про хід виконання у І півріччі 2014 року
регіональної Програми запобігання і протидії корупції
в Харківській області на 2013 – 2015 роки
З метою забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері запобігання і протидії корупції, розроблення та здійснення комплексу заходів щодо зменшення випадків корупційних діянь в області шляхом обмеження дії та усунення чинників, що сприяють виникненню корупції, а також формування у суспільстві негативного ставлення до корупції як суспільно небезпечного явища 25 квітня 2013 року рішенням ХХІ сесії VI скликання Харківської обласної ради було затверджено регіональну Програму запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013-2015 роки (далі - регіональна Програма).
Відповідно до регіональної Програми правоохоронними органами області у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування спільно з іншими суб’єктами виконання регіональної Програми протягом звітного періоду здійснено низку організаційних та практичних заходів, а саме:
Головне управління МВС України в Харківській області
На виконання п.2.4 регіональної Програми органами і підрозділами ГУМВС України в Харківській області проводяться заходи, направлені на зниження рівня корупції в регіоні, перш за все в зонах підвищеного корупційного ризику, зокрема правоохоронній, медичній, земельній, освітній, податковій, митній сфері, у сферах державних закупівель та державної служби.
Усього за наслідками досудового розслідування за 6 місяців 2014 року направлено до суду з обвинувальними актами 95 кримінальних проваджень з ознаками кримінальної корупції (з них 50 вчинені у складі організованих груп, 61 за тяжкими та особливо тяжкими злочинами).
З числа викритих злочинів з ознаками кримінальної корупції: 18 фактів одержання неправомірної вигоди, 2 - зловживань владою або службовим становищем, 9 - зловживання впливом, 61 – інші. Серед них злочини, скоєні у банківській системі (52), у сфері земельних відносин (6), освіти (4), у паливно-енергетичному комплексі (3) та у бюджетній системі (2).
На стадії досудового розслідування відшкодовано збитків у сумі 6 млн. грн. із 9,6 млн. грн., що склало 62,5%.
До кримінальної відповідальності притягнуто 44 особи, з них: 6 осіб, які вчинили злочини в складі організованих груп та злочинних організацій, 8 державних службовців 5-7 категорії, 3 посадові особи місцевого самоврядування 4-7 категорії, 2 посадові особи райдержадміністрацій, 6 співробітників органів внутрішніх справ, 1 співробітник державної податкової служби, 1 – державної кримінально-виконавчої служби, 4 посадові та службові особи інших органів державної влади, 6 осіб, що надають публічні послуги.
Крім того, виявлено 51 порушення вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», по яких адміністративні протоколи направлені до суду. З початку року судами розглянуто 24 протоколи, до відповідальності у вигляді штрафу притягнуто 19 осіб (з них: 7 держслужбовців 5-7 категорій, 6 депутатів сільських, селищних, міських, районних рад, 3 посадові особи райдержадміністрацій, 2 співробітники державної прикордонної служби). Сума накладеного на правопорушників штрафу складає 6,3 тис. грн.
З урахуванням особливостей економіки Харківської області та кожного адміністративного району вивчено ефективність протидії кримінальним правопорушенням у сфері земельних відносин. Діяльність органів та підрозділів ГУМВС України в Харківській області спрямовано на виявлення корумпованої ланки у схемах відчуження земель правопорушниками. У результаті за поточний період 2014 року у сфері земельних відносин зареєстровано та розслідується 25 кримінальних проваджень, збитки за якими складають 2 488 тис. грн.
На виконання п.2.5 регіональної Програми органами і підрозділами ГУМВС України в Харківській області проводяться періодичні комплексні перевірки цільового використання бюджетних коштів, виділених для реалізації соціально-економічних програм державного та обласного рівнів, у галузі розвитку окремих секторів економіки, з метою виявлення та припинення розкрадання посадовими особами коштів, а також запобігання та припинення дій корупційного характеру.
У результаті вжитих заходів у поточному році органами та підрозділами ГУМВС в області зареєстровано та розслідується 231 кримінальне провадження, яке пов'язане із використанням бюджетних коштів, з яких: 152 - пов'язані з коштами державного бюджету, 79 - місцевого, 54 - виділених на реалізацію державних програм, 91 - у сфері державних закупівель, 2 - у сфері соціальних витрат.
З метою інформування суспільства про результати роботи органів і підрозділів внутрішніх справ у рамках Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2012 року №1240, а також створення позитивного іміджу забезпечено щомісячне звітування перед суспільством про стан боротьби з корупцією. З початку року в ЗМІ розміщено 68 матеріалів про заходи, які вживаються органами та підрозділами ГУМВС, щодо протидії корупції та їх результати. Крім того, інформація про стан боротьби з корупцією щотижнево висвітлюється на відомчому сайті ГУМВС України в Харківській області.
Стан цієї роботи триває та знаходиться під постійним контролем керівництва ГУМВС України в Харківській області.
Управління Служби безпеки України в Харківській області
На виконання п. 2.4 регіональної Програми, з метою профілактики злочинності в регіоні, Управлінням розроблена система постійного інформування громадськості через засоби масової інформації щодо діяльності Управління СБ України в Харківській області.
Зокрема, протягом 2-го кварталу 2014 року через електронні та друковані республіканські, обласні і районні засоби масової інформації реалізовано 5 матеріалів по лінії протидії корупції, які були поширені в ЗМІ 110 раз, з них: на телебаченні – 32, радіо – 23, в періодичних виданнях – 10, в Інтернет виданнях - 45 раз.
На виконання п. 2.5 регіональної Програми Управлінням постійно вживаються заходи, спрямовані на виявлення та припинення порушень, допущених при розподілі та використанні бюджетних коштів, у т.ч. виділених на реалізацію соціально-економічних програм державного і обласного рівнів, а також у галузі розвитку окремих секторів економіки. Зокрема, протягом квітня-червня 2014 року за матеріалами Управління по визначеним лініям роботи загалом розпочаті досудові розслідування за 14 кримінальними провадженнями, з яких 2 за ознаками складів злочинів, передбачених ст. 190 КК України, 5 – ст. 191 КК України, 4 – ст. 364 КК України, 1 – ст. 364-1 КК України, 1 – ст. 366 КК України, 1 – ст. 410 КК України.
