряється шляхом передачі контрольних повідомлень згідно зі спеціальною інструкцією, затвердженою керівником потенційно небезпечного підприємства (об'єкта) з пульту чергового диспетчера (особи, яка виконує такі обов'язки).
3.11. Органам ЦО та НС надається право контролювати повноту і якість проведення регламентних робіт, складати акт з оцінкою технічного обслуговування та надавати пропозиції щодо його вдосконалення.
3.12. Цілодобове експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО забезпечується:
на телефонно-телеграфних станціях, пунктах управління ЦО - спеціально визначеним інженерно-технічним персоналом, який звільняється від інших обов'язків і за яким закріплюються апаратура та інші технічні засоби оповіщення і зв'язку;
у центрах електрозв'язку і лінійно-апаратних цехах - черговими змінами центрів і цехів під безпосереднім керівництвом та під особисту відповідальність старших спеціалістів;
у центрах технічної експлуатації місцевих телефонних мереж - групами обслуговування засобів оповіщення. Ці групи проводять усі види технічного обслуговування, крім щоденного технічного обслуговування;
на гідроелектростанціях - черговим персоналом станцій, який проводить щоденне технічне обслуговування, перевірку працездатності апаратури шляхом передавання команд або усного повідомлення і приймання підтвердження від адресата. Місячне і річне технічне обслуговування здійснюється виробничими лабораторіями зв'язку.
У разі виявлення несправності апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО диспетчер (начальник зміни) гідроелектростанції доповідає керівництву, оперативному черговому відповідного територіального органу ЦО та НС і повідомляє про це підприємство електрозв'язку, що обслуговує апаратуру.
На потенційно небезпечних підприємствах (об'єктах) цілодобове експлуатаційно-технічне обслуговування проводиться силами чергової зміни та спеціально допущеними фахівцями електрозв'язку підприємства (об'єкта).
4. Оперативно-технічна документація
4.1. Для організації якісного експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку розробляються відповідні документи:
органами ЦО та НС - для оперативних чергових пунктів управління цивільної оборони, чергових органів внутрішніх справ;
відповідним підрозділом Мінпаливоенерго, на який покладено обов'язки з питань ЦО та НС - для начальників змін гідроелектростанцій;
відповідною посадовою особою з питань ЦО та НС на потенційно небезпечних підприємствах (об'єктах) - для чергового диспетчера (особи, яка виконує такі обов'язки);
відповідним підприємством електрозв'язку - для його структурних підрозділів, де встановлена апаратура оповіщення.
4.2. Документи оперативних чергових пунктів управління цивільної оборони:
інструкція щодо застосування апаратури оповіщення та дій чергових у разі її несанкціонованого запуску;
журнал контролю за проходженням команд управління;
список осіб, допущених до обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО, їх службові та домашні телефони;
графік проведення регламентних робіт;
інші документи за рішенням відповідного органу ЦО та НС.
4.3. Документи змінного персоналу телефонно-телеграфних станцій, центрів електрозв'язку, центрів технічної експлуатації міських телефонних мереж, інших підприємств електрозв'язку:
4.3.1. Журнали:
технічного стану каналів зв'язку, закріплених за апаратурою оповіщення;
технічного стану засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони та обліку їх несправностей;
показань лічильників та контролю за проходженням команд управління;
обліку проведення технічного обслуговування;
приймання-передачі чергування (зі списком засобів оповіщення і зв'язку ЦО і документації).
Допускається об'єднання кількох журналів в один.
4.3.2. Інструкції чергового персоналу:
щодо застосування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО і дій у разі їх несанкціонованого запуску;
щодо технічного обслуговування та проведення перевірок апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО.
4.3.3. Інша документація:
список осіб, допущених до обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО, їх службові та домашні телефони;
схема проходження по станційному обладнанню каналів, закріплених за апаратурою оповіщення;
витяг з графіка технічного обслуговування;
зразки відбитків печаток (пломб), якими опечатуються апаратура та інші технічні засоби оповіщення і зв'язку ЦО;
технічна документація на всі засоби оповіщення і зв'язку цивільної оборони;
технічні паспорти (формуляри);
журнал (картки) обліку абонентів та сирен, підключених до централізованої системи оповіщення.
