ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 91/4/18-1114 від 23.02.2001




     ДПА України розглянула запит щодо сплати податку з реклами та
повідомляє таке.
     Відповідно  до   ст.15   Закону   України   від  25.06.91  р.
N 1251-XII  (  1251-12  )  "Про  систему оподаткування" в редакції
Закону від 18.02.97 р.  N 77/97-ВР ( 77/97-ВР ) податок з  реклами
відноситься до місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів),
а  механізм  його  справляння  та  порядок  сплати  встановлюються
сільськими,  селищними, міськими радами в межах граничних розмірів
ставок, установлених законами України.
     Декретом КМУ  від 20.05.93 р.  N 56-93 ( 56-93 ) "Про місцеві
податки і збори" визначено види місцевих  податків  і  зборів,  їх
граничні   розміри   та   порядок   обчислення.  У  ст.11  Декрету
( 56-93 ) встановлено  об'єкт  оподаткування,  платників  податку,
зазначено граничні розміри ставок податку з реклами.
     Об'єктом податку з реклами є вартість послуг за  встановлення
та розміщення реклами.
     Податок з  реклами  сплачується  з  усіх  видів  оголошень  і
повідомлень,  які  передають  інформацію  з  комерційною  метою за
допомогою засобів масової інформації,  преси,  телебачення,  афіш,
плакатів,  рекламних  щитів,  інших  технічних  засобів,  майна та
одягу;  на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та
в інших місцях.
     Граничний розмір податку з реклами  не  повинен  перевищувати
0,1%  вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5% за
розміщення реклами на тривалий час.
     Згідно зі  ст.1  Закону України від 03.07.96 р.  N  270/96-ВР
( 270/96-ВР ) "Про рекламу" реклама - це спеціальна інформація про
осіб  чи  продукцію,  яка  розповсюджується в будь-якій формі та в
будь-який спосіб з метою прямого  або  опосередкованого  одержання
прибутку. Тобто заклик передплатити газету є рекламою, яка повинна
оподатковуватися  за  порядком,   встановленим   рішенням   органу
місцевого самоврядування.
     У випадку,  якщо газета розміщує на  своїх  сторінках  власну
рекламу, вона повинна нараховувати податок з реклами із розрахунку
тарифів на платні послуги за розміщення реклами,  затверджених для
розрахунків  із  сторонніми  організаціями.  Якщо  газета розміщує
тільки власну рекламу і тарифів на розміщення  реклами  не  існує,
вона   повинна   обчислити   податок  із  розрахунку  собівартості
виготовлення  друкованого  засобу  пропорційно  питомій  вазі  від
місця, яке займає реклама.

 Голова                                                   М.Азаров

 "Бухгалтерія", N 12/1, 25.03.2002 р.