Разом з тим, протягом 2-го кварталу 2014 року повернуто фінансово-матеріальних цінностей до державного сектору економіки та державних установ за матеріалами Управління через інші правоохоронні та контролюючі органи на загальну суму 144,93 тис. грн., повернуто до зведеного бюджету України коштів іншим правоохоронними та контролюючими органами на загальну суму 1 млн. 33,36 тис. грн., попереджено завдання економічних збитків державі на загальну суму 24 млн. 719,446 тис. грн.
Крім зазначеного, по лінії протидії корупції протягом визначеного періоду за матеріалами Управління розпочато 5 досудових розслідувань у кримінальних провадженнях за ознаками складів злочинів, передбачених ст. 368 КК України.
Також, протягом вказаного періоду Управлінням складено 8 адміністративних протоколів щодо порушень антикорупційного законодавства.
Управлінням СБ України в Харківській області, в рамках визначеної чинним законодавством компетенції, продовжується здійснення комплексу відповідних заходів, спрямованих на виконання регіональної Програми запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013-2015 роки.
Головне управління Міндоходів у Харківській області
Головним управлінням Міндоходів у Харківській області на виконання у звітному періоді пунктів 2.4., 2.5 регіональної Програми проведено наступні заходи.
Питанням профілактики та запобігання проявів корупції в ГУ Міндоходів у Харківській області та його територіальними органами приділяється особлива увага. Протягом звітного періоду інформаційні матеріали на зазначену тематику систематично висвітлювалися у засобах масової інформації.
Інформацію щодо боротьби з корупцією та роботи антикорупційного проекту «Пульс» розміщено: у пресі - 82 матеріали, на радіо - 77, по телебаченню - 20. У мережі Інтернет висвітлено 252 матеріали із зазначеної тематики. Зокрема, матеріали надруковано в газетах: «Податковий та митний вісник» (14.04.14, 26.05.14, 09.06.14, 16.06.14, 30.06.14), «Харьковские известия» (21.06.14).
«Швидкоплинна стрічка» щодо роботи антикорупційного проекту «Пульс» транслювалась на регіональних телеканалах (ТРК «Фора», РА «8ітоп», ХОД ТРК, ПП ТРК «Профіт», ПРАТ «РТМК «ТОШС-ЦЕНТР», ВАТ «Телекомпанія «ФАВОРІТ ТВ»).
Крім того, на суб-сайті ГУ Міндоходів у Харківській області створено спеціальний банер «Запобігання проявам корупції», в якому розміщуються інформаційні повідомлення щодо діяльності підрозділу внутрішньої безпеки.
Також, на головній сторінці суб-сайту транслюється «швидкоплинна стрічка»: щодо антикорупційного проекту «Пульс» та роботи антикорупційної комісії при Міндоходів.
Текстова інформація щодо антикорупційного проекту «Пульс» та телефонного номеру, на який громадяни можуть повідомити інформацію про неправомірні дії працівників Міндоходів, транслюється на спеціальних табло біля будівля Південного вокзалу та в тунелях.
Разом з цим, керівництвом ГУ Міндоходів та його територіальних органів під час проведення 315 заходів з платниками та громадськістю (семінарів, засідань «круглого столу», заходів з інститутами громадянського суспільства) порушувались питання протидії корупції.
Державна фінансова інспекція в Харківській області
На виконання п. 2.5. регіональної Програми:
Відповідно до п.1.4.1 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Харківській області на І квартал 2014 року, у лютому – квітні 2014 року проведено ревізію у фінансовому управлінні Ізюмської міської ради за період з 01.10.2012 по 30.01.2014 року.
Ревізією встановлено, що за рішеннями Ізюмської міської ради від 24.02.2012 №1004 від 01.03.2013 №1694, в порушення ч.2 ст.85 Бюджетного кодексу України за рахунок коштів міського бюджету впродовж 2011-2013 років проведені видатки в загальній сумі 40000,00 грн, а саме надана субвенція державному бюджету на виконання заходів Програми забезпечення пожежної та техногенної безпеки на період до 2015 року Службі цивільного захисту в Ізюмському районі в 2012 році в сумі 10,0 тис. грн, в 2013 – 10,0 тис.грн., субвенція державному бюджету на виконання заходів Комплексної програми злочинності в м. Ізюмі на 2011-2015 роки Ізюмському місцевому відділу ГУМВС України в Харківській області в 2012 році в сумі 20,0 тис. гривень.
Внаслідок зазначеного порушення міському бюджету завдано збитків на загальну суму 40,0 тис.грн.
Результати ревізії висвітлено у засобах масової інформації, також про результати ревізії було проінформовано Ізюмську міжрайонну прокуратуру, за допущені порушення двох осіб притягнуто до адміністративної відповідальності за ст.164-2КУпАП.
На виконання листа голови Харківської обласної державної адміністрації від 31.03.2014 №01-67/2078 та на підставі звернення Департаменту фінансів Харківської обласної державної адміністрації від 24.04.2014 №04-03-11/28, у квітні – червні 2014 року проведено позапланову ревізію, з метою перевірки достовірності обсягів заборгованості розпорядників та одержувачів бюджетних коштів обласного бюджету в Департаменті фінансів Харківської обласної державної адміністрації за період з 01.01.2013 по 01.06.2014 року.
Із загальної суми кредиторської заборгованості, яка рахувалась за даними Департаменту фінансів по видатках, які проводились за рахунок субвенцій з обласного бюджету (12223,21 тис.грн) підтверджено кредиторську заборгованість на суму 8132,00 тис.грн, не підтверджено заборгованість – 4091,20 тис. грн, в тому числі по видатках, проведених за рахунок загального фонду обласного бюджету не підтверджено заборгованість – 224,87 тис. грн; субвенцій з бюджету розвитку обласного бюджету не підтверджено – 1261,87 тис. грн; субвенцій з бюджету розвитку обласного бюджету державному бюджету не підтверджено– 714,76 тис. грн; коштів обласного фонду охорони навколишнього середовища не підтверджено – 1889,70тис.гривень.
Про результати ревізії проінформовано правоохоронні органи, голову Харківської обласної державної адміністрації та органи Державної казначейської служби України.
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції
апарату Харківської обласної державної адміністрації
На виконання пункту 2.3 регіональної Програми протягом звітного періоду до відділу з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 14 звернень.