4.4. Документи групи оповіщення:
паспорт на систему оповіщення цивільної оборони;
журнал обліку технічного обслуговування;
графік проведення технічного обслуговування та перевірки апаратури, засобів, систем оповіщення і зв'язку цивільної оборони;
журнал обліку несправностей;
наказ про закріплення апаратури за відповідальними особами;
перелік каналів, закріплених за системою оповіщення, та траси їх проходження;
журнал інструктажу чергових змін;
технічна документація на всю апаратуру, монтажні та принципові схеми;
посадові інструкції працівників групи оповіщення.
4.5. Для запобігання несанкціонованому запуску систем оповіщення представниками відповідних органів ЦО та НС опечатуються:
органи управління апаратурою, лічильники, кнопки запуску команд на пультах управління, кришки з написом "регулювання", кнопки (ключі) запуску електросирен - на апаратурі оповіщення, що встановлена у пунктах управління начальників цивільної оборони, на телефонно-телеграфних станціях загальнодержавного значення, у центрах технічної експлуатації міжміського телефонно-телеграфного зв'язку, центрах технічної експлуатації радіофікації обласних центрів, міст Києва, Сімферополя та Севастополя;
пакети з паролями і відгуками, з текстами звернень до населення, які видаються відповідним органом ЦО та НС.
Старшими груп оповіщення підприємств електрозв'язку, на яких установлено апаратуру та інші технічні засоби оповіщення і зв'язку ЦО, опечатуються:
органи управління апаратури і засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони, встановлених на телефонно-телеграфних станціях обласного підпорядкування, у центрах електрозв'язку та цехах електрозв'язку;
пристрої додаткового механічного захисту лицевої панелі та розняття апаратури;
кришки програвачів (магнітофонів) систем централізованого виклику;
за спеціальним дорученням відповідного органу ЦО та НС опечатується кришка з написом "регулювання" та кнопки (ключі) запуску електросирен.
4.6. На потенційно небезпечних підприємствах (об'єктах) розробляються документи:
журнал контролю за проходженням команд управління;
список осіб, допущених до обслуговування засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони, їх службові та домашні телефони;
графік проведення регламентних робіт;
журнал технічного стану засобів оповіщення;
журнал обліку проведення технічного обслуговування;
інструкція щодо застосування засобів оповіщення цивільної оборони і дій у разі її несанкціонованого запуску;
інструкція щодо технічного обслуговування та проведення перевірок засобів оповіщення;
технічна документація на всі засоби оповіщення;
технічні паспорти (формуляри) на засоби оповіщення;
інші документи за рішенням відповідної посадової особи з питань цивільної оборони.
Допускається об'єднання кількох журналів в один.
5. Перевірка працездатності систем оповіщення цивільної оборони
5.1. Для перевірки працездатності систем оповіщення цивільної оборони проводяться:
щоденні технічні перевірки;
щомісячні технічні перевірки;
комплексні (повні) перевірки технічного стану систем централізованого оповіщення цивільної оборони різних рівнів з доведенням сигналів до областей, міст та райцентрів;
вибіркові комплексні перевірки технічного стану засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони в містах, районах та на підприємствах, віднесених до категорій і груп з цивільної оборони;
вибіркові перевірки технічного стану засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони;
річні технічні перевірки;
позапланові перевірки систем оповіщення;
перевірки експлуатації (своєчасності та якості технічного обслуговування) засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони.
5.2. Щоденні технічні перевірки систем централізованого оповіщення проводяться шляхом передавання перевірних команд оперативними черговими відповідних органів ЦО та НС.
5.3. Щомісячні технічні перевірки систем централізованого виклику (до абонентів), пристроїв дистанційного включення радіотрансляційних вузлів з подачею програми (музики), пристроїв запуску електросирен (не запускаючи електросирени) проводяться оперативними черговими відповідних органів ЦО та НС і черговим персоналом підприємств електрозв'язку та його структурних підрозділів спільно з працівниками, які відповідають за обслуговування електросирен на підприємствах (об'єктах), в установах, організаціях, де ці сирени встановлено.
5.4. Річні технічні перевірки проводяться після проведення річного технічного обслуговування. Під час річної технічної перевірки перевіряється працездатність системи оповіщення в повному обсязі.
