ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т N 91/4/18-1114 від 23.02.2001 ДПА України розглянула запит щодо сплати податку з реклами та повідомляє таке. Відповідно до ст.15 Закону України від 25.06.91 р. N 1251-XII ( 1251-12 ) "Про систему оподаткування" в редакції Закону від 18.02.97 р. N 77/97-ВР ( 77/97-ВР ) податок з реклами відноситься до місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів), а механізм його справляння та порядок сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України. Декретом КМУ від 20.05.93 р. N 56-93 ( 56-93 ) "Про місцеві податки і збори" визначено види місцевих податків і зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення. У ст.11 Декрету ( 56-93 ) встановлено об'єкт оподаткування, платників податку, зазначено граничні розміри ставок податку з реклами. Об'єктом податку з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами. Податок з реклами сплачується з усіх видів оголошень і повідомлень, які передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової інформації, преси, телебачення, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу; на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та в інших місцях. Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1% вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5% за розміщення реклами на тривалий час. Згідно зі ст.1 Закону України від 03.07.96 р. N 270/96-ВР ( 270/96-ВР ) "Про рекламу" реклама - це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку. Тобто заклик передплатити газету є рекламою, яка повинна оподатковуватися за порядком, встановленим рішенням органу місцевого самоврядування. У випадку, якщо газета розміщує на своїх сторінках власну рекламу, вона повинна нараховувати податок з реклами із розрахунку тарифів на платні послуги за розміщення реклами, затверджених для розрахунків із сторонніми організаціями. Якщо газета розміщує тільки власну рекламу і тарифів на розміщення реклами не існує, вона повинна обчислити податок із розрахунку собівартості виготовлення друкованого засобу пропорційно питомій вазі від місця, яке займає реклама. Голова М.Азаров "Бухгалтерія", N 12/1, 25.03.2002 р.