Усі звернення, що надходять до відділу з питань запобігання та виявлення корупції апарату облдержадміністрації, уважно розглянуті, викладена в них інформація ретельно перевірена, проводиться постійний аналіз порушених у зверненнях питань.
На виконання пункту 3.1 фахівці відділу з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації приймали участь у відео – конференції "Електронні торги арештованим майном", в проведенні семінару на тему: "Актуальні проблеми державного управління" в Харківському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України та провели семінар-навчання по роз’ясненню ст. 12 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" в управлінні Державної пенітенціарної служби України в Харківській області.
Відділом здійснюється облік осіб, яких притягнуто до кримінальної або адміністративної відповідальності за корупційні правопорушення. Згідно з інформацією територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області стосовно державних службовців органів виконавчої влади та посадових осіб органів місцевого самоврядування Харківської області протягом звітного періоду судами до адміністративної відповідальності за корупційні діяння та інші правопорушення, пов’язані з корупцією, відповідно до вимог Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" притягнуто 55 державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування та посадових осіб інших категорій.
Державні службовці та посадові особи обласної державної адміністрації до відповідальності за порушення вимог антикорупційного законодавства не притягались.
На виконання пункту 3.2 з метою проведення роз’яснювальної роботи серед державних службовців щодо практичного застосування положень Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (зі змінами) в Харківській обласній державній адміністрації за участю фахівців Відділу було проведено 1 семінар - навчання, в якому прийняли участь 42 державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування.
На виконання пункту 3.5 відділом разом з відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації щомісячно здійснюється аналіз звернень громадян, що надходять до обласної державної адміністрації та звернень, що надходять на урядову телефонну "гарячу лінію", здійснюється аналіз звернень фізичних осіб стосовно порушення вимог антикорупційного законодавства. Фактів порушень державними службовцями обласної державної адміністрації не виявлено.
Усі звернення, що надходять до облдержадміністрації, уважно розглядаються, викладені в них факти ретельно перевіряються, проводиться постійний аналіз порушених у зверненнях питань.
На виконання пункту 3.6 регіональної Програми та на виконання вимог Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", постанови Кабінету Міністрів України від 28.11.2011 № 1240 "Про затвердження Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011 – 2015 роки" відділом з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації (далі – Відділ) розроблений План заходів з реалізації в Харківській обласній державній адміністрації та районних державних адміністраціях Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011 – 2015 роки, затвердженою головою Харківської облавної державної адміністрації 28.02.2012.
Структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями заходи щодо запобігання і протидії корупції здійснювались згідно з розробленими щорічними внутрішніми планами щодо запобігання і протидії корупції.
Аналогічні внутрішні Плани роботи щодо запобігання і протидії корупції розроблені на 2014 рік з урахуванням наданих Відділом рекомендацій.
На виконання пункту 3.7 за звітний період Відділом розглянуто 14 звернень громадян. За результатами розгляду у всіх випадках надана практична допомога заявникам у вирішенні питань які вони порушували у своїх зверненнях. Фактів порушень державними службовцями Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" не встановлено.
Значна увага при розгляді звернень приділялась безпосередньому спілкуванню з заявниками, в ході перевірки звернень їм надані роз’яснення. Зазначена робота дає позитивний результат та підвищує довіру громадян до органів державної влади.
На виконання пункту 3.8 протягом звітного періоду, у визначені терміни, в Харківській обласній державній адміністрації та структурних підрозділах обласної державної адміністрації перевірено факти своєчасності подання декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, надані рекомендації про організацію проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування. Відділом, в межах наданих повноважень, здійснюється контроль за своєчасністю подання державними службовцями декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру.
Всі державні службовці обласної державної адміністрації подали декларації за 2013 році в термін установлений законом.
Відділ роботи із зверненнями громадян
апарату Харківської обласної державної адміністрації
До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 1943 звернення, що на 34,1 % менше ніж за аналогічний період 2013 року; у тому числі 738 звернень – на особистому прийомі, поштою – 1205.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 21,4 % звернень надійшло від зазначених категорій населення.
Відмічається зменшення кількості колективних звернень на 34,4 % (питома вага складає 8,3 %).
За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 97,0 %, 2,8 % - скарги, 0,2 % - пропозиції.
Від органів влади вищого рівня надійшло 561 звернення, що на 49,7 % менше проти відповідного періоду 2013 року, у тому числі:
- з Адміністрації Президента України - 273 звернення (зменшення на 60,5 %);
- з Кабінету Міністрів України – 174 звернення (зменшення на 47,1 %).
Усього в листах порушено 1943 різноманітних питання. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (18,0 %), охорони здоров’я (16,9 %), комунального господарства (14,5 %), аграрної політики та земельних відносин (7,7 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (7,5 %), житлової політики (6,1 %).
Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 156 громадянам на суму понад 1212 тис. грн.
По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 7,5 % порушених питань вирішено позитивно; по 58,0 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 12,9 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,4 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 34 звернення не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 17,8 % - у стадії розгляду та остаточного вирішення.
Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630, на веб-сайтах районних державних адміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.
При обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти керівників структурних підрозділів обласної та районних державних адміністрацій, розглядались окремі звернення громадян.
Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, передбачено прийом громадян за місцем роботи та проживання.
Згідно з пунктом 6 затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 171 звернення, а також 577 звернень – працівниками приймальні.
Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.
На всі листи, телеграми, що надійшли до обласної державної адміністрації, звернення громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених законодавством.
На виконання частини 5 пункту 5 Указу постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готувалися статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань, районів і міст із класифікацією їх за відповідними напрямами, вивчалися причини, що їх породжували.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 5647 таких звернень, що на 24 % більше показника минулого року. Актуальними залишаються питання призначення та виплати державної соціальної допомоги, надання пільг, житлової субсидії, встановлення статусу, забезпечення засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням, автотранспортом, призначення пенсій тощо.
Інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань щокварталу оприлюднювалися на веб-сайті обласної державної адміністрації. Крім того, там розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, графіки цих прийомів.
Керівництвом обласної державної адміністрації систематично проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в обласній державній адміністрації створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. За звітний період в обласній державній адміністрації надано роз’яснення 45 заявникам.
За звітний період звернень фізичних осіб стосовно порушення вимог антикорупційного законодавства до обласної державної адміністрації (через відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації) не надходило.