5.5. Установлюються такі терміни проведення річних технічних перевірок для:
загальнодержавної системи централізованого оповіщення, спеціальної системи оповіщення Дніпровського каскаду ГЕС - відповідно до графіка, який затверджується начальником управління зв'язку та оповіщення МНС України і директором з питань технічної експлуатації генеральної дирекції підприємства електрозв'язку;
регіональних систем централізованого оповіщення - друга декада жовтня;
інших спеціальних та локальних систем оповіщення - листопад.
Результати перевірок оформлюються актами, що подаються до відповідного органу з питань цивільної оборони.
5.6. Комплексні (повні) перевірки технічного стану систем централізованого оповіщення цивільної оборони різних рівнів проводяться оперативними черговими відповідних органів ЦО та НС з доведенням сигналів до областей, міст та райцентрів. Для проведення комплексної (повної) перевірки відповідними органами ЦО та НС створюються комісії, до складу яких включаються представники відповідних підприємств електрозв'язку та їх структурних підрозділів. Комплексна (повна) перевірка може проводитись одночасно з річною технічною перевіркою.
5.7. Вибіркова перевірка технічного стану засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони проводиться оперативними черговими відповідних органів ЦО та НС з метою перевірки готовності системи оповіщення до використання на окремих напрямках (в окремих регіонах) згідно з планом перевірок, затвердженим відповідним начальником органу ЦО та НС.
5.8. Перевірка експлуатації (своєчасності та якості технічного обслуговування) засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони проводиться систематично представником відповідного органу ЦО та НС. Перевірка проводиться згідно з планом, затвердженим начальником відповідного органу ЦО та НС.
5.9. Перевірку готовності всіх систем централізованого оповіщення цивільної оборони до використання в комплексі шляхом централізованого передавання сигналів (усіх команд по черзі) здійснюють відповідні органи ЦО та НС з міських та заміських пунктів управління, а також чергові диспетчери (начальники зміни) з пунктів управління гідроелектростанцій у терміни, погоджені з генеральною дирекцією підприємства електрозв'язку.
З метою запобігання несанкціонованому запуску засобів оповіщення ЦО, перед перевіркою систем централізованого оповіщення, від підприємств електрозв'язку та його структурних підрозділів необхідно одержати доповіді про готовність та установлення засобів оповіщення в режим "перевірка".
5.10. Під час проведення комплексних перевірок необхідно керуватися інструкціями з експлуатації апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку та цією Інструкцією. Результати комплексної перевірки оформлюються актом. До акта додається план заходів усунення недоліків і подальшого вдосконалення систем централізованого оповіщення ЦО.
5.11. Позапланові перевірки систем оповіщення керівного складу, населення про загрозу і про виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний час проводяться з метою визначення ступеня готовності цих систем до використання.
Позапланові перевірки можуть проводитись під час перевірки стану цивільної оборони та готовності до дій під час надзвичайних ситуацій адміністративно-територіальних одиниць, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій та за окремим дорученням керівника відповідного органу ЦО та НС.
Перевірка проводиться представником відповідного органу ЦО та НС за приписом, підписаним керівником органу ЦО та НС або його заступником (додаток 2). Під час позапланової перевірки перевіряється проходження команд, повідомлення (текст повідомлення затверджується керівником або його заступником), робота електросирен, якість проведення експлуатаційно-технічного обслуговування засобів оповіщення та зв'язку ЦО.
За результатами позапланової перевірки системи оповіщення складається відповідний акт.
5.12. На підприємствах електрозв'язку та його структурних підрозділах систематично (один раз на півріччя) проводиться аналіз стану експлуатаційно-технічного обслуговування засобів оповіщення і зв'язку ЦО.
Узагальнені дані про випадки виходу з ладу засобів оповіщення і зв'язку ЦО подаються за підпорядкованістю.
