УХВАЛА
ТРЕТЬОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ ДРУГОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Лаберова Михайла Семеновича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини другої статті 99, частини першої статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII

м. К и ї в
21 серпня 2018 року
№ 233-3(ІІ)/2018
Справа № 3-289/2018(4014/18)
Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Касмініна Олександра Володимировича - головуючого, доповідача,
Городовенка Віктора Валентиновича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Лаберова Михайла Семеновича щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) положень частини другої статті 99, частини першої статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України (1798-12) , Цивільного процесуального кодексу України (1618-15) , Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) та інших законодавчих актів" від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIIІ (2147-19) .
Заслухавши суддю-доповідача Касмініна О.В. та дослідивши матеріали справи, Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Лаберов М.С. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) положень частини другої статті 99, частини першої статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIІІ (2147-19) (далі - Кодекс).
Частиною другою статті 99 Кодексу (2747-15) було встановлено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи Інтересів; для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог; для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень щодо справ, зазначених у пункті 5 частини першої статті 183-2 Кодексу (2747-15) , встановлюється 15-денний строк, який обчислюється з дня виявлення суб'єктом владних повноважень підстав для звернення до адміністративного суду; Кодексом (2747-15) та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.
Частиною першою статті 100 Кодексу (2747-15) було передбачено, що адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Суб'єкт права на конституційну скаргу вважає, що оспорювані положення Кодексу (2747-15) "дозволяють судам при певних умовах (пропущення строку звернення до суду, ненадання поважних причин пропуску цього строку і т.д.) залишати адмінпозов без розгляду. При цьому протиправні дії органу ПФУ з питання нарахування та виплати пенсії залишаються без належної правової оцінки".
До конституційної скарги долучено копії ухвал Довгинцівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області від 12 червня 2017 року, Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 4 жовтня 2017 року, Верховного Суду від 15 січня 2018 року.
2. Вирішуючи питання про відкриття конституційного провадження у справі, Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. Відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про Конституційний Суд України" (2136-19) Конституційний Суд України розглядає питання щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) чинних актів (їх окремих положень).
У зв'язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII (2147-19) , який набрав чинності з 15 грудня 2017 року, положення частини другої статті 99, частини першої статті 100 Кодексу (2747-15) втратили чинність.
Згідно з пунктом 5 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України" (2136-19) втрата чинності актом (його окремими положеннями), щодо якого порушено питання відповідності Конституції України (254к/96-ВР) , є підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі.
2.2. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 77 Закону України "Про Конституційний Суд України" (2136-19) конституційна скарга вважається прийнятною, якщо з дня набрання законної сили остаточним судовим рішенням, у якому застосовано закон України (його окремі положення), сплинуло не більше трьох місяців.
Ухвала Верховного Суду, яка є остаточним судовим рішенням у справі автора клопотання, набрала законної сили 15 січня 2018 року, тому строк для подання конституційної скарги закінчився 15 квітня 2018 року. Проте Лаберов М.С. подав конституційну скаргу до Конституційного Суду України 6 серпня 2018 року, порушивши вимоги щодо її прийнятності.
Згідно з частиною четвертою статті 77 Закону України "Про Конституційний Суд України" (2136-19) конституційна скарга визнається неприйнятною, якщо зміст і вимоги конституційної скарги є очевидно необгрунтованими або наявне зловживання правом на подання скарги, що є підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі за пунктом 4 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України" (2136-19) -неприйнятність конституційної скарги.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 151-1, 153 Конституції України, на підставі статей 7, 8, 32, 37, 50, 55, 56, 58, 62, 77, 86 Регламенту Конституційного Суду України (1861-17) Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
ухвалила:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Лаберова Михайла Семеновича щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) положень частини другої статті 99, частини першої статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIІІ (2147-19) на підставі пунктів 4, 5 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України" (2136-19) - неприйнятність конституційної скарги; втрата чинності актом (його окремими положеннями), щодо якого порушено питання відповідності Конституції України (254к/96-ВР) .
2. Ухвала Третьої колегії суддів Другого сенату Конституційного Суду України є остаточною.
                                               ТРЕТЯ КОЛЕГІЯ СУДДІВ ДРУГОГО СЕНАТУ 
                                                  КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