Департамент агропромислового розвитку
Харківської обласної державної адміністрації
На офіційному веб-сайті Департаменту агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації постійно висвітлюються накази з основної діяльності Департаменту.
Питання щодо виконання регіональної Програми запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013-2015 роки знаходиться на постійному контролі Департаменту агропромислового розвитку
Департамент економіки і міжнародних відносин
Харківської обласної державної адміністрації
На виконання пункту 5.1 проекти розпоряджень голови Харківської обласної державної адміністрації, які є нормативно-правовими актами, відповідно до пункту 3 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI, оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному сайті Харківської облдержадміністрації в мережі Інтернет (http://kharkivoda.gov.ua) не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Проекти розпоряджень голови Харківської обласної державної адміністрації, які є регуляторними актами, відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-V, з метою одержання зауважень, пропозицій оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному сайті Харківської облдержадміністрації в мережі Інтернет (http://kharkivoda.gov.ua).
Також, проекти розпоряджень голови Харківської обласної державної адміністрації щодо встановлення тарифів, граничних рівнів торговельних (постачальницько-збутових) надбавок, граничних рівнів рентабельності виробництва основних споживчих товарів, які є регуляторними актами, обговорюються шляхом погодження з головою об’єднання організацій роботодавців Харківської області «Граніт», головою об’єднання профспілок Харківської області, головою об`єднання організацій роботодавців Харківщини.
Департамент соціального захисту населення
Харківської обласної державної адміністрації
У звітному періоді притягнення державних службовців, які працювали у Департаменті, за корупційні діяння не було.
Аналіз якісного складу державних службовців, які перебували на цих посадах, свідчить, що всі державні службовці відповідають вимогам професійно-кваліфікаційних характеристик, мають повну вищу освіту, достатній досвід роботи.
Державні службовці Департаменту дотримуються спеціальних обмежень, установлених для державних службовців та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави, спрямованих на запобігання корупції та вимог фінансового контролю.
З державними службовцями Департаменту постійно проводиться роз’яснювальна робота щодо запобігання створенню можливостей виникнення конфліктів інтересів під час розгляду звернень громадян, юридичних та фізичних осіб. Скарг від населення щодо професійної діяльності працівників Департаменту у звітному періоді не надходило.
7 квітня 2014 року на апаратній нараді директора Департаменту було розглянуто питання «Про додержання працівниками Департаменту антикорупційного законодавства».
Державні службовці Департаменту ознайомлені під підпис з Пам’яткою державного службовця щодо врегулювання конфлікту інтересів.
У ІІ кварталі 2014 року в Департаменті конкурси на заміщення вакантних посад державного службовця не проводилися.
При прийнятті документів, з особами, які претендують на зайняття вакантних посад державних службовців, проводиться робота з роз’яснення положень антикорупційного законодавства та попередження про встановлені законодавством обмеження, пов’язані з прийняттям на державну службу та проходженням державної служби.
Відповідно до п. 5.1 регіональної Програми «Заходи щодо удосконалення антикорупційної експертизи» нормативно-правові акти, які потребують проведення громадської антикорупційної експертизи, не розроблялись.
Департамент науки і освіти
Харківської обласної державної адміністрації
Відповідно до пункту 5.1 регіональної Програми, з метою формування ефективного механізму доступу фізичних, юридичних осіб та об’єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність Департаменту проводилася постійна робота з виконання плану заходів щодо виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації». З метою забезпечення прозорості процедури нормопроектування забезпечено доступ громадськості до проектів нормативно-правових актів для ознайомлення шляхом їх розміщення на власному веб-сайті Департаменту не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Відповідно до пункту 6.4 регіональної Програми студентське самоврядування є формою самоорганізації студентів, самостійною громадською діяльністю, механізмом представництва й відстоювання своїх прав і, найголовніше, можливістю самореалізації студента як відкритої, цілеспрямованої та освіченої особистості. Основними завданнями Студентського самоврядування є:
- забезпечення і захист прав та інтересів студентів;
- сприяння навчальній, науковій та творчій діяльності студентів;
- сприяння формуванню у студентів моральних та етичних якостей, виховання патріотизму;
- сприяння поліпшенню умов проживання й відпочинку студентів;
- сприяння створенню різноманітних студентських гуртків, товариств, об’єднань, клубів за інтересами та координація їх діяльності;
- співробітництво з органами Студентського самоврядування інших вищих навчальних закладів;
- сприяння забезпеченню інформаційної, правової, психологічної, фінансової, юридичної та іншої допомоги студентам.
Представники студентських рад вищих навчальних закладів узяли участь у роботі конференцій, що відбулись упродовж ІІ кварталу 2014 року, під час яких розглядалися питання щодо запобігання корупційним діянням. У Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди відбувся круглий стіл за темою «Орган студентського самоврядування як фактор впливу на формування особистості студента» та кураторські години зі студентами 1-5-х курсів за загальною темою «Студентське самоврядування: міжнародний досвід».
Відповідно до пункту 6.6 регіональної Програми протягом квітня-червня 2014 року в загальноосвітніх навчальних закладах, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку області проведено заходи інформаційного, освітнього й виховного характеру з питань запобігання і протидії корупції, а саме:
- лекції, бесіди, засідання «круглих столів», правові конкурси, за темами: «Правова культура як чинник формування особистості», «Знати сьогодні, щоб жити завтра»;
- тематичні виставки літератури, презентації про права людини за темами: «Закон і ми», «Права та обов’язки учня»;
- семінари, зустрічі «за круглим столом», присвячені проблематиці прав людини, за участю представників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування за темами: «Правова культура громадянина України», «Освіта та право»;
- виставки плакатів, стіннівок за темами: «Права дітей і батьків», «Людина і суспільство».
З нагоди відзначення 18-ї річниці Конституції України в навчальних закладах, закладах оздоровлення та відпочинку області протягом червня 2014 року проведені просвітницькі тематичні заходи, спрямовані на виховання в молодого покоління поваги до Конституції України, формування правової культури, здобуття знань про конституційні права, свободи та обов’язки громадян України, історію вітчизняного конституційного права, а саме:
- лекції, бесіди, години спілкування за темами: «Конституція України – основний Закон держави», «Конституція України і права людини», «Права і сучасність», спрямовані на роз’яснення значення норм Конституції України у становленні демократичної держави;
- засідання «круглих столів», семінари за темами: «Досягнення українського суспільства на шляху побудови демократичної, соціальної і правової держави», «Конституція України – шляхи становлення», «Конституція України – фундамент правової держави», «Конституція України і моє життя», спрямовані на значущість становлення та розвиток українського конституціоналізму, історію національного законотворення (вищі навчальні заклади);
- виставки малюнків, плакатів, стіннівок за темою «Діти мають свої права».