6. Порядок розрахунків
6.1. Суми витрат на експлуатаційно-технічне обслуговування засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони визначаються за договором, до якого додається кошторисно-фінансовий розрахунок за такими статтями:
заробітна плата працівників, які обслуговують засоби оповіщення і зв'язку цивільної оборони (в тому числі й виплата надбавок);
нарахування на соціальне страхування;
відрахування до Фонду сприяння зайнятості населення;
транспортні витрати й витрати на відрядження, пов'язані з проведенням регламентних робіт та ремонту;
витрати на преміальне та матеріальне заохочення;
витрати на навчання на курсах з вивчення апаратури і технічних засобів оповіщення цивільної оборони;
планові накопичення;
вартість оренди виробничих приміщень;
вартість електроенергії;
вартість матеріалів та запасних частин;
інші витрати.
6.2. Розрахунки витрат на експлуатаційно-технічне обслуговування засобів оповіщення і зв'язку ЦО оборони здійснюються в такому порядку:
за нормою витрат часу згідно з технічною документацією на зразки апаратури, бюлетенями, які розроблені заводом-виробником, граничними нормативами часу на експлуатаційно-технічне обслуговування засобів оповіщення ЦО (додаток 3) для кожного типу обладнання визначається загальна кількість людино-годин на обслуговування всієї апаратури за договором (нормативи часу на нові зразки апаратури визначаються технічною документацією заводу-виробника);
за місячною кількістю людино-годин на експлуатаційно-технічне обслуговування наказом по підприємству електрозв'язку визначається кількість штатних одиниць з урахуванням штатних категорій;
за кількістю штатних одиниць здійснюються нарахування на заробітну плату та інші нарахування за статтями, зазначеними у пункті 6.1.
При цьому транспортні витрати на перевезення вимірювальної техніки, проїзд працівників, відрядження визначаються, виходячи з фактичних витрат підприємства електрозв'язку з урахуванням існуючих норм.
Ліміт витрат підприємства на відрядження повинен враховувати витрати на відрядження з ремонту та обслуговування засобів оповіщення і зв'язку ЦО з погашенням їх за рахунок коштів, що перераховуються відповідними власниками засобів оповіщення і зв'язку.
Розмір заробітної плати обслуговуючого персоналу визначається на рівні заробітної плати інженерно-технічних працівників підприємства електрозв'язку.
Нарахування преміальних здійснюється за системою преміювання, що діє на підприємстві електрозв'язку або його структурного підрозділу, з яким укладається договір.
Витрати на навчання визначаються за реальною вартістю навчання персоналу, кількість якого погоджується з відповідним органом ЦО та НС.
6.3. Органи ЦО та НС можуть застосувати до підприємств електрозв'язку економічні санкції, умови яких зазначаються в договорі і відповідають вартості обслуговування засобів оповіщення та зв'язку ЦО за період їх простою з вини підприємства електрозв'язку. Неякісне експлуатаційно-технічне обслуговування та простій засобів оповіщення та зв'язку ЦО тягне за собою позбавлення матеріальної винагороди, якщо при цьому не передбачено іншого виду відповідальності.
6.4. Підставою для розрахунку за експлуатаційно-технічне обслуговування є акт виконаних робіт, у якому можуть зазначатися випадки виходу апаратури і технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО з ладу, несанкціонованого запуску, а також неповний обсяг виконаних робіт з обслуговування, що тягне за собою зменшення суми перерахувань.
Начальник управління зв'язку та
оповіщення МНС України
Начальник Другого відділу
Держкомзв'язку та інформатизації України
|
В.І. Писаревський
С.С.Цуріков
|
Додаток 1
до п. 2.1. Інструкції про порядок
експлуатаційно-технічного
обслуговування апаратури та інших
технічних засобів оповіщення і
зв'язку цивільної оборони
підприємствами електрозв'язку
України
Зразковий договір
про експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО
Замовник ________________________________________________________,
(повна назва)
далі - Орган управління майном, в особі __________________________
_________________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
який діє на підставі ____________________________________________,
і _______________________________________________________________,
(повна назва)
далі - Виконавець, в особі _____________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
який діє на підставі ____________________________________________,
(далі - сторони), уклали цей договір про нижченаведене:
1. Предмет договору
1.1. Орган управління майном передає, а Виконавець приймає на
себе обов'язки щодо експлуатаційно-технічного обслуговування,
апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку ЦО
згідно з переліком, що додається (далі - апаратура).
1.2. Виконавець здійснює обслуговування, ремонт, контроль за
робочим станом і збереженням апаратури.
