А н а л і з

регуляторного впливу проекту змін до Порядку продажу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області шляхом викупу, на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни) та за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, затвердженого рішенням обласної ради від 20 червня 2013 року № 779-VІ

 

Відповідно до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" проект змін до Порядку продажу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області шляхом викупу, на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни) та за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону віднесено до регуляторного акта.

            За вимогами ст. 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторгого акта" було розроблено аналіз регуляторного впливу зазначеного проекту регуляторного акта.

 

  1. Визначення проблеми, яку пропонується розвязати шляхом державного регулювання господарських відносин

 

Вдосконалення процедури продажу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, враховуючи практику застосування Порядку продажу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області шляхом викупу, на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни) та за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, затвердженого рішенням обласної ради від 20 червня 2013 року № 779-VІ.

 

  1. Аналіз проблеми, яку пропонується розвязати шляхом державного регулювання господарських відносин

 

Зміни, що пропонується внести до Порядку, сприятимуть оптимізації та пришвидшенню процедури приватизації (відчуженні) об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області завдяки зменшенню кількості погоджувальних процедур.

 

  1. Оцінка важливості проблеми

 

Потреба у вдосконаленні процедури приватизації (продажу) майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області.

 

4.      Обгрунтування причин, з яких визначена проблема не може  бути розвязана за допомогою діючих регуляторних актів,  та розгляд можливості внесення змін до них

 

Відповідно до вимог законодавства України, до повноважень обласної ради входить вирішення питань про продаж майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області, на підставі якого управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради здійснюватиме свої повноваження щодо приватизації об'єктів спільної власності.

Практика застосування Порядку продажу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області виявила певні недоліки у прийнятому обласною радою регуляторному акті. Так, значний час (місяць та більше) триває процедура отримання від Харківської обласної державної адміністрації пропозицій щодо можливості відчуження запропонованих об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, а також отримання кандидатур представників обласної державної адміністрації для залучення їх у роботі створюваних конкурсних комісій з продажу. У разі прийняття обласною радою запропонованого регуляторного акта буде вдосконалено порядок продажу майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області, та інші суттєві умови майнових відносин.

 

5.      Визначення результативності регуляторного акта

 

Прийняття змін до Порядку продажу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області шляхом викупу, на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни) та за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, сприятиме вдосконаленню процедури продажу майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області.

 

6.      Оцінка  альтернативних  способів  досягнення

 встановлених  цілей,  у  тому  числі  таких,  які  не   передбачають безпосереднього  державного  регулювання  господарських  відносин

 

Проводити вищезазначену оцінку не має сенсу, серед альтернативних способів досягнення встановлених цілей лише один – обраний.

 

7.      Аргументи переваг обраного способу

досягнення встановлених цілей

 

Процедура приватизації майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області, на даний час потребує вдосконалення, тому обраний спосіб досягнення встановлених цілей є доцільним.

 

8.      Обґрунтування  можливості  досягнення  встановлених  цілей

у  разі  прийняття  запропонованого  регуляторного  акта

 

У разі прийняття запропонованого проекту регуляторного акта буде вдосконалено порядок та умови приватизації майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області, та інші суттєві умови майнових відносин.

 

9.      Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта

 

В проекті регуляторного акта не визначено строк його дії, але після прийняття його може бути доповнено або відмінено за рішенням сесії Харківської обласної ради.

 

10.  Визначення  показників  результативності  регуляторного  акта

 

У разі виконання вимог, передбачених даним регуляторним актом, буде забезпечено пришвидшення прийняття рішень обласної ради щодо відчуження майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області та надходжень до обласного бюджету коштів від приватизації об’єктів спільної власності.

 

11.  Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

 

У разі прийняття запропонованого проекту регуляторного акта управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради буде проводити ефективний контроль за діяльністю підприємств, установ і організацій з метою відстеження дотримання вимог Положення про порядок та умови приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та за виконанням покупцями умов договорів купівлі-продажу.

 

 

 

 

Начальник управління з питань

комунальної власності виконавчого

апарату обласної ради                                                                                А.П. Поливаний