Упродовж квітня-червня 2014 року у вищих та професійно-технічних навчальних закладах пройшли заходи у рамках правовиховної роботи з учнівською молоддю, під час яких висвітлювалися питання протидії корупції, правової відповідальності за злочині, що пов`язані з корупційною діяльністю.
Серед проведених заходів у професійно-технічних навчальних закладах слід виділити:
- тематичні уроки «Цивільна та кримінальна конвенція про боротьбу з корупцією» та виховну годину «заходи запобігання і протидії корупції» (Шевченківський професійний аграрний ліцей);
- анкетування «Відношення учнів до проблеми корупції» (професійно-технічне училище № 60 смт Кегичівка).
- правовий лекторій за темою «Все про корупцію», вікторину «Корупція і права людини» (Харківський професійний ліцей харчових технологій та торгівлі);
- лекції за темами: «Відповідальність за корупційні діяння та інші правопорушення, пов`язані з корупцією», «Система та ефективність антикорупційних механізмів в Україні» (Первомайський професійний ліцей);
- відкритий урок за темою «Антикорупційна діяльність у сфері управління та підприємництва (Харківський професійний електротехнічний ліцей);
- виховну годину «Підліток і відповідальність» (Центр професійно-технічної освіти № 2 м. Харкова).
Учні Харківського вищого училища швейного виробництва та побуту УІПА відвідали Харківську обласну юнацьку бібліотеку та взяли участь у семінарі «Юридична свідомість молоді».
Вкладку Люботинського професійного ліцею залізничного транспорту «Правова освіта» оновлено матеріалами «Дотримання антикорупційного законодавства – важливий чинник діяльності територіальних органів юстиції».
18 квітня у Харківському національному університеті внутрішніх справ відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Кримінально-правові та кримінологічні засади протидії корупції в Україні».
На засіданнях наукового гуртка «Школа приватного права» юридичного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна упродовж березня-червня 2014 року в рамках роботи з протидії корупції обговорювалися питання щодо цивільно-правових договорів, порушення прав інтелектуальної власності.
На сайті Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця створено вкладку «Питання запобігання та виявлення корупції», де розміщено інформацію щодо заходів з протидії корупції в університеті. Згідно з Програмою з питань запобігання та протидії корупції в Харківському національному економічному університеті на 2013-2017 роки щоквартально проводяться семінари-наради з керівниками структурних підрозділів університету з питань запобігання та виявлення корупції.
У вищих навчальних закладах області проводяться заходи щодо поглиблення юридичної підготовки. Студенти юридичних факультетів вищих навчальних закладів області набувають практичних навичок у сфері правознавства та надають безкоштовні юридичні консультації мешканцям міста й області. Організовано проведення зустрічей із населенням, ведеться прийом громадян.
Департамент інноваційного розвитку
промисловості і транспортної інфраструктури
Харківської обласної державної адміністрації
На виконання пункту 5.1 регіональної Програми Департамент інноваційного розвитку промисловості та транспортної інфраструктури при розробці проектів нормативно-правових актів завжди планує оприлюднення регуляторних актів для публічного обговорення шляхом висвітлення на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації та в газеті «Слобідський край».
У звітному періоді не проводилася розробка проектів регуляторних актів, проектів нормативно – правових актів чи проектів регіональних програм, що мають важливе суспільне значення, якими передбачається надання пільг чи встановлення обмежень для суб’єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства і прийняття яких потребує обов’язкового публічного громадського обговорення.
Департамент житлово-комунального
господарства та розвитку інфраструктури
Харківської обласної державної адміністрації
На виконання п. 5.1 регіональної Програми протягом звітного періоду в Департаменті житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації проекти нормативно-правових актів не розроблялися.
Департамент охорони здоров’я
Харківської обласної державної адміністрації
У Департаменті протягом звітного періоду продовжувалась робота по виконанню Плану заходів, спрямованих на запобігання корупційним і злочинним проявам на 2013-2015 роки, та Плану заходів, спрямованих на мінімізацію можливості виникнення конфлікту інтересів працівників Департаменту охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації та врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення.
В основу роботи щодо кадрового забезпечення, одного із важливих напрямів діяльності, покладено плани роботи з кадрами, відповідно до яких реалізується комплекс заходів із проведення прозорого відбору кандидатів на державну службу, ознайомлення їх з встановленими законодавством обмеженнями, пов'язаними з прийняттям на державну службу та проходженням державної служби.
З метою запобігання проявам корупції серед державних службовців при прийомі їх на роботу перевіряється знання Законів України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції». Не припускається прийом на державну службу осіб, які були притягнуті до адміністративної відповідальності за порушення вимог зазначених законів.
У 2014 році всі державні службовці Департаменту охорони здоров'я обласної державної адміністрації подали декларації про доходи за 2013 рік, враховуючи двох спеціалістів, що перебувають у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років та однією особою, яка перебуває на листку непрацездатності.
Використання коштів Державного та місцевих бюджетів знаходиться під постійним контролем Департаменту охорони здоров'я обласної державної адміністрації.
В медичних закладах обласного підпорядкування постійно проводиться робота щодо попередження корупційним діянням, як з боку головних лікарів закладів, так і з боку Департаменту охорони здоров'я.
Протягом звітного періоду 2014 року державні службовці Департаменту охорони здоров'я обласної державної адміністрації до адміністративної відповідальності за порушення Закону України «Про заходи запобігання та протидії корупції» не притягались.
- при виявленні фактів корупції Департамент охорони здоров'я облдержадміністрації негайно буде направляти списки осіб, притягнених до адміністративної відповідальності за порушення Закону України «Про заходи запобігання та протидії корупції» до Харківської обласної державної адміністрації, Міністерства охорони здоров'я України та органів прокуратури.
Відповідно до затвердженого графіку керівництвом та спеціалістами Департаменту охорони здоров'я здійснюється особистий прийом громадян.
Звернень громадян стосовно державних службовців, які працюють у Департаменті охорони здоров'я обласної державної адміністрації, у звітному періоді не надходило.