2. Обов'язки сторін
2.1. Орган управління майном зобов'язаний:
забезпечити Виконавця запасними частинами, інструментом та
приладдям для обслуговування апаратури;
допускати в приміщення об'єктів цивільної оборони працівників
Виконавця, на яких покладається виконання робіт з
експлуатаційно-технічного обслуговування (за наявності у них
документів, що засвідчують особу);
своєчасно оплачувати виконані роботи.
2.2. Виконавець зобов'язаний:
забезпечити належне обслуговування та утримання в стані
постійної готовності апаратури, прийнятої на
експлуатаційно-технічне обслуговування, своєчасно, якісно і в
повному обсязі проводити регламентні роботи;
у випадках виходу з ладу апаратури вжити термінових заходів
щодо відновлення її належного функціонування і негайно повідомити
про це Орган управління майном;
вести постійний облік витрат на обслуговування та утримання
апаратури, щомісяця звітувати перед Органом управління майном і
направляти йому складені кошториси витрат з платіжними документами
для оплати цих витрат.
3. Порядок розрахунків
3.1. Оплата за експлуатаційно-технічне обслуговування
апаратури здійснюється Органом управління майном згідно з доданим
до цього договору кошторисно-фінансовим розрахунком.
Розрахунки провадяться щомісяця або щокварталу.
3.2. У разі затримки оплати за експлуатаційно-технічне
обслуговування протягом одного місяця Виконавець, за умови
своєчасного і повного виконання ним зобов'язань за цим Договором,
має право через місяць після отримання Органом управління майном
письмового попередження відмовити йому в подальшому наданні
послуг. Припинення надання послуг не звільняє Орган управління
майном від сплати заборгованості.
3.3. Підставою для розрахунку за експлуатаційно-технічне
обслуговування є акт виконаних робіт, у якому можуть зазначатися
випадки виходу апаратури і технічних засобів оповіщення і зв'язку
ЦО з ладу, несанкціонованого запуску, а також неповний обсяг
виконаних робіт з обслуговування, що тягне за собою зменшення суми
перерахувань.
4. Відповідальність сторін
4.1. У випадках невиконання або неналежного виконання
договірних зобов'язань сторони несуть відповідальність згідно з
чинним законодавством.
4.2. Органи ЦО та НС можуть застосувати до підприємств
електрозв'язку економічні санкції, умови яких зазначаються в
договорі і відповідають вартості обслуговування засобів оповіщення
та зв'язку ЦО за період їх простою з вини підприємства
електрозв'язку. Неякісне експлуатаційно-технічне обслуговування та
простій засобів оповіщення та зв'язку ЦО тягне за собою
позбавлення матеріальної винагороди, якщо при цьому не передбачено
іншого виду відповідальності.
5. Вирішення спірних питань
5.1. Усі спори, що виникатимуть у зв'язку з цим договором,
вирішуватимуться сторонами шляхом переговорів між ними.
5.2. Спори та розбіжності, пов'язані з цим договором, що не
можуть бути вирішені сторонами, вирішуються відповідно до
арбітражно-процесуального законодавства.
6. Термін дії договору, юридичні адреси та реквізити сторін
6.1. Термін дії договору з "__"_______ р. до "__"_________ р.
Якщо жодна із сторін не заявила за два місяці до закінчення
терміну дії договору про його розірвання, то термін його дії
продовжується на наступний рік.
Доповнення і зміни умов договору повинні бути оформлені
додатковою угодою, що є невід'ємною частиною цього договору.
6.2. Дострокове розірвання або зміна умов цього договору може
мати місце при згоді сторін.
6.3. Адреси і розрахункові рахунки сторін:
Виконавець: _________________________________________________
Банківські реквізити: _______________________________________
Орган управління майном: ____________________________________
Банківські реквізити: _______________________________________
7. Інші умови
7.1. Під час виконання обов'язків за цим договором сторони
керуються Положенням про організацію оповіщення і зв'язку в
надзвичайних ситуаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів
України від 15 лютого 1999 р. N 192.
7.2. Цей договір укладено в ___ примірниках (по одному
примірнику для кожної сторони та __________________________), що
(кому ще подається)
мають рівну юридичну силу.
7.3. До цього договору додаються і є його невід'ємною
частиною:
відомість наявності апаратури, що доручається на
обслуговування;
акт технічного стану апаратури, що береться на
експлуатаційно-технічне обслуговування;
кошторисно-фінансовий розрахунок вартості
експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури.
Договір підписали:
від Органу управління майном _________________
М.П. (підпис)
від Виконавця _________________
М.П. (підпис)
Примітка. Сторони можуть включати до цього договору пункти, які є специфічними для цього регіону, або за домовленістю вносити зміни до договору.
Додаток 2
до п. 5.11 Інструкції про порядок
експлуатаційно-технічного
обслуговування апаратури та інших
технічних засобів оповіщення і
зв'язку цивільної оборони
підприємствами електрозв'язку
України
Зразок бланка
припису на право позапланової перевірки системи оповіщення
------------------------------------------------------------------
| Реквізити заголовка бланка органу ЦО та НС |
|----------------------------------------------------------------|
| N______________ |
| |
| П Р И П И С |
| |
| Виданий представнику ____________________________________ на|
| (назва органу ЦО та НС, прізвище, ім'я та по батькові)|
|право провести перевірку системи оповіщення ___________________ |
| (області, підприємства) |
|в обсязі: |
| 1. Дати команду на запуск системи оповіщення області|
|(підприємства) в обсязі _______________ з подачею (без подачі)|
| (вказати обсяг) |
|завчасно підготовленого повідомлення. Текст повідомлення|
|додається. |
| 2. Перевірити якість експлуатаційно-технічного|
|обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і|
|зв'язку цивільної оборони. |
| |
|Строк дії припису з ___ _________ до ____ __________ 200__ року.|
| |
|Додаток: текст повідомлення на ___ 1 арк. в ___ прим. |
| |
|Керівник (заступник керівника) __________ ____________________|
| органу ЦО та НС (підпис) (ініціали, прізвище)|
| М.П. |
------------------------------------------------------------------
Додаток 3
до Інструкції про порядок
експлуатаційно-технічного
обслуговування апаратури та інших
технічних засобів оповіщення і
зв'язку цивільної оборони
підприємствами електрозв'язку
України
Граничні нормативи
часу на експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв'язку цивільної оборони
------------------------------------------------------------------------
| N |Найменування обладнання | Одиниця | Номери |Норма витрат часу|
|з/п| | виміру |регламентів|(людино-годин) на|
| | | | |місяць (граничні)|
|---+-------------------------+----------+-----------+-----------------|
| 1 |Пульт П-162-I (П-162-II) |комплектів| 1,3,6 | 20-40* |
|---+-------------------------+----------+-----------+-----------------|
| 2 |Апаратура П-159 (П-157): | | | |
| |передавач управління |штук | 1,3,6 | 3-8 |
| |приймач управління |-"- | -"- | 2-6 |
| |передавач контролю |-"- | -"- | 3-8 |
| |приймач контролю |-"- | -"- | 2,4-7 |
| |датчик контролю |-"- | -"- | 3-8 |
| |табло П-157 |комплектів| -"- | 0,5-2 |
| |блок живлення |-"- | -"- | 3-8 |
|---+-------------------------+----------+-----------+-----------------|
| 3 |Апаратура П-160: | | | |
| |комплекс кінцевий | | | |
| |варіант 1 | | | |
| |(ПП, пульт, табло) |-"- | 3,6 | 15-20* |
| |комплекс кінцевий | | | |
| |варіант 2 (ПП, табло) |-"- | -"- | 3,5-10 |
| |комплекс кінцевий | | | |
| |варіант 3 (ПП) |-"- | -"- | 2-6 |
| |блок потужності |штук | -"- | 3-9 |
| |лінійний блок ЛБ |-"- | -"- | 3-9 |