В Департаменті охорони здоров'я розроблено та затверджено план заходів, спрямованих на мінімізацію можливості виникнення конфлікту інтересів працівників Департаменту охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації та врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення. Всі державні службовці Департаменту ознайомлені під розпис з Пам'яткою державного службовця щодо врегулювання конфлікту інтересів.
На нараді керівників структурних підрозділів Департаменту охорони здоров'я обласної державної адміністрації 02.06.2014 доведено до їх відома інформацію про законодавство, яке регулює питання «конфлікту інтересів», поняття конфлікту інтересів, шляхи врегулювання конфлікту інтересів па державній службі та відповідальність за неповідомлення про виявлений конфлікт інтересів.
У Департаменті охорони здоров'я обласної державної адміністрації немає обставин, що порушують вимоги частини першої статті 9 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» в частині обмеження щодо роботи близьких осіб.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», згідно з Порядком організації проведення спеціальної перевірки відомостей, щодо, осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Порядок), затвердженим Указом Президента України від 25.01.2012 №33/2012 (із змінами), та на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 29.01.2013 № 23 «Про затвердження Положення про Департамент охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації», Департамент проводить спеціальну перевірку відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, щодо стану здоров'я кандидата. Всього протягом 2014 року до Департаменту надійшло 1397 запитів стосовно перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, про стан здоров'я кандидата, у тому числі - за період з 01.04.2014 по 30.06.2014 - 647.
Державних службовців Департаменту, притягнутих до будь-якої відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, звільнених із посади на підставі рішення суду, або таких, щодо яких прийняті рішення суду про заборону обіймати посади в державних органах, немає.
Департамент цивільного захисту
Харківської обласної державної адміністрації
У звітному періоді на сайті Харківської обласної державної адміністрації розміщені розпорядження голови обласної державної адміністрації, які були підготовлені Департаментом цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації, а саме:
- від 01.04.2014 № 93 «Про передачу на зберігання з правом використання для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій дизель-електростанцію АДП30Т/400 з регіонального матеріального резерву»;
- від 29.04.2014 № 150 «Про виділення Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області пально-мастильних матеріалів із регіонального матеріального резерву»;
- від 23.05.2014 № 220 «Про виділення Навчальному центру Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту пально-мастильних матеріалів із регіонального матеріального резерву».
Департамент культури і туризму
Харківської обласної державної адміністрації
З метою запобігання проявам корупції в Департаменті питання, пов’язані з виконанням вимог Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції» обговорювались на апаратних нарадах колегії Департаменту культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації, здійснюється контроль за виконанням регіональної Програми запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013-2015 роки. В Департаменті здійснюється належний контроль за дотриманням вимог антикорупційного законодавства.
Юридичний департамент
Харківської обласної державної адміністрації
У звітному періоді в Юридичному департаменті обласної державної адміністрації забезпечувалося вжиття заходів щодо мінімізації можливості виникнення конфлікту інтересів осіб, уповноважених на виконання функцій держави, та врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення, затверджених розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 18 вересня 2013 року № 362 (зі змінами).
Департамент паливно-енергетичного комплексу
Харківської обласної державної адміністрації
На виконання пункту 5.1 регіональної Програми протягом 2014 року управління не розробляло проектів нормативно-правових актів.
Департамент екології та природних ресурсів
Харківської обласної державної адміністрації
На виконання пункту 5.1 регіональної Програми щодо забезпечення доступу громадськості до ознайомлення з проектами нормативно-правових актів, з метою забезпечення прозорості процедури нормо-проектування, Департаментом забезпечується доступ громадськості до проектів нормативно-правових актів шляхом їх надання до Управління забезпечення доступу до публічної інформації обласної державної адміністрації для подальшого їх оприлюднення у відповідності до вимог чинного законодавства.
Департамент з підвищення конкурентоспроможності регіону
Харківської обласної державної адміністрації
Відповідно до пункту 5.1 протягом І півріччя 2014 року Департамент не розробляв проекти нормативно-правових актів.
Управління з питань взаємодії з митними органами, прикордонною службою, оборонної та мобілізаційної роботи
Харківської обласної державної адміністрації
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», та на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про затвердження Графіка передачі публічної інформації від структурних підрозділів Харківської обласної державної адміністрації», Управлінням своєчасно надано визначену у переліку інформацію до Управління забезпечення доступу до публічної інформації Харківської обласної державної адміністрації. Також забезпечено інформування обласної державної адміністрації про надходження інформаційних запитів.
Проведено нараду з особами, що зараховані до кадрового резерву на посади державних службовців – працівників Управління на 2014 рік, на якій розглянуті питання: про дотримання чинного законодавства з попередження корупційних дій (виконання вимог частини першої статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»), а також правила етичної поведінки державного службовця.
Робота з кадрами проводиться відповідно до Конституції України, Законів України «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про державну службу», Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів з питань державної служби та боротьби з корупцією.
Ранги державним службовцям Управління присвоюються відповідно до Закону України «Про державну службу», в межах відповідної категорії, з урахуванням стажу державної служби та досвіду роботи.
Усі працівники Управління ознайомлені з посадовими інструкціями під особовий розпис, про що робиться відповідна відмітка у журналі обліку ознайомлення працівників з посадовими інструкціями і умовами праці. Кожен працівник має у користування копію посадової інструкції . Всі посадові особи Управління ознайомлені із Пам’яткою державного службовця щодо врегулювання конфлікту інтересів.
Проведено аналіз потреб у підвищенні кваліфікації та підготовлено прогнозні показники щодо направлення працівників служби – державних службовців на короткотермінові та тематичні семінари до Харківського регіонального інституту Національної Академії державного управління при Президентові України.
Протягом звітного періоду державні службовці Управління до адміністративної відповідальності не притягались. Скарг і заяв щодо виконання службових обов’язків працівниками Управління не надходило. Відомостей з ознаками корупційних дії щодо діяльності працівників Управління не було.
Всі особи, які займають посади в Управлінні дотримуються встановлених щодо них обмежень, пов'язаних з проходженням державної служби, спеціальних обмежень щодо державних службовців на виконання функцій держави, спрямованих на попередження корупції.
Випадків вчинення працівниками корупційних діянь або порушення спеціальних обмежень не виявлено.
Департамент масових комунікацій
Харківської обласної державної адміністрації
Питання щодо подолання корупції в Україні постійно перебувають у полі зору Департаменту масових комунікацій. Систематично звертається увага редакцій регіональних засобів масової інформації на необхідність розміщення на сторінках газет і в програмах радіо й телебачення матеріалів, які спрямовані на формування негативного ставлення громадян до проявів корупції і залучення громадськості до участі в антикорупційній діяльності.
Аналіз регіональної преси за відповідний період свідчить про те, що засоби масової інформації достатньо активно подавали матеріали названої тематики.
Зокрема, газета «Слобідський край» (19.04 – ст. «Гроші відмивали на дитячих обідах») розповіла про чиновників відділу освіти Богодухівської райдержадміністрації, які погоріли на махінаціях із держзакупівлями.
Як повідомив прокурор Богодухівського району Віктор Прудніков, чиновники райдержадміністрації уклали договори на постачання продуктів харчування для навчальних закладів з одним із приватних підприємців області. При цьому ціни, за якими постачалися продукти, значно перевищували ринкові. Як наслідок, державі завдано понад 100 тисяч грн. збитків. Дані про правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем). Наразі досудове слідство триває.
Двоє начальників погоріли на незаконній передачі землі, - повідомила газета «Слобідський край» (17.05 – ст. «Чиновники віддали ліс у приватні руки»).
Головний лісничий одного з лісгоспів Харківщини майже 9 га земель лісового фонду передав у приватну власність для дачного будівництва. Як повідомили у прокуратурі Харківської області, цей посадовець, відповідаючи на запит райдержадміністрації, надав недостовірні відомості щодо статусу окремих земельних ділянок. У подальшому розпорядженням районної державної адміністрації зазначені ділянки лісу незаконно перейшли у власність 88 громадян для приватної забудови, що завдало державі збитків на суму понад 16 млн. грн. Головного лісничого відсторонено від займаної посади, йому обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.
Погоріла на земельній справі й начальниця управління Держкомзему одного з районів області, вона видала недостовірний висновок, на підставі якого розпорядженням райдержадміністрації громадянин під виглядом земель запасу сільгосппризначення фактично отримав у користування ділянку лісу. Як наслідок, державі було завдано майже 195 тис. грн збитків. Прокуратура Харківської області направила до суду обвинувальний акт стосовно цієї посадової особи.
Газета «Слобідський край» (31.05 – ст. «Усюдисуще хабарництво») повідомила, що харківські міліціонери протягом року викрили в хабарництві 28 посадових осіб. Загальна сума вилученої у посадовців неправомірної винагороди склала близько 200 тис. грн.
Так, до кримінальної відповідальності притягнуто посадову особу контролюючого органу, яка обіцяла 42-річному підприємцю, що «закриє очі» на його правопорушення. За свої «послуги» посадовець волів отримати 5 тис. грн. Правоохоронці затримали держслужбовця в момент отримання хабара. У результаті відкрито кримінальне провадження за ч. 4 ст. 368 Кримінального кодексу України.
Не оминула корупція і судову систему регіону. Суддя одного з районних судів Харківської області вимагав і отримав 1 тис. доларів за задоволення позову однієї зі сторін у цивільному виробництві. Хабар суддя отримав просто біля будівлі суду. Йому вручили письмове повідомлення про підозру у скоєнні кримінального злочину.
До відповідальності притягнуто посадовця пенітенціарної системи, який отримав від громадянина 600 доларів за вирішення питання про достроково-умовне звільнення засудженого.
Окрім цього, працівники УДСБЕЗ викрили посадову особу управління юстиції, яка через посередника вимагала та отримала неправомірну вигоду в сумі 40 тис. грн. від громадянина за зняття арешту на нерухоме майно.
Також затримано на гарячому посадову особу державної установи, яка отримала неправомірну вигоду в сумі 21 тис. грн за сприяння в реєстрації та видачі документів на право користування земельною ділянкою.
Про боротьбу з корупцією в Куп’янському районі області розповіла газета «Слобідський край» (07.06 – ст. ст. «Куп’янська парфумерка» та «Хабарна» допомога»). Так, Куп’янський міжрайонний суд визнав винною жінку – посадовця Держземагенства у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення. За інформацією прокурора Анатолія Долі, до відповідальності чиновницю притягли через занадто дорогий подарунок. Жінка отримала від громадянина парфуми вартістю понад 700 грн, а максимальна сума подарунка, що може прийняти держслужбовець, складає трохи більше ніж 600 грн. Постановою суду на правопорушницю накладено штраф, а дарунок конфісковано.
Прокуратура Харківщини спільно з працівниками СУ ГУМВС та УСБУ в області викрили в отриманні неправомірної вигоди директора одного з комунальних підприємств Куп’янська. За грошову «винагороду» посадовець обіцяв підприємцеві організувати безперешкодну роботу з надання городянам інтернет-послуг. Комунальник під приводом «допомоги місту» вимагав від бізнесмена щомісячно сплачувати 10000 грн. В іншому випадку погрожував «прикрити бізнес». Чиновника затримали 4 червня у службовому кабінеті на гарячому, під час отримання неправомірної вигоди. Того ж дня йому оголошено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення. Наразі досудове розслідування у провадженні триває.
Харківська обласна державна телерадіокомпанія:
12.05.14 – Новини Харківщини. Інформація про домовленості між Україною та ЄБРР щодо спільної боротьби з корупцією. Прем’єр-міністр А.Яценюк та президент Європейського банку реконструкції та розвитку С.Чакрабарті підписали Меморандум про взаєморозуміння для української Антикорупційної ініціативи. (Хрон. 2 хв.)
19.06.14 – Старший прокурор прокуратури Київського району Харкова В.Горобець – про заходи, спрямовані на подолання корупції, які вживаються представниками наглядового органу. (Хрон. 5 хв.)
24.06.14 – Заступник голови Державної виконавчої служби України П.Коцюбинський – розповідає про електронну систему торгів, як дієвий метод боротьби з корупцією. (Хрон. 7 хв.)
Управління забезпечення доступу до публічної інформації
Харківської обласної державної адміністрації
Відповідно до пункту 2.1. розділу 2 «Заходи щодо зменшення адміністративного тиску на підприємців, запобігання тінізації економіки» регіональної Програми: «Проводити систематично аналіз практичної реалізації Закону України «Про доступ до публічної інформації» та громадський моніторинг виконання цього нормативно-правового акта розпорядниками публічної інформації в межах регіону 2013-2015 роки».