| |лінійний блок ЛБ-1 |-"- | -"- | 2-4 |
| |блок живлення БП |-"- | -"- | 2,4-7 |
| |блок живлення БП-1 |-"- | -"- | 2-4 |
|---+-------------------------+----------+-----------+-----------------|
| 4 |Апаратура П-164: | | | |
| |передавач (П-164Д) |штук | 3,6 | 3,65-8 |
| |приймач (П-164П) |-"- | -"- | 3,65-8 |
| |пульт управління | | | |
| |виносний (П-164У) |-"- | 3,6 | 1,6-3 |
| |табло відбивання виносне | | | |
| |(П-164Т) |-"- | -"- | 1-2 |
| |стояк циркулярного | | | |
| |виклику (П-164Ц): | | | |
| |з приймачем |комплектів| 3,6 | 3,8 - 17 |
| |без приймача |-"- | -"- | 3,8 - 10 |
| |стояк електросирен | | | |
| |(П-164Э): | | | |
| |з приймачем |комплектів| 3,6 | 3,4 - 17 |
| |без приймача |-"- | -"- | 3,4 - 10 |
| |блок кінцевий (П-164Б) |штук | -"- | 3,6 - 8 |
| |пристрій кінцевий "А" | | | |
| |(П-164А) |-"- | 3,6 | 1 - 2 |
| |пристрій випрямний | | | |
| |(П-164С) |штук | 3,6 | 1 - 2 |
| |пристрій перемикання РТВ | | | |
| |(П-164Р): | | | |
| |з приймачем |комплектів| 3,6 | 3,4 -10 |
| |без приймача |-"- | 3,6 | 3,4 - 6 |
| |пристрій П-164Н |штук | 3,6 | 3,6 - 8 |
|---+-------------------------+----------+-----------+-----------------|
| 5 |Апаратура Р-413-О: | | | |
| |передавальна система | | | |
| |(пульт, КУ, ПУС) |комплектів| 3,6 | 12 - 20 |
| |приймальна система | | | |
| |(ПС, табло) |-"- | -"- | 1,5 - 5 |
|---+-------------------------+----------+-----------+-----------------|
| 6 |Апаратура Р-413М: | | | |
| |передавальна система | | | |
| |(Р-413КМ) |-"- | 3,6 | 12 - 20 |
| |приймальна система | | | |
| |(Р-413ДМ) |-"- | -"- | 3,5 - 10 |
|---+-------------------------+----------+-----------+-----------------|
| 7 |Апаратура АДУ(АДУ-ЦВ): | | | |
| |центральний стояк |штук | 3,6 | 3 - 9 |
| |проміжний стояк ЦС-60 |-"- | -"- | 3 - 9 |
| |стояк циркулярного | | | |
| |виклику |-"- | -"- | 3 - 9 |
| |кінцевий блок ОБ-60 |-"- | -"- | 1,5 - 5 |
| |кінцевий пристрій Б-У |-"- | -"- | 0,8 - 2 |
| |випрямний пристрій С-У |-"- | -"- | 0,8 - 2 |
| |абонентський блок | | | |
| |(додатковий) |-"- | -"- | 0,8 - 2 |
| |кінцевий пристрій "А" |-"- | 3,6 | 0,8 - 2 |
| |блок резервного живлення | | | |
| |з перетворювачем ПО-300 |комплектів| -"- | 1 - 3 |
------------------------------------------------------------------------
Примітки: 1. Граничні нормативи часу складено на підставі технічної документації з урахуванням досвіду експлуатації системи та апаратури.
2. На вироби, що не ввійшли до цього додатка, нормативи часу можуть встановлюватися на місцях спільним рішенням органів ЦО та НС і підприємств електрозв'язку, виходячи з конкретних умов експлуатації.
3. У нормативах на пульт П-162 та апаратуру П-160 (для комплексу кінцевого варіанта 1) враховано час, необхідний для щоденної перевірки систем оповіщення шляхом подавання контрольних сигналів (команд), у зв'язку з чим окреме передавання команди з кожного виробу апаратури П-160 (ТК-II) не проводиться.
4. Для встановленої у навчальних класах апаратури зазначається час, реально витрачений на її технічне обслуговування.
5. У розрахунку часу на технічне обслуговування апаратури оповіщення, встановленої на об'єктах, де не передбачено чергової зміни підприємств електрозв'язку, не враховується час на проведення щоденного технічного обслуговування.
6. Час, який витрачається обслуговуючим персоналом на контроль проходження сигналів (команд) під час щоденної перевірки системи оповіщення, враховано в нормах витрат часу (людино-годин) на місяць.