В Управлінні визначено спеціальні місця для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію, їх копіями (місця обладнані персональними комп'ютерами, в наявності копіювальний пристрій).
Облаштовано інформаційний стенд для запитувачів публічної інформації. Матеріали на інформаційному стенді постійно оновлюються.
Створено належні умови для подання письмових запитів на інформацію громадянами з обмеженими фізичними можливостями, встановлено кнопки виклику відповідальних працівників, сходи обладнані переносними пандусами.
З метою спрощення процедури подання запитів на інформацію згідно з чинним законодавством затверджено форму запиту на інформацію та Інструкцію щодо процедури його подання та отримання інформації. Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 28.07.2011 №422 затверджено Порядок складання, подання та розгляду запитів на інформацію, розпорядником якої є Харківська обласна державна адміністрація, який оприлюднено на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації.
Здійснюється облік запитів на інформацію, які реєструються в окремому журналі.
Статистично - облікова звітність щодо надходження запитів, а також результати їх розгляду оприлюднюються на офіційному веб-сайті облдержадміністрації щотижнево, щомісячно, щоквартально.
Протягом ІІ кварталу 2014 року надійшло 181 запитів на інформацію, з яких: 143 - задоволено, на 17 - надіслано відмову, 20 - направлено за належністю, на 1 - надіслано рахунок для оплати за копіювання або друк документів.
Всі запити було своєчасно розглянуто та опрацьовано у терміни, передбачені чинним законодавством.
Відповідно до пункту 5.1. розділу 5 «Заходи щодо удосконалення антикорупційної експертизи»: «Забезпечити доступ громадськості до ознайомлення з проектами нормативно-правових актів 2013-2015 роки».
Протягом звітного періоду Управлінням здійснювався прийом документів від відділів апарату та структурних підрозділів облдержадміністрації для їх реєстрації в системі обліку публічної інформації та оприлюднення на офіційному веб-сайті облдержадміністрації відповідно до вимог ст. 15 Закону та розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.03.2012
№ 136 «Про заходи щодо забезпечення відкритості у діяльності обласної та районних державних адміністрацій».
Відділ по забезпеченню оприлюднення інформації Управління щотижня здійснював моніторинг офіційних веб-сайтів районних державних адміністрацій області, узагальнена інформація щодо їх наповнення доводилося до відома керівництва облдержадміністрації, оперативно вживалися заходи щодо усунення виявлених недоліків. Постійно проводився також моніторинг власних сайтів, які мають структурні підрозділи облдержадміністрації.
На сайті «Публічна інформація Харківської обласної державної адміністрація» окремим модулем інтегровано автоматизовану систему обліку (реєстр) публічної інформації з сучасною пошуковою системою та зворотнім зв'язком з користувачем. Зворотній зв'язок реалізується шляхом автоматичного подання запиту на інформацію з обраного користувачем документа.
Відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23.05.2012 №293 «Про систему обліку публічної інформації, розпорядником якої є Харківська обласна державна адміністрація» забезпечувалось ведення системи обліку (реєстру) публічної інформації та контролю за дотриманням строків передачі інформації, визначених у Графіку передачі публічної інформації структурними підрозділами обласної державної адміністрації до Управління, який було оновлено у зв'язку зі змінами в структурі обласної державної адміністрації.
Станом на 01.07.2014 до системи обліку публічної інформації Харківської обласної державної адміністрації внесено 12154 документів, з них 1048 - протягом ІІ кварталу 2014 року.
Звітного періоду забезпечено своєчасне оприлюднення проектів рішень, що підлягають обговоренню, актів нормативно-правового характеру.
На офіційному веб-сайті облдержадміністрації оприлюднено: 198 розпоряджень голови обласної державної адміністрації з основної діяльності; 224 розпорядження голови обласної державної адміністрації організаційно-кадрового характеру; 16 розпоряджень голови обласної державної адміністрації з адміністративно-господарської діяльності; 3 проекти нормативно-правових актів; 3 проекти регуляторних актів, 160 документів, що містять публічну інформацію.
Районні державні адміністрації щомісяця інформують щодо своєчасного оприлюднення публічної інформації на офіційних веб-сайтах.
На виконання ст. 18 Закону України «Про доступ до публічної інформації» на всіх офіційних веб-сайтах районних державних адміністрацій створені системи обліку (реєстри) документів, що містять публічну інформацію. Оновлення систем обліку (реєстрів) відбувається щотижнево.
Відповідальні особи за доступ до публічної інформації в структурних підрозділах обласної державної адміністрації та районних державних адміністраціях отримували роз'яснення та консультації з проблемних питань як особисто, так і в телефонному режимі.
Безпосередньо в Управлінні проводились співбесіди з відповідальними особами апаратів райдержадміністрацій з питань забезпечення доступу до публічної інформації та надавались необхідна допомога.
Відповідно до розділу 1 «Заходи щодо науково-аналітичного забезпечення запобігання і протидії корупції в області» регіональної Програми науковцями Харківського національного університету внутрішніх справ підготовлено у звітному періоді науковий звіт щодо науково-аналітичного забезпечення запобігання і протидії корупційним діянням в Харківській області (додається).
Також, науковцями Науково-дослідного інституту вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса НАПрН України, Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого» і Харківського національного університету внутрішніх справ у другому півріччі 2014 року планується продовжити виконання заходів, визначених у розділі І вказаної регіональної Програми, реалізацію яких покладено на ці заклади.
Обсяг фінансування регіональної Програми на 2014 рік складає 180, 00 тис. грн., але у І півріччі поточного року фінансування заходів по регіональній Програмі не проводилося.
Робота щодо виконання заходів, передбачених регіональною Програмою запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013-2015 роки, триває і знаходиться на постійному контролі обласної державної адміністрації.
Додаток: науковий звіт Харківського національного університету внутрішніх справ «Науково-аналітичне забезпечення запобігання і протидії корупційним діянням в Харківській області» на 44 арк. в 1 прим.
Начальник Управління
забезпечення законності і правопорядку,
додержання прав і свобод громадян
обласної державної адміністрації Ю.В.Кутєпов
Черняєва, 700 23 94